no
door norkmiak Apr 1, 2008 om 09:07
Computers & telefonie

Telefoon heeft 90% geen bereik

Sinds 4 maanden heb ik een nieuw abonnement (KPN/Telfort) afgesloten. Ik heb gekozen voor een 2-jarig abonnement omdat ik dan zonder bij te betalen een Sony Ericsson W880i mocht meenemen (http://www.sonyericsson.com/cws/products/
mobilephones/overview/w880i?cc=nl&lc=nl)

Ik heb in die 4 maanden de telefoon eigenlijk nooit kunnen gebruiken omdat deze telefoon nooit op het netwerk kan komen en ik dus eigenlijk niks aan de telefoon heb! De telefoon geeft aan het netwerk niet te kunnen vinden.. zowel binnen/buiten/in de stad (Utrecht)/op het platteland (Putten).

Ik bel nu met mijn oude telefoon: Samsumg SGH-E340. Het vreemde is dat deze telefoon 100% bereik heeft.

De W880i heb ik inmiddels 4 keer naar de Debitel shop (waar ik het abonnement heb afgesloten) teruggebracht om het toestel te laten repareren. De problemen bleven bestaan.

Dus: Sim-kaart in W880i, geen bereik. Sim-kaart in SGH-E340, altijd bereik.
Mijn conclusie: W880i heeft een hardware defect. Software updates, andere instellingen etc etc hebben geen effect.

De Debitel shop wimpelt me af met de tekst: het bereik zal nooit 100% zijn omdat dat nu eenmaal niet geboden word. Terwijl mijn oude telefoon ALTIJD bereik heeft!

Wat kan ik doen?

986 11 Rapporteer

poltol
door poltol - Apr 1, 2008 om 15:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo,

Lijkt mij simpel. Het moet dus in het nieuwe toestel zitten. Bij Debitel een nieuwe [of tijdelijke vervanger] eisen. Al is het maar om te proberen of die het wel doet. Hier heeft u niets aan. Zo niet, dan Debitel in gebreke stellen. Zij hebben u iets geleverd wat niet aan de normale gebruiks werkwijze voldoet.

succes, poltol

edwardus
door edwardus - Apr 1, 2008 om 19:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Voor mij heb je volkomen gelijk. Het is evident dat er voldoende signaal is, aangezien het Samsung toestel dat signaal ontvangt.

Is er wel al gecontroleerd dat KPN in de lijst van voorkeurs-providers staat ingesteld? Dat zou de enige andere denkbare reden zijn waarom de W880i geen bereik heeft, naast een hardware defect dus. Na 4 keer terugbrengen mag je toch wel een nieuw toestel vragen.

ge
door gerans - Apr 2, 2008 om 13:15
10 Antwoorden / 3 Vragen

Je hebt gewoon garantie op je telefoon en dus moet Debitel je een ander toestel geven. Ook ik heb enige tijd geleden problemen gehad met mijn toestel en de winkel die mij de NOKIA leverde heeft  op een gegeven moment een nieuw toestel verstrekt. Het is waarschijnlijk een software fout. Nogmaals je hebt gewoon recht op garantie en dus uiteindelijke een nieuw toestel. Laat je door Debitel niet van het kastje naar de muur sturen, want zij zijn verantwoordelijke voor het goed functioneren.

ka
door karooij - Apr 2, 2008 om 13:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook al eens een andere sim in je nieuwe toestel gedaan? Dan kun je controleren of het toestel defect is. Werkt een andere Sim-kaart niet goed in de Sony Ericsson weet je zeker dat het toestel defect is en kun je daarmee bij Debitel aankloppen. Mocht Debitel blijven volharden in het niet netjes afhandelen van je klacht kun je altijd nog rechtstreeks naar KPN/Telfort stappen. Vorig jaar had ik een nieuw abbonement met telefoon en problemen met mijn Sim-kaart. De belwinkel stuurde me ook van het kastje naar de muur, uiteindelijk KPN rechtstreeks benaderd. Daarbij probleem uitgelegd en klacht over belwinkel neergelegd. KPN heeft mijn probleem toen zelf opgelost. Is toch service!

ti
door tieuwe - Apr 2, 2008 om 13:46
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou eerst even in de handleiding kijken. vaak staat hier een "trouble shooter in". misschien kan je hier een oplossing in vinden.

Het kan inderdaad zijn dat je GSM verkeerd ingesteld is en zich niet kan aanmelden bij de operator.

Een andere mogelijke oorzaak is dat je gebruik maakt van een erg oude SIM-kaart die niet compatibel is met je nieuwe telefoon. ik meen dat er een jaar of...4 veranderding is geweest van het voltage van SIM-kaarten.

Laat anders de mensen in de winkel (waar je bij staat) testen of een andere SIM-kaart wél werkt. Werkt deze ook niet, weet je dat het waarschijnlijk aan de telefoon ligt. werkt deze wel, kun je stellen dat er iets met je instellingen of SIM-kaart is. Deze test kun je natuurlijk ook eerst zelf doen (wel met de zelfde operator als je een SIM-Lock hebt).

Succes ermee. Gr

ac
door acacia20 - Apr 2, 2008 om 21:32
13 Antwoorden / 1 Vragen

ik zelf heb orange en een nokia n73 maar de hele straat heeft geen bereik ook orange laat je in de steek
ivonne lammering Barendrecht

kroonmeester
door kroonmeester - Apr 2, 2008 om 22:30
457 Antwoorden / 45 Vragen

Staat de nieuwe telefoon op 'automatisch' zoeken van het netwerk?

ug
door ugly46 - Apr 2, 2008 om 23:12
4 Antwoorden / 8 Vragen

ja, herken dit probleem

zit zelf bij orange en heb 95% geen bereik met mijn abonnement

orange komt zelfs niet voor op mijn disply met netwerk providers !

samsung e-250 zoekt regelmatig tevergeefs naar netwerk

beperkte service/ netwerk zoeken lees ik regelmatig op mijn scherm

toestel nu opgestuurd voor controle ?

helaas blijft dit probleem ook met een vervangende gsm

mogelijk is nu mijn bestaande simkaart defect ?

orange verzint echt van alles om maar biutenspel te blijven, zoeken niet naar een oplossing

slechte zaak, maar ja 1 klant meer of minder

gaat ze te goed, waar kan je heen als consument ?

edwardus
door edwardus - Apr 2, 2008 om 23:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is een heel andere situatie.

mieneke
door mieneke - Apr 3, 2008 om 16:00
4 Antwoorden / 8 Vragen

Ik herken het probleem. Ik heb ruim 2 jaar geleden een Sony Ericsson V880 aangeschaft. het abonnement wat ik heb was in eerste instantie Telfort en later KPN/Telfort. Sinds begin dit jaar heb ook ik het heel vaak dat ik geen bereik heb.
Als ik mijn GSM aanzet, duurt het wel een minuut voor hij met KPN is verbonden. Misschien is de oorzaak de antenne van de GSM van Sony Ericsson; ik heb geen idee. Wel lijkt het volgens mij aan de S. E. te liggen.

bi
door biensje - Apr 15, 2008 om 19:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dezelfde telefoon, hetzelfde probleem! Heb al jaren orange en nooit problemen gehad met bereik. Moet nu buitenshuis staan om te bellen. Gaat nergens over! Toestel is al eens 'gemaakt', maar zonder verbetering teruggekregen... Heb geen verzekering afgesloten, kan ik de gsm dan na een half jaar nog laten maken?