Hoe lang moet een e reader mee kunnen gaan?
Mijn Kobo e reader ging na 13 maanden kapot, hij bevroor bij het opladen, ging niet meer aan of uit.
Garantie was net verlopen. De reader kostte €180 dus reapareren zou de moeite waard zijn. Naar Bol.com gestuurd, daar had ik m gekocht.
kreeg het volgende antwoord: Deze valt echter buiten de fabrieksgarantie. Kan hierdoor niet behandeld worden, ook niet tegen betaling.
Belachelijk, net een jaar oud...
Tja, repareren is en blijft en zal altijd duurder blijven als fabriceren. Als ik de winkelprijs van € 180 zie dan zal het apparaat niet meer als 50 a 70 euro af fabriek kosten, maar fout zoeken en herstellen kost minstens evenveel voor een instrumentmaker qua kosten.
En wat de oorzaak is valt moeilijk te zeggen, het kan een "maandag" ding zijn maar ook gevallen/ruw behandeld KUNNEN zijn.
Ruw behandeld, daar kan ik voor instaan, daar is geen sprake van.
Ik geloof u direct, maar kan het buiten uw zicht zijn gebeurd?
Klopt wel een beetje wat u zegt. Ik heb half 2015 de eerste e-reader aangeschaft, ik ben nu aan de 5e bezig (2x een Icarus, 2x een Autovision en nu de Kobo). Ik koop meestal de voordeligsten (Icarus + Autovision waren ca. € 100,- en de Kobo € 115,-).
Ik maak er nooit zo'n probleem van, want het ligt ook deels aan de gebruiker. Ik neem de e-reader overal mee naar toe in de tas, dus hij krijgt ook weleens een stootje, maar daarbij bespaar ik het geld (en de ruimte) van alle boeken voor de e-readers uit.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het meest tevreden was met de Icarus (bedrijf is gestopt) en de Autovision. Beide waren/zijn Nederlandse bedrijven met een goede service. Het enige gemak van de Kobo is dat hij wifi heeft en de updates vanzelf gaan, bij de Autovision moet je de updates zelf ophalen via de pc, maar voor de rest......
Hallo Lizzibeth, ik zou zeker even checken of die informatie van Bol.com wel klopt.
Op de supportpagina van Kobo kom ik onder All Devices Warranty een Standaard Beperkte Garantie van 2 jaar tegen.
Check eens of u ook onder deze garantieregeling valt.
dank hier ga ik nog iets mee proberen
Zeker doen! Ik heb (gelukkig maar) één keer te maken gehad met een fout in de garantieafwikkeling van een bedrijf: 350 euro betaald voor een nieuwe processor in mijn PC die het na ca. 2 jaar begaf. Bij checken achteraf bleek Intel 3 jaar fabrieksgarantie te geven. Die 350 euro heb ik vervolgens keurig teruggekregen van de leverancier. Het kan soms lonen om de kleine lettertjes te lezen. Succes!
Repareren? Die repareren niets, als hij binnen een jaar kapot gaat krijg je een nieuwe via de impotur en anders gooi je hem maar weg. Er moet echt iets gebeuren aan die Uneto normen maar ik vermoed dat de overheid andere dingen aan het hoofd heeft. En fabrikanten gaan niet speciaal voor de Nederlandse markt degelijkere duurdere e-readers maken.
Repareren is alleen maar haalbaar als geschoolde reparateurs voor 1 of 2 euro per uur willen gaan werken. Met de huidige loonkosten worden reparaties pas haalbaar als je het om veel duurdere apparaten gaat. Maar bij dit soort elektronica worden bij de productie vrijwel geen mensenhanden gebruikt terwijl reparatie 100% handwerk is.
Ik heb het eens opgezocht en de Uneto norm voor een e-reader is twee jaar. Bol zit hier dus helemaal fout. Stuur ze een brief met verwijzing naar de Uneto norm en als ze uw klacht afwijzen, en het betreft inderdaad BOL zelf en niet eea subleverancier, kunt u probleemloos naar een geschillencommissie. Ik heb het laatst zelf meegemaakt bij Coolblue die bij een ander apparaat ook "niets meer konden betekenen" en daar hielp dit recept ook.
Heb je dit geprobeerd
Forceer je eReader om uit te schakelen
https://help.kobo.com/hc/nl/articles/360017605134-Veelvoorkomende-problemen-met-de-Kobo-eReader-oplossen#:~:text=Als%20je%20scherm%20bevroren%20is,of%20het%20probleem%20is%20opgelost.
Of dit
Het kan nodig zijn een soft reset uit te voeren. Hiermee start je als het ware de ereader opnieuw op. Steek gedurende een halve minuut een stylus of paperclip in het kleine gaatje (meestal) onderin het apparaat. Probeer hierna de ereader weer aan te zetten.
Als bovenstaande tips geen effect hebben, dan kan het nodig zijn het apparaat een hard reset te geven. Op deze manier zet je het apparaat terug naar de fabriekinstellingen. Omdat je al je gegevens zult verliezen is een hard reset is altijd het laatste redmiddel.
https://www.ereaders.nl/kobo_ereader_loopt_vast/
Al die tips en tricks hebbik al geprobeerd...er wasgeel beweging in te krijgen
Wacht na het afsluiten 1 minuut en start opnieuw op.
Ik heb begrepen dat een e-reader doorgaans twee jaar meegaat. Een e-reader is kwetsbaarder dan een tablet en het is belangrijk om een goede hoes te gebruiken als je hem vaak ergens mee naar toe neemt in bv een tas.
De reader zit altijd in een speciaal daarvoor bestemde hoes
u heeft weinig te maken met de zogenaamde fabrieksgarantie, wel moet een produkt een redelijke termijn meegaan en als het binnen deze termijn stuk gaat heeft u recht op reperatie of vervanging..
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie
E-readers gaan met gemaak meer dan 5 jaar mee, zoals de meeste electronische apparaten. Heb zelf al 8 jaar dezelfde pocketboek en in mijn omgeving 4 personen die minimaal 4 jaar dezelfde e-reader gebruiken.
Niet te repareren is begrijpelijk gezien tijsduur, uurtarief en prijs nieuwe.
Maar bol.com mag zich niet verschuilen achter 1 jaar garantie en moet met een beter voorstel komen, omdat je van e-readers mag verwachten dat die langer dan 1jaar meegaan. Op internet genoeg voorbeeld brieven te vinden.
U heeft het over 13 maanden,maar de wettelijke garantie moet toch zijn 24 maanden voor een product?
Gemiddeld gaat een ereader langer mee dan 1 jaar en dat mag je wel verwachten. Nu is bol.com op service niet echt een hoogvlieger. Kijk wat de leverancier als garantie voorwaarden heeft. Ik zou dan ook proberen de Bol.com schakel ertussen uit te halen en de leverancier zelf aanschrijven. Zelf heb ik dat ook gedaan en toen dat niet hielp de CEO. Even googlen dan vindt je hem wel. Hij is goed benaderbaar als je aardig blijft.
Bol.com is de leverancier. De Kobo readers van bol.com worden door bol.com zelf verkocht. Daar moet je zijn voor de garantie dus.
Wat anders is de fabrieksgarantie. In het 3e antwoord staat een link naar de garatievoorwaarden van Kobo die sterk duiden op een garantietermijn van 2 jaar van de fabrikant.
Bol.com lijkt de garantievoorwaarden onjuist uit te leggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer