Geen beeld na Ziggo update
Mijn moeder heeft een kabelaabbonement bij Ziggo. 1,5 Jaar geleden heeft ze een nieuwe Philips flatscreen TV gekocht met ingebouwde module voor digitale TV ontvangst.
Dit heeft altijd prima gewerkt. Maar per 1 september heeft Ziggo een wijzingin het pakket aangebracht met als gevolg dat diverse zender die gewoon in het standaard pakket zittenbij mijn moeder niet meer werken, oa Belgie 1 en 2, CNN.
Ik heb vandaag op de TV module een update uitgevoerd met de bedoeling dat de nieuwe zenders gevonden zouden worden en dat ook Belgie, CNN e.d. het weer deden. De update vond ongeveer 250 digitale zenders, maar helaas bleek na de update dat de helft van de zenders zwart beeld gaven met een wit blokje "Geen info beschikbaar"
Toen telefoontje gepleegd met de helpdesk van Ziggo, conclusie was na een half uur proberen dat de TV van mijn moeder niet door Ziggo goedgekeurd is (staat blijkbaar op hun site) en dat ze mij niet verder kan helpen. Wel kreeg ik een nummer van een service point, dat heb ik gebeld
en de conclusie was het zelfde. Dat mijn moeder al die tijd wel digitale TV heeft kunnen kijken was volgens die medewerker "Stom toeval"...Een monteur langssturen kon ook niet, enige mogelijkheid was om een nieuwe losse digitale ontvanger te kopen van 80 euro, dan zou mijn moeder weer digitaal TV kunnen kijken. Op mijn vraag of
Ziggo die ontvanger zou betalen reageerde hij negatief. Maar mijn moeder heeft er toch niet om gevraagd dat ze bij Ziggo alles om gaan gooien?
Kortom: Mijn moeder kon altijd TV kijken zonder problemen, Ziggo veranderd per 1 September het pakket waardoor mijn moeder de helft de zenders niet meer kan ontvangen en op kosten gejaagd wordt om een nieuwe ontvanger te moeten kopen.
Kan dit zo maar???
Deze vraagstelling hoort m.i. thuis bij 'Vraag & beantwoord'! Hier zult u waarschijnlijk geen antwoord op verkrijgen in dit forum van 'Discussies'.
Omdat uw moeder een niet door Ziggo goedgekeurde tv heeft kan dat . :(
Het zal ziggo een zorg zijn dat er een groot aantal klanten gedupeerd zijn door deze omzetting.
Geachte rogertje,
Dit is zeker een vervelende situatie . Aan de ene kant heb je 1 1/2 jaar geleden een tv gekocht die niet door ons gecertificeerd is. Dit houd in dat hij niet getest is en bestaad dus de mogelijkheid dat de tv niet goed zal werken op ons netwerk. Maar daarnaast heeft het gewoon 1 1/2 jaar gedaan.
In je tekst geeft je aan dat je de tv een update hebt gegeven, houd dit in dat je nieuwe software voor de tv hebt gedownload of dat je de tv gewoon opnieuw hebt laten zoeken naar de zenders. Mocht dit laatste het geval zijn dan kan je kijken op de website van Philips of er een nieuwe update beschikbaar is.
Helaas is het voor Ziggo niet mogelijk om je verder te helpen met dit probleem. Mocht dit het probleem niet oplossen kunt u altijd proberen contact te zoeken met de klantenservice van Philips.
Een overzicht van alle ondersteunde Philips modellen vind je op de volgende pagina: Philips TV's
Met vriendelijke groet,
Ziggo Alex Webteam
Als je Ziggo belt is het eerste wat ze vragen of de televisie een CI+ module heeft en net als u kan ook mijn televisie dit niet gebruiken mijn reactie hierop was ik wou dat dit waar was Sony en Ziggo helpen mij niet verder mijn blu-ray speler decoder ondersteunt dit wel en Ziggo de decoder een LG HRX 570 weer niet.
Het wordt inderdaad tijd dat Ziggo dit eindelijk eens oplost.
Zowel de tv is geüpdatet (via USB stick) en opnieuw
naar zenders laten zoeken.
Moeder is bij de plaatselijke ziggo dealer
geweest en die werden platgebeld door
mensen met t zelfde probleem. Zij zagen ook
geen oplossing. Ze heeft inmiddels een nieuwe
ontvanger gekocht en die komen ze volgende
week installeren, maar dit grapje kost haar weer
150 euro..,in denk de rekening op te sturen naar
ziggo...:-(
[quote=rogertje schreef op vrijdag 16 sep 2011, 06:42]Zowel de tv is geüpdatet (via USB stick) en opnieuw
naar zenders laten zoeken.
Moeder is bij de plaatselijke ziggo dealer
geweest en die werden platgebeld door
mensen met t zelfde probleem. Zij zagen ook
geen oplossing. Ze heeft inmiddels een nieuwe
ontvanger gekocht en die komen ze volgende
week installeren, maar dit grapje kost haar weer
150 euro..,in denk de rekening op te sturen naar
ziggo...:-(
Lijkt mij een goed idee. En komt de monteur gratis of brengt dat ook extra kosten voor uw moeder met zich mee?
[quote=rogertje schreef op vrijdag 16 sep 2011, 20:12]Volgens mij doen ze dit gratis, weet ik niet zeker.
U zou dit kunnen navragen zodat uw moeder niet voor een onaangename verrassing komt te staan.
Via contactformulier op site van ziggo bijvoorbeeld.
ziggo gewoon helemaal opzeggen en overstappen naar digitenne waar het kan je de zender aanbod voldoende vind of anders naar kpn interactief, daar krijg je wel netjes de tv decoder gratis in huurleen, twee zelfs en is in verreweg de meeste gevallen nog goedkoper ook
[quote=ziggo_alex schreef op donderdag 15 sep 2011, 19:28]
Aan de ene kant heb je 1 1/2 jaar geleden een tv gekocht die niet door ons gecertificeerd is.
wij hebben ziggo gecertificeerd TV van sony, maar daarop werkt ook de ci+ kaarten niet, laat staan interactief, dus helemaal waar is dit verhaal niet ziggo !!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer