bu
door bulldog1964 Jun 23, 2015 om 20:50
Elektronica & tv

Harmann kardon

Ik heb een reciever van Harman Kardon die na 9 maanden al defect is gegaan.
Deze is inmiddels al 2 maal gedeeltelijk gerepareerd en nu voor een 3de keer defect.
De set koste mij 1300,- Euro en is nu 3 jaar jong en heb volgens Harman Kardon geen garantie meer.
Dit ook op de reparatie niet meer omdat dit alweer 1 jaar geleden is.
Ik heb eigenlijk geen dag van mijn set kunnen genieten en heb dit ook aangegeven bij Harman Kardon, maar word gewoon weggewoven.
Ik kan wel een vervangend type van hun kopen met 40% korting maar dan kost dit me nog eens 800,- Euro.
Wie kan mij helpen met raad en wat mijn rechten zijn, want zoals ik al aangaf heb ik nog geen dag kunnen genieten wat ik al direct aangegeven heb en je toch mag verwachten dat zo'n merk een langere levensduur heeft dan maar 9 maanden.

10050 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 23, 2015 om 22:20
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U moet in eerste aanzet altijd eerst naar de verkoper gaan en niet naar (in dit geval) Harman Kardon. U noemt de SETprijs ipv de receiver single prijs, dus dit is verwarrend. De receiver allen kost geen € 1300,00. Probeer via uw verkoper een oplossing te vinden.

bu
door bulldog1964 - Jun 23, 2015 om 23:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, bedankt voor de reactie.
Ik heb inderdaad eerst via de winkel (verkoper) het probleem geprobeert op te lossen.
Deze zeggen tegen mij dat zij het beleid van Harman Kardon moeten opvolgen om bij hun reparatie punt in Mijdrecht de goederen te laten repareren. Vervanging en of omruilen gaat niet. De set was zo compleet dus een losse reciever kon ik niet kopen. Inderdaad kost een losse reciever geen 1300,- maar deze is niet los te verkrijgen alleen in een set met 6 speakers. Bij Harman Kardon zegt men dat het geluid wat telkens 4 sec. uitvalt niet te repareren is en de disck speler is nu dus voor de derde maal defect. Omdat de reciever nu 3 jaar is en de laatste reparatie een jaar geleden is heb ik geen garantie meer volgens Harman. Maar men bied mij de reparatie kosten gratis aan met uitzondering van ondedelen en bijkomende kosten. Tevens zegt men dat de reciever vervangen is door een nieuwer model welke 1200,- kost (alleen reciever) en dat ze me hier 40% korting op willen geven. Dan zal ik hier toch weer 720,- bij moeten betalen. Dit vind ik belachelijk. Ik heb nu een Sony reciever gekocht van 239,- , omdat ik goede ervaringen heb met Sony, en als ze mij 420,- korting geven op een nieuwe reciever van Harman denk ik dat een vergoeding van 239,- wel op z'n plaats kan zijn. Krijgen ze de Harman reciever ook nog terug van mij.

mahadma
door mahadma - Jun 23, 2015 om 23:07
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U moet hoe dan ook naar uw verkoper, wat die ook zegt. U heeft met hen zaken gedaan en niet met Harman Kardon. Dus terug naar uw verkoper, maar of u € 239 terug gaat krijgen ....... daar twijfel ik over.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 23, 2015 om 23:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb ruim 25 jaar in de detailhandel gezeten qua elektronica en witgoed. Harman Kardon heeft niets meer van doen met de Harman die je kocht vanwege de kwaliteit. Het werd bij ons al Harman Karton genoemd, heel veel uitval qua cd/dvd spelers, matige geluidskwaliteit, matige bouwkwaliteit en slechte aftersales /service. Toch mag u van een systeem in deze prijsklasse wel een jaar of 6 a 8 plezier hebben. De aangedragen oplossing getuigd niet van trots op je merk als importeur. Zoals hierboven vermeld op naar de verkoper en gaan voor een beter voorstel.
Succes.

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2015 om 00:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bekijk eens klik hier de tabel van TrosRadar over levensduur apparaten en bekijk het filmpje eventueel ook.
En lees eens klik hier wat de Consuwijzer over garantie vertelt.
Ikzelf zou beslist niet nog eens 800 E uitgeven en zeker niet bij deze verkoper (maar ik ben u niet).
Als u in de toekomst zoiets wilt kopen zou ik losse delen kopen, desnoods van verschillende merken bij elkaar, want als dan iets definitief stuk gaat kunt u volstaan met alleen dat te vervangen. Ik zou dan beginnen met bijv. een kijkje nemen bij kringlopers. Daar vind je vaak losse delen die gemakkelijk op andere delen aan te sluiten zijn, soms moet je een paar keer gaan kijken omdat de ene keer het één er staat en een andere keer het andere wat je zoekt, en voor geringe bedragen. Tegenwoordig heet dat "retro".... de apparatuur die 20 jaar geleden, korter of langer geleden de betere merken waren.

crewmember
door crewmember - Jun 24, 2015 om 10:28
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je hier neerzetten om welk type HK apparaat het gaat, wat precies het probleem was, en hoe dit elke keer is opgelost?
(Iets met geluid dat 4 seconden uitvalt?)

h19l49
door h19l49 - Jun 24, 2015 om 19:02
121 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon proberen om zoveel mogelijk van het aankoop bedrag weer terug te vorderen en dan beslist géén Harman Kardon meer kopen.
Zelf heb ik meerdere sets van dit merk gehad en zo goed als ze vroeger waren zo slecht presteren ze nu.
Mijn laatste set was er één uit de aanbieding van de ING met rentepunten en zeer aantrekkelijk geprijsd, helaas heb ik er maar kort plezier van gehad en gelukkig mijn geld weer terug gehad.
Volgens mij is het bij HK mis gegaan toen ze ook mee wilde gaan doen met de hype om audio apparatuur te voorzien van veel onnodige toeters en bellen.
En laten we het dan nog maar niet hebben over die belachelijke prijzen die ze vragen en het vermogen dat ze opgeven.
Het design en nutteloze mogelijkheden schijnen tegenwoordig een must te zijn.

labren
door labren - Jun 26, 2015 om 22:52
862 Antwoorden / 0 Vragen

breng hem terug en vraag je geld terug

labren
door labren - Jun 26, 2015 om 22:56
862 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn veel betere als harman kardon, sony is heel erg goed , mijn buurman had ook veel last van zijn harman kardon ( ging ook iedere keer stuk ) die heeft alles terug gebracht en ook een sony gekocht

bu
door bulldog1964 - Jun 26, 2015 om 23:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 24 jun 2015, 10:28]Kan je hier neerzetten om welk type HK apparaat het gaat, wat precies het probleem was, en hoe dit elke keer is opgelost?
(Iets met geluid dat 4 seconden uitvalt?)

Het gaat om de set BDS 870 met de reciever BDS 550 of zo.
Het geluid valt tijdens schakelen van beelden, dus bijv. in een film van de ene camera stand naar de andere, zo'n 3 á 4 sec. uit. Dus film kijken is niet fijn.
De dvd/cd speler leest geen disk meer als ik er een cd in doe.
Deze is dus al twee keer vervangen tijdens de reparatie bij CE in Mijdrecht.
Aan het geluid konden zij niets doen.
Ik had de set bij Media Markt gekocht omdat je daar kan afdingen op de prijs.
Hij koste 1600,- Euro en heb hem uiteindelijk gekocht voor 1299,-.
Nu heb ik een SONY reciever 5.2 gekocht ( niet bij Media M ).
Dit omdat ik op mijn zolder een Sony set , losse componenten, heb staan die ongeveer 12 jaar oud is en nog perfect geluid heeft en in goede staat is.

crewmember
door crewmember - Jun 29, 2015 om 13:20
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bulldog1964 schreef op vrijdag 26 jun 2015, 23:49][quote=crewmember schreef op woensdag 24 jun 2015, 10:28]Kan je hier neerzetten om welk type HK apparaat het gaat, wat precies het probleem was, en hoe dit elke keer is opgelost?
(Iets met geluid dat 4 seconden uitvalt?)

Het gaat om de set BDS 870 met de reciever BDS 550 of zo.
Het geluid valt tijdens schakelen van beelden, dus bijv. in een film van de ene camera stand naar de andere, zo'n 3 á 4 sec. uit. Dus film kijken is niet fijn.
De dvd/cd speler leest geen disk meer als ik er een cd in doe.
Deze is dus al twee keer vervangen tijdens de reparatie bij CE in Mijdrecht.
Aan het geluid konden zij niets doen.
Ik had de set bij Media Markt gekocht omdat je daar kan afdingen op de prijs.
Hij koste 1600,- Euro en heb hem uiteindelijk gekocht voor 1299,-.
Nu heb ik een SONY reciever 5.2 gekocht ( niet bij Media M ).
Dit omdat ik op mijn zolder een Sony set , losse componenten, heb staan die ongeveer 12 jaar oud is en nog perfect geluid heeft en in goede staat is.

Als 3 keer hetzelfde kapot is gegaan kan je denk ik ondanks de garantie nog wel claimen dat ze niet in staat zijn dit aparaat te repareren.

Je had trouwens meteen je geld terug kunnen krijgen toen ze je vertelde dat ze aan het geluid niks konden doen. Je moet ze alleen de kans geven om te repareren. Wanneer ze dit niet kunnen, kan je direct je geld terug eisen.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Heb je rechtsbijstand?