ZIGGO
Bent u ook de arrogantie van ZIGGO beu?
Afgelopen dinsdag 1 november jl. verdwenen voor mij vertrouwden regionale zenders, om vervolgen vanaf kanaal 30 (tot en met 44) een aantal regionale zenders nog maar te kunnen ontvangen. De overige kanalen - geen kanaal 39 - geven niks van een zender weer met een scherm „Lokale opmroep”.
Vanavond komt ZIGGO zich 'verantwoorden' voor haar beleid in Kassa. Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!
Nee, ik ben heel tevreden over Ziggo. Heb Ziggo alles-in-1 en ben tevreden over zowel TV en internet (telefoon gebruik ik nauwelijks).
Ik vond de uitzending ook zeer éénzijdig, er werd gezegd dat er op twitter zeer veel bijval was voor de klagers, dat er minstens even veel bijval voor Ziggo was van tevreden klanten werd maar even niet vermeld.
Grote misser Kassa!
Zit even naar kassa te kijken over Ziggo. Ik weet niet hoe je met millioenen klanten iedereen tevreden kan stellen, als dat dan wel kan moet u wel bekijken wat de mogelijkheden zijn. In de wereld van het eten wordt al veel langer dit opgegeven om te te zeggen er is geen ene kok die voor iedereen kan koken. Smaken verschillen en daarom is er een wet dat je het gemiddelde moet aanhouden. 100% voor iedereen aanvaarbaar is nu eenmaal onmogelijk.Ook bijvoorbeeld als je digitaal kijk dan heb je een kastje nodig daar moet je voor betalen, maar de TV is ook niet gratis kost veel meer, kan je toch ook niet eisen dat je die gratis krijgt. Hoewel ik vind als je iets wil hebben wat je nodig vind moet je daar ook wat voor over hebben.
De „ZIGGO schijtluizen” hebben donderdag jl. afgezegd om in de uitzending van KASSA te komen.
ZIGGO wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+ ? Waaronder: ZDF, WDR, BBC2, CNN, BRAVA TV enz.
ZIGGO wanneer wordt digitaal de navolgende zenders hersteld: SWR RP, Omrop Fryslân, RTV Drenthe, TV NOORD, TV OOST, Limburg1TV, TV Flevoland.
Suggestie om toe te voegen: SAT3 (Duitse zender).
Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”
[quote=godefrieda schreef op zaterdag 5 nov 2011, 20:27]De „ZIGGO schijtluizen” hebben donderdag jl. afgezegd om in de uitzending van KASSA te komen.
ZIGGO wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+ ? Waaronder: ZDF, WDR, BBC2, CNN, BRAVA TV enz.
ZIGGO wanneer wordt digitaal de navolgende zenders hersteld: SWR RP, Omrop Fryslân, RTV Drenthe, TV NOORD, TV OOST, Limburg1TV, TV Flevoland.
Suggestie om toe te voegen: SAT3 (Duitse zender).
Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”
Ziggo is er niet om voor elke klant de programma,s aantepassen, het is een algemeen gemiddelde wat de klanten volgens mij willen ik ben er dik tevreden mee en met mij zijn er volgens mijn omgeving meerderen.
Maar er zijn ook nog andere middelen om te zien wat u verlangt, informeer daar maar eens naar.
[quote=diumenge schreef op zaterdag 5 nov 2011, 19:26]Nee, ik ben heel tevreden over Ziggo. Heb Ziggo alles-in-1 en ben tevreden over zowel TV en internet (telefoon gebruik ik nauwelijks).
Ik vond de uitzending ook zeer éénzijdig, er werd gezegd dat er op twitter zeer veel bijval was voor de klagers, dat er minstens even veel bijval voor Ziggo was van tevreden klanten werd maar even niet vermeld.
Grote misser Kassa!
Helemaal mee eens, ik vond het ook nogal eenzijding. Natuurlijk ligt dat ook aan Ziggo (hadden ze maar iemand naar de uitzending moeten sturen), maar Kassa had toch op z'n minst de andere kant van het verhaal kunnen (proberen te) belichten...
Maar kwalijker nog was dat er onwaarheden werden verkondigd: een van de klagers zei namelijk dat hij meer moest gaan betalen als hij digitale tv wilde hebben. Dat klopt niet. Hij betaalt nu volgens eigen zeggen €16,95 per maand. Dat houdt dus in dat hij nu dus het TV Standaard-abonnement heeft. Als je vervolgens een digitale decoder aanschaft en vervolgens de bijbehorende 'smartcard' aanmeldt bij Ziggo, kun je meteen digitale tv kijken. Het TV Standaard-abonnement bevat immers al (vele) digitale zenders. Ik vond het een misser van Kassa dat dat niet rechtgezet werd...
Verder lees ik elders op deze site (waar ik om de een of andere reden niet kan reageren) dat het niet mogelijk is om de zenders naar eigen smaak in te delen. Dus dat je niet zelf kan kiezen of je Nederland 1 ook daadwerkelijk op '1' zet, maar bijvoorbeeld (om maar eens wat te noemen) op '63'.
Dit zal ongetwijfeld gelden voor bepaalde decoders (of tv's met ingebouwde decoders), maar dat gaat zeker niet bij alle decoders op. Ik heb zelf een decoder van Humax, type IRHD-5000C (is al 3 jaar oud en dus vast niet meer te koop). Daarmee kan ik wel degelijk zelf de zenders indelen. Je selecteert de zenders die je wilt zien, verplaatst ze naar de 'Favorieten' en vervolgens kun je volgorde van de zenders aanpassen. En dat niet alleen, ik kan ook het 'nummer' zelf bepalen. Zo heb ik onze Belgische vrienden van Ketnet/Canvas '12', en niet op '26' (het kanaalnummer van Ziggo). En ik heb Eredivisie Live 1 t/m 4 op nummer '20' t/m '23', en niet op de kanaalnummers 421 t/m 424.
Hierbij moet ik wel aantekenen dat het gewenste nummer van een zender wel in de range van het totaal aantal zenders moet liggen. Dus als je 40 zenders in je favorieten hebt gezet, dan moet je ze wel nummeren van 1 tot en met 40. Je kunt dan dus niet een zender op nummer 85 zetten of zo. Maar dat lijkt me niet zo'n probleem toch?
Je kunt dus wel degelijk de zenders zo indelen als je zelf wilt, maar het zal waarschijnlijk wel per decoder verschillen. Kwestie van de juiste decoder zoeken dus...
Ook lees ik elders op deze site dat het niet mogelijk is om over te stappen op digitale tv als je een 'collectief abonnement' (in een verzorgingstehuis bijvoorbeeld) hebt, of dat het wel mogeljk is, maar dat je dan extra moet betalen. Dit klopt ook niet. Ik woon in een flat waar tot voor kort het abonnement via de Vereniging van Eigenaren liep. Dus wij hadden hier met z'n allen (24 huishoudens) 1 abonnement, en dus 1 klantnummer. Toch heb ik al 3 jaar digitale tv. Want je kunt gewoon een decoder kopen, en dan de smartcard aanmelden op je eigen naam/adres (uiteraard wel op het klantnummer van de VvE). Lijkt mij dat dit elders ook kan...
Verder, om even op de uitzending terug te komen, vond ik de irritatie die er was over het feit dat je per tv een aparte decoder moet kopen, een beetje vreemd. Uiteraard moet je voor elke tv een aparte decoder hebben, en dat dit extra kosten met zich meebrengt, is misschien vervelend, maar daar kan Ziggo (of welke kabelboer dan ook) niks aan doen...
En dit is ook geen technische beperking, zoals door die SP'er werd geimpliceerd. Bij analoge tv is het immers niet anders. Daarbij heeft ook iedere tv een eigen tuner nodig. Dat die tuner altijd in de tv ingebouwd zat, en dat dat met digitale tuners niet altijd zo is, doet daarbij niet ter zake...
Overigens komen er steeds meer tv's die wel degelijk een ingebouwde DVB-C-tuner hebben, oftewel een ingebouwde decoder voor digitale tv. Dus misschien een tip voor mensen die willen overstappen op digitale tv, en een oud tv-toestel hebben: koop meteen een nieuwe tv met ingebouwde DVB-C-tuner (als het budget dat toelaat uiteraard), dan ben je meteen van het hele gelazer met die losse decoders af. En het scheelt ook weer in de aanschafkosten...
.......Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”........
Zijn genoeg alternatieven als je graag weg wilt.
Er zijn een kleine 1300 klachten, een te verwaarlozen fractie dus van de miljoenen abonnees die ze hebben.
Erg eenzijdige uitzending inderdaad. Verder ben ik al jaren een tevreden Ziggo klant, die nooit analoog kijkt.
........ Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!......... Nee, voor hetzelfde geld kun je nu zo'n 90 zenders digitaal kijken.
.......wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+........
Niet, zal alleen maar minder worden.
[quote=birdies schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:30].......Zodra de liberalisering een feit is zal ik zeker naar de concurrent gaan; „Wie niet luisteren wil moet maar voelen!”........
Zijn genoeg alternatieven als je graag weg wilt.
Er zijn een kleine 1300 klachten, een te verwaarlozen fractie dus van de miljoenen abonnees die ze hebben.
Erg eenzijdige uitzending inderdaad. Verder ben ik al jaren een tevreden Ziggo klant, die nooit analoog kijkt.
Waarom wilde ZIGGO dan geen weerwoord geven in de uitzending?
[quote=birdies schreef op zaterdag 5 nov 2011, 21:33]........ Van 38 naar 25 analoge kanalen voor het zelfde geld!......... Nee, voor hetzelfde geld kun je nu zo'n 90 zenders digitaal kijken.
.......wanneer worden de analoge zenders weer aangevuld naar 30+........
Niet, zal alleen maar minder worden.
Genoeg mensen die helemaal geen behoefte hebben aan het digitale tijdperk, dus graag nog analoog blijven kijken.
Het zou mij dan ook niet verbazen als in het voorjaar van 2012 het ANALOGE tijdperk bij ZIGGO definietief wordt beëindigd: alternatief het digitale tijdperk ingaan tegen wil en dank (voor de (halstarrige) analoge abonnee).
ZIGGO bekijkt met argusogen hoe het concurrent CaiWay vergaat zonder analoge televisie.
Regio Gouda is REKAM de provider voor analoge televisie en CaiWay partner voor het digitaletelevisieaanbod, daar kan de klant kiezen of beter gezegd een keuze maken.
@ Godefrieda.
U vraagt
Bent u ook de arrogantie van ZIGGO beu?
Nee, maar ik ben wel die Hollandse zeikerds beu.
Als Ziggo de door u gewenste kanalen zou opnemen in het pakket zou ik spontaan opzeggen, wat een baggerzenders zijn dit.
Nee hoor ik heb digitale tv en ben meer dan tevreden met een basispakket voor maar 16,95 en op de 2e tv heb ik met plezier een decoder gekocht want meer zenders en top-beeld voor maar eenmalig een paar tientjes, wie wil dat nu niet.
Gaan we zeuren dat er minder zenders zijn en we minder willen betalen, prima dan geeft Ziggo gewoon ieder jaar een fikse abonnementsprijsverhoging en zo heeft den Hollander weer iets te zeuren, hebben ze alle zenders is het weer de prijs.
Vooruitgang is toch niet te stoppen dus maak je niet druk en ga lekker een van de wel geboden zenders bekijken.
Mastag
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer