Garantie bankstel outlet
Heb in juli een bankstel gekocht bij Goossens in de outletstore.
hierbij werd vermeld dat er geen garantie op zat.
het betrof een hoekbankstel van leder en koste €1.559,00, normaal €3898,00.
Er waren geen uiterlijke beschadigingen aan te zien.
Nu na 5 maanden normaal gebruik gaat het leder van de voorkant van de zitting af.
Je mag toch wel een bepaalde kwaliteit verwachten.
Wat kan ik hiermee??
Topantwoord
Is het wel leer dan? Maar uiteraard hebt u recht op garantie.
lees ook eens hier.
http://rijdenderechter.kro-ncrv.nl/forum/garantie-verjaring/bank-kapot-en-de-garantie-verlopen
@Tijger1, heeft men ook bij zo'n enorme korting recht op garantie?
En waarom niet? En die "enorme korting" is ook nog maar de vraag. Waar kan je dat tenslotte mee vergelijken?
Het was maar een vraag, dank voor het antwoord.
Sjoppie, iedereen kan op een kaartje van.../voor.... schrijven. Deze enorme korting kan ik alleen geloven als het een overjarig model betreft die 5 jaar in de winkel heeft gestaan. De kwaliteit komt ook niet overeen met een bank van 4000 euro.
Carola.83, ik nam aan dat het met 50% korting verkregen was en daardoor geen garantie gegeven werd.
U hebt gewoon een nieuw bankstel gekocht, waarbij in ieder geval in de eerste zes maanden de leverancier, dus Goossens moet aantonen dat u die schade hebt veroorzaakt, of dat het aan u te wijten is. Dus dien een klacht in.
Staat er op de rekening dat het leer is en dat u geen garantie krijgt? Goossens heeft toch een behoorlijk goede naam en geeft ook altijd dure folders uit. Ik denk dat ze toch wel voorzichtig zijn met hun naam. Ik lees nergens wat Goossens zegt n.a.v. uw klacht.
Dit is het antwoord wat ik nan Goossens kreeg,
Dag meneer of mevrouw,
U heeft per e-mail de vraag gesteld of er een mogelijkheid is om uw slijtage als een klacht te behandelen.
Ik moet u helaas teleurstellen met mijn antwoord, een aankoop tijdens de magazijn verkoop heeft geen enkele garantie.
Ook in uw geval kan ik niets voor u betekenen, dit is een mogelijkheid, deze meubels staan ook niet voor niets zo afgeprijsd in onze sale.
Het kan dus ook zo zijn dat deze bank eerder afgekeurd is om bijvoorbeeld de reden die u nu aangeeft.
Ik hoop dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent.
Ik denk dat Goossens zich hier wel heel gemaakelijk van af maakt.
Als wij hun redenering volgen mogen zij dus inferieure artikelen zonder enige garantie leveren als zij het maar "magazijnverkoop" noemen.
Zeer waarschijnlijk denkt een rechter daar toch anders over.
Het lijkt er toch op dat u alle redenen heeft om het niet hierbij te laten.
Een bezoek aan het juridisch loket zal zeker opheldering verschaffen.
Maar ze halveren wel de prijs.
Dus als je bewust een "geen garantie" artikel koopt voor de helft van de prijs zou je recht hebben op de volle garantie? Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe een rechter dit ziet maar ga er niet zomaar vanuit dat ts gelijk krijgt.
Dan dus maar opnieuw een echte klacht indienen, waarin u een termijn stelt dat ze de bank repareren. Als ze u dan weer proberen af te schepen, kunt u naar de geschillen commissie gaan. Kijk op Google.
U hebt toch geen gebruikt/beschadigd showroom model gekocht, dus ze zijn helemaal fout.
Eind van het jaar hebben ze weer een paar dagen magazijnverkoop. Persoonlijk zou ik daar een paar keer naar toe gaan en ook luid en duidelijk vragen of er wel garantie op die "zogenaamde" afgeprijsde spullen zit.
Hallo Gerardjor
Het kan dus ook zo zijn dat deze bank eerder afgekeurd is om bijvoorbeeld de reden die u nu aangeeft .
Conformiteit
De verkoper is verplicht een product te leveren dat met het consumentenrecht in overeenstemming is."
Artikel 17, lid 2 BW7: |
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Voor verdere informatie klik op de rode regels
http://www.conformiteit.nl/conformiteit-conformiteitbeginsel_garantie.html
Stuur Goossens een brief / mail , herstel / vervanging ondeugdelijk product .( zie hier voorbeeldbrief )
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-herstel-vervanging-ondeugdelijk-product
U kunt ook contact opnemen met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/contact
U zit er nogal mee immers u plaatst het artikel dubbel. Nog afgezien daarvan is de vraag of u schriftelijk heeft afgezien van enige garantie. Zo niet alsook niet op schrift bij enige koopovereenkomst behoort een product te voldoen aan de daaraan minimaal te stellen voorwaarden. Met alle respect ziet uw bankstel er niet uit als een type dat bijna 4000 Euro zou hebben gekost. U bent denk ik geflest. Mogelijk is uw bankstel zelfs de door u betaalde prijs niet waard. Outlet is leuk maar dan moet de originele prijs duidelijk zijn als bij bijv. schoenen.
Wat wordt er dan dubbel geplaatst? Afzien van "enige" garantie? En bij welke schoenen is de originele prijs duidelijk?
Wanneer je in een outlet bijvoorbeeld Nike of whatever koopt van een vorig modeljaar en je kent daarvan de originele verkoopprijs kun je enig voordeel behalen. Echter de Seats & Sofa's van/voor met of zonder keukenpakket, fiets of scooter verhalen worden toch als algemeen bekend verondersteld.
Ik stelde ook al -voor 4000 Euro!- kun je een bank kopen van Benz (Rolf) en daar mag je mee teruggaan.
Goossens is niet te vergelijken met S & S.
Dat maakt de zaak wezenlijk erger want ik zie geen verschil in benadering.
Vreemd, Goosens heeft een goede naam. Aan de andere kant: als ze blijven zitten met een bankstel: het kan natuurlijk wel "leer" zijn, vraag is: hoeveel topleer er is gebruikt. Rare opmerking mijnerzijds: (misschien), maar weet een consument eigenlijk wel wat men onder de noemer leer gebruikt mag worden? Geschrapt, (af)geschoren) etc. Het mag onder die noemer verkocht worden. Zelf denk ik dat de eerstgenoemde vraagprijs (verkoopprijs) misschien juist mag zijn geweest maar niet die 'aangeboden prijs'. Dat is te mooi om waar te zijn. En als dat zo is.... vult u het zelf dan maar in. Of ik doe het voor U: te mooi.
Heb begin januari de geschillencommissie ingeschakeld
omdat we van Goossens geen reactie kregen.
Die hebben alle stukken bekeken en Goossens om een reactie gevraagd.
Goossens berichte hen dat het artikel gekocht was in de outlet verkoop en dat er bij vermeld was dat er geen garantie op zat.
De geschillencommissie maakte daarop een afspraak om de bank op 9 februari door een expert te laten bekijken,
Goossens werd daar ook bij uitgenodigd.
Op 7 februari kregen we bericht dat Goossens wilde schikken nl,
de bank behouden,het aankoopbedrag vergoed in de vorm van een tegoedbon en als extra ook een tegoedbon
voor het die dag gekochte vloerkleed van €200,00 die ook op dezelfde aankoopnota stond.
Hiermee zijn we mee akkoord gegaan.
Blij dat we de geschillencommissie hebben ingeschakeld anders hadden we met lege handen en een kapot bankstel gestaan.
Wel een beetje vreemd dat ze in het begin helemaal niets wilden en dat ze nu ineens over de brug komen.
Fijn dat u deze goede uitslag heeft gekregen.
Maar nu u geld terug heeft (in de vorm van een bon) vindt u de bank niet meer lelijk en laat u deze staan.
MMhh
Maar die tegoedbon moet u dan wel weer besteden bij een bedrijf dat in eerste instantie de boel wil flessen.
Het is niet vreemd dat ze over de brug komen, want u stond in uw gelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer