godefrieda
door godefrieda Nov 5, 2011 om 18:13
Elektronica & tv

ZIGGO

Bent u ook de arrogantie van ZIGGO beu?

Afgelopen dinsdag 1 november jl. verdwenen voor mij vertrouwden regionale zenders, om vervolgen vanaf kanaal 30 (tot en met 44) een aantal regionale zenders nog maar te kunnen ontvangen. De overige kanalen - geen kanaal 39 - geven niks van een zender weer met een scherm „Lokale opmroep”.

Vanavond komt ZIGGO zich 'verantwoorden' voor haar beleid in Kassa. Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!

5762 56 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 5, 2011 om 19:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, ik ben heel tevreden over Ziggo. Heb Ziggo alles-in-1 en ben tevreden over zowel TV en internet (telefoon gebruik ik nauwelijks).

Ik vond de uitzending ook zeer éénzijdig, er werd gezegd dat er op twitter zeer veel bijval was voor de klagers, dat er minstens even veel bijval voor Ziggo was van tevreden klanten werd maar even niet vermeld.

Grote misser Kassa!

valerius-2
door valerius-2 - Nov 5, 2011 om 19:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zit even naar kassa te kijken over Ziggo. Ik weet niet hoe je met millioenen klanten iedereen tevreden kan stellen, als dat dan wel kan moet u wel bekijken wat de mogelijkheden zijn. In de wereld van het eten wordt al veel langer dit opgegeven om te te zeggen er is geen ene kok die voor iedereen kan koken. Smaken verschillen en daarom is er een wet dat je het gemiddelde moet aanhouden. 100% voor iedereen aanvaarbaar is nu eenmaal onmogelijk.Ook bijvoorbeeld als je digitaal kijk dan heb je een kastje nodig daar moet je voor betalen, maar de TV is ook niet gratis kost veel meer, kan je toch ook niet eisen dat je die gratis krijgt. Hoewel ik vind als je iets wil hebben wat je nodig vind moet je daar ook wat voor over hebben.

godefrieda
door godefrieda - Nov 5, 2011 om 20:27
195 Antwoorden / 12 Vragen

De „ZIGGO schijtluizen” hebben donderdag jl. afgezegd om in de uitzending van KASSA te komen.

ZIGGO wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+ ? Waaronder: ZDF, WDR, BBC2, CNN, BRAVA TV enz.

ZIGGO wanneer wordt digitaal de navolgende zenders hersteld: SWR RP, Omrop Fryslân, RTV Drenthe, TV NOORD, TV OOST, Limburg1TV, TV Flevoland.

Suggestie om toe te voegen: SAT3 (Duitse zender).

Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”

valerius-2
door valerius-2 - Nov 5, 2011 om 20:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=godefrieda schreef op zaterdag 5 nov 2011, 20:27]De „ZIGGO schijtluizen” hebben donderdag jl. afgezegd om in de uitzending van KASSA te komen.

ZIGGO wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+ ? Waaronder: ZDF, WDR, BBC2, CNN, BRAVA TV enz.

ZIGGO wanneer wordt digitaal de navolgende zenders hersteld: SWR RP, Omrop Fryslân, RTV Drenthe, TV NOORD, TV OOST, Limburg1TV, TV Flevoland.

Suggestie om toe te voegen: SAT3 (Duitse zender).

Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”
Ziggo is er niet om voor elke klant de programma,s aantepassen, het is een algemeen gemiddelde wat de klanten volgens mij willen ik ben er dik tevreden mee en met mij zijn er volgens mijn omgeving meerderen.
Maar er zijn ook nog andere middelen om te zien wat u verlangt, informeer daar maar eens naar.

he
door henriekats - Nov 5, 2011 om 21:22
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 5 nov 2011, 19:26]Nee, ik ben heel tevreden over Ziggo. Heb Ziggo alles-in-1 en ben tevreden over zowel TV en internet (telefoon gebruik ik nauwelijks).

Ik vond de uitzending ook zeer éénzijdig, er werd gezegd dat er op twitter zeer veel bijval was voor de klagers, dat er minstens even veel bijval voor Ziggo was van tevreden klanten werd maar even niet vermeld.

Grote misser Kassa!
Helemaal mee eens, ik vond het ook nogal eenzijding. Natuurlijk ligt dat ook aan Ziggo (hadden ze maar iemand naar de uitzending moeten sturen), maar Kassa had toch op z'n minst de andere kant van het verhaal kunnen (proberen te) belichten...

Maar kwalijker nog was dat er onwaarheden werden verkondigd: een van de klagers zei namelijk dat hij meer moest gaan betalen als hij digitale tv wilde hebben. Dat klopt niet. Hij betaalt nu volgens eigen zeggen €16,95 per maand. Dat houdt dus in dat hij nu dus het TV Standaard-abonnement heeft. Als je vervolgens een digitale decoder aanschaft en vervolgens de bijbehorende 'smartcard' aanmeldt bij Ziggo, kun je meteen digitale tv kijken. Het TV Standaard-abonnement bevat immers al (vele) digitale zenders. Ik vond het een misser van Kassa dat dat niet rechtgezet werd...

Verder lees ik elders op deze site (waar ik om de een of andere reden niet kan reageren) dat het niet mogelijk is om de zenders naar eigen smaak in te delen. Dus dat je niet zelf kan kiezen of je Nederland 1 ook daadwerkelijk op '1' zet, maar bijvoorbeeld (om maar eens wat te noemen) op '63'.

Dit zal ongetwijfeld gelden voor bepaalde decoders (of tv's met ingebouwde decoders), maar dat gaat zeker niet bij alle decoders op. Ik heb zelf een decoder van Humax, type IRHD-5000C (is al 3 jaar oud en dus vast niet meer te koop). Daarmee kan ik wel degelijk zelf de zenders indelen. Je selecteert de zenders die je wilt zien, verplaatst ze naar de 'Favorieten' en vervolgens kun je volgorde van de zenders aanpassen. En dat niet alleen, ik kan ook het 'nummer' zelf bepalen. Zo heb ik onze Belgische vrienden van Ketnet/Canvas '12', en niet op '26' (het kanaalnummer van Ziggo). En ik heb Eredivisie Live 1 t/m 4 op nummer '20' t/m '23', en niet op de kanaalnummers 421 t/m 424.

Hierbij moet ik wel aantekenen dat het gewenste nummer van een zender wel in de range van het totaal aantal zenders moet liggen. Dus als je 40 zenders in je favorieten hebt gezet, dan moet je ze wel nummeren van 1 tot en met 40. Je kunt dan dus niet een zender op nummer 85 zetten of zo. Maar dat lijkt me niet zo'n probleem toch?

Je kunt dus wel degelijk de zenders zo indelen als je zelf wilt, maar het zal waarschijnlijk wel per decoder verschillen. Kwestie van de juiste decoder zoeken dus...

Ook lees ik elders op deze site dat het niet mogelijk is om over te stappen op digitale tv als je een 'collectief abonnement' (in een verzorgingstehuis bijvoorbeeld) hebt, of dat het wel mogeljk is, maar dat je dan extra moet betalen. Dit klopt ook niet. Ik woon in een flat waar tot voor kort het abonnement via de Vereniging van Eigenaren liep. Dus wij hadden hier met z'n allen (24 huishoudens) 1 abonnement, en dus 1 klantnummer. Toch heb ik al 3 jaar digitale tv. Want je kunt gewoon een decoder kopen, en dan de smartcard aanmelden op je eigen naam/adres (uiteraard wel op het klantnummer van de VvE). Lijkt mij dat dit elders ook kan...

Verder, om even op de uitzending terug te komen, vond ik de irritatie die er was over het feit dat je per tv een aparte decoder moet kopen, een beetje vreemd. Uiteraard moet je voor elke tv een aparte decoder hebben, en dat dit extra kosten met zich meebrengt, is misschien vervelend, maar daar kan Ziggo (of welke kabelboer dan ook) niks aan doen...

En dit is ook geen technische beperking, zoals door die SP'er werd geimpliceerd. Bij analoge tv is het immers niet anders. Daarbij heeft ook iedere tv een eigen tuner nodig. Dat die tuner altijd in de tv ingebouwd zat, en dat dat met digitale tuners niet altijd zo is, doet daarbij niet ter zake...

Overigens komen er steeds meer tv's die wel degelijk een ingebouwde DVB-C-tuner hebben, oftewel een ingebouwde decoder voor digitale tv. Dus misschien een tip voor mensen die willen overstappen op digitale tv, en een oud tv-toestel hebben: koop meteen een nieuwe tv met ingebouwde DVB-C-tuner (als het budget dat toelaat uiteraard), dan ben je meteen van het hele gelazer met die losse decoders af. En het scheelt ook weer in de aanschafkosten...

birdies
door birdies - Nov 5, 2011 om 21:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”........

Zijn genoeg alternatieven als je graag weg wilt.

Er zijn een kleine 1300 klachten, een te verwaarlozen fractie dus van de miljoenen abonnees die ze hebben.

Erg eenzijdige uitzending inderdaad. Verder ben ik al jaren een tevreden Ziggo klant, die nooit analoog kijkt.

birdies
door birdies - Nov 5, 2011 om 21:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........ Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!......... Nee, voor hetzelfde geld kun je nu zo'n 90 zenders digitaal kijken.

.......wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+........

Niet, zal alleen maar minder worden.

godefrieda
door godefrieda - Nov 5, 2011 om 21:38
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:30].......Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”........

Zijn genoeg alternatieven als je graag weg wilt.

Er zijn een kleine 1300 klachten, een te verwaarlozen fractie dus van de miljoenen abonnees die ze hebben.

Erg eenzijdige uitzending inderdaad. Verder ben ik al jaren een tevreden Ziggo klant, die nooit analoog kijkt.

Waarom wilde ZIGGO dan geen weerwoord geven in de uitzending?

godefrieda
door godefrieda - Nov 5, 2011 om 21:45
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:33]........ Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!......... Nee, voor hetzelfde geld kun je nu zo'n 90 zenders digitaal kijken.

.......wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+........

Niet, zal alleen maar minder worden.

Genoeg mensen die helemaal geen behoefte hebben aan het digitale tijdperk, dus graag nog analoog blijven kijken.

Het zou mij dan ook niet verbazen als in het voorjaar van 2012 het ANALOGE tijdperk bij ZIGGO definietief wordt beëindigd: alternatief het digitale tijdperk ingaan tegen wil en dank (voor de (halstarrige) analoge abonnee).

ZIGGO bekijkt met argusogen hoe het concurrent CaiWay vergaat zonder analoge televisie.

Regio Gouda is REKAM de provider voor analoge televisie en CaiWay partner voor het digitaletelevisieaanbod, daar kan de klant kiezen of beter gezegd een keuze maken.

mastag
door mastag - Nov 5, 2011 om 23:01
955 Antwoorden / 19 Vragen

@ Godefrieda.
U vraagt
Bent u ook de arrogantie van ZIGGO beu?
Nee, maar ik ben wel die Hollandse zeikerds beu.
Als Ziggo de door u gewenste kanalen zou opnemen in het pakket zou ik spontaan opzeggen, wat een baggerzenders zijn dit.
Nee hoor ik heb digitale tv en ben meer dan tevreden met een basispakket voor maar 16,95 en op de 2e tv heb ik met plezier een decoder gekocht want meer zenders en top-beeld voor maar eenmalig een paar tientjes, wie wil dat nu niet.

Gaan we zeuren dat er minder zenders zijn en we minder willen betalen, prima dan geeft Ziggo gewoon ieder jaar een fikse abonnementsprijsverhoging en zo heeft den Hollander weer iets te zeuren, hebben ze alle zenders is het weer de prijs.
Vooruitgang is toch niet te stoppen dus maak je niet druk en ga lekker een van de wel geboden zenders bekijken.

Mastag

conny2
door conny2 - Nov 6, 2011 om 09:12
256 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=henriekats schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:22][
En dit is ook geen technische beperking, zoals door die SP'er werd geimpliceerd. Bij analoge tv is het immers niet anders. Daarbij heeft ook iedere tv een eigen tuner nodig. Dat die tuner altijd in de tv ingebouwd zat, en dat dat met digitale tuners niet altijd zo is, doet daarbij niet ter zake...

Overigens komen er steeds meer tv's die wel degelijk een ingebouwde DVB-C-tuner hebben, oftewel een ingebouwde decoder voor digitale tv. Dus misschien een tip voor mensen die willen overstappen op digitale tv, en een oud tv-toestel hebben: koop meteen een nieuwe tv met ingebouwde DVB-C-tuner (als het budget dat toelaat uiteraard), dan ben je meteen van het hele gelazer met die losse decoders af. En het scheelt ook weer in de aanschafkosten...

Helaas is dit weer zoals vaak op een forum de halve waarheid. Als je digitaal wilt kijken bij Ziggo heb je een smartcard nodig. Voor digitale tv is een digitale ontvanger genoeg maar je hebt een smartcard nodig omdat ze het signaal versleutelen. Dat jaagt de consument op kosten. Heb je 2 tv`s dan heb je 2 smartcards nodig en 2 tv`s met de nieuwste dvb-c tuner met CI+ slot en een door Ziiggo gekeurde (gecertificeerde) tv nodig.

Beperkingen CI+ volgens wikipedia:

Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken. Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren. CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn. Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

* verbieden dat een programma kan worden opgenomen
* verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
* verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
* verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen

{url=Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken. Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren. CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn. Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

* verbieden dat een programma kan worden opgenomen
* verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
* verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
* verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen

wikipedia

Aangezien veel mensen analoog en digitaal kijken is het aantal klanten wat analoog kijkt nog steeds heel groot.

fa
door fa - Nov 6, 2011 om 10:16
107 Antwoorden / 53 Vragen

Digitaal we zullen er allemaal aan moeten geloven of wil of niet.
Ben zelf al jaren een tevreden klant.
Ook over de klantenservice ben ik dik tevreden
Neem regel matig een maand sport 1 of eredivisie live nog nooit problemen gehad met op zeggen of bestellen. Bel met het gratis nr. 1200 en het wordt allemaal keurig geregeld.

fm
door fmrama - Nov 6, 2011 om 11:26
10 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Allemaal heel vervelend voor de mensen die ziggo hebben. Maar zij houden nog wel analoge zenders over in het pakket. Zelf zit ik bij caiway. Zij gingen er prat op dat ze als eerste helemaal digitaal gingen. Dus helemaal geen analoge zenders meer. Voor dezelfde prijs. Ik heb ik niemand van eneige politieke partij over gehoord. De programmaraad en de bewonersactiegroepen werden niet gehoord.
Een decoder had ik al, echter het opnemen op de dvd recorder kon alleen nog dezelfde zender waarnaar gekeken werd. Noodgedwongen een twintuner decoder aangeschaft (300 euro), de net aangeschafte dvd recorder (200 euro) overbodig. Lang leve de digitale vooruitgang. Ik ben benieuwd wanneer ziggo ook alle analoge zenders eraf gaat gooien om ruimte vrij te maken voor andere digitale produkten.

no
door novus05 - Nov 6, 2011 om 12:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Over het verminderen van het aantal Regionale Zenders kreeg ik van Ziggo
de volgende reactie:

Bedankt voor uw e-mail van 01-11-2011, waarin u ons vraagt hoe u invloed kan hebben op onze beslissingen.

Alle veranderingen op TV gebied gingen via onze klanten die lid zijn van het Ziggo klantenpannel. Iedereen kan daar aan mee doen. Ook u. U hoeft zich daar alleen voor aan te melden. Helaas kan ik u geen directe link daarvoor geven omdat hier geen vrij internet is.

Ziggo streeft naar een sterk digitaal zenderaanbod, inclusief regionale en lokale zenders. Daarom verandert het digitaal aanbod van lokale en regionale zenders per 1 november 2011.

De zenders uit uw gemeente, provincie en aangrenzende provincies zijn vanaf 1 november te zien vanaf kanaalnummer 30. Uw lokale en regionale zenders zijn dus beter vindbaar in de EPG (Elektronische Programma Gids) van uw digitale ontvanger.

De meeste regionale omroepen van buiten de aangrenzende provincies worden vanaf 1 november niet meer uitgezonden in uw woonplaats. Onderzoek heeft uitgewezen dat deze omroepen relatief weinig bekeken en laag gewaardeerd worden. Daarnaast heeft Ziggo afgelopen jaar veel lokale omroepen toegevoegd aan haar digitale tv-pakket.

Einde mail Ziggo.

Er schijnt dus een Klantenpanel te zijn, die dit soort beslissingen neemt, dan
wel hierover adviseert.

De discussie over de abonnementsprijs vind ik in dit geval moeilijk. Er gaan zenders af en er komen zenders bij. Pas wanneer er sprake zou zijn van een
structurele vermindering moet je kritisch zijn over de prijs.

Anders ligt het met het Analoge Pakket.
Natuurlijk heeft Ziggo ruimte nodig om zenders in HD-kwaliteit door te geven.
En commercieel gezien is het logisch dat men nu het Digitale kijken wil stimuleren.

Maar er zijn nog genoeg mensen die hier geen behoefte aan hebben of die
dit niet kunnen. Denk bij de laatste categorie aan de bewoners van verzorgings-
tehuizen. Willen die bijvoorbeeld naar hun favoriete Duitse zender blijven kijken,
dan moeten ze wel digitaal gaan kijken. Dat betekent dan vaak de aanschaf van
een nieuwe tv en randapparatuur en een aparte afstandsbediening voor de
decoder.
De analoge kijkers krijgen dus wel minder zenders, zonder verlaging van de prijs.

Hier zal Ziggo dus iets mee moeten doen.

Het wegblijven uit de Kassa-uitzending is op zijn zacht gezegd niet netjes.
Daardoor ontneemt het bedrijf zichzelf ook de mogelijkheid rechtstreeks te
reageren op een wellicht eenzijdige belichting door Kassa.
Zeker wanneer men het stempel "arrogant" krijgt opgeplakt, is men moreel
verplicht in dit soort uitzendingen te verschijnen.

Zelf ben ik niet ontevreden over Ziggo, maar wat communicatie betreft kan het
wat beter.

birdies
door birdies - Nov 6, 2011 om 12:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Dat betekent dan vaak de aanschaf van een nieuwe tv en randapparatuur en een aparte afstandsbediening voor de
decoder........

Ook met een 'tig' jaar oude t.v. kan je digitaal kijken als je een decoder aanschaft. Hoef je echt geen nieuwe t.v. voor te kopen.

.......Er schijnt dus een Klantenpanel te zijn, die dit soort beslissingen neemt, dan wel hierover adviseert.........

Nee, het klantenpanel krijgt enquêtes toegestuurd.

ja
door jan999999 - Nov 6, 2011 om 13:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn twee problemen die hier spelen:

1Ziggo heeft geen concurrentie en Satelliet en Digitenne zijn geen volwaardige alternatieven. Geen lokale TV en slechte kwaliteit (Digitenne)

2Digitale TV heeft naast kosten een heleboel technische nadelen (kastjes, kaartjes en modules) wat een achteruitgang betekend in gebruiksgemak. Een uitzending opnemen en voor altijd bewaren is nagenoeg niet meer mogelijk.

1 Redding is nabij als mensen massaal voor glasvezel kiezen of initiatieven starten voor aanleg. Dan is er concurrentie voor Ziggo en op de glasvezel zelf is ook concurrentie. Vooralsnog biedt glasvezel 40 kanalen analoog en digitaal (DVB-C ongecodeerd) aan naast digitaal IPTV(HD en interactief, met kastje) aan dus op elke TV kijken zonder kastjes tot Digitale TV volwassen is en geïntegreerd in apparatuur(TV’s). Glasvezel heeft geen plaatsgebrek waarvoor men analoge kanalen hoeft te schrappen zoals Ziggo.

2 Digitale TV is nog niet volwassen en uitgestandaardiseerd. Dat zal nog een aantal jaren duren. Tot die tijd moet analoog nog steeds aangebonden worden om vooral probleemloos 2e en 3e enz TV te kunnen kijken zonder gedoe.

he
door henriekats - Nov 6, 2011 om 13:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=conny2 schreef op zondag 6 nov 2011, 09:12]Helaas is dit weer zoals vaak op een forum de halve waarheid. Als je digitaal wilt kijken bij Ziggo heb je een smartcard nodig. Voor digitale tv is een digitale ontvanger genoeg maar je hebt een smartcard nodig omdat ze het signaal versleutelen. Dat jaagt de consument op kosten. Heb je 2 tv`s dan heb je 2 smartcards nodig en 2 tv`s met de nieuwste dvb-c tuner met CI+ slot en een door Ziiggo gekeurde (gecertificeerde) tv nodig.
Ik zeg toch ook nergens dat een CI+ Module gratis is? Het is alleen wel goedkoper dan een losse decoder. Althans, de mijne kostte €200 (het kan zijn dat decoders tegenwoordig goedkoper zijn natuurlijk) terwijl een CI+ Module €79 kost, inclusief smartcard.

Maar bovendien, en dat was mijn punt eigenlijk vooral, het is praktischer om geen losse decoders te hebben. Want dan heb je voor je tv gewoon 1 afstandsbediening.

Er zijn natuurlijk ook wel weer mogelijkheden om dat 'probleem' te omzeilen, maar dat brengt uiteraard ook weer extra kosten met zich mee, dus of dat een optie is?

Want je kunt natuurlijk een programmeerbare afstandsbediening kopen, maar die zijn ook niet bepaald gratis. Dus dan gaan we als rasechter Hollanders natuurlijk weer zeuren dat het allemaal zo verschrikkelijk veel geld kost, dus dat zal wel geen optie zijn...

En dan heb je nog tv's die standaard een programmeerbare afstandsbediening hebben, waardoor je de decoder met de afstandsbediening van de tv kan bedienen. Bijvoorbeeld mijn Pioneer lcd-tv, maar die wordt helaas niet meer gemaakt. Bovendien kosten die tv's natuurlijk wel wat meer dan de €399 die je gemiddeld bij de MediaMarkt betaalt, dus dat zal helemaal wel veel te duur zijn voor de gemiddelde Nederlander...

conny2
door conny2 - Nov 6, 2011 om 15:07
256 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het mooi vertellen, feit blijft dat je een decoder+kaart moet kopen of een door Ziggo geslecteerde tv omdat ze het signaal versleutelen. Gek dat mensen denken dat ze iets moois hebben gekocht, de kaart kost je geld legt je beperkingen op. Vergelijkbaar met DRM op de liedjes die je kocht in de itunes store (is inmiddels niet meer zo).

van leyden
door van leyden - Nov 6, 2011 om 15:37
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 5 nov 2011, 20:35]
Ziggo is er niet om voor elke klant de programma,s aantepassen, het is een algemeen gemiddelde wat de klanten volgens mij willen ik ben er dik tevreden mee en met mij zijn er volgens mijn omgeving meerderen.
Maar er zijn ook nog andere middelen om te zien wat u verlangt, informeer daar maar eens naar.

Ja hoor, weer een medewerker van ZIGGO!
Of ben je niet helemaal lekker? Denk zelf allebei.
Je praat echt als een kip zonder kop, NIEMAND heeft ooit gevraagd om het aantal zenders te verminderen!
Nou kan jij wel doen of je heel tevreden bent en alsof wij als consument dat ook zijn, maar dat is een puur een verzinsel van jou.

Btw..wedden dat jij allang digitaal tv kijkt?
Al die mensen die zogenaamd tevreden waren met het anologe pakket..Tss het zou wat...Moeten ze maar overstappen naar digitaal, eigen schuld .dikke bult..nietwaar..?

he
door henriekats - Nov 6, 2011 om 15:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=conny2 schreef op zondag 6 nov 2011, 15:07]U kunt het mooi vertellen, feit blijft dat je een decoder+kaart moet kopen of een door Ziggo geslecteerde tv omdat ze het signaal versleutelen. Gek dat mensen denken dat ze iets moois hebben gekocht, de kaart kost je geld legt je beperkingen op. Vergelijkbaar met DRM op de liedjes die je kocht in de itunes store (is inmiddels niet meer zo).
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat Ziggo het signaal vergrendelt en dat je dus een 'ontgrendeling' (in de vorm van een smartcard) moet hebben om de zenders te kunnen zien. Hoe zou Ziggo anders meerdere pakketten kunnen aanbieden, met verschillende zenders? Dat kan alleen als je de zenders vergrendelt...

Tuurlijk, ze kunnen natuurlijk aan iedereen alle zenders aanbieden, inclusief alle betaalzenders als Eredivisie Live, Sport1 en Film1. Maar dan moet je eens zien wat dat per maand gaat kosten, en wat voor klachten dat dan weer (terecht!) zou opleveren. Dus nee, het is niet meer dan logisch dat Ziggo het signaal vergrendelt...

En nogmaals: een decoder heb je altijd nodig, ook bij analoge tv, alleen heet het dan een tuner en zit die altijd in de tv ingebouwd. Maar zo'n digitale decoder is natuurlijk niets anders dan een tuner...

Dat mensen zo'n decoder bij digitale tv als een nadeel zien, snap ik dan ook niet, want bij analoge tv is het echt niet anders. Alleen over de extra kosten die een decoder of CI+ Module met zich meebrengen, kun je je eventueel verbazen. Maar ach, als je minimaal €16,95 per maand overhebt voor tv, waarom zou je dan moeilijk doen over de eenmalige aanschaf van zo'n kaart?

Want stel dat je daar 10 jaar mee doet, dan heb je dus al €10 x 12 x 16,95 = €2034 uitgegeven aan alleen je abonnement. En dan reken ik prijsverhogingen door de jaren heen nog niet eens mee. Zo'n kaart van €79 zie je dan niet of nauwelijks in de totale kosten terug (

valerius-2
door valerius-2 - Nov 6, 2011 om 16:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

van leyden weet het.

Ja hoor, weer een medewerker van ZIGGO! Nu wel een van bijna 82. En als jij zo oud bent en je zelf zo lekker voelt als mij ben je er ook gelukkig mee.

vrgr Valerius-2

conny2
door conny2 - Nov 6, 2011 om 16:36
256 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=henriekats schreef op zondag 6 nov 2011, 15:46][

Tuurlijk, ze kunnen natuurlijk aan iedereen alle zenders aanbieden, inclusief alle betaalzenders als Eredivisie Live, Sport1 en Film1. Maar dan moet je eens zien wat dat per maand gaat kosten, en wat voor klachten dat dan weer (terecht!) zou opleveren. Dus nee, het is niet meer dan logisch dat Ziggo het signaal vergrendelt...

En nogmaals: een decoder heb je altijd nodig, ook bij analoge tv, alleen heet het dan een tuner en zit die altijd in de tv ingebouwd. Maar zo'n digitale decoder is natuurlijk niets anders dan een tuner...

Dat mensen zo'n decoder bij digitale tv als een nadeel zien, snap ik dan ook niet, want bij analoge tv is het echt niet anders. Alleen over de extra kosten die een decoder of CI+ Module met zich meebrengen, kun je je eventueel verbazen. Maar ach, als je minimaal €16,95 per maand overhebt voor tv, waarom zou je dan moeilijk doen over de eenmalige aanschaf van zo'n kaart?

Want stel dat je daar 10 jaar mee doet, dan heb je dus al €10 x 12 x 16,95 = €2034 uitgegeven aan alleen je abonnement. En dan reken ik prijsverhogingen door de jaren heen nog niet eens mee. Zo'n kaart van €79 zie je dan niet of nauwelijks in de totale kosten terug (

Ze kunnen het basispakket ongecodeerd doorgeven, ik hoorde zaterdag dat UPC dat wel doet. Ziggo jaagt de klant dus onnodig op kosten.

Dat een decoder een tuner is dat is voor mij geen nieuws, alleen heb je geen vrije keuze aangezien de tv aan de eisen van Ziggo moet voldoen (Ziggo heeft een lijst met goedgekeurde tv`s op haar site staan) om net zoveel zenders als voorheen te kunnen kijken.

De extra kosten voor de kaart zijn niet nodig, de kaart dient alleen het belang van Ziggo (extra diensten verkopen) en de fimindustrie (technische beperkingen zoals niet kunnen opnemen).

conny2
door conny2 - Nov 6, 2011 om 16:36
256 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=henriekats schreef op zondag 6 nov 2011, 15:46][quote=conny2 schreef op zondag 6 nov 2011, 15:07]U kunt het mooi vertellen, feit blijft dat je een decoder+kaart moet kopen of een door Ziggo geslecteerde tv omdat ze het signaal versleutelen. Gek dat mensen denken dat ze iets moois hebben gekocht, de kaart kost je geld legt je beperkingen op. Vergelijkbaar met DRM op de liedjes die je kocht in de itunes store (is inmiddels niet meer zo).
Ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat Ziggo het signaal vergrendelt en dat je dus een 'ontgrendeling' (in de vorm van een smartcard) moet hebben om de zenders te kunnen zien. Hoe zou Ziggo anders meerdere pakketten kunnen aanbieden, met verschillende zenders? Dat kan alleen als je de zenders vergrendelt...

Tuurlijk, ze kunnen natuurlijk aan iedereen alle zenders aanbieden, inclusief alle betaalzenders als Eredivisie Live, Sport1 en Film1. Maar dan moet je eens zien wat dat per maand gaat kosten, en wat voor klachten dat dan weer (terecht!) zou opleveren. Dus nee, het is niet meer dan logisch dat Ziggo het signaal vergrendelt...

En nogmaals: een decoder heb je altijd nodig, ook bij analoge tv, alleen heet het dan een tuner en zit die altijd in de tv ingebouwd. Maar zo'n digitale decoder is natuurlijk niets anders dan een tuner...

Dat mensen zo'n decoder bij digitale tv als een nadeel zien, snap ik dan ook niet, want bij analoge tv is het echt niet anders. Alleen over de extra kosten die een decoder of CI+ Module met zich meebrengen, kun je je eventueel verbazen. Maar ach, als je minimaal €16,95 per maand overhebt voor tv, waarom zou je dan moeilijk doen over de eenmalige aanschaf van zo'n kaart?

Want stel dat je daar 10 jaar mee doet, dan heb je dus al €10 x 12 x 16,95 = €2034 uitgegeven aan alleen je abonnement. En dan reken ik prijsverhogingen door de jaren heen nog niet eens mee. Zo'n kaart van €79 zie je dan niet of nauwelijks in de totale kosten terug (

conny2
door conny2 - Nov 6, 2011 om 16:38
256 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, er ging iets mis.

birdies
door birdies - Nov 6, 2011 om 17:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Ja hoor, weer een medewerker van ZIGGO!....... Kijk, dit noem ik nou praten als een kip zonder kop! Als mensen er een andere mening op na houden, zijn het ineens medewerkers.

.......NIEMAND heeft ooit gevraagd om het aantal zenders te verminderen!........

O, jij hebt persoonlijk de miljoenen abonnees gesproken? En om je even uit de droom te helpen: steeds meer mensen willen digitaal, en daarom moet ruimte gecreëerd door analoge zenders er uit te gooien.

P.S. Ik werk bij Ziggo, UPC, KPN, Ohra, T-Mobile enz. enz. enz.

godefrieda
door godefrieda - Nov 6, 2011 om 19:36
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=novus05 schreef op zondag 6 nov 2011, 12:00]Over het verminderen van het aantal Regionale Zenders kreeg ik van Ziggo
de volgende reactie:

Bedankt voor uw e-mail van 01-11-2011, waarin u ons vraagt hoe u invloed kan hebben op onze beslissingen.

Alle veranderingen op TV gebied gingen via onze klanten die lid zijn van het Ziggo klantenpannel. Iedereen kan daar aan mee doen. Ook u. U hoeft zich daar alleen voor aan te melden. Helaas kan ik u geen directe link daarvoor geven omdat hier geen vrij internet is.

Ziggo streeft naar een sterk digitaal zenderaanbod, inclusief regionale en lokale zenders. Daarom verandert het digitaal aanbod van lokale en regionale zenders per 1 november 2011.

De zenders uit uw gemeente, provincie en aangrenzende provincies zijn vanaf 1 november te zien vanaf kanaalnummer 30. Uw lokale en regionale zenders zijn dus beter vindbaar in de EPG (Elektronische Programma Gids) van uw digitale ontvanger.

De meeste regionale omroepen van buiten de aangrenzende provincies worden vanaf 1 november niet meer uitgezonden in uw woonplaats. Onderzoek heeft uitgewezen dat deze omroepen relatief weinig bekeken en laag gewaardeerd worden. Daarnaast heeft Ziggo afgelopen jaar veel lokale omroepen toegevoegd aan haar digitale tv-pakket.

Einde mail Ziggo.

Er schijnt dus een Klantenpanel te zijn, die dit soort beslissingen neemt, dan
wel hierover adviseert.

De discussie over de abonnementsprijs vind ik in dit geval moeilijk. Er gaan zenders af en er komen zenders bij. Pas wanneer er sprake zou zijn van een
structurele vermindering moet je kritisch zijn over de prijs.

Anders ligt het met het Analoge Pakket.
Natuurlijk heeft Ziggo ruimte nodig om zenders in HD-kwaliteit door te geven.
En commercieel gezien is het logisch dat men nu het Digitale kijken wil stimuleren.

Maar er zijn nog genoeg mensen die hier geen behoefte aan hebben of die
dit niet kunnen. Denk bij de laatste categorie aan de bewoners van verzorgings-
tehuizen. Willen die bijvoorbeeld naar hun favoriete Duitse zender blijven kijken,
dan moeten ze wel digitaal gaan kijken. Dat betekent dan vaak de aanschaf van
een nieuwe tv en randapparatuur en een aparte afstandsbediening voor de
decoder.
De analoge kijkers krijgen dus wel minder zenders, zonder verlaging van de prijs.

Hier zal Ziggo dus iets mee moeten doen.

Het wegblijven uit de Kassa-uitzending is op zijn zacht gezegd niet netjes.
Daardoor ontneemt het bedrijf zichzelf ook de mogelijkheid rechtstreeks te
reageren op een wellicht eenzijdige belichting door Kassa.
Zeker wanneer men het stempel "arrogant" krijgt opgeplakt, is men moreel
verplicht in dit soort uitzendingen te verschijnen.

Zelf ben ik niet ontevreden over Ziggo, maar wat communicatie betreft kan het
wat beter.

Ik ben ook lid van het panel van ZIGGO doch men heeft mij niets gevraagd hierover.

Voor wat betreft Zuid-Holland:
kanaal 30 TV West; kanaal 31 Lokale opmroep "zap snel verder"; kanaal 32 Omroep Brabant TV; kanaal 33 RTV Utrecht; kanaal 34 Omroep Zeeland; kanaal 35 TV Gelderland; kanaal 37 TV Noord Holland; kanaal 38 TV Rijnmond;
kanalen 40 t/m. 44 Lokale omroep "zap snel verder"; kanalen 36 & 39 niet beschikbaar.

Er zijn zes (6) kanalen in de reeks reginale zenders die "Lokale omroep" bevatten waarop niets te zien is. Deze zinloze kanalen kunnen dan opgevuld worden met de ontbrekende regionale zenders. Edoch in de ogen van ZIGGO zal ik het wel weer verkeed zien die invulling.

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2011 om 22:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lekker belangrijk allemaal, omdat dus een handje vol mensen alle regionale zenders wil zien, zou Ziggo ze allemaal door moeten geven? Het zijn regionale zenders, waarom moet je in bijvoorbeeld Den Haag TV Gelderland ontvangen? Kon je dat vroeg wel dan?

Zoals al door andere aangegeven je kan niet iedereen tevreden houden. Ik kijk nooit naar TV West, je hoort mij toch ook niet klagen dat ik daar dan wat anders voor wil hebben?

valerius-2
door valerius-2 - Nov 6, 2011 om 23:53
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 6 nov 2011, 22:33]Lekker belangrijk allemaal, omdat dus een handje vol mensen alle regionale zenders wil zien, zou Ziggo ze allemaal door moeten geven? Het zijn regionale zenders, waarom moet je in bijvoorbeeld Den Haag TV Gelderland ontvangen? Kon je dat vroeg wel dan?

Zoals al door andere aangegeven je kan niet iedereen tevreden houden. Ik kijk nooit naar TV West, je hoort mij toch ook niet klagen dat ik daar dan wat anders voor wil hebben?

Het is nooit goed analoog kon je ook de regio zenders niet ontvangen. Maar ja het is nu eenmaal zo dat veel mensen alleen maar aan zichzelf denken wat ze willen zien, maar als een ander weer andere zenders wil hebben dan zijn dat de verkeerde zij zien maar 1 ding wat wil ik zien en dat wil ik in de zrnders kunnen vinden.

godefrieda
door godefrieda - Nov 7, 2011 om 02:05
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 6 nov 2011, 22:33]Lekker belangrijk allemaal, omdat dus een handje vol mensen alle regionale zenders wil zien, zou Ziggo ze allemaal door moeten geven? Het zijn regionale zenders, waarom moet je in bijvoorbeeld Den Haag TV Gelderland ontvangen? Kon je dat vroeg wel dan?

Zoals al door andere aangegeven je kan niet iedereen tevreden houden. Ik kijk nooit naar TV West, je hoort mij toch ook niet klagen dat ik daar dan wat anders voor wil hebben?

Zeker belangrijk! Waarom kon het eerst wel en nu niet meer? Waarom kunnen en bliven de concurrenten CaiWay, UPC, KPN e.d. het wel doorgeven alle regionale zenders? Omdat ZIGGO weer een idiote constructie bedacht en meende de abonnee daarmee te tarten.

Wat heb je aan zes kanalen „Lokale omroepen zap snel verder” aan op het scherm waar nimmer een uitzending heeft plaatsgevonden of zal plaatsvinden!

birdies
door birdies - Nov 7, 2011 om 04:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Waarom kunnen en bliven de concurrenten CaiWay, UPC, KPN e.d. het wel doorgeven alle regionale zenders?........

Even nagekeken:

Caiway: wil je alle regionale zenders moet je een extra pakket van 2,55 p.m. nemen + basis 16,95 = 19,50 p.m.

UPC: kost 17,05 + digi pakket van 5,00 = 22,05 p.m.

Digitenne: alleen regionale en lokale zenders in eigen omgeving!

Sowieso ben je bij Caiway en UPC dus een stuk duurder uit, bovendien is het maar afwachten wanneer zij de pakketten gaan wijzigen. Dat kan net zo goed al in januari a.s. gebeuren of in januari 2013.

li
door lizzy-ilse - Nov 7, 2011 om 12:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag,
Behalve dat Ziggo de analoge klanten onterecht behandelt, geldt dit ook voor de klanten met digitale zenders.
Was het eerst mogelijk om de extra zender Film 1 + erothiek in één pakket voor € 14,95 te bestellen; nu zijn deze mogelijkheden in tweeën gesplitst: Film1 € 14,95 en Erothiek € 11,95.
Wie weet zijn er wel meer zenders, zonder dat ik het weet, verandert.

Verder is technisch gezien de Ziggozender nog regelmatig met storingen, waardoor je tijdens het kijken soms ineens moet resetten, want het beeld valt dan weg.

Er is een periode geweest van weing tot geen klachten, maar momenteel is het weer chaos alom.
Groet,
SV.

tdehond
door tdehond - Nov 7, 2011 om 12:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=lizzy-ilse schreef op maandag 7 nov 2011, 12:42]Goedemiddag,
Behalve dat Ziggo de analoge klanten onterecht behandelt, geldt dit ook voor de klanten met digitale zenders.
Was het eerst mogelijk om de extra zender Film 1 + erothiek in één pakket voor € 14,95 te bestellen; nu zijn deze mogelijkheden in tweeën gesplitst: Film1 € 14,95 en Erothiek € 11,95.
Wie weet zijn er wel meer zenders, zonder dat ik het weet, verandert.

Verder is technisch gezien de Ziggozender nog regelmatig met storingen, waardoor je tijdens het kijken soms ineens moet resetten, want het beeld valt dan weg.

Er is een periode geweest van weing tot geen klachten, maar momenteel is het weer chaos alom.
Groet,
SV.

Er was een periode waarbij erotiek in het digitaal totaal pakket zat. Dat leverde w.s. te weinig op, dus op 1 na de zenders uit het digitaal totaal pakket gehaald zonder verlaging digitaal totaal pakket destijds.

Nu digitaal totaal pakket opgeheven en vervangen door duur digitaal extra of minder groot pakket digitaal plus wat iets goedkoper is.

Dit ten behoeve van HD kijkers die dit nu gratis kunnen doen.

Ik krijg er zo'n gevoel van wat je vroeger had als ziekenfonds patiënt. Dan zat je op houten banken te wachten tot je bij je huisarts aan de beurt was, terwijl de privé patient via de voordeur in een wachtkamer met zetels werd ontvangen.

Ik spreek van het jaar 1972 voor de in nostalgie geïnteresseerde lezer bij mijn ziekenfonds voorbeeld.

li
door lizzy-ilse - Nov 7, 2011 om 12:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sluit mij bij deze teleurstelling aan, dat de regionale zenders sinds kort ook drastisch veminderd zijn.
Graag evenredig trekken met abonnementsgeld.
SV.

=godefrieda schreef op zaterdag 5 nov 2011, 18:13: Bent u ook de arrogantie van ZIGGO beu?

Afgelopen dinsdag 1 november jl. verdwenen voor mij vertrouwden regionale zenders, om vervolgen vanaf kanaal 30 (tot en met 44) een aantal regionale zenders nog maar te kunnen ontvangen. De overige kanalen - geen kanaal 39 - geven niks van een zender weer met een scherm „Lokale opmroep”.

Vanavond komt ZIGGO zich 'verantwoorden' voor haar beleid in Kassa. Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!

birdies
door birdies - Nov 7, 2011 om 12:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Graag evenredig trekken met abonnementsgeld........ Je betaalt ook voor het onderhoud van het netwerk enz. enz.

ra
door raydewit - Nov 7, 2011 om 13:04
6 Antwoorden / 5 Vragen

ziggo zijn gewoon afzetters.....

wand als je nu digitaal heb, betaal je nu ook voor HD terwijl je dat niet hebt.
ja kan wel moet je even een nieuwe kast aanschaffen,,, en als je de tv er voor hebt.

tevens is het inderdaad zo dat als je een 2de tv wil in je huis dat je een extra apparatuur moet aanschaffen , en hou er rekening mee dat mocht je tv boven staan dat je ook nog even een signaal versterker moet kopen omdat de kwaliteit van de kabel die in de muur zit wel eens te oud kan zijn en dat het signaal niet sterk genoeg is ..... deze versterker kost ook gewoon ff 100 euro

kortom als je al digitaal kijkt pakken ze je daar ook, iedereen betaald nu extra voor HD ook als je het niet kan gebruiken .....

je
door jeniemeijer - Nov 7, 2011 om 15:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vier jaar geleden gereageerd op de onzinnige situatie dat je in feite niet de vrije keus hebt om zelf te kiezen uit alle providers. Het is met vrijwel alles zo (energie/telefonie, internet) dat dit wel kan. Vrije markt? laat me niet lachen. Er werd op dit Forum gesproken over "de doorsnee kijker"die wel tevreden zou zijn??

We nu, ik ben geen doorsnee kijker en wil zelf bepalen welke zenders ik wil hebben . DIT KAN DUS NIET. De grote providers hebben het land verdeeld en hebben daar een monopoliepositie.

Met nog enkelen ga ik hiermee tot aan het europese gerechtshof

tdehond
door tdehond - Nov 7, 2011 om 15:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 7 nov 2011, 12:55]........Graag evenredig trekken met abonnementsgeld........ Je betaalt ook voor het onderhoud van het netwerk enz. enz.

Dat gebeurde dus ook al voordat het aantal zenders recentelijk terug gebracht werd zonder dat daar verlaging van het abonnementsgeld tegenover staat.

di
door dikkertje75 - Nov 7, 2011 om 15:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik wil even reageren op de uitzending tegen kabelmaatgepij ziggo ik ben het oneens dat er mensen ontevreden zijn op ziggo ik heb de uitzending gezien het verbaaasd mij dat mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ik heb ook ziggo en ben zeer tevreden dat er voor bepaalde zenders betaald moet worden heb ik geen moeite mee.
maar wat er over ups word gezecht is onzin ups heeft namelijk net als ziggo en andere kabelmaatschapijen ook in digitale hd omgezet mijn conclussie is als mensen meer zenders willen zullen ze meer moeten betalen dan die 16,95 per maand die ze kwijt zijn aan televisie.
groetjes dikkertje75

tdehond
door tdehond - Nov 7, 2011 om 15:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=raydewit schreef op maandag 7 nov 2011, 13:04]ziggo zijn gewoon afzetters.....

kortom als je al digitaal kijkt pakken ze je daar ook, iedereen betaald nu extra voor HD ook als je het niet kan gebruiken .....

Erger.
U en ik betalen extra zodat de mensen die HD kijken dit gratis kunnen doen en er dus niet meer extra voor hoeven te betalen.

di
door dikkertje75 - Nov 7, 2011 om 16:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

nogmaals ik zit te lezen volgens mij roepen ze maar wat over ziggo als je alles goed leest moet je inderdaad voor paketten betalen maar hoe minder het parket is hoe minder je betaald hoe meer zenders je wild betaald meer maar dat is logica ik weet ook niet hoe ze er bij komen als je hd kijkt dat je er niet voorbetaald.
ik ben nogmaals van mening mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt lees eens je overeenkomst hoe het in contract staat en verg dan een oordeel.
groetjes dikkertje 75

ed
door eduard14931 - Nov 7, 2011 om 16:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk wil ik de zenders weer terug. Ik zou best naar digitaal over willen stappen maar dan ben ik de luxe kwijt dat ik naar radiozenders via mijn tuner-versterker kan luisteren. Ook de vorig jaar aangeschafte DVD-HD-recorder krijgt dan geen signaal meer. Een tv-programma opnemen en eventueel op dvd branden is er dus niet meer bij. Kortom, radio luisteren terwijl er een TV-programma opgenomen wordt en gewoon rechtstreeks naar een ander TV programma kijken kan niet digitaal. Overstappen is dus een teruggang in het gebruikers gemak voor een heleboel geld en kastjes meer, terwijl ik gewoon tevreden was met analoog.

diumenge
door diumenge - Nov 7, 2011 om 20:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=eduard14931 schreef op maandag 7 nov 2011, 16:45]Natuurlijk wil ik de zenders weer terug. Ik zou best naar digitaal over willen stappen maar dan ben ik de luxe kwijt dat ik naar radiozenders via mijn tuner-versterker kan luisteren. Ook de vorig jaar aangeschafte DVD-HD-recorder krijgt dan geen signaal meer. Een tv-programma opnemen en eventueel op dvd branden is er dus niet meer bij. Kortom, radio luisteren terwijl er een TV-programma opgenomen wordt en gewoon rechtstreeks naar een ander TV programma kijken kan niet digitaal. Overstappen is dus een teruggang in het gebruikers gemak voor een heleboel geld en kastjes meer, terwijl ik gewoon tevreden was met analoog.Weer zo'n klok/klepel verhaal... Ik kan een programma kijken en ondertussen gewoon een ander programma opnemen, digitaal met een interactieve HD decoder die slechts 99 euro was (was een tijdelijke actie, maar toch).
Inderdaad met een analoge DVD/HDD recorder is het een ander verhaal, maar voorlopig heb je nog analoog signaal naast het digitale signaal, dus werkt het nog gewoon, net als je tuner.

ra
door raydewit - Nov 8, 2011 om 03:31
6 Antwoorden / 5 Vragen

iedereen betaald voor HD ook als je er niet naar kijkt , de digitale pakketten zijn 3 euro per maand omhoog gegaan per 1 okt dit jaar. en je kan je niet eens meer extra aanmelden voor HD omdat alles al in HD word uit gezonden dat is nu standaard , ( natuurlijk voor de zenders die dat toe laten)

=dikkertje75 schreef op maandag 7 nov 2011, 16:00: nogmaals ik zit te lezen volgens mij roepen ze maar wat over ziggo als je alles goed leest moet je inderdaad voor paketten betalen maar hoe minder het parket is hoe minder je betaald hoe meer zenders je wild betaald meer maar dat is logica ik weet ook niet hoe ze er bij komen als je hd kijkt dat je er niet voorbetaald.
ik ben nogmaals van mening mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt lees eens je overeenkomst hoe het in contract staat en verg dan een oordeel.
groetjes dikkertje 75

godefrieda
door godefrieda - Nov 8, 2011 om 14:43
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=raydewit schreef op dinsdag 8 nov 2011, 03:31]iedereen betaald voor HD ook als je er niet naar kijkt , de digitale pakketten zijn 3 euro per maand omhoog gegaan per 1 okt dit jaar. en je kan je niet eens meer extra aanmelden voor HD omdat alles al in HD word uit gezonden dat is nu standaard , ( natuurlijk voor de zenders die dat toe laten) [quote=dikkertje75 schreef op maandag 7 nov 2011, 16:00]nogmaals ik zit te lezen volgens mij roepen ze maar wat over ziggo als je alles goed leest moet je inderdaad voor paketten betalen maar hoe minder het parket is hoe minder je betaald hoe meer zenders je wild betaald meer maar dat is logica ik weet ook niet hoe ze er bij komen als je hd kijkt dat je er niet voorbetaald.
ik ben nogmaals van mening mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt lees eens je overeenkomst hoe het in contract staat en verg dan een oordeel.
groetjes dikkertje 75

€3,00 per maand omhoog gegaan?! Dit is voor mij ook nieuw. Heb het anders niets van gemerkt op mijn factuur, het zelfde als de voorgaande twee maanden.

tdehond
door tdehond - Nov 8, 2011 om 14:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=godefrieda schreef op dinsdag 8 nov 2011, 14:43][quote=raydewit schreef op dinsdag 8 nov 2011, 03:31]iedereen betaald voor HD ook als je er niet naar kijkt , de digitale pakketten zijn 3 euro per maand omhoog gegaan per 1 okt dit jaar. en je kan je niet eens meer extra aanmelden voor HD omdat alles al in HD word uit gezonden dat is nu standaard , ( natuurlijk voor de zenders die dat toe laten) [quote=dikkertje75 schreef op maandag 7 nov 2011, 16:00]nogmaals ik zit te lezen volgens mij roepen ze maar wat over ziggo als je alles goed leest moet je inderdaad voor paketten betalen maar hoe minder het parket is hoe minder je betaald hoe meer zenders je wild betaald meer maar dat is logica ik weet ook niet hoe ze er bij komen als je hd kijkt dat je er niet voorbetaald.
ik ben nogmaals van mening mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt lees eens je overeenkomst hoe het in contract staat en verg dan een oordeel.
groetjes dikkertje 75

€3,00 per maand omhoog gegaan?! Dit is voor mij ook nieuw. Heb het anders niets van gemerkt op mijn factuur, het zelfde als de voorgaande twee maanden.

Het gaat om de digitale tv pakketten met extra tv zenders.

Er wordt nu meer betaald voor tv extra ( i.p.v. digitaal totaal)
In November is het aantal zenders dus verlaagd zonder verlaging van het abonnementsgeld voor tv extra of tv plus.

ra
door raydewit - Nov 8, 2011 om 18:05
6 Antwoorden / 5 Vragen

voorheen betaalde je ong, 10 euro en nu is dat 13 euro dat is voor extra plus pakket...

=tdehond schreef op dinsdag 8 nov 2011, 14:59:
=godefrieda schreef op dinsdag 8 nov 2011, 14:43
=raydewit schreef op dinsdag 8 nov 2011, 03:31: iedereen betaald voor HD ook als je er niet naar kijkt , de digitale pakketten zijn 3 euro per maand omhoog gegaan per 1 okt dit jaar. en je kan je niet eens meer extra aanmelden voor HD omdat alles al in HD word uit gezonden dat is nu standaard , ( natuurlijk voor de zenders die dat toe laten)
=dikkertje75 schreef op maandag 7 nov 2011, 16:00: nogmaals ik zit te lezen volgens mij roepen ze maar wat over ziggo als je alles goed leest moet je inderdaad voor paketten betalen maar hoe minder het parket is hoe minder je betaald hoe meer zenders je wild betaald meer maar dat is logica ik weet ook niet hoe ze er bij komen als je hd kijkt dat je er niet voorbetaald.
ik ben nogmaals van mening mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt lees eens je overeenkomst hoe het in contract staat en verg dan een oordeel.
groetjes dikkertje 75

€3,00 per maand omhoog gegaan?! Dit is voor mij ook nieuw. Heb het anders niets van gemerkt op mijn factuur, het zelfde als de voorgaande twee maanden.

Het gaat om de digitale tv pakketten met extra tv zenders.

Er wordt nu meer betaald voor tv extra ( i.p: taal totaal)
In November is het aantal zenders dus verlaagd zonder verlaging van het abonnementsgeld voor tv extra of tv plus.

godefrieda
door godefrieda - Nov 9, 2011 om 08:49
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=raydewit schreef op dinsdag 8 nov 2011, 18:05]voorheen betaalde je ong, 10 euro en nu is dat 13 euro dat is voor extra plus pakket....[quote=tdehond schreef op dinsdag 8 nov 2011, 14:59][quote=godefrieda schreef op dinsdag 8 nov 2011, 14:43][quote=raydewit schreef op dinsdag 8 nov 2011, 03:31]iedereen betaald voor HD ook als je er niet naar kijkt , de digitale pakketten zijn 3 euro per maand omhoog gegaan per 1 okt dit jaar. en je kan je niet eens meer extra aanmelden voor HD omdat alles al in HD word uit gezonden dat is nu standaard , ( natuurlijk voor de zenders die dat toe laten) [quote=dikkertje75 schreef op maandag 7 nov 2011, 16:00]nogmaals ik zit te lezen volgens mij roepen ze maar wat over ziggo als je alles goed leest moet je inderdaad voor paketten betalen maar hoe minder het parket is hoe minder je betaald hoe meer zenders je wild betaald meer maar dat is logica ik weet ook niet hoe ze er bij komen als je hd kijkt dat je er niet voorbetaald.
ik ben nogmaals van mening mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten niet waar de klepel hangt lees eens je overeenkomst hoe het in contract staat en verg dan een oordeel.
groetjes dikkertje 75

€3,00 per maand omhoog gegaan?! Dit is voor mij ook nieuw. Heb het anders niets van gemerkt op mijn factuur, het zelfde als de voorgaande twee maanden.

Het gaat om de digitale tv pakketten met extra tv zenders.

Er wordt nu meer betaald voor tv extra ( i.p.v. digitaal totaal)
In November is het aantal zenders dus verlaagd zonder verlaging van het abonnementsgeld voor tv extra of tv plus.

O zo bedoelde je het! Als je alles bijna wil zien, zonder themapakketten, dan is die €3,00 meer (on)natuurlijk.

tdehond
door tdehond - Nov 9, 2011 om 09:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

O zo bedoelde je het! Als je alles bijna wil zien, zonder themapakketten, dan is die €3,00 meer (on)natuurlijk.
---------------------------------------------------
@ Godefrieda

Die extra pakketten zijn veranderd om de klanten beter te kunnen plukken. Eerst kon je kleine pakketten afnemen. Nu alleen de keuze tussen de extra pakketten:
tv plus en tv extra.

Nu zijn er weer zenders ( regionale) verdwenen uit digitale tv pakketten zonder
verlaging van de abonnements kosten. Eerder verdwenen de erotiek zenders uit Digitaal totaal pakket, uiteraard zonder verlaging abonnements kosten.

Er zijn daarbij nog wat andere pakketten: film, sport, erotiek af te nemen tegen meerprijs uiteraard.

De kijkers naar analoge zenders zijn al enige tijd de dupe door telkens doorgifte van minder zenders tegen dezelfde prijs als het digitale basis tv pakket.

U kunt er inderdaad op rekenen dat - net als bij Caiway - analoge tv wordt opgeheven bij Ziggo in de toekomst. Zo wordt u digitaal tv kijken door de strot geduwd.

Digitaal HD kijken is bij Ziggo de norm, liefst in combinatie met interactief en/of 3 D kijken.

godefrieda
door godefrieda - Nov 9, 2011 om 20:28
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 9 nov 2011, 09:40]
O zo bedoelde je het! Als je alles bijna wil zien, zonder themapakketten, dan is die €3,00 meer (on)natuurlijk.
---------------------------------------------------
@ Godefrieda

Die extra pakketten zijn veranderd om de klanten beter te kunnen plukken. Eerst kon je kleine pakketten afnemen. Nu alleen de keuze tussen de extra pakketten:
tv plus en tv extra.

Nu zijn er weer zenders ( regionale) verdwenen uit digitale tv pakketten zonder
verlaging van de abonnements kosten. Eerder verdwenen de erotiek zenders uit Digitaal totaal pakket, uiteraard zonder verlaging abonnements kosten.

Er zijn daarbij nog wat andere pakketten: film, sport, erotiek af te nemen tegen meerprijs uiteraard.

De kijkers naar analoge zenders zijn al enige tijd de dupe door telkens doorgifte van minder zenders tegen dezelfde prijs als het digitale basis tv pakket.

U kunt er inderdaad op rekenen dat - net als bij Caiway - analoge tv wordt opgeheven bij Ziggo in de toekomst. Zo wordt u digitaal tv kijken door de strot geduwd.

Digitaal HD kijken is bij Ziggo de norm, liefst in combinatie met interactief en/of 3 D kijken.

„Elke verbetering is geen verbetering!”

De enige verbeteringen zijn HD-zenders gratis, net gemist gratis, elke maand 10, 30 of 100 gratis geselecteerde films bekijken.

De verslechteringen zijn dan wel dat de pakketten naar 3 pakketten zijn teruggebracht: standaard, plus (plus €8,00) of extra (plus €13,00). Versnipperingen van de zenders..

godefrieda
door godefrieda - Dec 5, 2011 om 01:57
195 Antwoorden / 12 Vragen

ZIGGO zie je nu op de televisie met de reclame: "Nu overstappen naar alles-in-1 met HD-ontvanger van € 199,00 voor € 49,00!"

In mijn visie ben je dan beter uit met een CI+ module als de televisie daarvoor ZIGGO geschikt is.

tdehond
door tdehond - Dec 5, 2011 om 07:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=godefrieda schreef op maandag 5 dec 2011, 01:57]ZIGGO zie je nu op de televisie met de reclame: "Nu overstappen naar alles-in-1 met HD-ontvanger van € 199,00 voor € 49,00!"

In mijn visie ben je dan beter uit met een CI+ module als de televisie daarvoor ZIGGO geschikt is.

Die module is duurder als de aanbieding bij ziggo op dit moment ( mits je nu nog geen alles in 1 afneemt).

jpm
door jpm - Dec 5, 2011 om 16:14
820 Antwoorden / 28 Vragen

Het is toch overal het zelfde? Je betaalt AOW-premie en als je deze uitkering mag ontvangen heb je voor een hogere uitkering betaald dan die je in werkelijkheid ontvangt. Als je een zorgverzekering hebt gaat de premie omhoog en de zaken die onder de dekking vallen worden verminderd, EN je betaalt een eigen risico die maar steeds stijgt.
Je betaalt een hele carriere lang voor een pensioen en je krijgt i.p.v. naar eindloon, naar middelloon betaald terwijl je begon met betalen voor een pensioen op basis van eindloon.
Je betaalt een pensioenpremie en dat doe je voor een pensioen dat waarde- of welvaartsvast zal zijn. Op het moment dat je je pensioen ontvangt is dat niet meer zo.
Waar het om gaat is dat een consument nooit eenzijdig kan beslissen om ergens vanaf te wijken, terwijl maatschappelijke organisaties, met de overheid en pensioenfondsen voorop, eenzijdig het aanbod versoberen. Dit dan met oneigenlijke argumenten, zoals: Mensen worden steeds ouder, dus kunnen langer doorwerken; We zitten in een crisis, daar kunnen we niets aan doen, etc.
Dat mensen steeds ouder worden weten we sinds begin vorige eeuw, zeg ca. 1920 (nog voordat de AOW een feit was). Dat we niets aan de crisis konden doen is ook niet waar. De banken zijn ongecontroleerd hun gang gegaan, toezichthouders hebben boter op het hoofd (denk aan ene Wellink). Bonussen worden gegeven aan mensen die onze spaarcenten hebben belegd. Wij hebben de crisis aan onze broek en deze mensen, ze bonussen zichzelf naar de status van miljonair. Bah, heb je een abonnement voor zenders, worden ze in aantal verminderd en de prijs hoger. De aanbieders hebben ons weer te pakken.
Ik ben blij dat ik nu glasvezel heb. Dat is heus niet goedkoop, maar alles in één en geen gedonder meer met deze oplichterij. Dat ze barsten.

van leyden
door van leyden - Dec 5, 2011 om 18:45
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=godefrieda schreef op zaterdag 5 nov 2011, 18:13]Bent u ook de arrogantie van ZIGGO beu?

Afgelopen dinsdag 1 november jl. verdwenen voor mij vertrouwden regionale zenders, om vervolgen vanaf kanaal 30 (tot en met 44) een aantal regionale zenders nog maar te kunnen ontvangen. De overige kanalen - geen kanaal 39 - geven niks van een zender weer met een scherm „Lokale opmroep”.

Vanavond komt ZIGGO zich 'verantwoorden' voor haar beleid in Kassa. Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!

Dit is nog maar het begin. Om het leed te verzachten gaat het in stappen.
Volgend jaar gaan er NOG 10 zenders uit het anologe basispakket, want er hoeven (wettelijk) maar 15 zenders te worden doorgegeven.

ZIGGO>>Zonder Inspanning Goed Geld Ontvangen.

godefrieda
door godefrieda - Dec 5, 2011 om 18:55
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 5 dec 2011, 07:17][quote=godefrieda schreef op maandag 5 dec 2011, 01:57]ZIGGO zie je nu op de televisie met de reclame: "Nu overstappen naar alles-in-1 met HD-ontvanger van € 199,00 voor € 49,00!"

In mijn visie ben je dan beter uit met een CI+ module als de televisie daarvoor ZIGGO geschikt is.

Die module is duurder als de aanbieding bij ziggo op dit moment ( mits je nu nog geen alles in 1 afneemt).

Die CI+ module kost bij goed shoppen vanaf € 49,00 (met of zonder smartcard)!

door 1953 - Mar 6, 2015 om 13:41
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hedenochtend werd, exact 10:00 uur in Capelle aan den IJssel, het beeld op zwart gezet met de nodige code E48.

Binnen 5 minuten had ik de HUMAX IHDR-5200C, eerst naar fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd. Het verliep bij mij vlekkeloos de harmonisatie.

Daarna de televisie met CI+, via fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd en nodige instellingen aangepast te hebben een scherper beeld.

Geen vale kleuren e.d. na de instellingen onder handen te hebben genomen.

En de regionale omroepen en lokale zenders zijn heden weer terug na een afwezigheid van ruim 3½ jaar

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2015 om 16:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 6 mrt 2015, 13:41]Hedenochtend werd, exact 10:00 uur in Capelle aan den IJssel, het beeld op zwart gezet met de nodige code E48.

Binnen 5 minuten had ik de HUMAX IHDR-5200C, eerst naar fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd. Het verliep bij mij vlekkeloos de harmonisatie.

Daarna de televisie met CI+, via fabrieksinstellingen, opnieuw geïnstalleerd en nodige instellingen aangepast te hebben een scherper beeld.

Geen vale kleuren e.d. na de instellingen onder handen te hebben genomen.

En de regionale omroepen en lokale zenders zijn heden weer terug na een afwezigheid van ruim 3½ jaar

Even een oude koe van stal gehaald?