Transportschade koffer, waar claimen?
vandaag teruggekomen van vakantie. Bij aankomst op schiphol bleek mijn koffer ernstig beschadigd. Behalve de nodige krassen en schaafplekken was ook 1 wiel bijna afgebroken van deze toch stevige koffer, er is duidelijk zeer ruw mee omgegaan.
Er is een schaderapport gemaakt op de servicebalie Schiphol.
Mijn reisverzekering dekt eigenlijk maar weinig, lees ik (50 euro eigen risico). Eigenlijk vind ik dat vervoerder Transavia in eerste instantie verantwoordelijk is voor deze schade.
Waar kan ik deze schade het beste claimen, bij de verzekeraar of de vervoerder?
Wij lieten altijd (al meerdere keeren voorgekomen) een offerte maken bij een kofferwinkel met de geschatte schade aan de koffer. Dit bedrag - eingen risico werd dan overgemaakt door de reisverzekering
Wij hebben dit kort geleden ook aan de hand gehad. Aangezien onze koffers nog geen jaar oud waren hebben wij dit geclaimd bij de producent. Zij hebben onze koffers volledig vergoed.
Hierbij is ons verteld dat wij eigenllijk direct op schiphol aangifte hadden moeten doen bij de vervoerder. Dit hebben jullie, anders dan wij, wel gedaan. De vervoerder is volledig aansprakelijk hiervoor. Zij zullen met een vergoeding moeten komen. Wellicht raadzaam om je rechtsbijstand verzekering aan te spreken wanneer de vervoerder niet met een oplossing komt.
Stuur de schadeclaim naar de luchtvaartmaatschappij die u heeft vervoerd.
Ik heb het zelfde gedaan, zij klagen wel maar betalen ook en je hebt geen eigen risico.
MVG Bruuut
Hierbij mijn ervaring en hoe ik het heb aangepakt.
Een rapport laten opmaken bij de servicebalie.
Vervolgens hiermee naar de balie van de vliegtuigmaatschappij gegaan.
In ons geval was het de Singapore Airlines.
Hier kregen we te horen dat we naar de winkel op het vliegveld konden gaan waar ze mee samenwerken. Daar konden wij een koffer uitzoeken van dezelfde grootte.
De beschadigde koffer hebben we een paar dagen later bij deze winkel ingeleverd.
In principe maakt het niet uit welke maatschappij het is, omdat de vervoerder hiervoor verantwoordelijk is.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Fijn dat je niet hebt gevlogen met ARKE FLY want die beginnen te emmeren( meer dan 18 maanden lang) om een aankoopfactuur, anders betalen ze maar 50% van de schade!!!!
Zo doen ze dat bij ARKE FLY!!!
Alles formeel gedaan op Schiphol schade getoond en rapport op laten maken!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer