Anetevka
door Anetevka Apr 30, 2023 om 00:16
Elektronica & tv

Wat kan ik nu nog doen

Wij wilden van onze huistelefoonabonnement af en ook gebruiken we nog maar één tv decoder. Of dit aangepast kon worden. De meneer van de KPN vertelde ons, geen probleem, de rest blijft zoals het is. Je krijgt een andere modem en gaat € 15,- per maand minder betalen.

Vervolgens 2 dagen later; al onze opnames zijn verdwenen, weken aan series, films e.d. (zonder waarschuwing) en we konden ineens niet meer opnemen (zonder waarschuwing) Er kwam een pakketje van de KPN en een dag later een monteur(was ook nooit afgesproken trouwens) , die onverrichte zaken weer wegging. Onze tv deed het goed, we zouden met dit nieuwe apparaat, alleen maar meer gaan betalen, in plaats van minder, aan de verloren opnames kon hij helaas niets doen.

Ik bellen met de KPN, nee de opnames kregen we niet meer terug, maar alles zou worden teruggedraaid, binnen 2 werkdagen, Beloofde de meneer mij en ik kon een klacht indienen dan zou ik dezelfde week nog worden teruggebeld.

5 dagen voorbij, niets van KPN gehoord. Ik weer bellen, oh nee daar kan ik u niet mee helpen, maar ik ga u doorverbinden met mijn collega. Collega; "nee ik weet niet waar dit over gaat". Ik alles voor de 2de keer uitgelegd. "ik ga u helpen". "Oh sorry, ik kan niet in het systeem, ik ga u doorverbinden. Collega nummertje 3: "nee ik weet niets van uw probleem". dus leg ik het voor de derde keer uit. Collega 3 "ik ga u helpen" morgen is alles geregeld. We draaien alles terug, behalve de opnames die krijgt u nooit meer terug" En de klachten afdeling gaat u ook bellen"

Inmiddels weer 3 dagen voor bij en wat denk je. Niets helemaal Niets.

4 gehele seizoenen van mijn favoriete serie zijn dus gewist, die kosten bij Bol.com op een dvd tussen de 50 en de 60 euro per seizoen. En wat doet de KPN, niets helemaal niets: Niets na een klacht en niets na 4 mensen aan de telefoon te hebben gesproken en Niets na het bezoek van één van hun medewerkers.

Oh ja wel een brief ontvangen dat ik de oude decoder in moet leveren.

5711 8 Rapporteer
rj
door rjw - Apr 30, 2023 om 08:40
3262 Antwoorden / 5 Vragen

En dan te bedenken dat veel mensen hier reageren met dat je naar KPN moet als je problemen met Ziggo hebt....

john devries
door john devries May 1, 2023 om 12:19
218 Antwoorden / Vragen

Bij Ziggo was het niet anders gegaan in dit geval. Bij nieuwe apparatuur of contract ben je je opnames om terug te kijken kwijt.

ro
door ronny530 - Apr 30, 2023 om 08:50
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Het hangt er van af welk abonnement u heeft afgesloten want als u voor de goedkoopste optie bent gegaan is opnemen van tv programma's niet mogelijk want die wordt als extra dienst in rekening gebracht. Zodra die optie uit het abonnement wordt gehaald worden de opgenomen programma's op de KPN server gewist en zijn ook niet meer terug te halen.

va
door vanlotjegetikt - Apr 30, 2023 om 09:08
809 Antwoorden / Vragen

U kunt vragen of het telefoongesprek gelogd is dan kunt u achterhalen wat u had afgesproken. Misschien handig voordat u vanalles schrijft/overhoop haalt.
Andere optie is om uw verhaal op het KPN forum neer te zetten. Die reageren heel rap.

me
door mein33 - Apr 30, 2023 om 11:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het probleem zit in het opzeggen van de tweede ontvanger, aangezien bij twee ontvangers het opnemen pakket 'gratis' is.
Bij één ontvanger moet € 5.00 voor het opnemen pakket worden betaald en als dat gelijk met de wijziging is aangegaan, dan zouden ook alle opnamen bewaard moeten zijn.
Denkelijk is het betaalde opname pakket niet gelijk ingevoerd door de KPN medewerker, vandaar dat al uw opnamen verdwenen zijn.

Bij Kpn maken ze geen fouten, maar wel VAUTEN die niet herstelbaar blijken te zijn omdat veel van de medewerkers van het callcenter onvoldoende capabel of  geïnstrueerd zijn.

JMA2
door JMA2 Apr 30, 2023 om 23:06
116 Antwoorden / 2 Vragen

Capabele mensen zijn moeilijk te vinden maar vooral te duur.

john devries
door john devries May 1, 2023 om 12:24
218 Antwoorden / Vragen

Het is eigenlijk heel simpel . Je bent geen eigenaar van de opnames, die je overigens max 1 jaar kunt bekijken .

ta
door tarantulatje - Apr 30, 2023 om 22:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Uw opnames van tv op een decoder zijn niet te vergelijken met de serie reclame vrij kijken per dvd of bluray.  Het eigendom van de decoder  blijft van de provider. Wanneer u later ging overstappen loopt u tegen datzelfde probleem aan. Dst opnames gewist zijn is vervelend maar blijft nog altijd uw verantwoordelijkheid. Wanneer u het echt wil bewaren voor later kunt u altijd de series en of films op dvd/bluray kopen.

Verder zou ik uw aanraden met kpn in comtact gaan wat er nh precies gewijzigd is. Dat haal ik niet uit uw verhaal. Elke decoder heeft zijn serienummer. Heeft u bij het opzeggen van uw extra decoder wel dit aangegeven? Ik verwacbt dst als eenmaal de opnames verwijderd zijn diit helaas jammer is.

john devries
door john devries - May 1, 2023 om 12:10
218 Antwoorden / Vragen

Opnemen  bij KPN is in principe ipv 14 van dagen terugkijken een jaar terugkijken (streamen) vanaf de Cloud. Na dat jaar kun je opname niet meer kijken. Bij een nieuw contract ben je die toegangen kwijt en moet je opname optie opnieuw aangezetten . Je wordt dus geen eigenaar van de streams . Bij een upgrade van decoder ben je die toegangen ook vaak kwijt. Ik zou maar eens bij eenstreamingsdienst kijken ,misschien dat je de series daar nog kan bekijken

donna53
door donna53 - May 1, 2023 om 14:08
98 Antwoorden / 10 Vragen

Bij een upgrade van de decoder blijven jouw opnames gewoon in the cloud staan en worden niet gewist.
Ik heb een nieuwe decoder gekregen en na invoer van de gegevens (o.a. je pincode) kun je gewoon al de opgenomen series bekijken. Langer dan 1 jaar wordt het niet bewaard.  Begrijp ook niet waarom je je huistelefoon wilt opzeggen want bij KPN is dat gratis als je internet + tv hebt. Waarschijnlijk heeft u zelf het verkeerde pakket gekozen zonder opnamepakket. Ja, dan ben je alles kwijt maar dat ligt dus niet aan de KPN.

john devries
door john devries May 2, 2023 om 09:46
218 Antwoorden / Vragen

@DONNA53

Een vaste lijn is al paar jaar niet meer gratis bij de meeste providers en kost bij KPN € 2 die aansluiting heb ik zonder enig probleem of een nieuw modem laten afsluiten . In het geval van TS gaat het waarschijnlijk nog om een ouderwetse KPN telefoonabonnement  ( IDSN) die je wel  moet opzeggen  en inmiddels wel door iedereen vervangen door een mobiele aansluiting .Eigenlijk heeft TS onnodig ca  € 15 betaald voor de telefoonaansluiting en verder denkt TS onterecht eigenaar te zijn van opnames. Het zijn overigens geen opnames ,maar om een bepaalde tijd terugkijken van programma's. Er zijn wel providers ( Ziggo) die een decoder met een HD leveren waarmee je echt  kunt opnemen.Het nieuwe modem en verandering van abonnement is waarschijnlijk mede de oorzaak van het probleem van TS.

alk
door alk - May 2, 2023 om 10:54
86 Antwoorden / 9 Vragen

Wat de verloren opnames aangaat, de providers zetten tegenwoordig alle programma's in de cloud. Hier kan je de door jou vastgelegde programma's bij Ziggo 1 jaar terugkijken, daarna kan je ze niet meer zien. Bij KPN kan je ze blijkbaar langer terug zien. Ik heb Ziggo via de kabel, heb meerdere Humax 5200C decoders met smartcard in eigendom. Ik kan opnemen wat ik wil, beslis zelf of en wanneer in het wis en kan de progamma's via Filezilla naar mijn pc downloaden. Daarna met Adobe Premiére de reclame eruit knippen en op harde schijf zetten. Dit kan alleen met de Humax en een coax aansluiting. Voor mij geen cloud maar gewoon ouderwetse opslag op HDD en SSD. Bijkomend voordeel van opnames op een Humax, je kan de reclames doorspoelen. Dat scheelt 4 á 5 reclameblokken van 8 minuten.

john devries
door john devries May 2, 2023 om 13:55
218 Antwoorden / Vragen

Reclames doorspoelen kan je bij KPN  ook gewoon doorspoelen. Een hoop gedoe om na 1 keer terugkijken nooit meer te kijken weet ik uit ervaring . Waarom zou je daarvoor een dure Humax setbox recorders kopen. Alleen in oud Ziggo gebied is het gebruik van een smartcard mogelijk, en heb je deze niet, dan kun je deze alleen nog via Ziggo huren i.c.m. een Humax 5300c of een CI module. Die laatste kost je dan 2 euro p.m. en de smartcard kun je dan gebruiken in de Humax.

alk
door alk May 2, 2023 om 15:25
86 Antwoorden / 9 Vragen

De eerste Humax 5200 kreg ik gratis van Ziggo omdat de voorgaande Cisco veel problemen veroorzaakte. De 2e stond op Marktplaats voor € 20,- . Ben er dus niet aan bekocht. Ik neem voornamelijk speelfims op. Op een Humax 5300 kan je een harde schijf koppelen en is opnemen ook mogelijk.