Tv binnen 6 weken kapot
Nieuwe tv gekocht bij Coolbleu,maar binnen 6 weken kapot,hebben hem weer opgehaald maar zit nu ,zonder tv mijn man is ernstig ziek en kan nu dus geen voetbal volgen wat as weekend begint,ik heb Coolbleu de situatie uitgelegd en gezegd ik wil graag mijn aankoopbedrag terug zodat ik kan kijken naar een nieuwe maar ze buigen of breken niet moet maar 2 tot 6 w wachten wie weet wat mijn recht is in deze kwestie,volgens mijn weten heb ik wel recht op terug gave van mijn aankoopbedrag
Wie weet raad in deze?
U kunt bij veel providers ook via smartphonme, tablet, pc of lap-top tv kijken, kan ik met ziggo doen.
Dus het niet kunnen zien van voetbal zal wel meevallen, probeer anders bij een buur of vriend of familie een tv te lenen, dat kan super snel geregeld zijn.
Voor alle duidelijkheid ik vraag wat mijn recht is in deze kwestie,wij hebben een schotel en geen Ziggo of een andere tv provider
Als u een schotel heeft, kunt u gebruik maken van de CanalDigitaal app en kunt u gratis tv kijken + gemiste uitzendingen.
Hallo Smoky ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Los het nu op en onder Zie ook ) .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
"Voor alle duidelijkheid ik vraag wat mijn recht is in deze kwestie,wij hebben een schotel en geen Ziggo of een andere tv provider"
Uw recht is dat uw tv hersteld/gerepareerd wordt op zo kort al smogelijke termijn. Bij een electrozaak op de hoek krijgt u vaak een leentoestel, maar dat is geen wet. Voetbal is geen argument om nu wèl een leentoestel te verstrekken. Dit is nogal een portie heen en weer versturen. Eerste keer: uw defecte tv naar de verkoper, dan van de verkoper naar de reparateur, van de reparateur weer naar de verkoper, van de verkoper weer naar u toe. Met een leentoestel het volgende er nog eens bij, de verkoper stuurt dat naar u, en u moet het naderhand weer terug sturen. Met alle risico's van zoekraken en beschadigen. Om van die kosten maar te zwijgen.
Mijn advies: probeer een tablet te lenen en vraag de wificode van buren zodat uw man toch kan kijken.
Uw rechten na aankoop zijn na 2 weken beperkter geworden. Binnen 2 weken heeft u recht op herroeping, u mag de aankoop ongedaan maken en uw geld terug vragen. Bij eventuele toegebrachte schade (dus niet het defect zelf), mag de verkoper de waardevermindering in rekening brengen.
Na 2 weken word het moeilijk. Dan is de fabrikant verantwoordelijk om het apparaat te herstellen, te vergoeden of om te ruilen. Dit is aan de fabrikant welke methode ze kiezen.
Het klopt dus dat Cooblue het dan mag aanbieden voor reparatie en niet verplicht is uw geld te retourneren. Dat het overigens tot 6 weken kan duren vind ik wel erg lang, electronicafabrikanten hebben de laatste jaren de reparatietijd flink verkort.
Ik hoop dat het u lukt om voor uw man snel een TV te regelen, want dit is uiteraard niet leuk om mee te maken.
Ook geen Canal Digitaal? Dat kunt u via de app bekijken.
Familie of vrienden niet even een tv te leen?
Ik geef u een groot aantal verwijzingen die u heeft bij de aankoop van een artikel dat al snel stuk gaat. Samengevat is uw recht niet meer en minder dan gratis repareren en als dat niet kan heeft u recht op een adequate vervanger. U heeft dus nu geen recht op ontbinding en dus ook geld terug.
Mijn advies; probeer een toestel ergens te lenen. (Risico van on-line aankoop omdat men u in een stenen winkel mogelijk wel gemakkelijker een lkeentoestel zou kunnen geven.
De verwijzingen: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
In gebreke stellen en ontbinden kan dus niet.
En indien u het niet geloofd:
Juridisch advies (volgens Kassa redactie):
Voor juridisch advies kun u zich wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.Als voetbal dan zo belangrijk is voor je man, zou ik bij buren, familie of vrienden vragen of zij een oude of ongebruikte t.v. hebben. Zo niet, zou ik op Marktplaats.nl een 2e hands kopen, altijd handig om als reserve te hebben.
Wanneer uw TV in reparatie is en Coolblue haalt uw tv op dan krijgt u van Coolblue een leen toestel gedurende de reparatie periode.
Neem contact op met Coolblue.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer