Geen garantie zonder bon bij de AH
Afgelopen november heb ik bij de Albert Heijn in Emmen een philips espresso machine gekocht. Deze geeft compleet geen koffie meer. Hij sist alleen nog wat. Door een verhuizing is de bon helaas verdwenen.
Contact opgenomen met AH en daar krijg je te horen dat via hun geen garantie meer te verhalen valt omdat ik het aankoopsbewijs niet heb. Ik kan wel een bankafschrift laten zien maar dat moet ik maar via Philips regelen.
Hoe zit dit in elkaar? Ik snap dat het lastig is zonder bon maar AH is toch de verkopende partij waardoor ik toch bij hun moet zijn en niet bij Philips?
Gezien je geen bon hebt moet je idd bij Philips aankloppen voor de garantie.
vaak krijg je bij Philips afhankelijk van het apparaat 1 jaar extra garantie als je hem registreerd,
Op basis van het serienummer zou Philips tevens kunnen zien wanneer deze gemaakt is. en hierop de Garantie kunnen geven.
AH wil je geen garantie geven omdat zij niet weten of jij dat apparaat bij hun hebt gekocht of niet.
Het kan namelijk net zo goed zijn dat je het apparaat uit een container hebt gehaald, en bij hun aan wil kloppen voor garantie, om dit te voorkomen Vraag AH een bon om te bewijzen dat jij het daar hebt gekocht.
Dan gaan we aankloppen bij Philips. Bedankt voor de reacties
@rene Geen probleem.
Welk apparaat heb je eigenlijk?
als ik zoek op Philips espresso apparaat + AH krijg ik de EP1220/00 in de search}
Wat is het probleem dat je hebt?
Mischien is het probleem heel simpel op te lossen.
Als je het niet kan uitleggen kan je ook een UNLISTED youtube video maken, en deze dan delen waarop je het probleem laat zien.
@miennaam enz. Wat een kul antwoord. Hoe krijg je/mag men een koffiemachine in een container gooien. Ja, illegaal, dat begrijp ik. Maar next question: hoe kan je een gedumpte koffiemachine uit een container halen zonder de hulp van de Gemeente in te roepen en iets terug te vinden?
@miennaamishaaz
Klopt inderdaad. Het betreft de ep1220.
De machine geeft compleet geen koffie meer. Hij sist alleen maar. Alle koffie komt in de lekbak terecht.
Theewater en stoom doen het wel gewoon.
De zetgroep maak ik elke week schoon. Vet hem elke maand in. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb het zeefje schoongemaakt met een tandenborstel voor als die verstopt zou zitten maar dat heeft geen resultaat gehad.
Ook heb ik de koffie uitlaat gecheckt maar die zit ook niet verstopt. Dus mijn ideeën zijn helemaal op
Ik zal straks even een video maken. Misschien dat iemand dan idd een idee heeft
Ik heb even een videootje gemaakt voor als jullie een idee hebben wat het kan zijn
@rene
Het klinkt alsof er lucht in de waterleiding zit.
Wat je moet doen is:
1 haal het Aquaclean filter eruit
2 Maak een pompende beweging met het reservoir {erin-eruit halen in snelle bewegingen} {Doe dit voor 1 minuut}
3 zet nu 1-2 Liter water {zonder filter}
4 Controleer of er geen lucht in het filter zit {zelfde stappen als het Aquaclean filter te activeren.}
5 stop het filter er terug in
6 Kijk of je nu een Kopje koffie kan zetten.
7 Indien dit niet gaat Herhaal van stap 1.
8 Indien na 2x de stappen volgen het probleem niet is opgelost kan je het beste Philips benaderen via hun LIVE chat functie.
{zeg dat je al hebt de stappen om lucht uit de leiding te halen hebt geprobeerd}
-------------
Ik had met mijn apparaat ook dat die geen Koffie zette, of een klein Kladje koffie en voor de rest niets. volgens support van Philips zat er Lucht in de waterleiding, En om oververhitting te voorkomen stopt de machine het zet-process.
Je kan wel water zetten omdat voor Heet water minder druk nodig is dan voor Koffie te zetten.
------------
Beste rene, Je hoeft de zetgroep niet elke maand in te smeren. dit doe je pas na 500 Kopjes, hetzelfde met Koffie-olie tabletten.
Als je max 5 Koppen per dag zet komt dit uit op ongeveer elke 3 maanden. Bij 10 Koppen is het elke 50 dagen. Bij 15 Koppen is het elke maand.
Gezien ik niet weet hoeveel Koffie jullie drinken kan ik hier geen uitspraak over hebben.
@tenorim.
Ik heb het ook alleen als voorbeeld genomen.
maar om je vraag te beantwoorden:
Het kan zijn dat TS in een gemeente woont waar je gewoon nog de zwarte container aan de straat zet {ik woon namelijk in een gemeente waar wij de zwarte container aan de straat moeten zetten}.
-----------
Niet zoals in steden als in eindhoven, zwolle, overijsel, Arnhem waarbij je ondergrondse containers hebt en via een Pas de zakken erin moet doen.
-----------------
Bij verbouwingen/renovatie van de woningbouw, zet de woningbouw soms een Container voor de bewoners neer om oud spul in te doen, wat ze niet meer gebruiken, of weg kan.
{Soms zit er nog prima bruikbaar spul bij, wat nog werkt, maar de bewoner niet meer wil of nodig heeft. [mensen gooien soms de raarste dingen weg] }
------------
Of het kan zijn dat iemand het apparaat Illegaal aan de straat heeft gezet vlak bij een ondergrondse container.
Komt de koffie als droog poeder in de bak terecht? Zo ja, ik heb een oude Saeco, waar volgens mij al deze machines op gebaseerd zijn, en eens in de zoveel tijd doet deze machine min of meer hetzelfde. Geen koffie en het poeder van de gemalen bonen komt nog droog in het afvalbakje. Volgens mij gebeurt dat als de bonen bijna op zijn, dus wellicht zit het ergens in de bonen aanvoer?
U bewijst met een bankafschrift alleen en uitsluitend dat u op x dag, datum xx-xx-xxxx en xx-xx tijd een bedrag bij ah besteed heeft. Niet welk artikel er betaald is.
Zuiver in theorie als de prijs exact gelijk is aan de prijs van het betreffende artikel toen èn u het geregistreerd heeft bij philips dan maakt u het redelijk hard dar u een copie bon zou kunnen vragen. Echter weet ik niet hoelang een filiaal de kassa bedragen en dagen bewaard.
Geachte Rene,
Heeft u destijds uw Albert Heijn Bonuskaart gebruikt tijdens het kopen van de koffiezetapparaat?
Ja dat klopt. Maar ze bewaren de gegevens maar 12 weken. Het is nu 4 maand geleden
Hallo Rene Braxhoofden ,
Heb ik een bon nodig als ik terugga naar de winkel?
Hebt u iets gekocht, maar bent u er niet tevreden over? Dan kunt u teruggaan naar de winkel. Vaak vraagt de verkoper u dan naar de aankoopbon. Of naar de pakbon, als het een webwinkel is. Maar wat te doen als u de bon niet meer hebt? Dat hangt af van de reden waarom u teruggaat.
Het product is niet goed
Gaat u terug naar de winkel omdat uw product kapot is? En is dat niet uw schuld? Dan spreken we van een ‘ondeugdelijk product’. In dat geval kan de verkoper u niet wegsturen als u de bon niet meer hebt.
Wel kan hij u vragen om op een andere manier te bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken. Hieruit moet dan wel blijken wat u hebt gekocht en op welke datum u dat hebt gedaan. Ook kunt u bijvoorbeeld een getuige meenemen die erbij was toen u het product kocht.
Kunt u op geen enkele manier bewijzen dat u het product bij die winkel hebt gekocht? Dan hoeft de verkoper het product niet te repareren. Ook hoeft hij u geen nieuw product te geven .
Bron : Consuwijzer .
Duidelijk. Bedankt voor deze informatie
Graag gedaan , hopelijk heeft u meer succes bij Philips .
En hoe ga je aantonen dat je toch echt het product bij die specifieke winkel gekocht hebt, dus dat die winkelier de garantieclaim moet afhandelen wanneer je geen aankoopbewijs hebt?
Een pinbetaling op je bankafschrift zegt niets over het product wat je hebt gekocht.
Helaas is er veel Garantie fraude.
Een map met alle belangrijke papieren is de manier, een ringband en kassa bonnetjes in plastic map.
Zelfs de voordelige Action Led lampen, 15.000 of 25.000 uren op doosje dus als ze binnen 1 jaar sneuvelen gaan ze terug.
Ik heb wel per jaar opschonen en moet dus in juiste map zoeken, nu 2019, 2020 en 2021 in huis en de oude 2018 weg gepleurd, tenzij er 3 jaren Lidl garantie of 5 jaren op zit...
Slechts 3 mappen verhuizen, dat kan toch niet zoekraken?
En dit apparaat, vermoedelijk niet goed ontkalkt en nu losgekomen stukje die de boel verstopt.
In gebieden met harder water komt dit vaker voor helaas.
Een apparaat van 4 maanden hoeft niet ontkalkt te worden of je moet in een gebied wonen waar wel extreem veel kalk in het water zit.
Er zijn maar zeer weinig gebieden waar dit voorkomt en er is maar 2 plaatsen waar extreem hard water uit de kraan komt Vorden (Gld) 19,7 & Almen (Gld) 19,7 (meer op https://drinkwaterbedrijf.nl/product/hardheid-water-nederland-per-gemeente/
En om even nog vreemder te maken ook hier zal een extreem dure magneet geen enkele aantoonbare werking hebben.
Ik heb zelf ook een Philips/Saeco koffiezet apparaat. {duurder model}
en gebruik de Aquaclean filters, zit nu op mijn 3e filter {80-100% gebruikt} en moet er nog 5 gebruiken voordat ik hoef te ontkalken.
{Met mijn milage hoef ik ze pas elke 9 maanden te vervangen}
De Aquaclean filters zijn namelijk zeer goed in het voorkomen van kalk.
Niet te vergeten het apparaat ziet hoeveel filters je hebt gebruik en hoe hoog de waterhardheid is, waarbij het apparaat ziet hoeveel je er nog moet gebruiken voordat je moet ontkalken, dit geeft het apparaat namelijk aan.
Het probleem is geen Kalk, maar mogelijk dat er lucht in de waterleiding zit. {althans wat ik kan zien en horen in de video van TS}
Zie de informatie die @MARIUTA5 al gaf. Indien u enig bewijs kunt aanleveren zoals m.i. ook aan de orde is met een bankafschrift met het bedrag van aankoop lijkt mij dat men bij AH wel degelijk verantwoordelijk is zoals ook is gemeld in het BW
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art 25
Heeft u AH klantenservice al benaderd? Zie ook deze m.b.t. hulp via 'klachtenkompas van de consumentenbond'. https://www.klachtenkompas.nl/ waarvan hier een voorbeeld:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/albert-heijn/details?companyId=25f5e7bc-eb57-434b-91c8-40a2b6b6908b
Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken. Hieruit moet dan wel blijken wat u hebt gekocht en op welke datum u dat hebt gedaan. En wat u gekocht heeft staat dus niet op een bankafschrift alleen het bedrag, datum en begunstiger. Kunt u op geen enkele manier bewijzen dat u het product bij die winkel hebt gekocht? Dan hoeft de verkoper het product niet te repareren. Ook hoeft hij u geen nieuw product te geven .
@Rene Braxhoofden ,
Zie hier de handleiding ,
Er komt geen koffie uit het apparaat / of de koffie komt er langzaam uit
https://www.handleidi.ng/philips/series-1200-ep1220/handleiding?p=153
Beste René, ik heb ook eens zoiets meegemaakt en de oplossing is veel simpeler dan hier wordt geantwoord: met de juiste datum en een bewijs van betaling kun je in de winkel een kopie van je kassabon vragen, die krijg je dan op een A4-tje.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer