sm
door smoky Jun 10, 2021 om 16:48
Elektronica & tv

Tv binnen 6 weken kapot

Nieuwe tv gekocht bij Coolbleu,maar binnen 6 weken kapot,hebben hem weer opgehaald maar zit nu ,zonder tv mijn  man is ernstig ziek en kan nu dus geen voetbal volgen wat as weekend begint,ik heb Coolbleu de situatie uitgelegd en gezegd ik wil graag mijn  aankoopbedrag terug zodat ik kan kijken naar een nieuwe maar ze buigen of breken niet moet maar 2 tot 6 w wachten wie weet wat mijn recht is in deze kwestie,volgens mijn weten heb ik wel recht op terug gave van mijn aankoopbedrag
Wie weet raad in deze?

3943 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2021 om 16:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wordt die kapotte dan gerepareerd? En waar moet u dan 2 tot 6 weken op wachten?  Vraag zolang een leen tv of kijk op de laptop.

mahadma
door mahadma - Jun 10, 2021 om 17:00
11541 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt bij veel providers ook via smartphonme, tablet, pc of lap-top tv kijken, kan ik met ziggo doen.
Dus het niet kunnen zien van voetbal zal wel meevallen, probeer anders bij een buur of vriend of familie een tv te lenen, dat kan super snel geregeld zijn.

sm
door smoky - Jun 10, 2021 om 17:06
12 Antwoorden / 5 Vragen

Voor alle duidelijkheid ik vraag wat mijn recht is in deze kwestie,wij hebben een schotel en geen Ziggo of een andere tv provider

sira
door sira Jun 11, 2021 om 10:58
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Als u een schotel heeft, kunt u gebruik maken van de CanalDigitaal app en kunt u gratis tv kijken + gemiste uitzendingen.

marita5
door marita5 - Jun 10, 2021 om 17:10
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Smoky ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Los het nu op en onder Zie ook ) .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

mahadma
door mahadma - Jun 10, 2021 om 17:14
11541 Antwoorden / 51 Vragen

"Voor alle duidelijkheid ik vraag wat mijn recht is in deze kwestie,wij hebben een schotel en geen Ziggo of een andere tv provider"

Uw recht is dat uw tv hersteld/gerepareerd wordt op zo kort al smogelijke termijn. Bij een electrozaak op de hoek krijgt u vaak een leentoestel, maar dat is geen wet. Voetbal is geen argument om nu wèl een leentoestel te verstrekken. Dit is nogal een portie heen en weer versturen. Eerste keer: uw defecte tv naar de verkoper, dan van de verkoper naar de reparateur, van de reparateur weer naar de verkoper, van de verkoper weer naar u toe. Met een leentoestel het volgende er nog eens bij, de verkoper stuurt dat naar u, en u moet het naderhand weer terug sturen. Met alle risico's van zoekraken en beschadigen. Om van die kosten maar te zwijgen.

Mijn advies: probeer een tablet te lenen en vraag de wificode van buren zodat uw man toch kan kijken.

Riezjart
door Riezjart - Jun 10, 2021 om 17:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uw rechten na aankoop zijn na 2 weken beperkter geworden. Binnen 2 weken heeft u recht op herroeping, u mag de aankoop ongedaan maken en uw geld terug vragen. Bij eventuele toegebrachte schade (dus niet het defect zelf), mag de verkoper de waardevermindering in rekening brengen.

Na 2 weken word het moeilijk. Dan is de fabrikant verantwoordelijk om het apparaat te herstellen, te vergoeden of om te ruilen. Dit is aan de fabrikant welke methode ze kiezen.

Het klopt dus dat Cooblue het dan mag aanbieden voor reparatie en niet verplicht is uw geld te retourneren. Dat het overigens tot 6 weken kan duren vind ik wel erg lang, electronicafabrikanten hebben de laatste jaren de reparatietijd flink verkort.

Ik hoop dat het u lukt om voor uw man snel een TV te regelen, want dit is uiteraard niet leuk om mee te maken.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2021 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook geen Canal Digitaal? Dat kunt u via de app bekijken.

Familie of vrienden niet even een tv te leen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 10, 2021 om 17:47
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u een groot aantal verwijzingen die u heeft bij de aankoop van een artikel dat al snel stuk gaat. Samengevat is uw recht niet meer en minder dan gratis repareren en als dat niet kan heeft u recht op een adequate vervanger. U heeft dus nu geen recht op ontbinding en dus ook geld terug.
Mijn advies; probeer een toestel ergens te lenen. (Risico van on-line aankoop omdat men u in een stenen winkel mogelijk wel gemakkelijker een lkeentoestel zou kunnen geven.

De verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

In gebreke stellen en ontbinden kan dus niet.

En indien u het niet geloofd:

Juridisch advies (volgens Kassa redactie):

Voor juridisch advies kun u zich wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.

Donuts
door Donuts - Jun 10, 2021 om 17:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als voetbal dan zo belangrijk is voor je man, zou ik bij buren, familie of vrienden vragen of zij een oude of ongebruikte t.v. hebben. Zo niet, zou ik op Marktplaats.nl een 2e hands kopen, altijd handig om als reserve te hebben.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jun 10, 2021 om 20:10
98 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer uw TV in reparatie is en Coolblue haalt uw tv op dan krijgt u van Coolblue een leen toestel gedurende de reparatie periode.
Neem contact op met Coolblue.

aurora1
door aurora1 - Jun 10, 2021 om 20:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Net zoals @tijger1 zegt: vraag een leen tv aan de winkel, of uit eigen kring van de logeerkamer of zo, anders op de laptop of telefoon kijken?

sm
door smoky - Jun 10, 2021 om 20:26
12 Antwoorden / 5 Vragen

Nog 1x voor duidelijkheid ik vraag niet om oplossingen ik vraag of er iemand weet wat mijn recht is
Op laptop of mobiel tv kijken wordt moeilijk omdat mijn man daar heen verstand van heeft en een tv lenen is ook geen optie omdat niemand een voor ons heeft en Coolbleu geeft geen leentoestel.....dus graag alleen antwoorden wat mijn recht is

rj
door rjw Jun 11, 2021 om 00:10
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Wat heb je er aan om te weten wat je rechten zijn? Met rechten kan je geen tv kijken. Een oplossing lijkt me een stuk constructiever. Een oplossing kan gebaseerd zijn op rechten, maar als die er niet zijn lost een oplossing in ieder geval een probleem op.

ne
door neodutchio Jun 11, 2021 om 08:05
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Die rechten zijn al gegeven. En samen met de tips kan uw man hopelijk snel weer tv kijken

mahadma
door mahadma - Jun 10, 2021 om 21:21
11541 Antwoorden / 51 Vragen

"Nog 1x voor duidelijkheid ik vraag niet om oplossingen ik vraag of er iemand weet wat mijn recht is
Op laptop of mobiel tv kijken wordt moeilijk omdat mijn man daar heen verstand van heeft en een tv lenen is ook geen optie omdat niemand een voor ons heeft en Coolbleu geeft geen leentoestel.....dus graag alleen antwoorden wat mijn recht is"

Oke dan, uw recht is dat de tv opgehaald is/wordt en hersteld wordt, waarna u de tv terug bezorgd krijgt, onder garantie.
Recht op een leen tv heeft u niet, dat is en blijft goodwill/coulance van de verkoper.

Als oplossing voor het voetbal op korte termijn (hoewel u daar niet om vraagt) is er vast wel iemand in uw omgeving die, al is het maar op leenbasis totdat uw tv terug is een tablet via wifi MET UITLEG HOE DAT WERKT als u dat niet machtig bent. Ik maak me sterk als u dit op facebook of in de buurt laat circuleren oid zet er tientallen tv's worden gebracht ter leen of mogtelijk zelfs krijg. Hang eventueel een noodkreet op bij de plaatselijke supermarkt. Ik kan er niet aangeloven dat er niet één goedwillend persoon is die u niet kan en of wil helpen. Alles is beter als geen voetbal zien voor uw man.

gerbera
door gerbera - Jun 10, 2021 om 21:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon in het kort gezegd heeft u pas recht op ontbinding als aan het onderstaand niet is voldaan.

Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst

U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

  • als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
  • als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
  • als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
  • als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

Gr
door Grunn1 - Jun 10, 2021 om 22:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U wilt geen advies maar alleen weten wat uw rechten zijn.

Zoals Gerbera hierboven duidelijk heeft uitgelegd wat uw rechten zijn even in het kort.
U moet Coolblue de mogelijkheid geven om de tv te laten repareren en ja dat kan een paar weken duren en nee u heeft geen recht op een leen toestel en ook niet op uw geld terug.

Dat uw man ernstig ziek is heeft niks met uw rechten te maken net zoals dat morgen het ek voetbal begint en daarna de olympische spelen. Klinkt hard maar uw wilt uw rechten weten en dit zaken die daar niks mee van doen hebben en waar Coolblue geen rekening mee hoeft te houden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 11, 2021 om 09:05
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog even bioj u terug met een tip: ga kijkjen bij een kringloopwinkel of daar een bruikbaar/werkende  TV (tegen een prik) te koop is.

En ook deze waaruit is af te leiden dat volgen met laptop ook kan: https://www.nu.nl/internet/1580751/nos-zendt-hele-ek-live-uit-via-internet.html  of https://sport.infonu.nl/kampioenschappen/170729-ek-voetbal-2021-live-op-tv-en-livestream.html

M.a.w. uw man kan via PC/laptop kijken die u benutte voor uw vraagstelling.

Jo
door JosévG - Jun 11, 2021 om 10:27
2 Antwoorden / Vragen

Goed bedoeld advies maar te simpel. Kijken op laptop is niet voor iedereen makkelijk en eenvoudig. Bovendien totaal andere beleving van wat dan ook op laptop dan op tv. Coolblue zou tijdelijk een ander toestel kunnen leveren dat bij terug brengen van de gerepareerde tv weer mee terug genomen wordt.

panter22
door panter22 - Jun 11, 2021 om 10:35
6599 Antwoorden / Vragen

Je kijk tv via de schotel en je hebt geen tv provider.
Je hebt wel een laptop of computer.
Weet je niet of je de schotel kunt aansluiten op de laptop zodat je via de laptop tv kunt zien?

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2021 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel raar dat u geen adviezen voor een oplossing wil, zodat uw man tv kan kijken, maar alleen wil weten wat uw recht is.

sira
door sira - Jun 11, 2021 om 11:08
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u uw oude tv dan al weggedaan of deed die ook helemaal niets meer?

gerbera
door gerbera - Jun 11, 2021 om 13:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik lees overigens niet dat u ook om een leentoestel heeft gevraagd maar alleen dat u het aankoopbedrag terug wilt hebben, maar zo werkt dat niet.

ro
door ronny530 - Jun 11, 2021 om 18:09
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Zoals al duidelijk is geworden wil u enkel weten wat uw rechten zijn en uit de antwoorden blijkt dat u die nu nog niet heeft. De meeste aangedragen oplossingen om toch het EK te kunnen kijken zijn voor u geen optie en daar heeft u wel gelijk is want de wedstrijden op een tv scherm kijken geeft meer beleving dan op een smartphone of tablet. Wat ik in uw situatie zou doen is op een verkoopsite een goedkope simpele tweedehands tv aanschaffen bij een een verkoper in uw woonplaats en als u een goede reden heeft zal de verkoper ook nog genegen zijn om die tv te komen brengen. Zodra uw tv hersteld is kunt u of de tv wederom verkopen maar ook en dat is wel handig als backup tv behouden. Doe uw man een plezier want door uw halsstarrigheid mist uw man het EK en als hij zo ernstig ziek is kan dit EK wel eens de laatste zijn die hij mee kan maken en dat wil u niet op uw geweten hebben toch!.

mahadma
door mahadma Jun 11, 2021 om 18:12
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mocht het kijken niet lukken, het is niet alles, maar er zal toch wel radio uitgezonden worden, over deze wedstrijden bij de NOS oid. Weet je in elk geval de uitslag. Tot de beginjaren '50 was er niets anders.

mahadma
door mahadma - Jun 13, 2021 om 14:56
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik schrijf dit op zondag 13 6 '21 bijna 15 uur. Ik hoop toch echt dat meneer voetbal kan kijken, op welk scherm dan ook. Hoewel ik zeker niet zal kijken, houdt er totaal niet van voetbal, en tot in de late uurtjes nog veel ander werk te doen heb.