ev
door evelien69 Sep 13, 2018 om 20:14
Garantie & verzekeringen

Mag promovendus zomaar de pechhulpservice opzeggen ?

Wij hebben in  januari 2017 2x en juli 2018 gebruik gemaakt van de pechhulp.
nu kregen wij een mail dat als we dit nog een keer krijgen de komende 2 jaar dat dan ons lidmaatschap wordt heroverwogen!

Ik vind dit dus schandalig. Alleen als je geen pech hebt ben je welkom bij promovendem. Mag dit zomaar?

5639 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2018 om 20:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kennelijk zijn dat hun 'voorschriften', maar idioot is het wel. Bij ANWB staat er geloof ik 5 keer per jaar voor voor komen rijden. Lijkt me een waardeloze club.

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2018 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vanaf de vijfde keer per jaar moet u extra betalen.

tenormin
door tenormin Sep 13, 2018 om 20:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom commentaar? Ik schrijf het toch goed - 5 keer per jaar - ?

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2018 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lidmaatschap omvat vier keer per jaar. Vanaf de vijfde keer moet u extra betalen.

tenormin
door tenormin Sep 13, 2018 om 21:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt, bij mij niet. Heb 5 keer hulp gekregen. Niet "vanaf" 5de keer.

Tr
door Trostomaat Sep 14, 2018 om 00:15
239 Antwoorden / Vragen

5 keer hulp gekregen = 4 keer gratis en de 5e keer betaald? Of bedoelt u 5 keer gratis? Maakt niet uit. Hoe dan ook tijger1 had het dus bij het rechte eind. Dat u het mogelijk 5 keer gratis gekregen hebt, betekent niet dat dat de regel is. En over de regel had u het. U zei immers: 'Bij ANWB staat er geloof ik 5 keer per jaar.....'
Een 'club' die zich gewoon aan de eigen voorwaarden houdt, vind ik overigens geen waardeloze club. Als je recht heb op een minder aantal pechhulp, dan is de premie doorgaans ook lager. Het is maar waarvoor je kiest.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2018 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat, net zo goed als dat u die pechhulp kunt opzeggen. En men is daar niet alleen maar welkom als men geen pech heeft, u hebt al drie keer pech gehad, en ze waarschuwen u bij voorbaat.

marita5
door marita5 - Sep 13, 2018 om 21:07
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Evelien69 ,

Mag promovendus zomaar de pechhulpservice opzeggen ?

nu kregen wij een mail dat als we dit nog een keer krijgen de komende 2 jaar dat dan ons lidmaatschap wordt heroverwogen

Bijzondere voorwaarden , klik op de rode regels

Einde van de pechhulpservice .

De voorwaarden Art 9 .

Indien SOS Pechhulp International de pechhulpservice schriftelijk beëindigt in verband met het aantal verzoeken tot pechhulp . SOS Pechhulp International heeft dit recht tot 30 dagen na de afwikkeling van de pechhulpverlening. Daarbij wordt de pechhulpservice na twee maanden beëindigd;

https://www.promovendum.nl/sites/default/files/downloads/SOS_Pechhulp_Bijzondere_Voorwaarden_Pechhulpservice_2011.1.pdf

Algemene voorwaarden ,

https://www.promovendum.nl/sites/default/files/downloads/SOS_Pechhulp_algemene_voorwaarden_2011.1.pdf

jo
door jorisw - Sep 13, 2018 om 21:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een pechhulpservice is bedoeld voor incidentele gevallen. Als je zo vaak pechhulp nodig hebt is er iets structureels fout aan de auto en daar is de pechhulp niet voor bedoeld (als dat wel zo zou zijn, zou de premie veel hoger moeten zijn).

gerbera
door gerbera - Sep 13, 2018 om 22:31
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als u echt pech heeft zullen ze niet zo moeilijk doen. Wel als er geconstateerd wordt dat de pech onstaat door slecht of achterstallig onderhoud, in dat geval kunnen ze tot bovenstaande actie overgaan en heeft u echt pech.

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2018 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook gewoon lid worden van de ANWB. Geen gezeur van Promovendum meer.

je
door jendella Sep 14, 2018 om 17:05
12 Antwoorden / 2 Vragen

ANWB is ook niet alles. 4keer pech, er werd van alles geconstateerd. Er zijn door mijn garage door ANWB geconstateerd dat de benzinepomp kapot was en een nieuwe geplaatst en nog steeds pech, werd gesleept door de garage en nagekeken en bleek dat aan iets anders ligt en nu perfect gerepareerd. Deze garage houder zei, dat de Wegenwacht hulpen geen ervaring hebben tegover de monteurs die alle dagen met auto's bezig zijn en meer ervaring in hebben. Ik ben bezig een klacht in te dienen bij de ANWB met mijn Rechtsbijstand daar ik ook vootheen had gedaan en een bedrag ad € 260 terug kreeg. Dus automobilisten ben nu op de hoogte dat de Wegenwacht ook niet alles is bij ernstige gebreken van een auto en vooral met die elektrisch gestuurde techniek. Met gevoelens voor de automobilist verblijf ik.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2018 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jendella

Blijkbaar rijdt u dan in een wrak, dat u vier keer pech hebt waar de ANWB bij moet komen.

pe
door peentjes - Sep 14, 2018 om 00:10
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, dat mag. En u mag een andere verzekeraar zoeken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 14, 2018 om 09:44
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Bovag kent ook een goede pechregeling net als ook vaak autofabrikanten via hun dealers.
Maar volgens mij is in het bericht dat u ontving geen sprake van opzegging maar van mogelijkheid tot heroverweging.
Dat betekent dat indien er sprake zou zijn van onredelijk overwgingsresultaat (geen sprake van onredelijke / onnodige pechhulp vraag u altijd bezwaar kunt maken tot en met KiFiD c.q. interne bezwaarregeling verzekeraars.

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2018 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vind dit dus schandalig.
Ik niet.
Mag dit zomaar?
Dat is niet 'zomaar', maar staat in de Voorwaarden. Even lezen.

vi
door vitara - Sep 14, 2018 om 14:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u zelf het antwoord niet weet. Die discriminele verzekeringsmaatschappij is toch alleen voor hoger opgeleiden?

zoekster1
door zoekster1 Sep 14, 2018 om 14:40
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Grappig!

Thijs12
door Thijs12 Sep 15, 2018 om 11:35
538 Antwoorden / Vragen

Bent U wel hoger opgeleid? Of hebt U de verzekering op oneigenlijke gronden afgesloten?

re
door red1 - Sep 14, 2018 om 19:46
329 Antwoorden / 1 Vragen

je wordt te duur !!!

hi
door hipppo - Sep 14, 2018 om 21:25
303 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb exact hetzelfde bericht gekregen. Mijn laatste pechgeval betrof overigens iets dat eigenlijk niets met de kwaliteit van de auto te maken had. Tijdens een korte rit bespeurde ik een vreemde geur en ik besloot, eenmaal aangekomen op mijn bestemming, eerst zelf te proberen de oorzaak te ontdekken. Omdat ik niets kon vinden heb ik pechhulp laten komen die mij vervolgens naar de garage heeft gebracht waar ik klant ben. Daar werd uiteindelijk geconstateerd dat mijn auto bezoek had gehad van een of ander (knaag?)dier, want er bleek een flinke hoeveelheid notendoppen onder de plastic afdekkap van de bougies te liggen, die door het warm worden van de motor een bepaalde geur afgaven die mij een beetje branderig voorkwam.
Dat dreigen met beeindiging van het lidmaatschap is niet helemaal terecht, want ik betaal al een hogere premie vanwege het bouwjaar van de auto. Een belangrijk verschil met de ANWBservice is, dat die altijd een kundig monteur stuurt, terwijl Pechhulp je alleen maar laat ophalen door een knaap die niet al te veel verstand van auto's heeft. Wel is pechhulp een stuk goedkoper.

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2018 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt wel iemand laten komen. U had natuurlijk ook zelf even langs een garage kunnen rijden. Pechhulp is voor als u niet verder kan.

me
door mein33 - Sep 15, 2018 om 11:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Of je nou bij 'Promovendus', 'Promovedem' of 'Promovendum' een autoverzekering hebt afgesloten, je moet er in iedergeval een "hogere" schoolopleiding voor hebben gevolgd om deze verzekering te "mogen" afsluiten.
Promovendum gaat er bij het aanbieden van een dergelijke verzekering wel vanuit dat de 'hoogopgeleide' verzekerde wel in een kwalitatief hoogstaand, jonge en vooral goed onderhouden auto rijdt, waarbij de kans op het moeten verlenen van pechhulp tot een minimum beperkt zal blijven.
Eén of meerdere van deze factoren zal niet op uw voertuig van toepassing zijn, gelet het aantal hulpvragen en op die verzekerde zit Promovendum bepaald niet te wachten.
En de verzekeraar alsook de verzekerde kunnen altijd besluiten om per einde contractdatum, zonder opgaaf van reden, een verzekering te beëindigen, maar dat weet/wist u natuurlijk ook al wel.  ;-))

ro
door ron503 - Sep 15, 2018 om 12:49
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Promovendum is een verzekeringsmaarschappij met als doelgroep 'hoger opgeleiden' het is geen vereniging dus kunt u nooit lid zijn van de pechhulp service maar u kunt zich wel voor pechhulp verzekeren. Als u te vaak een beroep op die pechhulp doet dan vormt u een te groot risico en dat is een reden voor Promovendum om de pechhulp verzekering te overwegen en bij een volgend pechgeval de extra verzekering op te zeggen. Alle schadeverzekeringsmaatschappijen hanteren die risicoregel want ze zijn niet verplicht u te verzekeren en mogen als u in een risicoklasse bent beland de pechhulp uit het pakket halen.