jo
door jorero Oct 30, 2012 om 14:45
Computers & telefonie

Windows 8 installatie werkt niet

Hallo,

heb al diverse malen geprobeerd om windows 8 te installeren over windows 7 home premium. De installatie loopt keurig door tot 100%. Pc start daarna op maar blijft hangen in het zwarte scherm met 4 blauwe windows.

9928 34 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2012 om 14:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jorero schreef op dinsdag 30 okt 2012, 14:45]Hallo,

heb al diverse malen geprobeerd om windows 8 te installeren over windows 7 home premium. De installatie loopt keurig door tot 100%. Pc start daarna op maar blijft hangen in het zwarte scherm met 4 blauwe windows.

Welke W8 versie probeer je te installeren? En wat zijn '4 blauwe windows'?

jo
door jorero - Oct 30, 2012 om 14:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 14:56][quote=jorero schreef op dinsdag 30 okt 2012, 14:45]Hallo,

heb al diverse malen geprobeerd om windows 8 te installeren over windows 7 home premium. De installatie loopt keurig door tot 100%. Pc start daarna op maar blijft hangen in het zwarte scherm met 4 blauwe windows.

Welke W8 versie probeer je te installeren? En wat zijn '4 blauwe windows'?

jo
door jorero - Oct 30, 2012 om 14:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 okt 2012, 14:56][quote=jorero schreef op dinsdag 30 okt 2012, 14:45]Hallo,

heb al diverse malen geprobeerd om windows 8 te installeren over windows 7 home premium. De installatie loopt keurig door tot 100%. Pc start daarna op maar blijft hangen in het zwarte scherm met 4 blauwe windows.

Welke W8 versie probeer je te installeren? En wat zijn '4 blauwe windows'?

Probeer windows 8 pro te installeren. Kom na het opstarten terecht in een zwart scherm met de 4 blauwe vierkantjes.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2012 om 15:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

W7 Home Premium kun je (als ik me niet vergis) alleen upgraden naar Windows 8 Pro door een volledig nieuwe installatie.

Gr
door Grunn1 - Oct 30, 2012 om 16:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kunt alleen Windows 7 Ultimate upgraden naar W8. Voor lagere versies (o.a. premium) van W7 moet je een volledige nieuwe installatie doen dit wil echter niet met een upgrade pakket en zal je dus duurder uit zijn.

ikbenik
door ikbenik - Oct 30, 2012 om 16:39
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik ben persoonlijk van mening dat je altijd met een nieuwe frisse installatie dient uit te voeren.
Dan voorkom je ook dit soort zaken.

gsm
door gsm - Oct 30, 2012 om 19:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gewoon nog een keer opstarten en anders de installatie nogmaals proberen.

qp
door qpc - Oct 31, 2012 om 11:28
203 Antwoorden / 0 Vragen

@ Epcot & Carola 83,
Waarom reageren jullie als jullie er niets van weten? Met jullie (verkeerde) informatie zetten jullie de TS alleen maar op het verkeerde been......
ELKE versie van Windows Vista, XP en Windows 7 is te 'upgraden' naar Windows 8 Pro.

Voor de TS:

Download het upgrade bestand van de link hieronder

http://windows.microsoft.com/NL-NL/windows/buy?ocid=CPRP_r_announce_na_body_3_1

Doe EERST een schijfcontrole op de C-schijf.
Dubbelklik het gedownloade bestand.
Lees zorgvuldig welke programma's eventueel compatibiliteitsproblemen hebben en de-installeer deze programma's voordat je verder gaat.

ja
door jacques904 - Oct 31, 2012 om 11:53
26 Antwoorden / 3 Vragen

Let op!

Je moet wel 64 bits hebben, nou ja dat zullen jullie wel weten.

ra
door rainbow64 - Oct 31, 2012 om 12:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruikers van Windows 7 Home Basic en Home Premium kunnen alleen overstappen naar de standaard versie van Windows 8. Bezitters van Windows 7 Professional en Ultimate stappen over naar Windows 8 Pro

vr1944
door vr1944 - Oct 31, 2012 om 12:10
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Geef antwoord als je een oplossing weet voor TS.Je zit nu alleen maar onzin uit te kramen waarmee TS op het verkeerde been zet.Het advies van qpc is juist.je kunt ook contact opnemen met Microsoft als het dan nog niet lukt.Na installatie van W8 kun je niet meer direct terug naar W7 Er wordt wel een windows old map aangemaak

=epcot schreef op dinsdag 30 okt 2012, 16:17: Je kunt alleen Windows 7 Ultimate upgraden naar W8. Voor lagere versies (o.a. premium) van W7 moet je een volledige nieuwe installatie doen dit wil echter niet met een upgrade pakket en zal je dus duurder uit zijn.

haarp
door haarp - Oct 31, 2012 om 13:33
514 Antwoorden / 62 Vragen

Boot vanaf de W8 DVD.

ikbenik
door ikbenik - Oct 31, 2012 om 13:43
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Natuurlijk kan er geupgrade worden, alleen is het verstandig om bij een nieuw besturingssysteem een totaal nieuwe installatie uit te voeren.

De kans is anders groot dat diverse programma's niet of slecht functioneren.

Als men bijvoorbeeld al 5 jaar Windows Vista heeft draaien welke wat trager draait en men gaat een upgrade uitvoeren naar een hogere Windows versie (W7 of W8) dan zal het systeem vaak zo traag zijn als dikke stroop.

Kort:
Een upgrade KAN uitgevoerd worden, maar of het verstandig is, is punt twee.

Komt ook nog bij als oorspronkelijk een 32 bit OS op staat en men gaat een upgrade uitvoeren, zal een 64 bit OS niet draaien. Dan is sowieso een totale herinstallatie nodig.

Hetzelfde is ook als men een herinstallatie over de oude installatie van Windows wilt gaan zetten. Veel programma's werken dan ook niet meer.

domantwoord
door domantwoord - Oct 31, 2012 om 13:44
192 Antwoorden / 0 Vragen

lees hier

domantwoord
door domantwoord - Oct 31, 2012 om 13:46
192 Antwoorden / 0 Vragen

lees http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8

henkvanstots
door henkvanstots - Oct 31, 2012 om 14:52
24 Antwoorden / 1 Vragen

Indien je een "upgrade-versie" hebt, is het volgens mij zo een dat je geen 64-bits versie over 32 bits heen kunt zetten.
Kijk eventueel onder
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/upgrade-to-windows-8
of zoek

gsm
door gsm - Oct 31, 2012 om 20:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Lees wat Microsoft er zelf over te melden heeft (klik).

gsm
door gsm - Oct 31, 2012 om 21:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een schone installatie is, zoals ikbenik ook al aangeeft, bij Windows volgens mij altijd het beste, zeker als je op een SSD schijf installeert.

Diverse fabrikanten van laptops en/of gewone PC's hebben een eigen handleiding, waarin wordt aangegeven wat er eerst gedaan moet worden, voordat je begint aan het upgraden zelf en hoe de upgrade gedaan dient te worden.

Zie hier nog een uitgebreide verhandeling over upgraden (klik).

jo
door jorero - Nov 2, 2012 om 15:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

L.S.

Iedereen bedankt voor zijn haar reactie.
Natuurlijk heb ik eerst de upgrade assistant gebruikt. Windows 8 Pro kan gewoon op mijn pc met het huidige windows home premium 64 bit.
Heb ook contact gehad met de helpdesk van Microsoft....Leuk dat je dan 2 verschillende adviezen krijgt :-(
Het is mij nog steeds niet gelukt.
Ga aankomend weekend denk ik maar een clean install proberen.

haarp
door haarp - Nov 2, 2012 om 18:09
514 Antwoorden / 62 Vragen

W8 is niet geschikt voor een desktop of laptop zonder touchscreen.

Er zal wel een programaatje komen waar je je oude startknop terug krijgt. Laat het ff weten.

domantwoord
door domantwoord - Nov 2, 2012 om 18:16
192 Antwoorden / 0 Vragen

Haarp wint deze keer!!
dit is toch de wedstrijd "wie verzint het domste antwoord"??

haarp
door haarp - Nov 2, 2012 om 18:19
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=domantwoord schreef op vrijdag 2 nov 2012, 18:16]Haarp wint deze keer!!
dit is toch de wedstrijd "wie verzint het domste antwoord"??

Bedankt voor de bloemen.

jo
door jorero - Nov 2, 2012 om 19:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

@haarp
Windows 8 is natuurlijk wel geschikt voor desk- of laptop zonder touchscreen, anders zou de afzetmarkt voor MS wel erg klein worden.
Ik heb maar even een mail naar de supportafdeling van MS gestuurd. Nu maar wachten op antwoord.....

bl0k3mb3rg
door bl0k3mb3rg - Nov 7, 2012 om 14:32
23 Antwoorden / 2 Vragen

Goed lezen welke upgrade ondersteund wordt is een vereiste, maar ik zou altijd eerst een back-up maken van de huidige PC (middels het klonen van de partitie waar het OS op staat). Vervolgens is het aan te raden de software op een volledig schone partitie te installeren, dit om compatibiliteits-issues zoveel mogelijk te voorkomen.

jo
door jorero - Nov 7, 2012 om 15:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bl0k3mb3rg schreef op woensdag 7 nov 2012, 14:32]Goed lezen welke upgrade ondersteund wordt is een vereiste, maar ik zou altijd eerst een back-up maken van de huidige PC (middels het klonen van de partitie waar het OS op staat). Vervolgens is het aan te raden de software op een volledig schone partitie te installeren, dit om compatibiliteits-issues zoveel mogelijk te voorkomen.

Naar mijn mening voldoet mijn systeem aan de minimale eisen om windows 8 te draaien. Heb al een back-up gemaakt van mijn systeem. Vanmorgen keurig gebeld door de support afdeling van MS. Informatie over mijn systeem verzonden. nu maar even wachten of zij een oplossing aan kunnen dragen. In ieder geval bedankt voor je reactie,.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 23, 2012 om 14:26
143 Antwoorden / 43 Vragen

Het beste is volgens mij een KALE installatie van windows 7 premium te maken en dan upgraden

haarp
door haarp - Nov 23, 2012 om 16:57
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op vrijdag 23 nov 2012, 14:26]Het beste is volgens mij een KALE installatie van windows 7 premium te maken en dan upgraden

Jouw idee werkt niet, FF doordenken voordat je een antwoord geeft.

qp
door qpc - Nov 23, 2012 om 17:48
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=haarp schreef op vrijdag 23 nov 2012, 16:57][quote=hakeni2 schreef op vrijdag 23 nov 2012, 14:26]Het beste is volgens mij een KALE installatie van windows 7 premium te maken en dan upgraden

Jouw idee werkt niet, FF doordenken voordat je een antwoord geeft.

??? Leg eens uit???? Naar mijn idee is het namelijk een ZEER GOED antwoord van Hakeni2.....

hakeni2
door hakeni2 - Nov 24, 2012 om 18:04
143 Antwoorden / 43 Vragen

Ik heb dit nl bij een kennis gedaan en dat werkte prima, je hebt dan namelijk nog geen last van hard en software

hakeni2
door hakeni2 - Nov 24, 2012 om 18:07
143 Antwoorden / 43 Vragen

En haarp schrijft wel meer domme dingen...bv werkt alleen met touchscreen, waar haalt ie de onzin vandaan, als je er geen verstand van hebt moet je geen antwoorden geven die ook niet kloppen

hakeni2
door hakeni2 - Nov 24, 2012 om 18:14
143 Antwoorden / 43 Vragen

Kijk deze link: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/computers/laptops/extra/windows-8-in-20-vragen/;jsessionid=FB71DDF06C1AC15A0AC3D49B24F153CD

haarp
door haarp - Nov 25, 2012 om 16:36
514 Antwoorden / 62 Vragen

Check onderstaande link:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/upgrade-to-windows-8

jo
door jorero - Nov 26, 2012 om 09:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen nogmaals bedankt voor zijn haar reactie. Ga de tip van hakeni2 binnenkort nog maar een keer proberen. Heb echt al van alles geprobeerd. Vooralsnog nog steeds niet gelukt. Bij de helpdesk van MS proberen ze je wel te helpen. Ze reageren alleen een beetje traag. Vragen wel om bepaalde bestanden te mailen. Keurig gedaan....echter geen antwoord meer. Gisteren wel weer een mail met de vraag of het nog gelukt was met met office 2010????? Beetje jammer :-)

in
door inter - Jan 11, 2013 om 16:00
16 Antwoorden / 4 Vragen

Maak je systeem multiboot/dualboot .
Ik heb XP , win7 en nu win 8 met Unattended software en alles werkt perfect .

En je kan nog kiezen want WIN 8 is op een desktop is natuurlijk helemaal niks .
Afgezien of je nu al touchscreen ( deze kosten een vermogen) hebt of niet