averham
door averham Apr 13, 2022 om 14:31
Elektronica & tv

Reparatie garagepoort motor

Onlangs werkte de motor van mijn garagepoort niet goed meer. Bedrijf opgebeld en deze kwamen de dag er na. Zij konden dit wel oplossen. De monteur heeft +/- 2 uur gebeld met diverse collega's bedrijven van motors en weet ik nog meer........... Hij kon het niet oplossen en gaf mij een faktuur van € 235,--.
die ik heb betaald. Ik heb toen een enquete formulier gekregen (via mail) van Trust waar ik ook mijn ongenoegen kenbaar maakte.. Paar uur later kreeg ik van het bedrijf een telefoontje waar zij voorstelde om +/- € 99,-- terug te storten. Later stond op Trust de melding : dat het bedrijf tot volle tevredenheid van de klant een schikking was getroffen. Mijn probleem: ik kan hier niet meer op reageren. Volle tevredenheid is wel een overdreven . Ik heb wel € 135.-- betaald voor niets. Dat hier voor € 65.-- voorrijkosten inzitten, kan ik mee leven maar loon betalen voor niets ????????

5011 7 Rapporteer

pe
door pebk - Apr 13, 2022 om 15:15
581 Antwoorden / 0 Vragen

Waarvan kende u het bedrijf? De eerste links die een zoekmachine geeft zijn helaas niet vaak van de meeste betrouwbare bedrijven. Ik verwacht niet dat er nog veel aan te doen valt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2022 om 17:43
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Niets opgelost en wel betaald? Dat is dan m.i. toch wanprestatie.
Als u meer dvan uw geld terug wilt zien zult u echte een ingebreke stelling moeten starten en het geld terugvorderen. Zie daarvoor (o.a.) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten hetgeen u in eerste instantie ca. €10,00 aan poto kost hetgeen u ook kunt vordren voorbeeldbrief-ingebrekestelling en doe een mnelding bij www.consuwijzer.nl m.b.t. de ervaring die u noemt m.b.t. de melding op Trust (waarmee overigens ook wweer eens wordt bevestigd dat Trust niet altijd betrouwbaar is.  Zie ook nog

Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 – 8020:    € 0,10 per minuut (met een maximum van € 12,50). Daarnaast betaalt u een starttarief van 4,5 cent en de normale belkosten. Zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

rj
door rjw Apr 14, 2022 om 07:54
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Of het een wanprestatie is hangt af van wat is afgesproken. Als er vooraf geen garantie is gegeven dat het ding wordt gerepareerd mogen onderzoekskosten gewoon in rekening worden gebracht. Zou wat zijn als dat werk niet betaald hoeft te worden. Het is geen vrijwilligerswerk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 14, 2022 om 09:20
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Uw mening en die deel ik niet! En u lkeest kennelijk hier overheen: (citaat) 'Ik heb toen een enquete formulier gekregen (via mail) van Trust waar ik ook mijn ongenoegen kenbaar maakte.. Paar uur later kreeg ik van het bedrijf een telefoontje waar zij voorstelde om +/- € 99,-- terug te storten. Later stond op Trust de melding : dat het bedrijf tot volle tevredenheid van de klant een schikking was getroffen. Mijn probleem: ik kan hier niet meer op reageren. Volle tevredenheid is wel een overdreven . Ik heb wel € 135.-- betaald voor niets.'

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 13, 2022 om 17:55
7188 Antwoorden / 3 Vragen

U bent met de schikking akkoord gegaan wat uitgelegd wordt dat dit tot volle tevredenheid aangegaan is.
Ook ik denk dat er met dat bewijs niets meer aan te doen valt.

vd
door vdlieuw - Apr 13, 2022 om 20:14
212 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt deze kwestie van 2 kanten bekijken, ten eerste; u belt zelf een bedrijf om een probleem op te lossen. De monteur komt en helaas, hij kan het probleem niet meteen oplossen maar de monteur is wel in uw opdracht x-uur aan het werk/zoeken. Logisch dat u die werktijd moet betalen, dan had u van te voren (telefonisch, per mail, sns of app) een andere afspraak met het bedrijf moeten maken. U kunt in alle redelijkheid toch niet verwachten van een bedrijf dat zij hun personeel zo maar voor een habbekrats naar een klant kunnen sturen.

panter22
door panter22 - Apr 14, 2022 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Je heb een monteur van Romass laten komen. Ze hebben een no cure no pay beleid.
Dat houdt in:
Je hebt een storing aan een garagedeur, toegangshek of rolluik. Na het inplannen van een afspraak komt er een monteur bij je langs. Na de inspectie van de monteur wordt er vastgesteld dat de monteur je geen oplossing kan bieden of het probleem kan verhelpen. Een reden hiervoor kan zijn dat wij niet over de juiste onderdelen en/of technieken beschikken, we de situatie onveilig achten of de deur te verslechterd is om nog in aanmerking te komen voor een reparatie. In deze gevallen kan je gebruik maken van ons no cure no pay beleid en hoef je niks af te rekenen, zelfs de voorrijkosten niet!

https://www.romass.nl/no-cure-no-pay/
A
ls de monteur wel een oplossing heeft en die wil  je niet of je wilt er over nadenken etc, dan moet je wel de rekening betalen.
Dat was dus bij jou het geval. Je vond achteraf de rekening te hoog en hebt korting gekregen. Daar ben je mee akkoord gegaan. Dan kun je niet weer gaan klagen en je geld terug eisen.

1paul
door 1paul - Apr 15, 2022 om 11:12
3147 Antwoorden / 0 Vragen

Monteur is geweest, dat er niet een oplossing is was zuur maar tijd moet betaald worden,

monteur is er mee bezig geweest tenslotte.

He
door Helen 66 - Apr 15, 2022 om 13:37
119 Antwoorden / Vragen

De tijd van de monteur wordt doorberekend. Dat is logisch. Dat het euvel niet is opgelost is vevelend. Wat zegt het bedrijf hier van?  Gaan ze het alsnog oplossen? Is het dit hetzelfde bedrijf dat die garagedeur heeft geplaatst of een ander?