Coolblue problematiek nieuwe TV
Hallo Marco,
Deze behandeling van Coolblue kan echt niet door de beugel.....
Ik raad je aan om al je klachten op papier te zetten en aangetekend op te sturen naar het hoofdkantoor van Coolblue.
Heb je de tv in de winkel gekocht of online?
Hallo,
Wij zijn nu een x aantal dagen verder, na onze e-mail van vorige week.
Er zou vorige week woensdag binnen drie dagen gereageerd worden.... maar natuurlij nog geen response.
TV is online gekocht.
Hallo MarcoW90 ,
Wij wachten nog op een reactie van Coolblue
Wacht de reactie van Coolblue af , normaal zijn ze zeer correct met het afhandelen van problemen .
Lees ook hier , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren
Bied dit geen oplossing , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Coolblue is hierbij aangesloten ,
https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
De leverancier moet de kans krijgen de TV te repareren. En wel tot drie keer totdat u kunt gaan proberen een koopovereenkomst te ontbinden. Dus meldt de storing en laat ze hun ding doen. Coolblue kan er ook niet zoveel aan doen als Sony een reparatie verprutst.
dat 3 x is pure onzin.
Je moet ze de kans geven om het te repareren en als dat niet gaat dan kan je of een andere toestel eisen of de koop ontbinden opgrond van een ondeugdelijk product.
En het is zo dat als ze na 1x repereren de tv weer defect raakt dit al al als een ondeugdelijk product mag beschouwen.
Immers is het dan zo dat het gewoon niet goed gerepareerd is en daar een tv als een onmisbare product valt mag de reparatie ook niet te lang duren.
En zelf zou ik nooit iets kopen bij Coolbleu ze zijn over het algemeen genomen veel duurder dan een andere grote winkel.
Misschien wordt je tv niet "gratis" geinstalleerd maar het scheeld je wel een hoop geld.
@AUDB
Dat jij niks wil kopen bij Coolblue is je persoonlijke mening en niet van toepassing op de vraag van ts. Over het algemeen is Coolblue 1 van de beste webshops maar dat ter zijde.
Je bent wettelijk verplicht om de verkopende partij de kans te geven om het product een paar keer te laten repareren.
Volgens de site van de rijksoverheid het volgende.
Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?
Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst
U kunt de koopovereenkomst ontbinden:
Serieus @AUDB, wat is dat voor een opgewonden toon terwijl je blijkbaar geen idee hebt wat de regels zijn? Je zit er niet een tandje naast maar je zwamt gewoon uit je nek, schaam je je niet?
@audb, ik ben juist zeer content met Coolblue. Heb ze in een jaar tijd al drie maal "over de vloer" gehad: TV, wasmachine en koelvries combinatie. Perfecte service. Telkens andere mensen maar wel telkens even vriendelijk en hulpvaardig.
Goedendag,
Ik heb in het vrerleden meerdere malen producten gekocht en eveneens problemen gehad maar wel netjes opgelost.
Dit zaakje stinkt gewoon, zoals bij mijn replay te lezen is bij de eerste schrijver.
Er zou een nieuwe tv geleverd worden, dit is niet gebeurd.
Wie een fout maakt in in deze nog steeds niet mijn probleem, ik heb een koopovereenkomst met een partij.
Echter dien ik als consument alles op te knappen en dat is mijn grootste ergenis.
Op dit punt zou ik gewoon de overeenkomst ontbinden middels een brief.
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbriefontbinden%20aankoop/
De gedeelde link van @heremietkreeft:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/
Knap dat je op afstand al preceis weet wat het probleem is. Zonder te weten wat TS heeft ingesteld. En problemen met apps en content komen in 9 van 10 keer (of eigenlijk nog vaker) door slechte internetverbindingen. WIFI is vaak de grootste bron van problemen.
Ik verwacht van een jurist toch echt meer onderzoek alvorens dat soort stellige adviezen te geven. Je kan er mooi mee voor l*l staan in de rechtzaal.
Jurist?
@rjw, alfa heeft gewoon een belang in de rechtszaal. Daarom promoot hij het ook zo om voor alles naar de rechter te stappen. Complete onzin en onnodige belasting van ons rechtssysteem.
Wij gaan kijken naar de mogelijkheden, aangezien elke belofte tot op heden nog niet is nagekomen.
Ik geefu aanvullend een samenvatting m.b.t. de wetgeving zoals die voor verkopers geldt: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten dat evenals de al gegeven info gebaseerd is op het gestelde in het
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt. verder
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html Kijk voor een voorbeekldbrief bij www.juridischloket.nl Wacht wel nog even op de reactie van de verkoper en neem evt. actie als dat lang uitblijft of men kennelijk de wetgeving blijkt te negeren. En let op: U heeft dus niets te maken met Samsung. Bij niet naleven is het COOLBLUE dat in gebreke is. Zie dan ook: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
Coolblue doet dat wat elke winkel/leverancier hoort te doen en dat is Sony inschakelen dus daar is niks mis mee. Omruilen gaat niet want u geeft zelf al aan dat het buiten de 30 dagen valt want u heeft de tv al 6 weken.
U moet de leverancier de mogelijkheid geven om de tv te laten repareren en dat is wettelijk vastgelegd.
Ga nog eens in gesprek met Coolblue over een oplossing want Coolblue staat wel bekend om zijn klantgerichtheid in het oplossen van problemen.
Goedendag,
Dit hebben wij al meerdere malen gedaan.
Ik wil u toch wel benadrukken dat Coolblue niet veel contact opneemt, aangezien wij zelf overal 10x achteraan moeten bellen.
Dan zal dat wel bij de tijd anno 2020 horen......? in ieder geval heb ik deze klantgerichtheid niet meegekregen, vandaar mijn bericht.
Wanneer mag ik een koopovereenkomst ontbinden?
Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst
U kunt de koopovereenkomst ontbinden:
Topantwoord
Ongelofelijk dat u durft te zeggen: '... omdat zij na verkoop totaal niet het gevoel hebben gegeven om mee te denken naar een oplossing die passend is bij alle ellende van de afgelopen drie maanden en enkel alles bij een andere partij blijft neerleggen.'
Dat is niet een conclusie die gerechtvaardigd is op basis van de informatie die u hier zelf deelt. Ik krijg de indruk dat u in een andere wereld leeft.
Ik zie een Coolblue dat juist zijn best doet op alles naar behoren op te lossen. Er wordt helemaal niets 'bij u neergelegd'. Spreken over 'ellende' is bovendien schromelijk overdreven.
De laatste ontwikkeling is dus dat bij het leveren van de nieuwe TV (heel netjes!) een fout gemaakt is. Ik kan mij niet voorstellen dat Coolblue niet ook dit probleempje vlekkeloos zou willen oplossen. Tuurlijk doen ze dat, met excuses waarschijnlijk.
Het lijkt mij dat u gewoon moet afwachten hoe Coolblue dit verder oppakt (een reactie is immers nog niet gegeven) in plaats van te proberen dit aan te grijpen om onder de overeenkomst uit te kunnen. Want op dat laatste lijkt het verdacht veel.
Op basis van de door u verstrekte informatie geeft ik Coolblue tot nu toe '9 op 10' voor de verleende service.
Ongelovelijk droevig en treurige reactie met weinig smaak en totaal geen denk denk.
Even hierop terugkomend en om tevens uw waanbeeld hier weg te nemen, het volgende.
Elke stap die is genomen in dit klote proces is afkomstig van ons. Het enige wat een coolblue heeft gedaan is (ondertussen) 4 tickets tickets aanmaken bij andere partijen en vervolgens konden wij hier achteraan. Dus het geen zoals u hierboven citeert slaat van kant noch wal.
Om u even om de hoogte te houden, wij zouden afgelopen maandag wat horen. nadat wij in eerste instantie vorige week woensdag bericht zouden krijgen. Wat denkt u, na mijn WIK-brief (22 juli) zou deze maandag bericht komen.... niks noppes nada ontvangen. Coolblue staat sinds een tijdje niet meer zo goed aangeschreven. Op internet zie je diverse personen met problemen en nalatig handelen. 2 a 3 jaar geleden gaf ik ze tussen een 7 en een 9. nu is het slechts een 0.
Onzin, Coolblue staat nog steeds aangeschreven als 1 van de beste webwinkels en dito service. Dat er diverse personen zich negatief uitten wil niet zeggen dat ze slechter worden maar als er meer verkocht wordt zullen er ook altijd problemen zijn maar procentueel gezien blijft het laag. Alleen mensen met klachten laten zich veelal horen en roepen ook het hardst en u doet dit zelf ook. Dat elke stap door jezelf wordt genomen kan ook komen omdat je steeds minder geduld hebt en dus niet wil wachten op een antwoord. Als er een dispuut is tussen Coolblue en Sony dan zullen zij dit moeten oplossen en het helpt niet om constant te lopen klagen en misschien ligt het wel bij Sony dat ze daar traag zijn en dan kan Coolblue daar niks aan doen. Ja in uw ogen direct een nieuwe tv leveren maar helaas zo werkt het niet en dat weet je zelf ook wel.
Mijn reactie was louter gebaseerd op de informatie die u bij het stellen van uw vraag verstrekte. Met de informatie die u nu eerst toevoegt, kon ik eerder geen rekening houden.
Wat een rare reactie, dat je dat durft te schrijven.
Nou ik koop al mijn spullen bij Coolbleu, maar ook ik hoor steeds om mij heen dat de service van Coolbleu sinds begin van de Corona tijd niet meer is wat het geweest is. Er moet tegenwoordig overal voor betaald gaan worden. Bijvoorbeeld wasmachine gratis bezorgen tot over de drempel. (praktijken van de Mediamarkt etc.)
Coolbleu is een onderneming en ben kijkt waarschijnlijk tegenwoordig naar de kant waar service niet meer met hoofdletters staat geschreven.
Advies niets meer telefonisch maar per email of brief.
U moet hun wel na 30 dagen de kans geven om e.e.a. te repareren.
Succes.
Er is overal veel veranderd sinds Corona want je wil als bezorger toch ook niet bij iedereen in huis komen of jij wel?
Dit is helder maar wij zijn juist al maanden hiermee bezig.
Voorheen heb ik ook spullen gekocht bij Coolblue en na een keer problemen te hebben gehad ben ik super netjes geholpen.
Echter lees ik de laatste maanden dat heelveel mensen problemen ervaren met de service en dat over retourneren ontzettend veel negatieve berichten binnen komen.
Van wie heb je de nieuwe tv gekregen? Rechtstreeks van Sony of via Coolblue.
Kwam hij rechtstreeks van Sony, dan had je ook contact met Sony op kunnen nemen.
Er is kennelijk een vergissing gemaakt, want als je een nieuwe tv zou krijgen dan krijg je niet een die stuk is en waar eea aan ontbreekt. Dan was de doos ook niet nieuw meer. Stond wel het goede adres op de doos?
Maar even de reactie van Coolblue afwachten. Heb je een foto van deze tv meegestuurd?
Wij hebben via een tussenpersoon van/ en of coolblue een nieuwe TV gekregen.
Dit zal wel via Coolblue ---> naar Sony en dan naar tussenpersoon zijn gecombineerd.
Echter is de tussenpersoon de ''postbode''. Er is alleen nooit een nieuwe tv geleverd.
Een tussenpersoon. Bedoel je de vervoerder?
Klopt,
Zojuist hebben wij bericht gekregen van Coolblue.
Een hoop excuses en de televisie wordt opgehaald.
Ook zullen wij ons geld terug ontvangen.
De zaak is afgedaan!
Dat is goed nieuws, mede dankzij Malty is het nu snel opgelost
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Mycfavisit
MyCFAVisit Survey by Chick fil A is one of the few fast food chains that are deeply concerned about getting customer satisfaction ... Lees meer
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer