Waarom kan Ziggo de datum van een automatische incasso niet aanpassen?
Mijn automatische incassodatum van Ziggo is precies twee dagen voordat mijn salaris wordt gestort. Ik vind dit onhandig. Toen ik Ziggo vroeg dit aan te passen, kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelik was. Ze delen de klanten in groepen en koppelen een afschrijftermijn aan een bepaalde groep. Eenmaal is zo n groep geplaatst, kan de datum niet worden aangepast.
Waarom wil Ziggo dit niet? Waarom willen ze een klant niet tegemoet komen? Heb je hier als klant iets over te zeggen (rechten)?
![mahadma](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/549f36f863946b569a6c32f5a102ca0815222e3fcea68d8d1e313e7f94d6b1dc.png)
Wanneer wordt uw salaris dan gestort en wanneer wordt er geïncasseerd? Wellicht kunt u (al of niet stapsgewijze) één maand beschikbaar (lees 'over') krijgen op uw rekening.
![akkerdistel](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/68d296616ed6ebabca9b613e9cf7f1513a28756feb17548121fd376c75390ed3.png)
Stort het bedrag op jouw spaarreking en laat weer terugboeken net 'n dag voor de betaling, kun je geheel automatisch instellen. En het mooie hieraan is dat je dan helemaal zelf het 'probleem' opgelost hebt.
U vindt het onhandig dat de incassodatum twee dagen eerder is dan u uw salaris gestort krijgt.
Maar draai dat eens om, de incassodatum is pas 28 of 29 dagen later dan de datum waarop ik mijn salaris heb ontvangen.
U moet er alleen voor zorgen dat u de abonnementskosten voor Ziggo in die tijd nergens anders besteed.
Je kunt het geld toch gewoon apart houden? Betalen moet je toch. En als je wil betalen wanneer het jou uitkomt dan moet je een ander betaalwijze kiezen, dus handmatig betalen via een acceptgiro ( dus een papieren factuur) of een digitale factuur. Het ene is niet gratis en het andere wel.
Wat is het probleem nu eigenlijk? Het is een maandelijkse uitgave, en je hebt maandelijkse inkomsten. Dan past het toch gewoon? Is slecht een kwestie van financieele planning, en daar is Ziggo niet voor verantwoordelijk. Wat jij wilt is uiteindelijk alleen maar kostenverhogend.
![domantwoord](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4763628.22222222222222222222222222222xt.jpg)
is ook mijn idee !!
![zoekster](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/2a859e8dcfd35eb9a934cf8b2e5cd624db4be359490eb4a80795ff7c65e18922.png)
Het is nu eenmaal zo dat sommige mensen erg krap zitten aan het eind van de maand vlak voor het storten van het salaris. Bij mij haalt Ziggo het er op de helft van de maand af, dus het is inderdaad zo dat er schijven zijn, aangezien carola.83 de rekening aan het einde van de maand krijgt.
Alle goede raad hier ten spijt, ga ik er maar vanuit dat het u gewoonweg niet lukt 2 dagen voor uw salarisstorting. Het stikt van dat soort mensen en daar kunnen we hier allemaal belerende taal op los laten, helpt geen zier. U kort liever wat meer op de variabele lasten als u krap zit en dat kan ik begrijpen.
Omdat u het niet voor elkaar schijnt te krijgen om deze datum 2 dagen te verzetten bij Ziggo, kunt u ook overwegen om uw abo op te zeggen. Gewoon bellen. Meestal komt er dan toch een oplossiing. Al diverse keren op het Ziggo forum gezien, nood breekt wet, ook bij Ziggo.
Misschien is de incassodatum ook verschillend bij oud-ziggo en oud-upc klanten.
Dat kunnen ze wel, want waarom kunnen ze wel iedere maand op een andere datum incasseren? En ziggo incasseer steeds vroeger...eerst rond de 22 of 21 ste...nu zag ik al in de bank staand de 15e....? Ik hoef toch als klant niet mee akkoord te gaan?
en ja betalen moet je toch...maar ziggo kan wel datums aanpassen en als wij het vragen kan hetniet dusssss wordt het een principe kwestie!!
Waarom wil Ziggo dit niet?
Dat kan alleen de klantenservice van Ziggo beantwoorden.
Waarom willen ze een klant niet tegemoet komen?
Zie boven.
Heb je hier als klant iets over te zeggen (rechten)?
Nee.
![domantwoord](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4763628.22222222222222222222222222222xt.jpg)
wat is tegemoet komen?? ........ik wil misschien wel wekelijks betalen behalve in december, dan liever om de 14 dagen.. en ohhhh..... liefst niet net na de vakantie als het kan..........
En toch vind ik dat dit "probleem" niet bestaat, het is een gevoelskwestie volgens mij, want bekijk het nu eens zo, je hebt je salaris nog niet, maar dan staat het geld voor Ziggo toch nog op de bank of ben je geneigd het uit te geven, de datum maakt niks uit toch?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
![Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/6a635cc6f9b366b4d64c6e08a64597de8b28ac15.png)
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
![Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/b215dbe6cd2631b4af386eabbd20baa733a0f8ba.png)
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder
Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer