L
door L Feb 15, 2016 om 21:58
Elektronica & tv

Ziggo

Ik wil worden geholpen aan een monteur die mijn klachten oplost. Dit lukt niet, zelfs niet door de klachtenafdeling. Wat kan ik doen?

12711 24 Rapporteer

ja
door janf43 - Feb 15, 2016 om 22:42
733 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/extra-monteursbezoek/

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2016 om 22:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/extra-monteursbezoek/

De link van Janf43

Anders, als u Facebook heeft, daar ook reageren. Daar is reactie, naar mijn ondervinding sneller in een PB bericht aan hen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 15, 2016 om 23:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat is dan uw probleem? Misschien kan Ziggo hier niets aan doen en probeert de klantenservice dit aan u duidelijk te maken door geen monteur te sturen.
Het Is nu allemaal giswerk. Op dit forum zijn veel experts actief die u willen en wellicht kunnen helpen. Maar geef aub iets meer informatie.
Diewilik

sy
door sylvia_71 - Feb 16, 2016 om 11:44
288 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo lukt dit niet via de klachtenafdeling? Deze afdeling heb je helemaal niet nodig. Als jij door een monteur geholpen wil worden dan kan dat gewoon. Gewoon contact opnemen met Ziggo,

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/extra-monteursbezoek/

Lees deze link en let op de voorwaarden. Want een monteursbezoek zal niet altijd zonder kosten kunnen zijn. Dus bereid je maar voor dat het niet in eerste instantie 'gratis' kan of moet zijn. Dit heeft uiteraard te maken wat het probleem is wat je ervaart.

L
door L - Feb 16, 2016 om 20:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb last van een blokkerig beeld en mijn box neemt niet altijd de ingestelde programma's op.
ik probeerde een afspraak met een monteur ingepland te krijgen, maar kreeg alleen de optie 17.00 uur tot 21.00 uur voor de avond.
ik red 17.00 uur thuis zijn nooit van mijn werk. Kom ik niet op tijd en staat de monteur er, dan moet ik een nieuwe afspraak en krijg ik voorrijkosten.

Het lukt Ziggo niet om een monteur de planning te geven dat deze rond 19.00 uur bij mij is. Ik kreeg de klachtenafdeling, want die kan meer met de planning van een monteur. Die heeft meer mogelijkheden. Nu is dit niet het geval, want ze doen niets. Spreken wat af en plannen de monteur niet in, of spreken af te bellen en doen dat niet. En deze mensen werken op de afdeling die klachten af moet handelen.

sy
door sylvia_71 Feb 16, 2016 om 20:47
288 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt wel geholpen worden, alleen het tijdstip zou voor jou onmogelijk zijn. Onmogelijk bestaat dus niet. Dat is een ander verhaal. De klachtenafdeling plant alleen een monteur in een bepaald tijdslot. Zij kunnen niet met de monteur een bepaald tijdstip afspreken. Dit is ook logisch, want de ene storing is de andere niet. Je kunt ook niet van tevoren weten hoe lang een monteur doet over een bepaalde storing. Aangezien je nooit kunt weten waar een monteur tegen aan kan lopen tijdens een storingsbezoek. Jij wil toch ook dat de monteur jou helpt, de tijd voor jou neemt en de storing verhelpt voordat hij of zij naar de volgende klant gaat. Wat als de monteur pech onderweg heeft. Er kan van alles gebeuren. Afspraken kunnen altijd uitlopen net als een artsbezoek of een ziekenhuisafspraak.

Ik persoonlijk had er dan voor gezorgd dat ik eerder van het werk ga en zorg dat ik op tijd thuisben. Of zorg dat er iemand anders aanwezig is. Ik zie het probleem niet.

ja
door januitgroningen Feb 17, 2016 om 12:35
53 Antwoorden / 2 Vragen

Wellicht een tip! Ziggo heeft onlangs zijn frequinties gewijzigd. Een veranderde netwerk door ze zijn samengegaan met UPC. Dit netwerk is hierdoor extra gevoelig geworden. Beweeg daartoe iedere aansluiting/stekkertjes, totdat de signaal voor 100% wordt opgepikt. Het één en ander is te controlleren via de signaalindicator, wat tegenwoordig op elke 'platte televisie' wel aanwezig is.

marita567
door marita567 - Feb 16, 2016 om 22:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Heeft u dit stappenplan al eens geprobeerd voor blokkerig beeld .
Een Hirschmann kabel zou al een oplossing kunnen zijn , was bij mij de oplossing voor blokkerig beeld.

En welke box heeft u ? Is dit de horizonbox .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/blokken-of-strepen-in-beeld/

re
door red1 Feb 17, 2016 om 12:11
329 Antwoorden / 1 Vragen

Kennis van mij had dit ook , kreeg een nieuwe modem en alles werkt weer <>

marita567
door marita567 Feb 17, 2016 om 13:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dit weet ik , maar voor blokkerig beeld kan een hirschmann kabel al de oplossing zijn , en dit is goedkoper als een monteur .
Ziggo is niet zo snel met het geven van een nieuw modem , ik viel iedere keer met de internet eruit , ik heb 8 keer een klacht moeten melden voordat ik een ander modem kreeg .
Maar het spreekwoord zegt de aanhouder wint . Voor de rest heb ik geen problemen met Ziggo .

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2016 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is dus simpel, neem een uurtje verlof op en u kunt de monteur ontvangen.

ka
door kassajo - Feb 17, 2016 om 12:17
21 Antwoorden / 1 Vragen

Maak je modem ontvangel en tv eens 5 minuten helemaal stroomvoorziening,  stekkers eruit zeg maar, dat wil nog wel eens helpen.Zo niet,
zoek dan op ziggo's website, of in het boekje bij de ontvanger, als je dat nog hebt,  de juiste instellingen op en stel de boel opnieuw in.
Of bel ziggo en vraag naar de specialistische  hulp, dit kost geld.
Succes.

ka
door kassajo - Feb 17, 2016 om 12:18
21 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, stroomvoorziening in mijn vorige antwoord moet natuurlijk stroomvrij zijn.

reflecs
door reflecs - Feb 17, 2016 om 12:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

....neemt niet altijd de ingestelde programma's op....

Let op! Staat je Horizon Mediabox ingesteld op de Eco-instelling? Dan kan het voorkomen dat ingeplande opnames niet goed worden op opgeslagen, omdat de Horizon Mediabox in de Eco-instelling niet alle updates van de Elektronische Programmagids (EPG) ontvangt.
Uit: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/opnemen/

te
door teo - Feb 17, 2016 om 12:25
82 Antwoorden / 30 Vragen

Wat u kan doen is uw abonnement opzeggen.
De ervaring leert dat ook Ziggo  een van de vele respectloze monopoliebedrijven is die alleen en op een kruipige manier hun normaal helpen
als er meer aan hun klanten te verdienen valt.

ja
door jackyh - Feb 17, 2016 om 12:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als het zo dringend is, dan neem je toch vrij. Mijn ervaringen met Ziggo zijn zeer positief, als ze kunnen helpen zullen ze dat altijd doen. Als er ook maar iets is zegt men altijd eerst resetten zowel voor TV als PC. Mijn enige klachten tot op heden m.b.t. Ziggo zijn hun prijzen. Voordien viel ik onder Casema dat door Ziggo ingelijfd werd en toen was de boot aan.

blackjes
door blackjes - Feb 17, 2016 om 12:54
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Ziggo. Ook ik had balken en strepen en enkele zenders kwamen zelfs helemaal niet door. Ziggo gebeld. Monteur kwam en heeft alle bedrading ingekort en van nieuwe stekkers voorzien. Ook de wandcontactdozen in huis- en slaapkamer vernieuwd. Alles werkt nu weer perfect. Kosten.......nada.

we
door weethet - Feb 17, 2016 om 13:12
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ziggo leverde zelf gratis nieuwe kabels. Dat is meestal het probleem.

ed
door eddyvanluin - Feb 17, 2016 om 13:22
11 Antwoorden / 3 Vragen

WIFI verbinding valt regelmatig weg. Het is heel vreemd dit is pas ontstaan na de samenvoeging.
Maar ZIggo zegt er is niets verandered dus het kan niet. Maar ja bij mij wel het geval.

marita567
door marita567 - Feb 17, 2016 om 13:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@EddyVanLuin ,

Dat u regelmatig wegvalt met Wifi kan betekenen dat er bij uw in de buurt veel mensen op hetzelfde kanaal zitten .
Download Inssider , hier kunt u zien wie op hetzelfde kanaal als u zit ,  verander het kanaal in modem .
Het beste is om het kanaal te wijzigen in 1 - 6 - 11 .

http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

gs
door gscager - Feb 17, 2016 om 13:38
200 Antwoorden / 110 Vragen

ik heb een tijdje terug ook steeds van deze problemen gehad ,ik had nog een oude humax monteur gaf een nieuwe ,maar probleem bleef ook na twee nieuwe kabels ,kwan storings monteur langs en heeft het gevonden ,lag aan het blok waar de kabels mee in de muur aansluiting woden aangesloten .
nu is beeld perfect.
dus gewoon doorzeuren bij de ziggo ,als het probleem door ziggo komt is monteur gratis
succes

audb
door audb - Feb 17, 2016 om 15:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als u wel op zaterdag thuis bent dan kan u dat door geven aan Ziggo.

Maar zoals al eerder geschreven is de kabel die van de wand contactdoos naar de ontvanger gaat is meestal het probleem enkel moet daar ook nog eens goede stekkers op zitten en mag de kabel niet langer zijn dan 5 meter.

Maar nog beter is om de mediabox zo dicht mogelijk bij de antenne aansluiting te plaatsen en sluit deze aan met haakse stekkers en niet met een rechte stekker zoals die aan de kabel zit die bij de mesia box geleverd wordt.

Het kan namelijk gebeuren dat als de mediabox verplaast wordt dat de kabel of de aansluiting van de mediabox afbreekt.

1paul
door 1paul - Feb 17, 2016 om 15:15
3155 Antwoorden / 0 Vragen

heb precies hetzelfde gehad als u, vragen zeuren bellen niets hielp, ik ben tenslotte overgestapt naar telfort en ben van alle klachten verlost, had ik veel eerder moeten doen, bovendien is het ook nog eens een stuk goedkoper per maand...

jo
door jorisw Feb 17, 2016 om 15:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Van Telfort lezen we ook nooiiitttt klachten op de diverse klaagfora.

ma
door majoha - Feb 17, 2016 om 17:10
33 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo L,
Ik weet niet wat de klachten zijn. Maar wat ik een paar jaar terug bij
UPC gedaan hebt, kunt u wellicht proberen.
Bel opnieuw en zeg dat je bereid bent te betalen als de monteur die
zij sturen ook vindt dat de klacht niet onder de verantwoordelijkheid van
Ziggo valt. Zo niet dan betaal jij (dacht dat het niet zo veel koste)
Als de monteur de klacht gegrond vindt, kun je hem vragen of
die dat even wil regelen met zijn baas (ik ga ervan uit dat ziggo geen eigen
monteurs heeft) en die baas belt dan met de contactpersoon van Ziggo.
Bij mij werkte dat goed.
Succes en sterkte gewenst.

ad
door adkersten - Feb 17, 2016 om 19:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien helpt een update van de software? Kun je zelf doen. Een handleiding per Mediaboxtype kun je hier vinden:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/mediabox-software-updaten/?ecmp=ULI98425EB&phid=4X7XPZ4&cm_item=ziggo&cmid=24465901

Overigens ervaar ik ook een opnameprobleem met mij UPC mediabox. Als ik kies voor een enkelvoudige programma geen probleem maar bij een serie kan de mediabox de volgende uitzending niet vinden. Ik heb nog niet gecontroleerd of dat nu wel OK is want gisteren pas die software update gedaan.

sproetje68
door sproetje68 - Feb 17, 2016 om 20:07
14 Antwoorden / 1 Vragen

Vooral blijven bellen met Ziggo.  Op de klantenservice  (zij vinden het service) doen ze maar wat. Ik heb al een bak ellende met Ziggo gehad en kon nooit een monteur op de avond krijgen. Dan komt er eindelijk 1 en die snapt dan niet dat ze het s avonds niet drukker hebben. Monteurs zijn hier tig keer geweest, het lag natuurlijk overal aan maar vooral niet aan ziggo. Eindelijk werd er naar mij geluisterd en werden na alles binnen al vervangen te hebben de kabels buiten maar eens doorgemeten. En ja hoor, kink in de kabel. Buiten kabels vervangen en hoppa alles werkt. Daarna ziggo weer gebeld, vragen of ze je door kunnen verbinden met de administratie. Daar regel je dan even dat ze je belkosten ook nog gaan vergoeden. Succes.

ja
door jan4073 - Feb 18, 2016 om 11:04
83 Antwoorden / 3 Vragen

Moet je er beslist zelf bij zijn als de monteur er is? Vraag een buurman of buurvrouw of andere kennis om op te passen tot dat je wel thuis bent.

kn
door knabbel13 - Feb 18, 2016 om 11:05
33 Antwoorden / 17 Vragen

Volgens mij kan dit wel,allen de kosten zijn abnormaal. En ze rijden de straat uit............en weer een ander probleem.