di
door dinyg Dec 22, 2011 om 11:02
Computers & telefonie

Wat nog te doen ?

Sinds begin september 2011 zit ik met ASUS én Wehkamp met een kwestie/probleem die maar niet wordt opgelost.Ik kocht via Wehkamp in begin februari 2011 een ASUS laptop.Na amper 8 maanden ging de laptop,bij NORMAAL gebruik !, opeens stuk.In originele verpakking naar fabrikant ASUS gestuurd (strepen in beeldscherm) en case was heel, Kreeg bericht terug dat scherm was gebarsten ? en case gescheurd? en of ik effe nog eens ,bovenop de 550 euro die ik ervoor heb betaald,350 euro reparatiekosten wil ophoesten.LCD scherm is toch hardware en zit nog in garantie? Wehkamp wil alleen tot vergoeding overgaan geheel/gedeeltelijk als ik het geld voorschiet ! Maar dat weiger ik pertinent.Ze hebben een ondeugdelijk product geleverd,heb 3 jaar moeten sparen om dat ding uberhaupt te kunnen kopen en ik HEB geen 350 euro! ASUS heeft zelfs een aangetekende brief ! ongeopend teruggestuurd.Wordt door ASUS en Wehkamp van het kastje naar de muur gestuurd.Heb ze tot 3 x toe de kans gegeven om het op te lossen,maar na talloze e-mails en brieven totaal g;e;en reacties meer gekregen.Volgens mij rekken ze tijd zodat garantietermijn is verlopen.Wat nu nog te doen?

3740 14 Rapporteer

fa
door fa - Dec 22, 2011 om 11:31
107 Antwoorden / 53 Vragen

Rechtsbijstand inschakelen als u die heb.
En aangeven dat u de klacht op de kassa site gaat plaatsen. Vinden ze meestal niet leuk

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2011 om 11:33
11554 Antwoorden / 51 Vragen

In basis heb je met de verkopende partij te maken, in jouw geval Wehkamp. Zij moeten in geval van reparatie en garantie het apparaat naar hun leverancier/importeur sturen. De bevindingen van de leverancier/importeur/reparateur zijn bepalend voor wat de reden is van de storting/het defect en al of niet garantie.

Je hebt het apparaat in een goede (lees originele) verpakking verstuurd zonder beeldschermbreuk. Hoe, kun je daar een antwoord op geven. Hoe is het apparaat bij Wehkamp aangekomen? Hoe heeft Wehkamp het naar ASUS verstuurd? En hoe is het daar aangekomen? Deze vragen zijn moeilijk te beantwoorden, maar postpakketten worden, zeker in deze drukke tijd, vaak niet zachtzinnig behandeld. Heb je getuigen dat je het apparaat zonder beeldschermschade en het geheel in defecte maar onmbeschadigdfe conditie hebt verzonden?

Met ASUS kom je zeker niet verder, je zal het met Wehkamp moeten zien uit te vechten.

Zo ik het nu zie is het een wellis niettes spelletje geworden. Je zal moeten bewijzen dat je het apparaat zonder schade en in een correcte verpakking hebt verzonden.

zwemmer
door zwemmer - Dec 22, 2011 om 11:33
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Als stelregel omsluit de garantie inderdaad ook service aan de hardware. Het is niet duidelijk welke lijn Wehkamp volgt. De stelregel zoals hier is aangehaald is bekend. Het duidt erop dat Wehkamp ergens aan twijfelt, maar gezien de garantie heeft men geen recht om dat te doen. Ik vermoed daarom dat dit als eigen schuld-kwestie gezien wordt. Ga met ze in (mail)gesprek en laat je een en ander toelichten.

Zwemmer

edwardus
door edwardus - Dec 23, 2011 om 12:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je hoeft niet bang te zijn voor het verlopen van de garantie, want het probleem is 8 maanden na aanschaf gemeld en dat verandert niet.

Voorschieten van reparatiekosten is flauwekul, dat hoor gewoon zo niet.

Je enige probleem is dat het niet binnen 6 maanden is gemeld, nu zul jij dus moeten aantonen dat het probleem niet door jouw schuld is ontstaan om aanspraak op de garantie te maken. ASUS stelt dat er schade van buitenaf is ontstaan en dat zou in principe ook best kunnen (tijdens transport bijv.) en Wehkamp gelooft het verhaal van ASUS. Als jij nu hard kunt maken dat die schade er niet was op het moment dat je 'm verstuurde, dan sta je iets sterker, behalve dan dat het versturen voor eigen risico geschiedt.

Misschien is het een idee om het terug te laten sturen, dan kun je met eigen ogen zien of het wel jouw laptop is en welke schade er is. Dan kun je zelf kiezen of je het voor een lager bedrag wilt laten repareren bij een lokale pc-reparateur.

alarm1233
door alarm1233 - Dec 23, 2011 om 12:14
74 Antwoorden / 4 Vragen

geachte
naargelang dat ik lees kan ik concluderen dat u een laptop bij wehkamp hebt besteld, daar is wehkamp aanprakelijk voor en niet asus !!u hebt asus gecontacteerd en daarmede de aankoop garantiewet overschreden,.normale werwijze is als volgt , eerst je aankoop leverancier inlichten(ff bellen) wat het prob is, die geven je het antwoord en als hun akkoord zijn met een vermelding van ongewenste schade aan de laptop dan stuurt je verkoper(wehkamp)alles door en komt alles goed want die hebben een overeenkomst met de originele verkoper niet u!!dat u niet geholpen wordt heeft te maken van een onwetendheid en dat u de originele leverancier heeft aangeschreven en die geven die garantie niet!!je hebt besteld bij wehkamp en volgens hun garantie bepalingen moet je het accepteren. klaag bij wehkamp en liefst normaal en die lossen het wel op .koop al jaren bij het merk en heb ook altijd service gehad dus dit lijkt me vreemd?? mja als je niet op tijd betaald word je geweerd van garantie

edwardus
door edwardus - Dec 23, 2011 om 12:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@alarm1233: je stelt het wat overdreven, maar het is inderdaad wel goed om te weten of de laptop op eigen initiatief naar ASUS is verstuurd, of dat Wehkamp de klant heeft verzocht het rechtstreeks naar ASUS te versturen.

alarm1233
door alarm1233 - Dec 23, 2011 om 13:40
74 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edwardus schreef op vrijdag 23 dec 2011, 12:22]@alarm1233: je stelt het wat overdreven, maar het is inderdaad wel goed om te weten of de laptop op eigen initiatief naar ASUS is verstuurd, of dat Wehkamp de klant heeft verzocht het rechtstreeks naar ASUS te versturen.
tja de aanbieder heeft eenmaal andere garanties dan de producer(dat zijn afspraken gemaakt tussen aanbieder en verkoper)als je daar tussen in probeert te komen geven ze je niet de garantie omdat je als particulier reactie hebt ondernomen. dus wat heb je geleerd ?? je verkoper aanspreken (wehkamp indit geval) die sturen je door met de vermelding van een door hun(wehkamp) aangekocht toestel en als je het zo doet heb je de volledige garantie.( je moet kleine lettertjes ook lezen he)

ko
door koopman52 - Dec 23, 2011 om 16:37
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb het zelfde meegemaakt laptop was 14 maanden .
Naar maanden niets berijkt met wehkamp en hp computers.
Hardeschijf was stuk
Had bij media markt een nieuwe gekocht,en zij wilden wel even naar de oude kijken .
Harde schijf stuk heb hem laten maken .
Heb dat aan wehkamp doorgegeven ,
En wat volgt ze bellen me op met de mededeling,dat het geld word over gemaakt en binnen een paar dagen stond het op de rekening.
Ik had ook wel gezegt dat ik het an radar wilde voorleggen .
Maar eerst sturen ze je van het kastje naar de muur .

kiran
door kiran - Dec 23, 2011 om 22:14
2791 Antwoorden / 0 Vragen

dinyg

Heb uw klacht doorgesluisd naar Wehkamp met het verzoek zich hier te melden of mij een mailtje terug te sturen. We wachten af ....

he
door hen.2 - Dec 23, 2011 om 23:34
66 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi dinyg, als ik jouw verhaal zo lees,zit de fout eigenlijk een beetje bij je zelf, Wehkamp is de leverancier en geeft ook de garantie op dit product, niet Asus zelf.
Je had je laptop bij Wehkamp moeten aanbieden voor reparatie, en dus niet bij Asus.
Asus gaat het nu bekijken als een gewone reparatie zonder garantie,Wehkamp is de partij waar U mee moet onderhandelen, dat staat ook in de garantie voorwaarden van Wehkamp.Heb zelf enkele jaren terug bij Wehkamp een HP zv6000 aangeschaft deze begaf het na driekwart jaar, Wehkamp gebeld en de laptop werd opgehaald voor reparatie, de laptop werd voor mijn eigen ogen gecontroleerd en ingepakt door de koerier die hem op haalde, zelf nog wel aantal foto's gemaakt, na twee weken was de laptop terug uit Engeland met nog een groter defect, ik had wel beeld maar kon niets met het toetsenbord doen,de garantie was bijna afgelopen, naar een plaatselijke computerzaak gebracht en kreeg een belletje dat er een punaise onder in moederbord zat,HP gebeld en het probleem voor gelegd,en ook verteld dat ik de laptop bij een computerzaak had staan voor reparatie, geen enkel probleem had nog extra drie maand garantie na de reparatie op het product,werd nu door HP persoonlijk verpakt en mee genomen voor reparatie, na een week weer in mijn bezit, en nog geen problemen weer gehad, de volgende word weer een HP,maar dinyg reageer wel in positieve zin, en vooral niet negatief hoe moeilijk het ook soms is,berijk je soms meer mee. M.v.g. Hen.2

di
door dinyg - Dec 24, 2011 om 11:07
5 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen,
sorry ik had vergeten erbij te vermelden dat ik de laptop op aanraden ! van Wehkamp!! (zij stuurden mij een brief met de telefoonnummer en e-mail adres van ASUS !)om de laptop naar het ASUS reparatie centrum te sturen.
Ik heb dus niets zónder medeweten van Wehkamp zelf iets ondernomen,alleen wat Wehkamp ZELF mij aanraade !!
Bedankt alvast voor al uw reacties en ik wens u allen een welgemeende ! fijne kerst en een gezonde start in het nieuwe jaar toe !!

maanaap
door maanaap - Dec 24, 2011 om 12:15
45 Antwoorden / 1 Vragen

Beste dinyg,

Misschien bij een volgende keer als U, verzocht wordt om iets op te sturen foto's of nog beter de gegevens (typeplaatje) op het artikel te filmen en ook het inpakken te filmen dan heeft U, altijd bewijs van de storing en dat het artikel niet beschadigd was.

Dit heeft niets met uw vraag te maken, maar is een advies.

maanaap.

we
door wehkamp_webcare - Dec 27, 2011 om 16:19
83 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer, mevrouw "dinyg",

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl.

al
door alikruik - Feb 10, 2012 om 12:35
3 Antwoorden / 0 Vragen

Asus laptop gekocht bij Computerland Rijnstraat Amsterdam, Aug. 2011, na ca. drie weken strepen en vlekken in het scherm, terug naar de winkel en die heeft hem opgestuurd.
Na twee weken bericht van Asus repaircenter dat het gebruikersschade was ( barst in het scherm terwijl dat absoluut niet het geval was bij inleveren ) geen garantie en 320 euro betalen of 80 euro onderzoek kosten en ongerepareerd retour krijgen.
Rechtsbijstand ingeschakeld en na maanden discussie dagvaarding naar Asus, toen onmiddellijk reactie en nieuwe laptop gekregen. ( Januari 2012 )
Conclusie: koop nooit meer een Asus produkten ga zeker niet naar Computerland en of Paradigit ( zelfde eigenaar )