ja
door jameijer May 1, 2020 om 16:12
Elektronica & tv

Garantie of niet?

Op 24 april bij BCC een nieuwe TV gekocht, een Samsung QLED.
Deze op 25 april met alle voorzichtigheid aan de muur bevestigd. Daarna verschenen er horizontale strepen in beeld, later bleef het beeld helemaal zwart. Probleem bij BCC gemeld, die hebben het doorgezet naar Samsung, en die hebben CE Repair laten komen ter beoordeling.
Conclusie: panel is gebroken, en omdat TV het voordien wel deed (showmodel uit de winkel) is het schade van buitenaf, dus geen garantie.
Nu weet ik niet hoe ik een breuk kan veroorzaken rechtsboven in het panel, tillen doe je van onderaf, en aan de bovenkant stuur je bij om TV op z'n plek te krijgen.
Zowel BCC als Samsung verschuilt zich achter mening CE Repair, dat ik de schade veroorzaakt heb door bv hard op het scherm te duwen tijdens het plaatsen aan de wand. Dit is absoluut niet het geval.  De mogelijkheid dat een panel vanuit de fabriek te strak gemonteerd is waardoor er bij het tillen extra druk is onstaan die tot dit probleem heeft geleid wordt niet eens in overweging genomen. Het is mijn woord tegen het woord van de door Samsung gestuurde reparateur, CE Repair.
Als consument kan je dan weinig meer, terwijl ik niets fout heb gedaan.

Wat nu? Als consument win je geen welles/nietes... Moet ik bewijzen dat ik niets anders had kunnen doen, of moet Samsung danwel CE Repair bewijzen dat er geen andere oorzaak kan zijn?

5151 19 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2020 om 16:16
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u verwijzingen naar de wetgeving in dezxe waar onder meer sprake is van het feit dat het aan de verkoper is om te bewijzen dat de oorzaak niet aan hen (BCC is te verwijten.
Zie deze info: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten zoals die geldt voor verkopers. Ook deze: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

de verwijzing naar de vigerende wetteksten : www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html   en let op u heeft uyitsluitend met BCC te maken omdat zij de verkoper zijn! M.i. is hier de wettelijke consumentenbeschermingswetgeving van toepassing en niet bijv. fabrieksgarantie waar mogelijk wel mee wordt geschermd hetgeen dan ten onrechte is. Een showmodel dient ook te voldoen aan de eraan te stellen verwachtingen en dat geldt ook m.b.t. ophangen. Terwijl het ook nog de vraag is of dat de oorzaak wel is. U geeft aan, het is een showmodel en dus mogelijk al langdurig in werking geweest. (en dus niet nieuw maar dat doet er niet toe)

justmeagain
door justmeagain May 2, 2020 om 00:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

Toestel ging doelend de deur uit bij BCC. CE reosur heeft aangetoond dat het aan te te verwijten valt. Lijkt mij dat het bewijs hiermee is geleverd.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 20:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben zij dit aangetoond? Zij benoemen een mogelijkheid, deze conclusie was binnen 10 seconden getrokken, zonder naar mijn idee te kijken naar andere mogelijke oorzaken.

ma
door malty - May 1, 2020 om 16:21
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als het een showmodel is heeft BCC de TV toch ingepakt of zie ik dat verkeerd?

ja
door jameijer May 1, 2020 om 16:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, na levering deed de TV het. Probleem is ontstaan tijdens optillen/ophangen. Zij zeggen mijn schuld, te hard op scherm geduwd, terwijl dat niet zo is.

tijger1
door tijger1 - May 1, 2020 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

BCC moet aantonen dat u het probleem veroorzaakt hebt, omdat het binnen zes maanden is. Met Samsung en CE Repair hebt u niets van doen.

Ik mag toch aannemen dat alle tv's die zij verkopen het doen?

BCC is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, dien daar een klacht in.

ja
door jameijer May 1, 2020 om 17:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

De TV deed het ook, totdat ik deze opgehangen heb.
Mening reparateur: ik zal wel (te) hard op het scherm geduwd hebben bij het optillen/ophangen. Dit is echter niet het geval. Je moet een TV nu eenmasl aanraken om deze op te hangen, dat is logisch. Meeste kracht komt dan aan de onderkant (zwaartekracht) maar breuk/scheur begon rechtsboven, wat dus niet logisch is.

ja
door jameijer - May 1, 2020 om 16:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een toevoeging: de TV deed het ook na levering. Deze stond op de pootjes. Het probleem was pas aanwezig na het door mij aan de wand bevestigen/ophangen.
BCC/Samsung/CE Repair zeggen dat ik hard op het scherm heb geduwd tijdens ophangen waardoor panelbreuk is ontstaan. Dat is pertinent niet het geval maar kan ik niet bewijzen. Mij lijkt het bijvoorbeeld best mogelijk dat panel al onder druk stond, en door optillen kapot gegaan is maar de andere partijen blijven erbij dat ik het zelf veroorzaakt heb.

ro
door ron503 - May 1, 2020 om 17:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de tv aan de midden onderzijde heeft getild en midden bovenzijde heeft gestuurt dan rust alle gewicht van de tv op het midden van de onderzijde en buigt het panel al, gaat u de bovenzijde de tv met de hand sturen dan dient u toch iets kracht te zetten dan komt het panel onder druk te staan en breekt. Stellen dat het panel fabriek af te strak gemonteerd is snijd geen hout omdat en tussen panel en de omlijsting enige tussenruimte zit.

ja
door jameijer May 1, 2020 om 17:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb met twee personen getild, een links en een rechts.

ro
door ron503 May 1, 2020 om 18:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zou het paneel theoretisch niet mogen breken maar feit blijft dat de tv na bevestigen aan de muur bijna direct defect ging. Heeft u de schroeven die bij de tv gelevert zijngebruikt of die van de muurbeugel want die kunnen langer zijn en zo het panel onder druk zetten.

ja
door jameijer May 1, 2020 om 19:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de TV zijn geen schroeven geleverd, geen doos ook ivm showmodel.
Ik heb de schroeven van de Vogel's WALL 3305 gebruikt, daar zitten twee maten in. De korte waren te kort, die pakten de schroefdraad van de TV niet, en de lange waren te lang dus heb ik daar het bij de beugel geleverde verloopstukje voor gebruikt. Schroef is ook maar net aangedraaid, vast is vast en hoeft niet muurvast bij iets wat niet beweegt.

panter22
door panter22 - May 1, 2020 om 18:19
6599 Antwoorden / Vragen

BCC moet bewijzen dat je de tv stuk hebt gemaakt,
De tv deed het direct na aankoop en niet meer toen je hem opgehangen had.
En er is een reparateur bij geweest die constateert dat er sprake is van drukschade.
Dan sta je er niet zo goed voor..
Misschien eens zelf een reparateur er bij halen?
Er is al eens eerder een vergelijkbare vraag geweest. Lees het antwoord van Tijger1 over de inboedelverzekering.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/barst-in-mijn-tv-scherm-1-week-na-ophangen

ja
door jameijer - May 1, 2020 om 20:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nagekomen een email van BCC. In mijn mail heb ik aangegeven dat verkoper mij niet op de hoogte heeft gesteld van het feit dat blijkbaar een lichte aanraking, welke niet te vermijden is als je een TV ophangt, al voldoende kan zijn voor een breuk, en dat als mij dat wél verteld was dat ik dat dan tegen een kleine meerpijs door BCC had laten uitvoeren. Hierbij aangegeven dat ik echt wel weet dat je een TV met voorzichtigheid moet behandelen. Uit de reactie:
Wat betreft de communicatie kan ik wel duidelijk zijn. Daarin wordt u niet precies verteld wat er allemaal wel en niet kan. Niet omdat we dat niet willen, maar omdat we anders twee dagen nodig hebben de hele lijst door te lopen. Wanneer u zelf de tv ophangt (ook in coronatijd), gaan wij uit van voldoende kennis hierover. Ik wil u niet zeggen dat u die niet heeft, maar dit is de uitleg waarom niet alle aandachtspunten worden besproken
Lijkt mij dat er dus in de informatievoorziening iets mis is, als het al door een lichte aanraking kan breken, wat ik overigens betwijfel.

justmeagain
door justmeagain May 2, 2020 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als BCC iedere klant alles niet voorkauwen om Amerikaanse situaties qua claims te voorkomen dan wordt ieder artikel minstens 3x zo duur. Daar is nogal wat tijd en mankracht voor nodig.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 11:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ben ik met u eens. Maar ik vind wel dat als een panel super kwetsbaar is, meer dan de consument normaal zou mogen verwachten, dat dit dan wél verteld moet worden, een gewaarschuwd mens telt voor twee namelijk.

panter22
door panter22 - May 1, 2020 om 20:32
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de originele ophangbeugel gebruikt? Dan hoef je niet op de tv te drukken.
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hang-je-samsung-qled-tv-aan-de-muur-met-de-wandbevestiging/

ja
door jameijer May 1, 2020 om 20:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, een Vogel's WALL 3305, dus geen goedkope zooi. Daar hoef je ook niet op te drukken, maar als je een TV optilt wordt er altijd enige druk uitgeoefend, dat is inherent aan iets vasthouden tegen het vallen

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - May 1, 2020 om 20:50
29 Antwoorden / Vragen

Lees de eerdere antwoorden. Je moet het niet gooien op slechte informatievoorziening. Je hebt garantie en kan BCC niet bewijzen dat jij het zelf gedaan hebt zullen ze tot een oplossing moeten komen. Dat moet je BCC duidelijk maken, niets anders.

En ja dat is treurig dat ze bij BCC niet op de hoogte van de wet zijn. Of nog erger dit wel zijn maar denken ook deze consument leiden wel eventjes om de tuin.

ja
door jameijer May 1, 2020 om 20:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Eens, maar BCC geeft aan dat het oordeel van de deskundige/reparateur bewijst dat ik het gedaan zou hebben, door teveel druk uit te oefenen tijdens het ophangen. En daar ben ik het niet mee eens. Is oordeel van een reparateur, die alleen het scherm heeft bekeken aan de buitenkant in dat opzicht dan bewijs?

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets May 1, 2020 om 21:21
29 Antwoorden / Vragen

Dat is leuk als een deskundige dat zegt, maar dat is geen enkel bewijs. Je zult moeten blijven aandringen, dagelijks bellen/mail/winkel bezoeken. Mocht je beschikken over een rechtsbijstandsverzekering schakel die in. Eerst zou ik dan een korte brief sturen waar in je vraagt om een oplossing en beroept op jouw recht (online voorbeelden genoeg), met een termijn van 7 dagen.

ja
door jameijer May 1, 2020 om 22:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Ik denk namelijk zelf ook dat een oordeel van een deskundige geen bewijs is. De deskundige was er niet bij toen het gebeurde en kan dus slechts zijn veronderstelling weergeven, waarbij er ook geen andere mogelijke oorzaken onderzocht zijn. Nogmaals dank voor het meedenken in deze.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 2, 2020 om 17:13
2071 Antwoorden / Vragen

Of het oordeel van de deskundige voldoende bewijskracht heeft is alleen maar vast te stellen als het bewijs ook gewogen wordt. Tot die tijd staat dat oordeel gewoon aangezien TS daar verder niets tegenover kan zetten. Overigens is het wel zo dat als dit een showroomexemplaar is BCC dan ook zal moeten bewijzen dat de schade niet voor afleveren ontstaan is en dat is niet hetzelfde als dat er schade is dus geen garantie.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 18:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u dit enigszins verder toelichten?
Wat bedoeld u met "als het bewijs ook gewogen wordt"?
Schade voor afleveren zou dan onzichtbare schade geweest moeten zijn, TV deed het na aflevering. Tijdens het optillen/ophangen moet er iets gebeurt zijn wat de schade verergert/veroorzaakt heeft. Bij onzichtbare schade vooraf kan in theorie door te tillen het onzichtbare probleem zichtbaar zijn geworden. Ik heb tijdens tillen niet gebotst of hardhandig vastgepakt, terwijl de reparateur zegt dat dit de reden moet zijn. Ik was erbij toen de TV door 2 personen getild werd, de reparateur niet.

sw
door swat1500 May 2, 2020 om 23:23
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen roept hier dat u recht heeft op garantie en dat binnen 6 maanden na de aankoop de verkoper moet bewijzen dat de koper verantwoordelijk is voor het defect. Op zich is deze stelling,  behoudens het bewijzen dat alleen maar aannemelijk  maken hoort te zijn,  juist.
In uw geval staat BCC echter sterk. De tv deed het in de winkel,  deed het toen hij bij u thuis stond en deed het niet meer toen u hem zelf had opgehangen.
Een reparateur heeft vervolgens vastgesteld dat kennelijk teveel druk is uitgeoefend op een hoek van het scherm. De rechter zal dit, als u daar niets concreets tegenover kunt stellen,  ook voldoende achten.
U stelt dat het scherm kennelijk extreem druk gevoelig is en dat u daarvoor gewaarschuwd had moeten worden. U kunt dit stellen maar dan moet dit ook kunnen onderbouwen.  Alleen roepen is niet genoeg. U zult dus ook een expert moeten vinden die uw stelling kan onderbouwen.

Magnum007
door Magnum007 - May 1, 2020 om 20:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jameijer,

Dit is een moeilijke kwestie.

Persoonlijk vind ik,dat je recht heb op je geld terug omdat het een showmodel is.

Waarschijnlijk zul je toch juridische hulp moeten zoeken als BCC hierin niet meegaat.

Ik raad je aan om nooit meer een showmodel te nemen.

Stuur eventueel je klacht naar De Belbus.

ja
door jameijer May 1, 2020 om 21:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of dit aan showmodel ligt, al zou er natuurlijk een eerder onzichtbaar iets geweest kunnen zijn. BCC zegt dat ik te hard geduwd/geknepen heb tijdens ophangen, ik ben het daar niet mee eens, hooguit hele lichte druk bij het vasthouden tijdens ophangen. Daar gaat dit verschil van mening over.

Magnum007
door Magnum007 May 1, 2020 om 21:08
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jameijer,

Ik zou "hameren" op het feit,dat het een showmodel is.

Ik ben geen jurist,maar er zitten risico's vast aan het zelf ophangen van een grote flatscreen.

Als je weer een nieuwe tv koopt,laat het ophangen dan doen door de winkel zelf.

Het ophangen lijkt me een werkje voor 2 personen.

PS : koop voor weinig een Bang & Olufsen 2e hands tv op marktplaats.
Deze tv's zijn steviger gebouwd dan een Samsung.

ja
door jameijer May 1, 2020 om 21:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de TV niet alleen opgehangen, 65 inch en 25 kilo moet je niet eens aan willen beginnen.
En zoals ik al schreef, als mij verteld was dat QLED al kan breken door er bij wijze van spreken naar te kijken, dan had ik dat ook zeker door BCC laten doen.

justmeagain
door justmeagain - May 2, 2020 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Magum
Bang en olufsen, dat bedrijf wat bijna failliet is en na de Philips beeldbuis nu LG panels gebruikt?
Wat een onzin die zijn totaal achterhaald, bieden geen qled en zijn veel te duur voor wat je krijgt.
Ts heeft bewust een showmodel gekocht dus dat heeft hier niets mee te maken.

Verder schreef  ts dat het toestel ook thuis prima functioneerde, totdat het opgehangen is.
Dus tussen moment van demonteren tv voet en ophangen aan beugel begeeft de tv het. CErepair is gerenommeerd bedrijf dus als een expert zijn oordeel al niet meer telt wie moet het dan nog  beoordelen?
Hoe voorzichtig ts ook is geweest naar mijn mening is dit geen garantie.
Dus hopelijk betaald met creditcard, of via inboedelverzekering claimen.

Magnum007
door Magnum007 May 2, 2020 om 02:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

De Topicstarter koopt een showroommodel om korting te krijgen,neem ik aan.

Waarom dan niet meteen een 2e handse?

Ik heb zelff goede ervaringen met Bang & Olufsen,maar nieuw zijn ze inderdaad veel te duur.

Belangrijk is,dat het hier gaat om een grote tv van 65". Dit formaat is veel te groot om zelf op te hangen.BCC had dit moeten melden aan de klant: dus dat er geen garantie wordt gegeven als de klant deze grote tv zelf gaat ophangen.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 09:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik nam het showmodel omdat dit de laatste was op dit filiaal. En aangezien mijn mijn vorige tv het begeven had (Samsung, na 5,5 jaar ineens felle witte vlek in het beeld) wilde ik wel zsm een andere. Dus voor het showmodel gegaan waar ik extra korting op kreeg.

ro
door ron503 - May 2, 2020 om 09:14
1229 Antwoorden / 0 Vragen

In een antwoord op mijn reactie lees ik dat er geen schroeven bij de tv geleverd zijn en u die van het ophangsysteem heeft gebruikt. De gebruikte schroeven waren te lang en heeft u de meegeleverde verloopstukjes gebruikt, geen slimme actie want de schroeven kunnen alsnog te lang zijn en het panel van binnen uit onder spanning zetten. Wat me wel bevreemd is dat er geen schroeven meegeleverd zijn want zonder die schroeven kunt u de standaard of voetjes ook niet bevestigen en ook al koopt u een showmodel de standaard of voetjes worden altijd meegeleverd.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 09:26
3 Antwoorden / 1 Vragen

Deze televisie heeft standaard pootjes welke niet vastgezet hoeven te worden. Aan de onderkant van de TV zitten twee openingen waar de pootjes in verdwijnen, hier komt geen schroef meer aan te pas.

ro
door ron503 May 2, 2020 om 10:29
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe het monteren van de pootjes bij een Samsung tv in zijn werk gaat weet ik niet maar u eigelijk ook niet want u heeft de tv zonder doos in een showroom opstelling gekocht. De tv is geschikt om zowel op pootjes te staan of aan de muur te bevestigen en zullen in ieder geval de schroeven meegeleverd dienen te worden. Het zou handig zijn als u het model tv laat weten maar vooralsnog ga ik er van uit dat het panel door eigen toedoen defect is geraakt.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 10:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een QE65Q70R. De pootjes waren vanuit de winkel bevestigd, en als je de tv optilt kan je aan de onderkant de pootjes er zo uitschuiven.

Magnum007
door Magnum007 May 2, 2020 om 18:56
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ron,

Jij schrijft iets belangrijks: bij de verkoop zat er geen bevestigingsmateriaal bij.

BCC is ,mijn inziens ,hiermee de fout in gegaan.

audb
door audb - May 2, 2020 om 09:51
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Is de tv zelf mee genomen of via een transport van BCC?

Als u deze zelf hebt mee genomen dan kan de (haar) schuur namelijk bij het transporteren zijn onstaan maar ook zou de breuk al in de winkel of bij het inpakken zijn gebeurt en bij het ophangen verder door geschuurdt zijn.

Maar BCC is nou niet een van de beste winkels wat garantie betreft en hun zouden uit coulance de schade ook kunnen verhalen bij hun verzekering.

Zet uw klacht gewoon op klachtenkompas dan reageren ze wel op uw klacht.

En CE Repair wilt liever niet een grote klant als BCC verliezen!

Op de stelling dat het al in de fabriek gebeurt zou zijn is 0% kans op dat gebeurt met een computer gestuurde systeem maar het kan wel zo zijn dat bij BCC het bij het inpakken de tv al beschadig hebben.

Dat de tv op het moment van plaatsen op de pootjes het nog normaal deed is geen redenen om aan te nemen dat de tv bij het ophangen aan een beugel het begeven heeft.

Alleen als de tv echt door gebogen is kan deze beschadigen.

In tegenstelling tot vroeger bevat een platte tv geen glas maar een kunstoflaag die overigens aan de achterzijde door een ijzerenplaat wordt ondersteund en zelfs de electronica zit daar op vast geschroeft.

Ook de Vesa aansluiting zit op deze plaat bevestigd dus het door draaien van schroeven is bijna onmogelijk en zou alleen een druk kunnen uit oefenen op de midden gedeelte van de tv en niet in een hoek.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 10:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

De TV is bezorgd door BCC.

panter22
door panter22 May 2, 2020 om 10:21
6599 Antwoorden / Vragen

Dus het gaat om een demo tv die door BCC uit elkaar is gehaald en vervoerd zonder doos. Zaten de pootjes er nog aan vast? Als je de tv vastpakt om de pootjes er af tehalen, kun je wel eens te stevig op een kant van de tv drukken. Of niet?
Was de tv wel goed ingepakt? De tv zou beschadigd kunnen zijn bij het vervoer. Of was de tv zo goed verpakt dat het net mogelijk was?
Hoe lang heb je de tv geprobeerd voordat je hem opgehangen hebt? Of heeft iemand van BCC de tv uitgepakt en aangesloten? Eerst schreef je dat de tv voorzichting opgehangen was. Maar nu blijkt dat de schade door BCC zelf veroorzaakt kan zijn.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 11:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

TV stond in de winkel op pootjes. De TV is door BCC zonder doos maar wel ingepakt in bubbeltjesplastic naar mijn huis vervoerd, met de pootjes er nog aan. TV lag dus niet plat in de bus, dat kan niet met de pootjes er nog aan.
Je hoeft de TV alleen op te tillen, dan schuif je de pootjes zo uit de onderkant van de TV, hier komt geen schroef aan te pas en hoeft dus ook geen kracht bij gezet te worden.
Heb op vrijdagavond 2 a 3 uurtjes TV gekeken, staand op de pootjes. Zaterdag nieuwe muurbeugel gehaald, en TV samen met de buurman met alle voorzichtigheid opgehangen.

Magnum007
door Magnum007 May 2, 2020 om 19:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo AUDB,

Jij schrijft iets heel belangrijks in deze kwestie: BCC heeft het transport gedaan.

Het ging om een demomodel, dus zonder originele verpakking.

Dit zou "koren op de molen" moeten zijn voor civielrecht advocaten.....

justmeagain
door justmeagain May 2, 2020 om 23:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum. Waarom is dit koren op de molen? BCC heeft de tv vervoerd in plastic. De tv werkte gewoon bij installatie door ts. Na een dag, na het ophangen niet meer.

Enig idee hoeveel showmodellen dan wel modellen van welk apparaat dan ook zonder originele verpakking worden verkocht? Dat gaat om duizenden pet dag maar toch is er geen enkele advocaat in gespecialiseerd. Waarom zou dat toch zijn?

ro
door ron503 - May 2, 2020 om 12:16
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen maar over de bevestiging van de pootjes vrijwel niets terug kunnen vinden behalve de montage instructie die zich in de verpakking bevindt. Wat ik wel gelezen heb is dat er hulpstukken voor de bevestiging aan de muur meegeleverd worden en de maximale schroef lengte. De manier van tillen wordt ook beschreven en er mag geen enkele druk op het panel ontstaan. Ik vrees toch dat BCC en Samsung een punt hebben en de schade door uw eigen toedoen is veroorzaakt.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 13:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had een YouTube video bekeken om te zien hoe de pootjes verwijderd moeten worden.
Hulpstukken betreffen 4 zwarte metalen rondjes die je dient te gebruiken, dat heb ik ook gedaan.
Maximale schroeflengte voldoe ik aan door vogel's schroeven te gebruiken met bijgeleverde afstandhouders/spacers. Schroef is 45mm met spacer van 5mm, dus 40 mm gaat erin. Mag max 41-43 mm zijn volgens handleiding. So far so good.

ro
door ron503 May 2, 2020 om 13:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

So far so good maar wel hopeloos defect omdat u blijkbaar vergeten bent de gebruiksaanwijzing te lezen en af gegaan bent op een youtube film zonder de nadrukkelijke instructies die Samsung voorschrijft te lezen. In mijn optiek is er meer aan de hand dan u hier schrijft.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 16:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het verwijderen van de pootjes is geen hogere wiskunde. Omdat ik niet wist hoe de pootjes bevestigd waren heb ik een youtube filmpje bekeken waarin dat uitgelegd werd. Je hoeft de pootjes alleen maar onder in de tv te schuiven, meer is het niet. Zelfs een blinde kan hier niets aan fout doen.
Daarnaast, alles is bevestigd zoals het hoort, dus uw gedachten dat ik ben vergeten de handleiding te lezen raakt kant noch wal.
In uw optiek is er meer aan de hand, maar ik kan u verzekeren dat dit niet het geval is, vandaar dat ik mijn initiële vraag ook hier grsteld heb.

ma
door malty - May 2, 2020 om 13:00
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Een TV in noppenolie verpakken en vervoeren is eigenlijk wel vragen om problemen.
Wanneer er alleen maar noppenfolie omheen gewikkeld en er druk op de folie wordt uitgeoefend komt er ook druk op het scherm te staan natuurlijk.
Ik denk dat BCC de TV niet goed ingepakt heeft voor vervoer.
Zo'n grote TV behoort in een fatsoenlijke verpakking, originele doos, verpakt te worden.
Het lijkt meest u met die belabberde verpakking wel een punt heeft om garantie te claimen.
Dat het scherm van de TV de eerste paar uur wel heel leek te zijn, bewijst niets.

Magnum007
door Magnum007 May 2, 2020 om 19:07
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Malty,

Ik ben het geheel met je eens.

BCC zou haar goede naam eer aan doen ,door TS garantie te verlenen of geld terug.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 20:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij betreft het liefste herroeping van de aankoop. Zou weer precies dezelfde tv aanschaffen, maar dan bij een winkel die tegen kleine meerpijs ook verzekering tegen dergelijke problemen aanbieden. Coolblue biedt dat bijvoorbeeld, voor 50€ heb je dan 2 jaar lang sowieso geen discussie van welles/nietes. Kamera express biedt dit ook, maar is dan weer iets duurder.

panter22
door panter22 May 3, 2020 om 11:21
6599 Antwoorden / Vragen

Herroepen kan niet. Je hebt de tv gebruikt.
Je hebt recht op garantie bij een defect product. Maar het ziet er nog steeds niet goed voor je uit. Het kijkt er steeds meer op dat met het ophangen van de tv iets mis is gegaan.
Laat een andere reparateur naar de tv zien. Misschien komt hij tot een andere conclusie. Dan heb je iets. Nu is het inderdaad en welles nietes verhaal.

rj
door rjw - May 2, 2020 om 17:45
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je de TV thuis eerst geprobeerd voordat je 'm aan de muur hebt gehangen? Waren de schroeven misschien te lang?

ja
door jameijer May 2, 2020 om 17:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals al eerder vermeld deed de TV het wel. En neen, de schroeven waren niet te lang. Mogen 41 tot 43 mm zijn, en ik heb de 45mm met een spacer van 5mm gebruikt, dus 40 mm totaal.

lo
door lovewinnie - May 2, 2020 om 19:55
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt er eerder op dat er druk heeft gezeten waar de schroeven zijn geplaatst. Te strak aangedraaid, te groot, te breed . Beugel die gewicht niet  gelijkmatig verdeeld ?
Heb al heel wat tv opgehangen en vaak zit er bij een beugel een rits van z.n 10 maten schroeven .ben anders wel bij de tv.
Kijk in het boekje of achterzijde . Staat er 4 of 6 cm mag hij mag 4 of 6 cm zijn ( beugel meetellen. verloop zeg maar .Wordt namelijk al rekening mee gehouden ) .
Vaak gaat fout dat mensen zich niet houden aan maat schroef of extra verloop plaatsen ( nog meer drukpunten ) ipv gewoon de beugel gebruiken icm maar schroef die je moet gebruiken.

ja
door jameijer May 2, 2020 om 20:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp uw punt. Ik heb de M8 schroef gebruikt, deze staat ook in de handleiding.
De schroef mag tot 43 mm diep in de TV volgens de handleiding. Bij een Vogel's beugel zitten twee lengtematen, 25 mm en 45mm. De 25 is te kort, die pakt de schroefdraad in de TV niet, dus de 45mm gebruikt icm met een spacer van 5mm, dus 40mm in de TV. En ja, ook volgens de handleiding van de muurbeugel de spacer aan de juiste kant van de beugel bevestigd.

ro
door ron503 - May 3, 2020 om 10:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Resumerend, de tv was werkend toen die geleverd werd, de passtukjes zijn ook meegeleverd maar die zijn niet gebruikt omdat er bij de universele muurbevestiging ook passtukkjes geleverd zijn. M.i. valt het breken van het panel onder een gebruikersfout omdat het bevestigen aan de muur voor eigen risico gebeurt en gevolg van defecten die daardoor ontstaan van garantie uitgesloten zijn. Het servicecentrum heeft vastgesteld dat het panel door een schade van buiten af defect is gegaan en dat zegt eigenlijk niets meer dan dat de tv door de eigenaar defect is gemaakt. Zeer triest voor u maar u kunt het tegendeel niet bewijzen want u bent degene geweest die de tv aan de muur bevestigd heeft.