si
door silly01 Jul 26, 2011 om 18:59
Elektronica & tv

Miele wasmachine

Beste mensen,

Ik heb op 4-2-2011 een plinternieuw wasmachine van Miele gekocht met 8 jr extra garantie waar ik ook nog 160.- voor bij moest betalen. Mijn wasgoed voornamelijk handdoeken washandjes en vitrage ging haken en rafelen. Hiervoor is 4 a 5 keer een monteur geweest. Uiteindelijk kreeg een een nieuwe trommel.Ook met deze trommel kreeg ik haakjes en lussen in mijn wasgoed. Had nieuwe handdoeken en washandjes erin gedaan en het kwam er gerafeld en gehaakt uit (nog erger als voorheen). Hierop heb ik bij de winkel van aakoop aangegeven dat ik een nieuw machine wilde zoniet ik de rechtsbijstand in zou schakelen, omdat ik na 4 maanden nog steeds aan het klooien was met kapot wasgoed. Deze heb ik uiteindelijk gekregen. Vervolgens heb ik met klantcontact van miele contact opgenomen ivm kapot wasgoed. Hierop gaven ze aan dat ik een lijst moest maken met ongeveer de kosten en deze op moest sturn. Dit heb ik gedaan, maar ik krijg nu te horen dat ze maar de helft willen vergoeden. Wat kan ik in deze situatie het beste doen? want als ik geen miele-machine had gekocht zat ik nu ook niet met de schade.

mvg.

6791 32 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 26, 2011 om 19:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Kunt u aantonen dat dit nieuw wasgoed betreft d.m.v. de kassabonnen?

Als dat niet het geval is dan zou ik met deze vergoeding akkoord gaan.

si
door silly01 - Jul 26, 2011 om 23:32
10 Antwoorden / 1 Vragen

nee kan dit helaas niet aantonen dmv kassabonnen. Als ik nieuw wasgoed koop wat goed is, en een nieuw wasmachine ga ik er niet van uit dat deze alles naar de filestijnen helpt dus helaas... maar bedankt voor de tip.

..
door ... - Jul 27, 2011 om 00:29
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou zelf blij zijn met 50%.
Mijn wasmachine heeft zowel vrijwel versleten als nieuwe door elkaar normaal in de trommel.
Ze berekenen een gemiddelde, en of je nu ondergoed van Zeeman of echt merk hebt maakt ook nog uit.

Alleen begrijp ik niet, gelijk nieuwe handdoeken kopen terwijl je nog niet zeker weet of het opgelost is, ik zou dan liever even wachten.

Maar vitrage, dat is helemaal kwetsbaar en die doe ik zelf in een oude kussen sloop die met knoopjes dicht kan.
Ook begrijp ik niet dat ze zoveel keer terug moeten komen, was er dan niets met de handen te voelen waar het aan kan blijven haken?

En was het wel de trommel, de randen van de deur rubbers zijn soms ook niet 100% glad en die moesten ze ook wel eens vervangen.

si
door silly01 - Jul 27, 2011 om 00:34
10 Antwoorden / 1 Vragen

nou dat was het hem nou, er was helemaal niets te voelen aan de trommel. dat had ik zelf ook al in eerste instantie gecontroleerd met een pantykous.
Had ook een nieuwe droger gekocht en daar zat nog een braampje aan de arm die in de trommel zit die heb ik er ook maar zelf afgehaald. dus qua kwaliteit in tegenstelling met de prijs is er nog een hoop te verbeteren. (ook qua klantvriendelijkheid en service als je het mij vraagt).

si
door silly01 - Jul 27, 2011 om 00:38
10 Antwoorden / 1 Vragen

ps die nieuwe handdoeken had ik appart in de kast liggen die hoorde bij mijn uitzet.

wasmachinemannl
door wasmachinemannl - Jul 27, 2011 om 08:54
16 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben het wel eensch dat Miele niet meer zoals het was terug in de jaren 90 etc, Toen met de 700 serie was het nog goed etc, Ik was laatst bij een bevriende monteur en die zei ja miele is gewoon niet meer zoals het was, Daar was een motor uitgebrand en die had hij vervangen omdat Miele dus dat niet kon, was er eentje uit de 4000 serie.
Zelf heb ik een tijdje die 700series gemaakt en ik kan wel zeggen, als er iets kapot gaat wordt het duur als je niet onderdelen kan halen meer.

wasmachinemannl
door wasmachinemannl - Jul 27, 2011 om 08:55
16 Antwoorden / 3 Vragen

Over kapot wasgoed: Kan het niet zijn dat de machet [spelling?] dat probleem veroorzaakt?

si
door silly01 - Jul 27, 2011 om 20:38
10 Antwoorden / 1 Vragen

zoveel verstand heb ik er ook weer niet van want het zou mischien ook wel aan het rubber gelegen kunnen hebben (maar heb inmiddels een nieuwe). maar het gaat me meer om het feit hoe het mielepersoneel met zijn klanten omgaat en dat ze door hun veroorzaakte schade niet willen vergoeden. Ze praten zo dat al het kapotte wasgoed je eigen schuld is want dan word er gevraagd draag je geen riem, heb je het niet met in de kast leggen kapot gemaakt of door je nagels ligt het niet aan de wasmand etc.etc.. Het komt er op neer dat ze het kapotte wasgoed uit eigen zak moeten betalen teminste zo komt het over (er zijn meerdere mensen waarbij miele dit geflikt heeft zoals ik hier heb zitten lezen.)

1paul
door 1paul - Jul 29, 2011 om 11:50
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet zeggen dat Miele zeer coulant reageerd eigenlijk moet je bij de verkoper van het produkt zijn en dat is de winkelier waar jij deze machine gekocht hebt...

jansje
door jansje - Jul 29, 2011 om 13:45
131 Antwoorden / 14 Vragen

ik vraag mij toch af, U heeft er 8 jaar garantie bij gekocht. Kunt u niet proberen ( als u er dus niet uitkomt ) om de wasmachine om te ruilen voor een ander??

met 50% zou ik niet akkoord gaan, aangezien u de wasmachine nog geen half jaar heeft

s6

ja
door jans2 - Jul 29, 2011 om 15:07
311 Antwoorden / 4 Vragen

Even goed lezen Jansje: ts heeft al een nieuwe machine gekregen, het gaat nu om het vergoeden van kapot wasgoed.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2011 om 15:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Silly01, je probleem met de wasmachine zelf is nu opgelost, als ik goed lees? Je schrijft dat je handdoeken e.d. nieuw waren en afkomstig van je uitzet. Je hebt geen bonnen meer (wat ik wel logisch vind) maar misschien kun je jouw geval uitleggen en de huwelijkskaart overhandigen/kopie maken, dat het spullen van je uitzet waren en dat je nog maar kort getrouwd bent? Misschien, iets wat ik natuurlijk niet weet maar goed mogelijk zou kunnen zijn, waren het wel cadeaux van je wensenlijst? Dan weet je sowieso niet wat het kost en kun je ook dan geen bon overleggen.

al
door alea - Jul 29, 2011 om 19:24
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ben 37 jaar getrouwd, heb mijn 2e Miele na 20 jaar vervangen en deze werkt ook prima. En dat terwijl ik dagelijks was.
Met de condensdroger heb ik wel een paar keer problemen gehad. Maar dit is steeds keurig in gerepareerd en over het personeel van Miele heb ik niets dan lof en tevens over hun producten.
Voor mij de volgende keer weer Mielem er is werkelijk geen betere.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2011 om 19:44
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=silly01 schreef op woensdag 27 jul 2011, 00:38]ps die nieuwe handdoeken had ik appart in de kast liggen die hoorde bij mijn uitzet.

Silly01, wil je s.v.p. op mijn bericht van 15:49u reageren als je tijd hebt? Ik ben daar n.l. wel in geinteresseerd.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2011 om 19:50
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Alea, Miele, er ís geen betere. Kan over de Miele service niets zeggen; heb ze nooit nodig gehad. Ben aan mijn tweede Miele (vond de eerste nog beter, maar dat was 1963 en die heeft gedraaid tot 1992)! Deze klinkt wat minder solide dan die oude maar evengoed, zoals gezegd: gelukkig nooit iets aan gehad. (Als ik bijgelovig was dan gaat hij morgen kapot!)

te
door terpstra - Jul 29, 2011 om 22:47
174 Antwoorden / 5 Vragen

Silly, die extra garantie van acht jaar voor 160=euro is een oplichters praktijk.
Daarmee geeft miele aan dat ze geen kwaliteit boven gemiddeld leveren.
Ook consumenten organisaties geven aan dat een miele langer mee gaat.
Dat is pertinente onzin. Uitleg.bij deze.
Koop je een dure miele (geen hoofdletter) met storing, dan is een reparatie van drie/ vier honderd euro een optie.Bij een goedkopere machine schaf je een nieuw apparaat aan. Dat is de reden waarom een miele langer mee gaat.
Feit. Een collega en ik namen gelijktijdig een nieuwe wasmachine via ons nutsbedrijf. Hij een miele met twee motoren.
Ik een Siemens met n. 800 centrifuge. Na vier (4) jaar waren er al problemen met de miele. Mijn Siemens heeft minimaal 25 jaar gewerkt zonder calgon.
Wel heb ik eenmaal de pakking van de waterpomp vervangen.Ik kan dat zelf, zonder kosten. Moet er iemand voorrijden voor 85 euro ex reparatie kosten, dan maak je een ander keus. Voor 380= euro heb je al een zeer goede wasmachine

te
door terpstra - Jul 29, 2011 om 23:05
174 Antwoorden / 5 Vragen

Pardon Silly.
Ik heb u informatie verschaft.Geen info op uw vraag. Bij deze.
Uit ervaring. Uw wastrommel is niet zuiver en glad. Kijk naar de boordpunten van overhemden. die zijn verstevigd veelal en slijten door een ruwe wasmachine trommel. Een aankoop bonnetje kan helpen, maar de kraag slijtage is het bewijs.
Neem contact op met een consumenten organisatie en meld bij uw klacht dat u die ingeschakeld heeft..
Ik kreeg na maanden steggelen binnen 24 h. een nieuwe wasmachine.
Ik wens u sterkte.
Ps. Vraag aan miele of ze een ander merk willen leveren.
Dat is pas reclame voor miele!.
Let wel; De Duitse M staat voor slechte kwaliteit. miele en mercedes.
Sprak vorig jaar een oud directeur van Mercedes. Zijn antwoord; was ons product maar zo goed als ons imago. Tekenend.

te
door terpstra - Jul 29, 2011 om 23:14
174 Antwoorden / 5 Vragen

Silly; een kleine aanvulling als bewijslast.tegen miele. Mijn overhemden slijten bij de kraag en de polsen Niet de boordpunten door een slechte wasmachine.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2011 om 00:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

3x Terpstra,
Silly01 heeft zelf die extra garantie gekocht. U mag de firma Miele hiervan niet beschuldigen van oplichtingspraktijken. Wilt u iemand toch graag de zwarte piet toespelen doe dat dan aan het adres van de winkel waar TS de machine gekocht heeft. Maar dit alles doet er totaal niet meer toe (het is u waarschijnlijk totaal ontgaan) maar Silly01 heeft allang een andere wasmachine en is alleen nog in conclaaf over het te vergoeden wasgoed wat door de 1ste machine kapot is gegaan. Ik krijg het idee dat u alleen maar vluchtig de brieven van het panel heeft gelezen want uw argumenten slaan niet al te veel op het probleem van TS. En omdat we van TS op dit moment ook niets meer horen kan het zijn dat ze al schadeloos gesteld is, hoewel het dan wel zo correct zou zijn geweest ons dat mede te delen en/of antwoord te geven op diverse vragen van briefschrijvers, zoals ikzelf.

gajnieuw
door gajnieuw - Jul 30, 2011 om 08:09
37 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog nooit problemen gehad met miele maar goed.
Even het volgende ik denk dat je blij moet zijn dat ze 50% willen vergoeden. Want ze zijn dit inmiddels niet verplicht. Je zult toch echter naar de winkel moeten waar je de machine gekocht hebt. Maar ik vind het van miele toch goed dat je een nieuwe machine hebt gehad en dat je 50% krijgt. Jij kan in feite niet aantonen dat het nieuwe spullen waren. Ik kan ook met dit zeggen ja het waren nieuwe spullen maar zonder bon heb je geen bewijs. En de bewijslast ligt in deze bij jou en niet bij miele. Wees gewoon tevreden met die 50% als het voor een rechter komt krijg je helemaal niets. Je kunt ook het onderste uit de kan willen halen maar dat is niet haalbaar.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2011 om 09:24
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gajnieuw schreef op zaterdag 30 jul 2011, 08:09]Ik heb nog nooit problemen gehad met miele maar goed.
Even het volgende ik denk dat je blij moet zijn dat ze 50% willen vergoeden. Want ze zijn dit inmiddels niet verplicht. Je zult toch echter naar de winkel moeten waar je de machine gekocht hebt. Maar ik vind het van miele toch goed dat je een nieuwe machine hebt gehad en dat je 50% krijgt. Jij kan in feite niet aantonen dat het nieuwe spullen waren. Ik kan ook met dit zeggen ja het waren nieuwe spullen maar zonder bon heb je geen bewijs. En de bewijslast ligt in deze bij jou en niet bij miele. Wees gewoon tevreden met die 50% als het voor een rechter komt krijg je helemaal niets. Je kunt ook het onderste uit de kan willen halen maar dat is niet haalbaar.

Het is helemaal niet goed dat TS een nieuwe machine heeft gekregen. Haar 1ste machine WAS nieuw en NIET goed, zo hoort het te gaan bij een goede fabriek; we zijn er inmiddels aan gewend om te te moeten "vechten" waar je recht op hebt, dus Miele heeft gewoon gedaan: hun garantie waargemaakt. Over de kleding: ja, ik vindt 50% ook mooi, echter TS schrijft dat het spullen voor haar uitzet waren en daarom heb ik al eerder aan TS gevraagd om haar trouwkaart te tonen; aan de hand daarvan heeft ze meer bewijs. Ik hoor hier echter niets meer over van TS, dus krijg ik een donkerbruin vermoeden......?

si
door silly01 - Jul 30, 2011 om 17:33
10 Antwoorden / 1 Vragen

engelandvaarder,
aangezien niet iedereen een nuttig antwoord geeft en ik niet iedere dag achter de computer zit kan ik niet elke minuut antwoorden geven enfin. sommige mensen zijn ook al bevoordoordeeld (zoals jij met je donkerbruin vermoeden). heb inmiddels een brief toegestuurd en wacht nog op antwoord van miele. ik laat het hier verder maar bij.

si
door silly01 - Jul 30, 2011 om 17:34
10 Antwoorden / 1 Vragen

ps heb de 50% uiteindelijk wel ma geaccepteerd omdat ik geen zin heb in nog een wel/nietesspelletje

si
door silly01 - Jul 30, 2011 om 17:36
10 Antwoorden / 1 Vragen

oja en uitzet hoeft niet voor trouwen te zijn die kun je zelf ook al kopen als je in je ouderlijk huis woont.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2011 om 17:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Silly01, maar mijn advies was echt oprecht bedoelt toen je schreef dat het voor je uitzet was. Waarschijnlijk ben ik ouderwets en denk dan gelijk aan trouwen; sorry als ik het dan mis heb; maar het woord uitzet hoor je tegenwoordig niet vaak meer dus nam ik aan dat je pas getrouwd zou zijn, thats all. Excuses als ik me in verkeerde bewoordingen heb uitgedrukt ten opzichte van je.

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2011 om 17:39
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry Silly01, had je derde note niet gelezen.

er
door erky - Jul 30, 2011 om 20:48
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Silly01,

Het hoort niet zo te zijn dat een spiksplinter nieuwe machine jouw wasgoed kapot maakt of versneld slijt. Over het bijkopen van garantie is al gepraat, dat is overbodig en is een garantie van de winkelier en niet van de fabrikant.

Dus waarom niet de andere 50% aan de winkelier gevraagd?

Wel even een andere invalshoek. Wij hebben ook veel gedonder gehad met juist de washandjes en extra zachte handdoeken. Onze wasmachine trok als het ware de lusjes uit de handdoeken en rafelde zo als het ware de zaak kapot. Ook wij hadden een nieuwe trommel gekregen en nog een en het hielp geen zier. Ook ik heb de monteur zien zwoegen met een doekje en een zachte tissue om te kijken of er een plek in de trommel was met een braampje of haakje.

Mijn eigen idee er over is dat als de trommel tamelijk vol geladen is de trommel juist aan het begin van centrifugeren erg kan gaan bonken of slaan en dat de lusjes van de badstof dan bekneld raken in het manchet. Mijn idee is dus dat een bovenlader (zoals ik die vroeger had, een Zanker) dit nooit zo zou kunnen doen.

Als tip kan ik dus aandragen: laadt de trommel niet bomvol en was zware stukken zoals spijkerboeken niet tegelijk met lichte. En in de witwas, meng hoeslakens niet met handdoeken.

Succes!

si
door silly01 - Jul 31, 2011 om 22:17
10 Antwoorden / 1 Vragen

he engelandvaarder excuses aanvaard. maar zo zie je maar weer dat we met zijn allen nog van elkaar kunnen leren ;)

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2011 om 22:25
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=silly01 schreef op zondag 31 jul 2011, 22:17]he engelandvaarder excuses aanvaard. maar zo zie je maar weer dat we met zijn allen nog van elkaar kunnen leren ;)

Yeps....zo is het maar net. Maar ik ben van het bouwjaar 1940, vandaar mijn verkeerde conclusie. Ik moest dat van mijn ouders: sparen voor uitzet en dat woord heb ik al tig jaar niet meer gehoord. Fijne avond verder en fijn dat je op de 50% bent ingegaan anders was het toch een gebed zonder eind geworden. Doei..

si
door silly01 - Jul 31, 2011 om 22:27
10 Antwoorden / 1 Vragen

hoi erky,
in je 4e alinea ben ik het gedeeltelijk met je eens dat het wasgoed namelijk tussen de manchet gezeten heeft maar ik doe mijn wastrommel nooit bomvol dus dat is t rare eraan. en de tips die je gaf wist ik allemaal al, anders heb je kans dat kleuten in elkaar overlopen en pluisvorming krijgt. ma toch bedankt.

si
door silly01 - Aug 5, 2011 om 20:50
10 Antwoorden / 1 Vragen

inmiddels heeft miele contact opgenomen met mij op de vraag die ik aan hun gesteld heb waarom zij mij een nieuwe trommel + wasmachine hebben gegeven als zij van mening zijn dat de schuld niet bij hun (of aan het wasmachine) ligt. Op deze vraag geven zij het antwoord; "Dit hebben wij gedaan uit coulance." Nou ik heb nog nooit zo'n onzin gehoord. Als ik het ergens niet mee eens ben of 100% ergens zeker van ben dat de oorzaak niet bij mij ligt ga ik ook niet een nieuwe trommel of wasmachine geven. Ik heb hun ook medegedeeld datikhun service en klantvriendelijkheid 0,0 vind en dat dit meteen de laatste keer is geweest dat ik van hun iets gekocht heb.

Dus bij deze ben je gewaarschuwd als je een mielemachine heb dat schade veroorzaakt aan je wasgoed zullen zij het nooit voor de volle 100% vergoeden ook al is het een nieuw machine en nieuw wasgoed.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2011 om 21:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Liefhebbers en bezitters daarvan, zonder klachten, laten zich echt niet waarschuwen door jouw "waarschuwing" nooit meer Miele te kopen. Miele zal niet de beste zijn (wel in mijn ogen) maar is een solide, goede naam hebbende firma.