Mo
door Mojoop Sep 10, 2020 om 10:10
Computers & telefonie

Ziggo

Ons modum hield er van de ene op andere dag mee op. Volgens Ziggo was deze oud, maar we hebben hier nooit iets over gehoord. Ziggo heeft inmiddels een nieuwe geplaatst. Toen de monteur wegging werkte de telefoon nog niet, en ons alarm deed het niet meer. Later bleek ook dat de printer niet meer werkte en alle computers,laptops ed opnieuw moesten worden geinstalleerd (door een monteur...dus extra kosten). Inmiddels ook al extern bedrijf geweest voor alarm, wat kosten met zich mee bracht. Ziggo zou voorheen een anologe telefoonlijn hebben, maar nu digitaal waardoor het alarm niet meer werkt. (Ziggo zelf zegt dat ze altijd al een digitale lijn hebben gehad. Bij ons weten klopt dit niet..)Kosten om dit te maken 1000 euro! Ziggo heeft ons totaal niet geinformeerd en op de hoogte gesteld. Eea werkt nu nog steeds niet (Wifi is ook erg slecht sindsdien), en we hebben onnodig (voorheen werkte alles goed) kosten gemaakt. Al heel vaak ziggo gebeld, maar ze blijven excuses bedenken en proberen er onderuit te komen. Ze willen wel opnieuw een monteur sturen, maar komen weer kosten bij voor ons (en dat terwijl alles voorheen prima werkte, en sinds het nieuwe modem wij met een hoop sorus zitten en extra kosten).. wij gaan ervan uit dat als een monteur komt, daarna ook alles weer naar behoren werkt. Dit is dus zeker niet het geval. Het kost ons veel extra geld en vele frustraties. Wat moeten we hier nu mee....?

9653 17 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 10, 2020 om 10:45
7199 Antwoorden / 3 Vragen

Voor contact met Ziggo kunt u beter een formulier gebruiken om alles haarfijn uit te leggen.
https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 10, 2020 om 11:17
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij echt een probleem dat Ziggo behoort op te lossen. Als een en ander met een oud modem wel werkte kan ik niet volgen waarom het met een nieuw modem niet meer werkt. Dat tenzij het oude modem helemaal niet defect was/is en de oorzaak ergens anders en dus in de verbinding naar uw aansluiting ligt. Dat kan onder andere in de verdeelkast zitten die ergens in uw omgeving zal staan en als Ziggo in uw omgeving als glasvezel heeft de omzetting naar de (coax?) aansluiting in uw woning oplaats vindt.  Voor zover ik weet werkte Ziggo inderdaad al digitaal, in ieder geval als het signaal deels via glasvezel gaat anders kan dat niet.

Dat u kennelijk een exteren monteur nodig heeft gehad en nu dan alles wel werkt geeft m.i. toch aan dat de oorzaak niet aan uw aansluiting ligt maar echt een probleem dat Ziggo m.i. wel degelijk kostenloos zelf had moeten kunnen oplossen en dat zelfs indie de externe monteur de aansluiting in uw woning heeft moeten aanpassen.

U kreeg al een verwijzing naar een klachtformulier. U kunt ook op basis van deze info https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder  de ACM benaderen (Consuwijzer) en in deze info kunt u ook zien wat uw rechten zijn. Op basis van hetgeen u stelt ik zie zelf wel aanleiding om dit te bezien als wanprestatie. Maar om 'wanprestatie  laatste 'hard' te kunnen maken heeft u op zijn minst een redelijk uitgebreide rapportage nodig van de werkzaamheden die de externe monteur heeft moeten doen en de bevindingen van die monteur m.b.t. de oorzaak van het ontstane probleem.
Zo er inderdaad goede reden is om te spreken van wanprestatie is dit http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html van belang en kunt u Ziggo in gebreke stellen en ook uw kosten vorderen. Zie daarvoor o.a. dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en deze achtergrond info http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ . U kunt dan, uiteraard ook afhankelijk van de reactie die u van consuwijzer het best beginnen met de brief en als de positieve reactie uitblijf nadere info vragen m.b.t. eventueel verder procederen bij www.juridischloket.nl

audb
door audb Sep 11, 2020 om 12:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ook staat er in de wet dat je eerst in dit geval Ziggo het probleem moet kunnen laten oplossen voor dat je een externe partij dit mag laten doen.

Maar als de modem geinstalleerd wordt dan wordt eerst de kabel door gemeten wat een werkje is van enkele minuten en als de moden geinstalleerd is dan kan je ook zelf de signaal sterkte uitlezen door op het modem in te loggen. (192,168,178.1 + de inlog code die op de modem staat)

En wat telefoon betreft dat is VOIP "Voice Over Internet Protocol" en dat werdt al door de voorloper van UPC de Amsterdamse kabel bedrijf A2000 gebruikt in de jaren '80 en dezelfde systeem is ook door Ziggo gebruikt en wordt in verbeterde vorm nog steeds gebruikt.

Echter vraag ik me meteen af welke modom/router de vraagsteller gebruikt.

audb
door audb - Sep 10, 2020 om 11:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

"Later bleek ook dat de printer niet meer werkte en alle computers,laptops ed opnieuw moesten worden geinstalleerd (door een monteur...dus extra kosten)"
Dit snap ik van geen kant, waarom zou alles opnieuw geinstalleerd (ik ga er vanuit dat u een nieuwe windows installatie bedoeld) moeten worden omdat er een nieuwe modem is geplaatst?

Er hoeft alleen een andere wifi toegangs code ingegeven te worden meer ook niet en dat hoeft echt niet veel geld te kosten of nog beter het is gewoon zelf te doen de code staat op of onder het modem/router net als de naam van de toegangs punt.

Ook heeft Ziggo NOOIT een analogelijn gehad via een modem dit is altijd al digitaal geweest alleen de PTT en later KPN heeft een analoge lijn en ook deze is inmiddels steeds minder in gebruik omdat bellen via internet gewoon veel goedkoper is.

zoekster
door zoekster - Sep 10, 2020 om 11:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vrees dat u een pootje gelicht  bent door de alarmdienst. Die 1000 euro was makkelijk verdiend. Dat alles opnieuw moest worden geinstalleerd komt omdat u een ander wachtwoord en gebruikersnaam heeft voor de wifi en het netwerk. Eerlijk gezegd is dat lang niet zo'n klus als het lijkt. Telefoonaansluiting duurt meestal een paar dagen. Als het goed is heeft u een boekje gehad bij het verkrijgen van het modem waar alles in wordt uitgelegd. Ik snap wel dat als je een totale digibeet bent je alles door anderen moet laten doen. Maar bijna iedereen lukt het om opnieuw alles te installeren. Wifi moet het wel goed doen. Daar kunt u een terechte klacht over indienen. De monteur zal een en ander wel nakijken. Maar als u er niet mee zit 1000 euro voor het alarm neer te tellen zal die 50 euro van de monteur ook wel te overleven zijn.
Maar Ziggo laten opdraaien voor die 1000 euro, forget it!

va
door vanlotjegetikt - Sep 10, 2020 om 12:18
809 Antwoorden / Vragen

Ik lees een heleboel digitaal spul maar geen kennis??
Hoe zijn printer, laptop, alarm oid ooit geinstalleerd.
Dit is simpel op te lossen door Bluetooth en Wifi.
Extern buro inschakelen.
Vraag mij ook iets anders af
Gaat het om een zakelijke aansluiting of een prive.

audb
door audb Sep 11, 2020 om 12:26
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Extern buro inschakelen NOOIT! instellen dan kan hacker en Microsoft oplichters hier te gemakkelijk gebruik van maken.

va
door vanlotjegetikt Sep 13, 2020 om 09:01
809 Antwoorden / Vragen

? vergeten

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 10, 2020 om 12:31
2079 Antwoorden / Vragen

Je kunt simpelweg van de leverancier van je internet verbinding niet verwachten dat ze ook netwerkbeheerder gaan spelen op je interne LAN. Als je dat niet zelf kan, en dat lijkt hier wel duidelijk, dan moet je zorgen voor iemand die dat al dan niet betaalt voor je oplost. Dat de telefoon niet zou werken en de wifi neem ik sowieso met een korrel zout maar dat kan Ziggo oplossen. Anderzijds ben je letterlijk voor €1000 getild door de leverancier van het allarmsysteem die waarschijnlijk niets anders heeft gedaan dan de zaak even resetten. Wat is dat trouwens voor een alarmsysteem dat niet werkt als de telefoon eruit ligt, dan hoort hij toch over te schakelen op een mobiele verbinding?

justmeagain
door justmeagain - Sep 11, 2020 om 00:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

Telefoon bij Ziggo is inderdaad al jaren een digitale lijn  Dus uw alarmboer heeft u getild. Ieder behoorlijk alarm kan met beide systemen overweg.
Laptops printers en dergelijke hoeven niet opnieuw geïnstalleerd maar slechts bijgewerkt voor wat betreft de wifi.
Ik had dit zo voor u gedaan, paar computers, alarmsysteem opnieuw aanmelden en evt resetten. Uurtje werk incl 30 minuten pauze.

panter22
door panter22 - Sep 11, 2020 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt de vraag stellen, dus het internet werkt. Of mail je ergens anders vandaan?
Het lijkt wel of je een bedrijf hebt.
Maar eigenlijk zeg je het modem was stuk en nu wil ik dat Ziggo niet alleen het modem vervangt en aansluit, maar ook al onze apparatuur en nog wel gratis ook.
Dat is nergens zo, dus daar kun je beter mee ophouden en kijken hoe je alles weer aan de praat kunt krijgen.
Een monteur van Ziggo kan het doen en uiteraard niet gratis. Maar je kunt het ook zelf doen. Het kost wel wat moeite.
Aan jou de keus.
Kijk op de Ziggo site. Daar kun je alle info vinden bv.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/verbinding-maken#/
en
https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/installeren#/
en voor de printer kijk je in de gebruiksaanwijzing, eventueel online. Als je zo'n oud alarmsysteem hebt die nog op de analoge tv lijn van Ziggo werkte, dan was het wel heel erg oud. Tijd voor een nieuwe. Maar €1000 alleen betalen voor reparatie?

op
door op.frederiks@ziggo.nl - Sep 11, 2020 om 11:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uit klantvriendelijk, en uit  fatsoen en technisch kennis van de monteur kan hij met de eigenaar even alle device die de eigenaar heeft aangesloten even doornemen. De enne monteur is die andere niet, dit merk ik ook bij een storing die ik heb gemeld via de chat, dat de behandelaar adequaat de afspraak goed afhandelt.

va
door vanlotjegetikt Sep 11, 2020 om 12:06
809 Antwoorden / Vragen

Fijn dat je een reactie plaatst,
maar pas even je gegevens aan tenzij je een berg ongevraagde mail/spam wil ontvangen.

Co
door Contentino - Sep 11, 2020 om 12:24
16 Antwoorden / Vragen

En de klantenservice van Ziggo laat echter vaak te wensen over, alles volgens de standaard procedure  en als het probleem dan niet is opgelost dan houdt de service bij Ziggo op.
Of ze sturen een monteur onder voorwaarde dat als het niet aan de Ziggo apparatuur ligt dat de klant dan de monteur moet betalen, dan haak je van zelf wel af.
Klinkt misschien erg negatief maar helaas wel uit ervaring.

audb
door audb Sep 11, 2020 om 12:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het kost ook Ziggo geld om een monteur te sturen en als die voor niets hoeven te komen dan is het niet meer dan logisch dat je dat moet betalen.

Wel is het waar dat de klanten service zoveel mogelijk probeerd te helpen maar lachwekend gebeurt dat via een boek waar ze steeds in lopen te kijken en vertellen wat je zou moeten doen al vertel je ze dat je allang hebt gedaan LOL.

pe
door pebk - Sep 11, 2020 om 12:33
581 Antwoorden / 0 Vragen

Uit wat ik kan halen uit uw verhaal zijn er vier problemen:
1) U bent pootje gelicht door een monteur die u vertelde dat alle apparaten opnieuw moesten worden geinstalleerd.
2) De analoge lijn werkt nog niet.
3) Het alarmsysteem werkt nog niet.
4) De wifi is slechter dan voorheen.

Probleem 1; Het moeten herinstalleren van uw apparaten is klinkklare onzin. Het enige dat anders is is het netwerkadres van de apparatuur. Dit is instelbaar. Voor Wifi is het wachtwoord anders, voor bekabelde installaties gaat het meestal vanzelf, maar (bijvoorbeeld een printer) kan een vast adres hebben die ingesteld moet worden. Er zijn legio services die dit voor u willen doen voor een geringe vergoeding.

Probleem 2; In tegenstelling tot wat hier onder beweerd wordt, levert Ziggo nog steeds analoge lijnen. Echter alleen binnen uw huis, vanaf het modem is de verbinding altijd al digitaal geweest. Blijkbaar kon de alarminstallatie daar prima mee overweg. Ziggo moet de telefoon werkend maken. Als u het juiste modem heeft, dan zijn er twee TEL aansluitingen (met een RJ11 plug). Kies voor TEL 1 voor de telefoon. (https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/installeren#/)
Werkt dit niet, dan is dit voor Ziggo om op te lossen.https://www.coolblue.nl/advies/vaste-telefoon-aansluiten.html

Eigenlijk is probleem 3 een gevolg van probleem 2. Als de telefoon weer werkt, zou ook het alarmsysteem weer moeten werken. De meeste thuistelefoons zijn analoog (tenzij SIP of DECT),In geval van DECT is de aansluiting naar het modem toe nog steeds analoog. Kortom, Ziggo moet de telefoon werkend maken. Zij zijn volgens mij niet verantwoordelijk voor de kosten die u maakt aan een andere partij.

Probleem 4 is wel een issue, maar is moeilijk Ziggo aan te rekenen. Veel modems hebben een zwak signaal. Daar zou men iets aan kunnen doen d.m.v. extra access points of andere frequenties proberen. U kunt ook een goede router kopen bij een bekende winkel. Het zal wat geld kosten, maar het is over het algemeen goed te krijgen.

In mijn ogen is Ziggo maar zeer beperkt aansprakelijk voor de door u gemaakte kosten en moeten zij gewoon de telefonie werkend maken.Ik kan me voorstellen dat ze uw gemaakte kosten niet gaan vergoeden.

cees de kort
door cees de kort - Sep 11, 2020 om 12:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het nieuwe Ziggopakket voor de mediabox aanvaard, maar de elende die ik er mee heb gehad is tipisch Ziggo
een program instaleren (Upgrade), en jij zit met de problemen.
Ziggo geinformeerd over de problemen wordt er een monteur voor jou ingepast  'n week later, dus zie maar die dagen.
Zelf met ondersteuning van electromonteur € 80.00. De aanschaf van die mediabox/Ziggo heeft ons geen plezier gebracht.

erto171
door erto171 - Sep 11, 2020 om 12:48
12 Antwoorden / 1 Vragen

alle hardware die via uw thuis netwerk loopt moet opnieuw worden aangemeld  bij uw nieuwe modem

ro
door ronny530 - Sep 11, 2020 om 18:19
2787 Antwoorden / 41 Vragen

Ziggo heeft nooit een analoge telefoonlijn gehad want alle signalen voor internet, telefoon en tv worden via de inkomende antennekabel digitaal verstuurd en ontvangen. Het modem gebruikt voor de telefoon een VOIP protocol en daar kunnen tegenwoordig alle telefoons mee overweg maar veel alarmsystemen zijn afhankelijk van het kpn netwerk of een aanpassing waardoor VOIP wel mogelijk is middels een ethernet kabel of WIFI aansluiting. Ik lees dat na het vervangen van het modem alle apparaten niet meer werkten en dat kan wel kloppen want het nieuwe modem heeft een andere gebruikersnaam en wachtwoord dan de oude modem. Uw apparaten proberen in te loggen op een modem die niet meer bestaat en doen het dan uiteraard ook niet meer. Bij een nieuw modem krijgt u een gebruiksaanwijzing en daar staat ook in hoe u het modem kunt benaderen en gebruikersnaam en wachtwoord kunt wijzigen dat wordt altijd aangeraden om hackers geen kans te geven. Als u de oude inloggegevens voorhanden had gehad en de gebruiksaanwijzing had gelezen waarin stapsgewijs uitgelegd wordt hoe u die inloggegevens van het nieuwe modem kon aanpassen dan u dit probleem nooit gehad want het enige dat die externe monteur heeft gedaan is met de inlogcodes alle WIFI apparatuur weer verbinding laten maken. Een dure grap want u had zelfs als leek de inloggegevens kunnen veranderen of de Ziggo monteur kunnen vragen dat voor u te doen.

he
door henkie.penkie - Sep 12, 2020 om 10:08
149 Antwoorden / 0 Vragen

Vanaf dat Ziggo gebruikt maakt van de cai-kabel is het telefoon signaal altijd al DIGITAAL geweest en nooit analoog. Verder als je een nieuw modem krijgt, dan zul je alle apparaten die op je thuisnetwerk zijn aangesloten opnieuw moeten instellen. Als je een goed gezinde monteur van Ziggo hebt lukt het ook vaker nog dat je hier extra service van krijgt en je dit ook nog gratis doet. Dit ligt er aan hoe je jezelf opsteld tegenpver de monteur maar als je gelijk negatief tegen deze doet dan kost het je gewoon geld.

re
door red1 - Sep 13, 2020 om 10:19
329 Antwoorden / 1 Vragen

JA ZIGGO , al jaren hebben zijn er klanten met ellende . Ik heb gelukkig KPN

gerbera
door gerbera Sep 13, 2020 om 11:02
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wat weet u van Ziggo als u KPN heeft, blijkbaar van horen zeggen.

ge
door geeta21 - Sep 16, 2020 om 05:34
69 Antwoorden / 30 Vragen

Ik heb ook een nieuw modem van ziggo .Kabels er uit en in nieuwe modem gedaan. Even geduld hebben tot het groene ledje brandt. Fluitje van een cent. Wel even geduld hebben.Ik ben86 jaar oud.