Fr
door Fred 1962 Dec 16, 2020 om 10:55
Computers & telefonie

Wifiproblemen bij ziggo

Op 1 december hebben we een nieuwe modem gekregen van Ziggo, na de instalatie door de ziggomonteur werd ons meteen medegedeeld dat het systeem is vastgelopen. Dit kon enkele dagen duren voordat dit is opgelost.
We zijn nu 2 weken verder en tig keer contact gehad met ziggo en vele beloftes verder, bv. jullie staan op de spoedlijst en dan wordt je binnen 48 uur geholpen.
Dus nog steeds niks gebeurt.
Volgens mij zijn er al heel veel klachten hierover want ik had even op de site van klachten bij ziggo gekeken en daar staat het er vol mee.
Is dit ook bij jullie bekend, en kun je ons helpen.

7759 12 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Dec 16, 2020 om 11:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij is dat bekend, maar ik kan u echt niet helpen. U zou de redactie kunnen benaderen, maar aan vastgelopen systemen kan deze ook weinig, nou ja eigenlijk niets. doen. Er komt vast wel iemand die u verwijst naar de Geschillencommissie, het Juridisch Loket enz. maar ook die kunnen niets voor u betekenen.

Er zit niets anders op dan zoveel mogelijk met kabel en data abonnement te werken.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 16, 2020 om 11:25
7195 Antwoorden / 3 Vragen
Donuts
door Donuts Dec 16, 2020 om 11:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat kan in dit geval niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2020 om 11:32
16860 Antwoorden / 202 Vragen

U bent kennelijk niet de enigste die problemen heeft met een nieuwe set en zie dan deze https://kassa.bnnvara.nl//vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/ziggo-109?id=602349 vraag van gisteren en de al daarop gegeven antwoorden.
Het lijkt mij dat men bij Ziggo erg druk is met dit probleem.

Ik kan u ook niet verder helpen dan ook u deze info geven m.b.t. klachtmogelijkheden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 16, 2020 om 12:26
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Fred,

Ik raad u aan om weg te gaan bij Ziggo.

Zeg u abonnement schriftelijk en aangetekend op.

Helaas zijn hun winkels nu gesloten vanwege de Lockdown.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 16, 2020 om 12:30
2067 Antwoorden / Vragen

Dokter ik heb zo'n last van m'n been. Geen probleem mevrouw die halen we er gewoon even af. Voor heel veel mensen is Ziggo de enige mogelijkheid voor snel internet. Hoe ga je dat dan opzeggen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 16, 2020 om 12:34
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk,

Er is ook nog KPN. (via de oude telefoonlijn).

newmikey
door newmikey Dec 16, 2020 om 18:45
830 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker handig! Alsof andere providers geen problemen hebben.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 16, 2020 om 19:18
2067 Antwoorden / Vragen

De telefoonlijn als alternatief voor de kabel, met droge ogen? Laat me raden, je hebt het zelf ook en je bent heel tevreden? En aangetekend, om op te zeggen? Onder welke steen ben jij vandaan gekomen?

diumenge
door diumenge Dec 16, 2020 om 19:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gewoon bij Ziggo blijven Fred. Niet perfect, maar veel beter dan een ADSL lijntje.

koekeloer
door koekeloer Dec 18, 2020 om 12:05
562 Antwoorden / 18 Vragen

Nooit van glasvezel gehoord?

diumenge
door diumenge Dec 18, 2020 om 17:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Koekeloer, hoezo?

ed
door edosantos - Dec 16, 2020 om 14:55
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of het nu specifiek over de wifi gaat zoals het onderwerp suggereert of over het modem of de aansluiting? Als het probleem alleen de wifi is, check dan eens deze tips: Heb jij ook last van Wifi problemen?

En anders gewoon Ziggo blijven bellen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 16, 2020 om 16:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze voor  vrijdag niet een  werkende verbinding opleveren  lopende contract ontbinden en geld voor  niet geleverde weken terug eisen.
Geen signaal is  geen geld voor hun....

Als je dreigde met  KPN of  T Mobile   te gaan is het  vaak snel opgelost...
Bij weglopen lopen zij jarenlang omzet mis als je tevreden bent...

Naast  ADSL  en als dat  bij jou erg traag is...  ook 4G via  T Mobile,  erg snel  en op vakantie meenemen....
In de Boot  of Kampeerauto gewoon meegenomen,  dat lukte met ADSL of Ziggo nooit!

rj
door rjw - Dec 16, 2020 om 17:32
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Als vast internet het wel doet is het sowieso verstandig om een los WIFI AP aan te schaffen. Dat is bijna oneindig veel beter dan ieder ingebouwd WIFI AP.

newmikey
door newmikey Dec 16, 2020 om 18:52
830 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, dàt is een antwoord van iemand die snapt dat geen wifi niet betekent dat je geen internet hebt. Ongeacht de kwaliteiten van de verschillende providers, het loont bijna altijd om de wifi van het provider modem uit te zetten en zèlf een snelle wifi router achter het modem te hangen. Een beter wifi signaal, meer bereik in- en om het huis en veel meer controle over je eigen systeem.

Goede (en niet te dure) opties zijn bijvoorbeeld een uit de Netgear Nighthawk of Asus RT serie. Laat Ziggo leveren tot in de meterkast en regel de rest zèlf. Nog een setje powerline adapters erbij voor de "moeilijke hoekjes" in huis of voor de TV en klaar is Kees.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 16, 2020 om 21:36
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte NewMikey,

Is een "wifiversterker" ongeveer hetzelfde?

diumenge
door diumenge Dec 16, 2020 om 21:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 16, 2020 om 23:01
2067 Antwoorden / Vragen

Ach, die wifi routers van Ziggo doen het wel maar het zijn instapmodelletjes voor oude mensen met een TV, een PC, een Tablet en een telefoon in huis. Zeg maar zoiets als @GBA. Voor een eensgezinswoning met beton en pubers en vooral als je de lag binnen de perken wil houden is het inderdaad bridgen dat ding, hoe eerder hoe beter.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 17, 2020 om 00:14
1767 Antwoorden / 31 Vragen

@HenkDezevende,

Leg eens uit hoe dat eenvoudig kan:

Moet je de modem van Ziggo /KPN niet vervangen?

Waarom leveren Ziggo en KPN niet meteen de snelste modems?

Ik heb zelf een wifiversterker "gekregen" van KPN.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 17, 2020 om 00:25
2067 Antwoorden / Vragen

Over KPN weet ik niets maar Ziggo levert gewoon heel beperkte modem/routers en dat doen ze omdat zo'n ding ze inkoop iets van €5 kost en voor veel mensen genoeg is. Voor iets van €125 heb je een nighthawk en het enige dat je hoeft te doen is Ziggo hun router te laten bridgen. Dit alles gaat over snelheid, stabiliteit en lag, met wifi heeft het niets te maken totdat je de dekking onvoldoende vindt en dan kun je een extra accespoint neerzeten of een set meshrouters kopen. Nog even te aanvulling, ziggo levert je een gecombineerde modem router, het modem deel ben je verplicht te gebruiken.

newmikey
door newmikey Dec 18, 2020 om 13:23
830 Antwoorden / 0 Vragen

Had al jaren een Nighthawk achter het Ziggo modem hangen en sinds een jaar een Asus RT serie maar zit nu op een plekje in huis (een aanbouw buiten de betonnen buitenmuur) waar het signaal onvoldoende was en bleef.

Gexperimenteerd met die goedkope versterkertjes maar daar schiet je weinig mee op omdat die de helft van de bandbreedte gebruiken om met de router te communiceren.

Nu een triband mesh extender aangeschaft die een aparte band gebruikt - beste investering ooit. Ik haal wifi snelheden die ik tot voor kort niet voor mogelijk hield en ook meer dan voldoende zijn voor de nodige vido-conferencing voor het werk (waar ik tot voor kort uit noodzaak maar mijn telefoon voor gebruikte).

gerbera
door gerbera Dec 18, 2020 om 15:31
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Totaal geen probleem met WiFi van KPN die leveren blijkbaar echte modem's

newmikey
door newmikey Dec 18, 2020 om 15:43
830 Antwoorden / 0 Vragen

@GERBERA
Héél fijn voor je maar Google ontploft bijna als je "klachten wifi kpn" intikt dus die experiaboxen van de KPN zijn echt niet veel anders dan de Ziggo modems hoor!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 18, 2020 om 18:10
2067 Antwoorden / Vragen

@NewMikey ik heb ondertussen de backplane bedraad en ook drie mesh routers opgehangen maar niet iedereen heeft dat nodig of heeft daar zelfs maar emplooi daarvoor. Ik zeg het zo, dat die gratis routertjes prima instapmodelletjes zijn en voor de oudere medeburger vaak ruim voldoende. Alleen zou je toch ook lachen als iemand naar je spreekwoordelijke BMW kijkt en zegt, nergens voor nodig mijn Yaris doet het ook prima. En zowel Ziggo als KPN leveren geen BMW mee.

Co
door Contentino - Dec 18, 2020 om 17:24
16 Antwoorden / Vragen

Ik heb het zelfde probleem met wifi bij Ziggo, zodra ik wifi uit zet op het modem en bekabeld verder ga gaat het redelijk goed.
Zodra ik wifi weer activeer op het modem heb ik 3-5 keer per dag een herstartend modem en of ik nu 2,4 Ghz of 5 Ghz gebruik maakt niet uit.
Enkele weken geleden een monteur geweest die het aansluitpunt (kastje) in de meterkast heeft vernieuwd, maar het probleem is niet opgelost.
En inderdaad als je naar de site van Ziggo gaat dan heb je één troost, er zijn er vele met U die zich kapot ergeren aan Ziggo, ze beloven van alles maar het probleem oplossen ?, ho maar!.
Ze moesten zich schamen met z,on belabberde klanten service.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 18, 2020 om 19:58
2067 Antwoorden / Vragen

Welnee, u moet gewoon een echte router kopen dat dat ding laten bridgen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 18, 2020 om 18:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je een losse Wifi  monteerde   is dat wel beter maar niet gratis.....

Bekabelde verbinding goed, dan is  extra router een oplossing,
Ziggo was ooit heel veel UPC en daar hadden ze  ook wel eens dubieuze zooi.....

Elke herstart en helaas meld U niet welk merk en type modem U nu heeft,  vraag om ruilen en ga daarmee door tot ze magazijn vol retouren  hebben  wegens onbetrouwbare wifi...
Telefoons werken  voor 99% op Wifi en een lompe kabel kan er nooit in....

Als je  nieuwe vraag en deze retour stuurde, dan ontdekken ze dat ze kwaliteit moeten inkopen.
Repareren  is moeiljk dus net zolang nieuwe vragen, gaat van hun winst af.....

U heeft gezien hun reclame recht op een Modem met  perfecte Wifi dekking in huis.

Sp
door Spriete - Dec 18, 2020 om 21:13
1 Antwoorden / Vragen

Wij hebben sinds een jaar of twee een Ziggo modem CH7465LG-ZG. Deze werkt altijd. Hij is op de benedenverdieping geïnstalleerd en het bereik is tot op de zolder. Achter in de tuin (15m diep) valt hij pas weg.Let goed op alle instellingen en zoek met de wifianalyser het kanaal op waar de minste andere gasten zitten.
Groet,
Spriete.

lampje1watt
door lampje1watt - Dec 19, 2020 om 00:13
35 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, maar ik heb de werkende Ziggo wifi toch uitgezet en een eigen router met wifi aangesloten.
I'm a bit sceptical about companies that cripple their equipment.

Ro
door Roland V - Dec 20, 2020 om 10:53
1 Antwoorden / Vragen

Opzeggen en naar een andere provider gaan. Ik ben zelf ook weggegaan bij Ziggo mijn wifi kreeg ik niet voor elkaar altijd proberen. Nadat ik opgezegd had werd ik gebeld waarom ik wegging. Ik heb 3 kwartier met Ziggo aan de lijn gezeten en heb wel een aanbod gehad alleen kon hij me niet garanderen dat de problemen opgelost waren. Het is een Amerikaans bedrijf het enige wat telt is geld innen en service ho maar. Mijn splitter was kapot ik heb 3 maanden moeten wachten en bijna anderhalf uur in totaal aan de telefoon gezeten om een splitter te krijgen. Waardeloos. Ik zit nu bij KPN en al mijn problemen met de wifi zijn opgelost. Het probleem van Ziggo is dat het systeem stoort op zonnepanelen en op laadpalen in de buurt. En bij KPN totaal geen last meer.