ro
door rogertje Sep 14, 2011 om 21:26
Elektronica & tv

Geen beeld na Ziggo update

Mijn moeder heeft een kabelaabbonement bij Ziggo. 1,5 Jaar geleden heeft ze een nieuwe Philips flatscreen TV gekocht met ingebouwde module voor digitale TV ontvangst.

Dit heeft altijd prima gewerkt. Maar per 1 september heeft Ziggo een wijzingin het pakket aangebracht met als gevolg dat diverse zender die gewoon in het standaard pakket zittenbij mijn moeder niet meer werken, oa Belgie 1 en 2, CNN.

Ik heb vandaag op de TV module een update uitgevoerd met de bedoeling dat de nieuwe zenders gevonden zouden worden en dat ook Belgie, CNN e.d. het weer deden. De update vond ongeveer 250 digitale zenders, maar helaas bleek na de update dat de helft van de zenders zwart beeld gaven met een wit blokje "Geen info beschikbaar"

Toen telefoontje gepleegd met de helpdesk van Ziggo, conclusie was na een half uur proberen dat de TV van mijn moeder niet door Ziggo goedgekeurd is (staat blijkbaar op hun site) en dat ze mij niet verder kan helpen. Wel kreeg ik een nummer van een service point, dat heb ik gebeld
en de conclusie was het zelfde. Dat mijn moeder al die tijd wel digitale TV heeft kunnen kijken was volgens die medewerker "Stom toeval"...Een monteur langssturen kon ook niet, enige mogelijkheid was om een nieuwe losse digitale ontvanger te kopen van 80 euro, dan zou mijn moeder weer digitaal TV kunnen kijken. Op mijn vraag of
Ziggo die ontvanger zou betalen reageerde hij negatief. Maar mijn moeder heeft er toch niet om gevraagd dat ze bij Ziggo alles om gaan gooien?

Kortom: Mijn moeder kon altijd TV kijken zonder problemen, Ziggo veranderd per 1 September het pakket waardoor mijn moeder de helft de zenders niet meer kan ontvangen en op kosten gejaagd wordt om een nieuwe ontvanger te moeten kopen.

Kan dit zo maar???

3018 14 Rapporteer

börgemeister
door börgemeister - Sep 15, 2011 om 02:20
506 Antwoorden / 25 Vragen

Deze vraagstelling hoort m.i. thuis bij 'Vraag & beantwoord'! Hier zult u waarschijnlijk geen antwoord op verkrijgen in dit forum van 'Discussies'.

tdehond
door tdehond - Sep 15, 2011 om 09:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Omdat uw moeder een niet door Ziggo goedgekeurde tv heeft kan dat . :(

Het zal ziggo een zorg zijn dat er een groot aantal klanten gedupeerd zijn door deze omzetting.

ziggo_alex
door ziggo_alex - Sep 15, 2011 om 19:28
33 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte rogertje,

Dit is zeker een vervelende situatie . Aan de ene kant heb je 1 1/2 jaar geleden een tv gekocht die niet door ons gecertificeerd is. Dit houd in dat hij niet getest is en bestaad dus de mogelijkheid dat de tv niet goed zal werken op ons netwerk. Maar daarnaast heeft het gewoon 1 1/2 jaar gedaan.

In je tekst geeft je aan dat je de tv een update hebt gegeven, houd dit in dat je nieuwe software voor de tv hebt gedownload of dat je de tv gewoon opnieuw hebt laten zoeken naar de zenders. Mocht dit laatste het geval zijn dan kan je kijken op de website van Philips of er een nieuwe update beschikbaar is.

Helaas is het voor Ziggo niet mogelijk om je verder te helpen met dit probleem. Mocht dit het probleem niet oplossen kunt u altijd proberen contact te zoeken met de klantenservice van Philips.

Een overzicht van alle ondersteunde Philips modellen vind je op de volgende pagina: Philips TV's

Met vriendelijke groet,

Ziggo Alex Webteam

br
door brui0929 - Sep 15, 2011 om 21:18
636 Antwoorden / 10 Vragen

Als je Ziggo belt is het eerste wat ze vragen of de televisie een CI+ module heeft en net als u kan ook mijn televisie dit niet gebruiken mijn reactie hierop was ik wou dat dit waar was Sony en Ziggo helpen mij niet verder mijn blu-ray speler decoder ondersteunt dit wel en Ziggo de decoder een LG HRX 570 weer niet.
Het wordt inderdaad tijd dat Ziggo dit eindelijk eens oplost.

ro
door rogertje - Sep 16, 2011 om 06:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zowel de tv is geüpdatet (via USB stick) en opnieuw
naar zenders laten zoeken.

Moeder is bij de plaatselijke ziggo dealer
geweest en die werden platgebeld door
mensen met t zelfde probleem. Zij zagen ook
geen oplossing. Ze heeft inmiddels een nieuwe
ontvanger gekocht en die komen ze volgende
week installeren, maar dit grapje kost haar weer
150 euro..,in denk de rekening op te sturen naar
ziggo...:-(

tdehond
door tdehond - Sep 16, 2011 om 09:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rogertje schreef op vrijdag 16 sep 2011, 06:42]Zowel de tv is geüpdatet (via USB stick) en opnieuw
naar zenders laten zoeken.

Moeder is bij de plaatselijke ziggo dealer
geweest en die werden platgebeld door
mensen met t zelfde probleem. Zij zagen ook
geen oplossing. Ze heeft inmiddels een nieuwe
ontvanger gekocht en die komen ze volgende
week installeren, maar dit grapje kost haar weer
150 euro..,in denk de rekening op te sturen naar
ziggo...:-(

Lijkt mij een goed idee. En komt de monteur gratis of brengt dat ook extra kosten voor uw moeder met zich mee?

ro
door rogertje - Sep 16, 2011 om 20:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij doen ze dit gratis, weet ik niet zeker.

tdehond
door tdehond - Sep 17, 2011 om 09:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rogertje schreef op vrijdag 16 sep 2011, 20:12]Volgens mij doen ze dit gratis, weet ik niet zeker.

U zou dit kunnen navragen zodat uw moeder niet voor een onaangename verrassing komt te staan.
Via contactformulier op site van ziggo bijvoorbeeld.

alexishoop
door alexishoop - Sep 17, 2011 om 20:03
562 Antwoorden / 6 Vragen

ziggo gewoon helemaal opzeggen en overstappen naar digitenne waar het kan je de zender aanbod voldoende vind of anders naar kpn interactief, daar krijg je wel netjes de tv decoder gratis in huurleen, twee zelfs en is in verreweg de meeste gevallen nog goedkoper ook

alexishoop
door alexishoop - Sep 17, 2011 om 20:06
562 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=ziggo_alex schreef op donderdag 15 sep 2011, 19:28]
Aan de ene kant heb je 1 1/2 jaar geleden een tv gekocht die niet door ons gecertificeerd is.

wij hebben ziggo gecertificeerd TV van sony, maar daarop werkt ook de ci+ kaarten niet, laat staan interactief, dus helemaal waar is dit verhaal niet ziggo !!!

mastag
door mastag - Sep 17, 2011 om 20:24
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Alexishoop,
Dit is wel degelijk waar.
Zowel oudere Sony als Philips, Samsung en Lg ys waren op een cam-module voorbereid. Ziggo werd oa door filmmaatschappijen verplicht het signaal tegen opname (digitaal) te beveiligen en zo kwam er de CI= module. En ja het is balen, maar de voortgang van de tecniek houdt je niet tegen.
Je belt tenslotte ook niet meer in met een 33k6 modem maar hebt adsl of kabel.
Ook hier werd je toe verplicht.
En digitenne is echt een lachertje, geen HD weinig zenders en veel storingen. Ziggo heeft absoluut een prima signaal.

Mastag

alexishoop
door alexishoop - Sep 17, 2011 om 21:17
562 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=mastag schreef op zaterdag 17 sep 2011, 20:24]@Alexishoop,
Dit is wel degelijk waar.
Zowel oudere Sony als Philips, Samsung en Lg ys waren op een cam-module voorbereid. Ziggo werd oa door filmmaatschappijen verplicht het signaal tegen opname (digitaal) te beveiligen en zo kwam er de CI= module. En ja het is balen, maar de voortgang van de tecniek houdt je niet tegen.
Je belt tenslotte ook niet meer in met een 33k6 modem maar hebt adsl of kabel.
Ook hier werd je toe verplicht.
En digitenne is echt een lachertje, geen HD weinig zenders en veel storingen. Ziggo heeft absoluut een prima signaal.

Mastag

een cam insteekaart van ziggo werkt niet op onze tv, maar een insteekkaart van digitenne wel, dus dat filmmaatschappijen ziggo iets verplichten klopt volg ik niet helemaal.

digitenne is bijna de helft goedkoper, ook logisch dat je dan geen HD krijgt maar altijd nog ruim voldoende voor wie weinig eisen stelt. dus als het beschikbaar is kun je het altijd 2 maanden lang uitproberen.

aan een uitstekende signaal heb je vrij weinig als ziggo de favoriete Duitse of 10 van de 14 regio zenders dit najaar op zwart zet.

ro
door rogertje - Sep 23, 2011 om 22:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Van de week is de monteur van Berkvens uit Boxmeer langsgeweest met de nieuwe ontvanger. Hij heeft eerst nog met de "oude" module getest en hij heeft hem aan de gang gekregen! Wat mij samen met de "helpdesk" (ahum...) van ziggo niet lukte kreeg hij voor elkaar! De "nieuwe" ontvanger is ongebruikt retour genomen en mijn moeder hoefde slechts een paar tientjes te betalen! Wat nu precies de truck was weet ik niet...Maar in ieder geval bij deze hulde voor firma Berkvens uit Boxmeer!

tdehond
door tdehond - Sep 24, 2011 om 07:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rogertje schreef op vrijdag 23 sep 2011, 22:23]Van de week is de monteur van Berkvens uit Boxmeer langsgeweest met de nieuwe ontvanger. Hij heeft eerst nog met de "oude" module getest en hij heeft hem aan de gang gekregen! Wat mij samen met de "helpdesk" (ahum...) van ziggo niet lukte kreeg hij voor elkaar! De "nieuwe" ontvanger is ongebruikt retour genomen en mijn moeder hoefde slechts een paar tientjes te betalen! Wat nu precies de truck was weet ik niet...Maar in ieder geval bij deze hulde voor firma Berkvens uit Boxmeer!

Bedankt voor melding van de goede afloop. Er is dus hoop voor klanten met zo'n dure tv die Ziggo als provider hebben.