Philips klantenservice bij teleurstellende 8109 Ambilight TV
Ben groot fan van de Ambilight TV ervaring van Philips. Bij verhuizing was ik dan ook blij dat de aannemer een foutje had gemaakt waardoor de oude niet goed tot zijn recht kwam. De allernieuwste en een slagje groter kwam aan de muur in een huis vol in verbouwing en een extra kindje op komst. Hij zag er strak uit, maar ambilight viel wel erg tegen ... zou wel een instellings-dingetje zijn.
Na 1 1/2 jaar drukte van verbouwing en extra kindje, toch maar eens aan de instellingen gewerkt. Echter zonder resultaat, bevriende expert maar eens vragen ... 2 1/2 jaar na aankoop komt ook hij er niet uit ... En daar begint het bureaucratische steekspel van Philips klantenservice; na 50 e-mails, 4 uur bellen en 2x CE-reparaties over de vloer komt Philips met de boodschap "de ambilight werkt naar behoren"!!! Dat terwijl bij de tweede reparatie-inboeking nog werd gesproken over "reparatie of een alternatieve oplossing".
Ik weet dat ik laat was met het aanmelden van dit issue, maar een bedrijf als Philips kan het toch niet maken om met haar klantonvriendelijke afdeling een klant 1 jaar aan het lijntje te houden! Mag een bedrijf dit zo maar doen of kan ik hier nog iets mee ( sterker nog ze hebben me tot 2x toe verplicht om kosten te maken om de procedure verder te kunnen doorlopen)?
Reparatie of een alternatieve oplossing. Als er niets defect is, wat moet er dan gerepareerd worden? En als de reparatie van een niet bestaand defect niet kan, wat zou een andere oplossing zijn?
Philips houdt u niet aan het lijntje. U hebt aangegeven dat er een probleem is die er schijnbaar niet is. U laat tot 2 maal toe een reparateur komen voor een probleem dat er niet is.
Dat is nu juist het geval, ze geven vanaf moment 1 aan dat dit niet de bedoeling is naar aanleiding van aangeleverde videobeelden. Als ze vanaf moment 1 hadden aangegeven dat dit voldoet aan de gestelde eisen dan had ik dit natuurlijk nooit gedaan.
Hoe kan je dat op een videobeeld laten zien? U geeft zelf aan dat Philips niets kon vinden en u besluit door te blijven gaan. Het is dus niet de schuld van Philips.
Ze hebben zelf de video beoordeeld: vanuit de video, foto en eerste CE-consult gaven ze te kennen dat de ambilight zwak was.
Zwak of te zwak volgens de specificatie?
zie de foto, er is gewoon geen aura op de muur zichtbaar. Maar in deze gaat het me niet om het probleem, maar om de verandering in standpunt vanuit Philips. Ze starten met "niet de bedoeling" naar "voldoet aan specificaties", terwijl duidelijk te zien is dat het verschil in demo en mijn versie bijna 100% is.
Als ik een klacht ergens neerleg krijg ik ook standaart het antwoord dat dst niet de bedoeling is. Maar zonder iets te onderzoeken heeft dat dus geen waarde.
daar ben ik dus benieuwd naar, wat is mijn juridische plek in deze?
Uw juridische plek is dat u moet aantonen dat de tv niet goed is. Binnen 6 maanden na aanschaf ligt de bewijslast bij de verkoper daarna bij de koper.
Daarnaast heeft u de tv gekocht rechtstreeks bij Philips of in een winkel?
Idem als@NEODUTCHIO.
Afgezien daarvan, als de TV bij aankoop niet naar uw zin was, waarom eerst na 1 1/2 jaar actie ondernomen?
De aannemer maakte een fotje waardoor de oude niet goed tot zijn recht kwam, dat lijkt mij dus meer een kwestie van kleur en structuur van de muur waar de TV werd geplaatst. U zegt het zelf: de aannemer maakte een fotje etc..... . Wat is Philips dan te verwijten?
dat was slechts een mooie reden om een nieuwere en grotere versie aan te schaffen. Nogmaals ik weet dat ik laat was, ben vnl benieuwd hoelang een bedrijf je via een klantenserviceproces aan de lijn mag houden. Ze geven aan bij eerste contact dat dit zeker niet de bedoeling is, dat de ambilight zwak is en dat ze hiervoor een proces hebben. Hoe kun je dan na al die stappen, deze basis onderuit proberen te halen met "hij voldoet aan specificaties"?
Na 1 1/2 jaar? De wetgeving noemt 6 maanden als een productiefout al aan de orde zou zijn.
Is het een idee om de ambilight maar gewoon uit te schakelen?
Kan zeker, maar mijn spel met Philips gaat gewoon door. Mijn vraag is echter, kan een bedrijf het maken om zolang een klant aan het lijntje te houden en dan met een aanpassing van eerder ingenomen standpunt de zaak proberen af te doen?
'De aanhouder wint, maar er zijn uitzonderingen die die regel bevestigen'
Het verhaaltje is nog niet rond :)
Beetje laat aangemeld? Na 2,5 jaar?
je hoeft niet te reageren, ik geef de reden toch aan?!
Dat is toch geen reden? Er mankeert niets aan is 2 x geconstateerd, wat wilt u dan nog?
Verder kan iedereen reageren en niet alleen degenen die zeggen wat u graag wilt horen.
Zie ook de tip van @gerrit altena.
Mij lijkt dit verhaal op dat u een slaatje probeert te slaan uit een overigens niet bestaand "probleem".
dank voor het delen van je mening, nu graag weer terug naar de inhoud
Als Philips na 2 monteurbezoeken zegt dat de ambilighting goed werkt, wat vind u dan niet goed?
Ze zien in moederboard en tv geen bijzonderheden, daarmee voldoet hij aan de specs. Echter zoals je in de bijgesloten foto ziet, is er geen ambilight aura op de muur waarneembaar. Dat hebben ze gelijk vanaf moment 1 erkend en daar komen ze nu op terug vanuit specs. Je ziet dat er iets niet klopt, echter is dit vanuit specs niet te beargumenteren.
Philips geeft 2 jaar garantie op die tv. Dus als je na 2,5 jaar aanklopt, dan is de fabrieksgarantie afgelopen.
https://www.wehkamp.nl/philips-ambilight-55pfs8109-3d-android-led-tv-496990/
Wil je nog een beroep doen op de wettelijke garantie, dan moet je bij de verkoper zijn.
Maar dan heb je nog geen recht op een geheel nieuwe tv. De helft van de gebruiksduurverwachting is inmiddels verstreken.
https://www.uneto-vni.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Dank voor je inhoudelijke reactie, was ik van op de hoogte. Ben persoonlijk zo verbouwereerd over het feit dat ze eerst het standpunt aannnemen dat dit zeker niet de bedoeling is, mij gevraagd wordt om alles op te sturen, mee te gaan in allerlei reparatie proces stappen zodat ze alles kunnen uitsluiten .... en dan terug komen met "hij voldoet aan specificaties". Dat terwijl iedereen ziet dat de ambilight minimaal is (helemaal in vergelijking tot hun demo video).
Als ze gelijk hadden gezegd: helaas garantie verstreken, ga er maar mee naar CE-repair dan had ik mijzelf enorm veel tijd & geld kunnen besparen. Ben daarom benieuwd of een organistie een klant zo lang aan het lijntje mag houden?
Je wist dat de fabrieksgarantie afgelopen was,Toch bestook je Philips met emails, hangt uren aan de telefoon.
Philips stuurt een paar keer een monteur en die constateert dat er niets mis is.
Dus je krijgt geen gratis nieuwe tv .
Topantwoord
U zou eens contact op kunnen nemen met de belbus, misschien dat die wat kunnen bereiken.
belbus@bnnvara.nl.
Op de foto lijkt het of de ambilighting uitgeschakeld is, beter een foto met een helder beeld laten zien want het getoonde tv beeld zal niet vaak voorkomen of is de beeldinstelling ook niet in orde?
Dat lijkt inderdaad zo, als je er achter kijkt dan branden er wel lichtjes. Lijkt of die verkeerde gemonteerd staan, zelfs op standaard met 30cm van de muur geen aura. Dank voor de belbus tip!
Hallo GerritSprinter ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
De introductiedatum van de 8109 serie was in 2014 en is al uit productie genomen maar terzijde. De foto is te wazig en zo donker dat al het licht weggevallen is en het blauw van het beeld zeer sterk overheerst. Als de tv tegen een zeer donkere muur is geplaatst wordt het licht van de ambilight bijna niet gereflecteert en is dus ook niet zo goed zichtbaar zoals dat op een lichte muur wel gebeurd. Er zijn 2 monteurs bij u op bezoek geweest en die hebben beiden geconcludeerd dat de ambilight naar behoren functioneert en de lichtopbrengst voldoende is want naar de lichtopbrengst kijken ze als eerste. Sec gezien heeft u 2,5 jaar geleden al een gedateert toestel aangeschaft met de techniek van die tijd en het toestel voldoet aan de specificaties die er in 2014 aan gegeveven. Een reparatie inboeking zegt helemaal niets over de afloop want er wordt uitgegaan uw klacht en als blijkt dat uw klacht gegrond is dan kan het zo zijn dat er verdere actie ondernomen gaat worden.
dit probleem komt door dat de tv aan de muur hangt waar door het ambilicht niet tot zijn recht komt.
een tv is immers geen schilderij maar een tv.
het beste is de tv gewoon op een kast te zetten.dan zuld u zien dat het ambilicht beter uit straald.
ik heb al meer dan 8 jaar tv met ambilicht nu met 3voudig ambilicht op een kast staan. en ik ik heb perfect beeld.
een groot gedeelte van de muur is dan ook verlicht.
Lijkt u niet, als dat het probleem was, de monteur dat wel gezegd zou hebben?
monteurs letten hier niet op. en als men goed na denkt kan je zo wel na gaan dat als de tv aan de muur hangt.
het ambilicht niet optimaal kan wezen.
een ambilicht tv moet gewoon op een kast staan om dat het zich goed versprijd tegen de muur.
als een ambilicht tv aan de muur word gehangen word het ambilicht tegen gehouden.
waar door je dit krijgt. monteurs laten ook steken vallen.vergeet dat niet.
Ik weet niet wie hier steken laat vallen, de monteur of u.
Dank voor de tip, alles gedaan maar mocht niet baten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer