mi
door misman_1 Oct 18, 2010 om 19:42
Garantie & verzekeringen

Dierenverzekering

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een dierenverzekering voor een kat?
Ik heb een kater van 10 jaar en denk eraan om hem te verzekeren voor dierenarts kosten maar heb hier totaal geen ervaring mee. Ik heb op internet gekeken maar daar wordt ik door de vele info niet veel wijzer.
Alvast bedankt

4505 39 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Oct 18, 2010 om 20:38
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik denk dat een kat van 10 jaar je net zo veel verzekeringspremie gaat kosten als de reguliere dierenarts kosten. Waarom zou je die kat willen verzekeren?

genius
door genius - Oct 18, 2010 om 21:00
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo misman,

Een dierenverzekering afsluiten kan natuurlijk altijd. Je zal een gezondheidsverklaring op moeten laten maken door je dierenarts om in aanmerking te komen voor een verzekering. De premie valt opzich best mee. Eventuele reeds aanwezige gebreken vallen automatisch buiten de verzekering, maar nieuwe problemen / aandoeningen kunnen voor vergoeding in aanmerking komen. Evenals preventieve behandingen, maar deze zijn aan een maximum limiet verbonden. Laat je desnoods telefonisch informeren wat de mogelijkheden zijn (ook voor een aanvullende verzekering) en bekijk ook even de Algemene Voorwaarden en Polos Voorwaarden.
Hierbij een tweetal linken: Eén van Proteq, klik hier en één van Petplan, klik hier.

Héél veel succes!

M.vr.gr.

G.

genius
door genius - Oct 18, 2010 om 21:02
886 Antwoorden / 4 Vragen

Oeps, Polos Voorwaarden m/z Polis Voorwaarden.

abarth
door abarth - Oct 18, 2010 om 21:56
845 Antwoorden / 19 Vragen

Mijn mening is als het een huis tuin en keuken kat is de premie vaak te duur is.
alleen een dure raskat zou ik verzekeren.

Stort maandelijks het bedrag aan premie op een spaarrekening en betaal daar evt dierenartskosten van.

genius
door genius - Oct 18, 2010 om 22:01
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=abarth schreef op maandag 18 okt 2010, 21:56]Mijn mening is als het een huis tuin en keuken kat is de premie vaak te duur is.
alleen een dure raskat zou ik verzekeren.Waar, in hemelsnaam, slaat dit op!!!! Waarop baseer je het verschil tussen een huis, tuin en keuken kat (hoe kom je er op) en een dure raskat.
Denk je echt dat je voor een dure raskat een andere premie betaald als voor een h.t.&k. kat?

De vraag is of er iemand met ervaring is om advies te kunnen geven, de ervaring is bij jou kennelijk ver te zoeken.

G.

stacey
door stacey - Oct 18, 2010 om 22:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=genius schreef op maandag 18 okt 2010, 22:01][Denk je echt dat je voor een dure raskat een andere premie betaald als voor een h.t.&k. kat?

G.

Wellicht niet meer premie,
--Voor katten is de leeftijd van belang voor de premie,
alleen `De ............verzekering` wil ook weten om wat voor ras het gaat-- hoewel ?
Maar wel meer dierenartskosten veelal door (rasgerelateerde of doorfok kwaaltjes ) en dan kan verzekeren lonen mits er voor die dingen weer geen uitsluitingen gelden.............

Ik zou zeggen leg geld apart en maak zelf een spaarpotje in 90% van de gevallen ben je voordeliger uit dan.

Lees dit artikel nog even : : Verzekering kat rendabel ?

genius
door genius - Oct 18, 2010 om 22:34
886 Antwoorden / 4 Vragen

@@

Wij hebben een verzekering afgesloten en daar (tot op heden) alleen maar "voordeel" van gehad. Zolang een dier niets mankeert kan je, óf een verkering afsluiten óf een spaarpot aanleggen van € 10,00 per maand. Mocht je kat op een gegeven moment bij een controle een "hartruis" hebben moet er een scan gemaakt worden à la raison van € 100,00 excl. consult dierenarts en excl. medicatie. Dat is dus in één keer een spaarpot legen die je in een jaar hebt gevuld -mits dit voorval ná één jaar plaatsvindt- en in het andere geval kom je toch echt overduidelijk in de problemen omdat je spaarpot nog niet toereikend genoeg is.

En wat betreft de link "Verzekering kat rendabel", is mooi weergegeven, maar totaal niet objectief. Een verhaal uit eigen leven, zo zou ik het omschrijven, met een overduidelijke eigen invloed van schrijver / schrijfster.

Ik laat het hierbij en wens ts veel succes toe met de keuze!

M.vr.gr.

G.

stacey
door stacey - Oct 18, 2010 om 22:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=genius schreef op maandag 18 okt 2010, 22:34]@@

Wij hebben een verzekering afgesloten en daar (tot op heden) alleen maar "voordeel" van gehad. G.

Dat kan, dat is een risico dat je afweegt, ik heb hond en katten gehad en nooit verzekerd en nooit kosten gehad behalve vaccinaties.

Maar wij zijn hier sowieso een beetje teveel gehecht aan alles maar verzekeren mi ;-)
Spaarpotje en beetje risico nemen loont toch vaak, gezien alle premies die ik onderhand al `voor niets` betaald heb voor sommige min of meer verplichte dingen door de jaren ;-(
Dan zijn die dierenkosten nog wel te behappen ;-)

Maar dat moet ieder voor zich afwegen natuurlijk.

Groetjes,

genius
door genius - Oct 18, 2010 om 22:52
886 Antwoorden / 4 Vragen

@stacey,

Ik ben het helemaal met je eens. Wij vragen ons ook wel eens af waarom we alleen maar premie betalen terwijl er nooit een beroep op een verzekering is gedaan. Jaja, totdat het opgezegd gaat worden, dan zal je net zien . . . . . .is dan de eerste gedachte ;-)

abarth
door abarth - Oct 18, 2010 om 22:57
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=genius schreef op maandag 18 okt 2010, 22:01][quote=abarth schreef op maandag 18 okt 2010, 21:56]Mijn mening is als het een huis tuin en keuken kat is de premie vaak te duur is.
alleen een dure raskat zou ik verzekeren.Waar, in hemelsnaam, slaat dit op!!!! Waarop baseer je het verschil tussen een huis, tuin en keuken kat (hoe kom je er op) en een dure raskat.
Denk je echt dat je voor een dure raskat een andere premie betaald als voor een h.t.&k. kat?

De vraag is of er iemand met ervaring is om advies te kunnen geven, de ervaring is bij jou kennelijk ver te zoeken.

G.

@ Genius

Ik bedoel te zeggen dat je bij een dure raskat meestal meer aan aanschaf hebt uitgegeven en dit wilt verzekeren.
Met een huis tuin en keukenkat bedoel ik de kitten uit het nestje van een vriendinnetje of een kat vanuit het asiel.
De premie maakt idd niets uit maar het gevoel erbij wel.

Ik had zelf twee katten uit het asiel een is 2 jaar geleden overleden aan tumor en complicaties oa epilepsie
Ik heb 500 euro aan de dierenarts uitgegeven. Helaas heeft dit niet mogen helpen (en het was me iedere stuiver waard)
De ander gaat 1 per jaar voor zijn entingen naar de dierenarts.
Als ik tel wat ik heb uitgegeven aan gemaakte kosten versus premie ben ik nu goedkoper uitgeweest.

Ik zie geef alleen mijn mening als ik denk dat ik de vraagsteller (of reactie hierop) kan helpen. Dat jij niet geheel begrijpt wat ik bedoel mag je ook op een gematigder toon zeggen of mij om verduidelijking vragen.

stacey
door stacey - Oct 18, 2010 om 22:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=genius schreef op maandag 18 okt 2010, 22:52]@stacey,

Ik ben het helemaal met je eens. Wij vragen ons ook wel eens af waarom we alleen maar premie betalen terwijl er nooit een beroep op een verzekering is gedaan. Jaja, totdat het opgezegd gaat worden, dan zal je net zien . . . . . .is dan de eerste gedachte ;-)

Net zo lastig als de lotto opzeggen..........
Zal je net zien................ ;-)

mi
door misman_1 - Oct 19, 2010 om 07:44
27 Antwoorden / 18 Vragen

De kat waar ik het over heb is 10 jaar en heeft door een val van een kastje zijn pootje gebroken. Nu schrok ik erg van de kosten bij de dierenarts. Ik heb mijn hele leven lang al katten gehad maar die hadden nooit iets. Omdat hij 10 jaar is en zo snel al een pootje breekt vroeg ik me af of het vertsandig is om hem te verzekeren. Bij proteq kom ik dan op € 16,45 per maand voor de basisverzekering. Daarnaast moet er een gedeelte eigen bijdrage worden betaald als hij weer naar de dierenarts moet. Ik vind dat wel veel geld. Heeft iemand ervaring met andere verzekeringen en met betalingen? Lopen die soepel, verzekeren ze veel enz.

genius
door genius - Oct 19, 2010 om 10:24
886 Antwoorden / 4 Vragen

@misman,

Wij hebben een verzekering bij PetPlan afgesloten, omdat deze net iets beter in (onze situatie) de Voorwaarden uit de bus kwam dan een andere verzekeraar. Een klein eigen risico (éénmalig, met een max.) voor preventieve behandelingen (zoals vaccinatie's, anti-vlooien- en tekenbehandeling, ontwormen, etc.) is wel overheen te komen. Uit mijn hoofd dacht ik iets van rond de € 15,00 p.jr. eigen bijdrage. Bij declaratie dienen alle facturen van de dierenarts ingezonden te worden, welke je mag opsparen en dan aan het eind van het jaar in kan sturen. De facturen dienen een "orgineel" exemplaar te zijn voorzien van een stempel én handtekening van de dierenarts(praktijk). Door de regel neemt een uitbetaling ongeveer 3 á 4 weken in beslag, wat een redelijk snelle termijn van afwikkeling is.

Wij hebben de verzekering nu voor ongeveer 3 jaar en (tot op heden) geen problemen met declaratie's e.d. ondervonden.

Verzekeren ze veel?
Ja, maar dat ligt ook aan je eigen keuze. Net als bij een Zorgverzekering kan je aanvullende pakketten kiezen, maar dan ligt de maandpremie uiteraard ook hoger. Daarbij hanteren ze een "gezondheidsverklaring" welke door de dierenarts afgegeven wordt. Alle reeds bekende gezondheidsproblemen komen niet in aanmerking voor dekking (dit gezien de leeftijd). Maar als jouw kat / hond volkomen gezond is en niets mankeert (gebroken pootje even buiten beschouwing gelaten) kan je een volledige dekking krijgen.

Bekijk de mogelijkheden eens op hun site klik, hier en neem, eventueel even telefonisch contact op indien je vragen hebt of aanvullende info wenst.

Ik hoop dat deze info aan je vragen beantwoordt.

M.vr.gr.

G.

genius
door genius - Oct 19, 2010 om 10:34
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]@ Genius

Ik bedoel te zeggen dat je bij een dure raskat meestal meer aan aanschaf hebt uitgegeven en dit wilt verzekeren.
Met een huis tuin en keukenkat bedoel ik de kitten uit het nestje van een vriendinnetje of een kat vanuit het asiel.
De premie maakt idd niets uit maar het gevoel erbij wel.

Ik had zelf twee katten uit het asiel een is 2 jaar geleden overleden aan tumor en complicaties oa epilepsie
Ik heb 500 euro aan de dierenarts uitgegeven. Helaas heeft dit niet mogen helpen (en het was me iedere stuiver waard)
De ander gaat 1 per jaar voor zijn entingen naar de dierenarts.
Als ik tel wat ik heb uitgegeven aan gemaakte kosten versus premie ben ik nu goedkoper uitgeweest.

Ik zie geef alleen mijn mening als ik denk dat ik de vraagsteller (of reactie hierop) kan helpen. Dat jij niet geheel begrijpt wat ik bedoel mag je ook op een gematigder toon zeggen of mij om verduidelijking vragen.@abarth,

Zoals je het nu verwoord, kan ik er helemaal inkomen. Je eerdere reactie riep bij mij zoveel tegenstrijdigheden op, dat ik mij genoodzaakt voelde om deze wijze te reageren. Excuus van mijn kant voor de wijze waarop.

Wanneer wél of géén verzekering afsluiten: hetzelfde als stacey al vermeldde: lotto opzeggen? Had ik nu maar even gewacht. En zo kan ik er nog wel een paar noemen. Een verzekering werkt net zo. Je kan er beter (mijnsinsziens) vroeg mee beginnen, een brandend huis verzekeren gaat ook niet, toch?

Wat is wijsheid. . . . .

Nogmaals excuus!

Met een collegiale groet,

G.

abarth
door abarth - Oct 19, 2010 om 19:54
845 Antwoorden / 19 Vragen

@ genius

excuses aanvaard.
Thanx voor de terugkoppeling.

Dat er eerst iets moet gebeuren willen mensen nadenken over de risico's sluit ik me geheel bij aan.

Denk maar aan een back-up van je PC gegevens (foto's , familiefilmpjes)
Rechtsbijstand.
Vakbond.
wegenwacht/route mobiel.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Oct 20, 2010 om 22:32
34 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, ik heb inderdaad ervaring met een katten verzekering.
Pas op, sluit de verzekering slechts voor één jaar af, ik heb bij Proteq een kattenverzekering, niet goed opgelet, en nu zit ik er voor 5 jaar aan vast, in de kleine lettertjes staat dat ze de premie ieder jaar mogen verhogen, zodoende betaal ik inmiddels € 17,82 per maand, btw krijg je zowiezo niet terug, en als bepaalde medicijnen niet op hun lijst staan, krijg je die ook niet vergoed.
Je kunt dit bedrag beter op een spaarrekening zetten en daar de dierenarts van betalen.
Doe er je voordeel mee, ik zit nu nog bijna een jaar aan die verzekering vast.

mi
door misman_1 - Oct 21, 2010 om 06:59
27 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb inmiddels een offerte aangevraagd bij petplan.
Bedankt voor jullie reacties.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Oct 21, 2010 om 08:36
34 Antwoorden / 11 Vragen

Pas op met Petplan, als je googled (gewoon Petplan invoeren bij Google) dan staan er verschillende reacties van mensen die zijn [edit redactie] door dit bedrijf.
Veel wijsheid toegewenst.

genius
door genius - Oct 21, 2010 om 10:51
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote] . . . Pas op met Petplan, als je googled (gewoon Petplan invoeren bij Google) dan staan er verschillende reacties van mensen die zijn [edit redactie] door dit bedrijf . . .@hilde11,

Ik heb niets anders dan positieve reactie's / ervaringen gevonden bij hetgeen je hierboven vermeld! Misschien heb ik een andere google dan jij?

Kijk hier, klik maar eens. . .het tegendeel.

G.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Oct 21, 2010 om 12:05
34 Antwoorden / 11 Vragen

Als ik Petplan invoer bij Google dan is het meen ik de vierde die ik heb aangeklikt en dan krijg ik verschillende negatieve reacties ook van mensen waarbij meer dan € 500,00 van hun rekening is afgeschreven en nog steeds op terugbetaling wachten.

genius
door genius - Oct 21, 2010 om 14:05
886 Antwoorden / 4 Vragen

@hilde11,

Ik krijg schijnbaar niet hetzelfde als jij bij de zoekopdracht(en). Kan je mij de link geven?

G.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Oct 21, 2010 om 14:42
34 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Genius,
Sorry, ik weet niet hoe ik dat moet doen?
Ik heb geklikt op ervaringen, want hoe ik een link moet maken ?

genius
door genius - Oct 21, 2010 om 16:15
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo hilde11,

Op het moment dat je een pagina op internet hebt geopend, selecteer je de tekst in de browser, dan met rechtsklikken en kiezen voor kopiëren (of Ctrl + C) dan ga je naar dit topic en plaatst de link die je zojuist hebt gekopiëerd d.m.v. Ctrl + V (of rechtsklikken en kiezen voor plakken) in het vak.

Zo moet het gaan lukken.

G.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Oct 21, 2010 om 17:08
34 Antwoorden / 11 Vragen

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1049399
Hallo Genius,
Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan.

genius
door genius - Oct 21, 2010 om 18:12
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Hilde11,

Ja hoor, die link is prima gelukt! Ik ben meteen eens gaan kijken en wat schetst mijn verbazing? Alle negatieve uitspraken (een enkele uitgezonderd, maar men moet toch iéts te klagen hebben) gaan over Proteq. Het loopt kris-kras door elkaar heen: in eerste instantie valt alleen de naam PetPlan op, maar wordt door gegaan met negativiteit over Proteq. Hierin worden o.a. de slechte voorlichting, hoge kosten en eigen bijdrage het onderwerp van gesprek. Ondanks het feit dat jouw link reactie's bevat anno 2009 zijn er andere fora te vinden, met recentelijke uitspraken en bevindingen, waarin men over het algemeen zéér tevreden is met PetPlan en toch nog steeds problemen ondervindt met Proteq.

M.a.w. PetPlan is dus zo slecht nog niet en eigenlijk een goede dierenverkeraar.

G.

stacey
door stacey - Oct 21, 2010 om 19:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@ Genius, ?

Ik lees toch echt dit :

--met petplan ben ik zwaar opgelicht en heb ook aangifte tegen deze organisatie gedaan--

--Mijn volwassenhond zit bij Proteq, en heb daar goede ervaringen mee. Maar ik ging ook mensen vragen, en ben ook tot de conclusie gekomen om niet naar Petplan te gaan--

--..verzekeren bij Proteq......
. Super goede service, ik ben tevreden over hun,....--

--IK heb mijn hond verzekerd bij protec en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.--
Forum

genius
door genius - Oct 21, 2010 om 19:41
886 Antwoorden / 4 Vragen

Da's mooi, en ik dit:
. . . Wat vervelend zeg het gekke is dat ik vandaag op verschillende sites heb gekeken en alleen maar positieve verhalen tegenkom, zelfs mn DA raade het mij aan. . . . . en . . Ze werkten ( werken) samen met een bedrijf die veterfina heet en die is ook de hoofdschuldige . . . . . en . . . Onze katten zijn bij petplan verzekerd, vooralsnog geen ervaring met declaraties, want we hebben ze allemaal opgespaard om ze in 1x in te leveren ivm 35.- eigen risico per keer dat je declareert. Dat was ook de reden om voor petplan te gaan, bij hoge kosten is dat toch een stuk minder dan de 19% eigen risico van proteq . . . .

Dit is gewoon een heen en weer van feiten elders geconstateerd en -nogmaals- anno april 2009.

Een verdere keuze is dan -volgens mij- aan ts die -zoals deze eerder vermeldde- hierin de nodige info zal vergaren.

stacey
door stacey - Oct 21, 2010 om 20:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@ Genius, ging mij er even om dat je zegt: --Alle negatieve uitspraken (een enkele uitgezonderd, maar men moet toch iéts te klagen hebben) gaan over Proteq, en dat is niet correct.
Of begreep ik je verkeerd ?
In dit forum uit 2009 zijn mensen tevreden over proteq en in 2007 was dat ook het geval Topic

Maar ik zou sowieso bij beide een offerte aanvragen en voorwaarden even naast elkaar leggen als ik wilde verzekeren.

Groetjes,

genius
door genius - Oct 21, 2010 om 21:38
886 Antwoorden / 4 Vragen

....Maar ik zou sowieso bij beide een offerte aanvragen en voorwaarden even naast elkaar leggen als ik wilde verzekeren....

@stacey,

Hierin ga ik helemaal met je mee. Een aantal jaren geleden, toen wij besloten hadden een dierenverzekering te nemen, hebben we het zelfde gedaan. Vergelijken en nog eens vergelijken en uiteindelijk een keuze gemaakt. Ook m.b.v. telefonische info.

Ik heb net met belangstelling het topic 2007 doorgenomen en, inderdaad, zelfs in 2007 tevredenheid met Proteq én PetPlan.

Ik ben benieuwd naar de keuze van ts.

Enne . . . . bedankt stacey ;-)

Groetjes,

G.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Oct 21, 2010 om 23:49
34 Antwoorden / 11 Vragen

Heel leuk bij Petplan, die € 35,00 eigen risico, maar wat als je AOW hebt en de rekeningen niet op KUNT sparen?
Dan ben je dus iedere keer € 35,00 kwijt.
Beide verzekeringen hebben zo hun eigen voor- en nadelen.
Ik stop in ieder geval volgend jaar met de verzekering, die ik helaas voor 5 jaar had afgesloten, en niet kan beëinidigen, en spaar die € 17,82 per maand wel op mijn spaarrekening, dat is € 213,84 per jaar, daar kan ik over 5 jaar best wel een operatie van betalen.
Heb al bijna mijn hele leven katten gehad, maar nog nooit een verzekering, tot ik deze nieuwe kat kreeg, en waarom ik dit keer wel een verzekering afsloot? Bij de dierenarts lagen folders van Proteq, en toen liet ik mij overhalen, doe ik nooit meer dom, dom, dom.

mi
door misman_1 - Oct 22, 2010 om 08:43
27 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb idd van beide een offerte aangevraagd. Ik zal deze is goed bekijken en jullie horen het nog.

genius
door genius - Oct 22, 2010 om 12:40
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo misman,

Natuurlijk zijn wij benieuwd naar de keuze die je hebt / gaat maken.
In ieder geval veel succes en alsvast bedankt voor de terugmelding.

M.vr.gr.

G.

3t
door 3takkies - Oct 24, 2010 om 09:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik jou was zou ik geen verzekering afsluiten. Bij mijn verzekering wordt alles uitgesloten waar het dier ooit in zijn leven voor behandeld is. Dus bij een kat van 10 jaar blijft er dan waarschijnlijk niet veel over.
Maak zelf een spaarpot waar je maandelijks 50 euro in stort, dat zou mijn advies zijn.

florkid
door florkid - Nov 9, 2010 om 13:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn katje wordt half december drie jaar volgens de papieren. Ik heb haar nu 1,5 week.
Ja, ik zit wel te twijfelen over een verzekering of een eigen katje spaarpot op te richten.
Krijgt ze binnenkort iets en ben niet verzekerd, dan likt ze mijn portomonee leeg.
Krijgt ze binnenkort niets en ik ben verzekerd, dan betaal ik steeds voor iets wat ik niet gebruik.

Maar hoe weet je nou hoe gevoelig je kat is voor aandoeningen?
Van mezelf weet ik dat ik niet snel ziek wordt, even afgezien van een gebroken poot/been.

De vaccinaties en andere terugkerende zaken kan ik wel betalen. Een verzekering daarentegen zal ik ook moeten kunnen betalen.

Hmmm moeilijke keuze hoor! Maar, na het lezen van reacties op dit topic lijk ik toch meer te gaan voelen om voor ziektekosten te gaan sparen.

En ik heb het niet zo op verzekeraars, die kleine lettertjes en ingewikkelde voorwaarden. Ik kijk er bij die van mezelf eigenlijk ook nooit naar om.

mi
door misman_1 - Nov 9, 2010 om 13:54
27 Antwoorden / 18 Vragen

Uiteindelijk na veel wikken en wegen en een gesprek met de dierenarts besloten om geen verzekering te nemen. We hebben de med. gegevens van de kat doorgenomen en zoals het er nu uit ziet dacht hij dat ik het er niet uit zou halen.
Proteq kwam uit op ongeveer € 16.00 per maand met een vergoeding tot € 3500.00 per jaar en een eigenbijdrage van 19% per rekening. Petplan kwam op ong. € 14.00 met een vergoeding tot € 2500.00 per jaar en een eigen bijdrage van in dit geval €15.00 voor ingediende rekeningen welke je mag sparen in een jaar.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

florkid
door florkid - Nov 9, 2010 om 13:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=misman schreef op dinsdag 9 nov 2010, 13:54]We hebben de med. gegevens van de kat doorgenomen en zoals het er nu uit ziet dacht hij dat ik het er niet uit zou halen.

Wie is 'hij', een dierenarts?
Als dit voor mij duidelijk is kan ik wellicht dezelfde weg bewandelen.
Ik ken het ziekte verleden van m'n katje niet goed. Ik wil mijn keuze ergens op baseren.

mi
door misman_1 - Nov 9, 2010 om 16:45
27 Antwoorden / 18 Vragen

"Hij" is de dierenarts ja. Succes met je besluit

myra1963
door myra1963 - Jan 10, 2011 om 03:39
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn dieren verzekerd bij proteq. Ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. De reden voor een verzkering kan ik ook uitleggen. Mijn dieren zijnheel belangrijk voor me. Ik moet er niet aan denken dat ik een dier zou moeten laten afmaken omdat ik de kosten van de da niet zou kunnen betalen. Je kunt inderdaad geld in een potje doen. Maar ik weet uit ervaring dat ik daar uit ga "lenen" En wat als er tweemaal een ernstig ziek dier heb? Dan zit er nooit genoeg geld in de pot.

Als mijn dieren nu wat mankeren ga ik naar de dierenarts en declareer de rekening. Voor mij geeft de verzekering het veilige idee dat ik ook in een tijd dat het financieel minder gaat mijn dieren kan voorzien van noodzakelijke medische hulp. Ik zie de premie ook als een soort sparen maar......als er nu niet voldoende "gespaard" is (als ik bijvoorbeeld maar 6 maanden premie heb betaald krijg ik toch de uitkering van de verzekering. Bovendien weet je nooit wat iets gaat kosten dus hoeveel moet er in je potje zitten? Het kan al snel heel hoog oplopen.

Kortom ik heb alleen maar goede ervaringen en nog belangrijker de rust dat er in geval van ziekte ik mijn dieren kan laten helpen en niet moet denken Heb ik wel genoeg geld hiervoor.

Trouwens hoe jonger het dier is hoe kleiner de premie die je moet betalen.

ha
door harrylina - Dec 22, 2013 om 21:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vorig jaar geprobeerd mijn Petplan verzekering op te zeggen maar dit kon blijkbaar pas per 1-1-2014. Toendertijd bericht gehad dat opzegging per 1-1-2014 was geregistreerd. Tot mijn verbazing krijg ik nu weer een brief dat mijn verzekering weer doorloopt in 2014.
Ik doe niets maar hou wel mijn incasso's in de gaten. Die draai ik direct weer terug van petplan.
Moet je eens proberen een contact formulier in te vullen op de site. Nadat je alles heb ingevuld wordt de mail niet geaccepteerd omdat je geen voor en achternaam hebt ingevuld. Maar er zijn helemaal geen twee velden beschikbaar om dit de doen.
Boeven zijn het.