an
door ankmaxtom Mar 29, 2010 om 15:20
Garantie & verzekeringen

Transportschade koffer, waar claimen?

vandaag teruggekomen van vakantie. Bij aankomst op schiphol bleek mijn koffer ernstig beschadigd. Behalve de nodige krassen en schaafplekken was ook 1 wiel bijna afgebroken van deze toch stevige koffer, er is duidelijk zeer ruw mee omgegaan.
Er is een schaderapport gemaakt op de servicebalie Schiphol.
Mijn reisverzekering dekt eigenlijk maar weinig, lees ik (50 euro eigen risico). Eigenlijk vind ik dat vervoerder Transavia in eerste instantie verantwoordelijk is voor deze schade.
Waar kan ik deze schade het beste claimen, bij de verzekeraar of de vervoerder?

26631 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 29, 2010 om 15:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Misschien kan je hier iets mee Zie hier...

Vladja

ma
door marwin - Mar 30, 2010 om 15:48
126 Antwoorden / 15 Vragen

Wij lieten altijd (al meerdere keeren voorgekomen) een offerte maken bij een kofferwinkel met de geschatte schade aan de koffer. Dit bedrag - eingen risico werd dan overgemaakt door de reisverzekering

el
door elrosso - Apr 2, 2010 om 13:32
21 Antwoorden / 16 Vragen

Wij hebben dit kort geleden ook aan de hand gehad. Aangezien onze koffers nog geen jaar oud waren hebben wij dit geclaimd bij de producent. Zij hebben onze koffers volledig vergoed.

Hierbij is ons verteld dat wij eigenllijk direct op schiphol aangifte hadden moeten doen bij de vervoerder. Dit hebben jullie, anders dan wij, wel gedaan. De vervoerder is volledig aansprakelijk hiervoor. Zij zullen met een vergoeding moeten komen. Wellicht raadzaam om je rechtsbijstand verzekering aan te spreken wanneer de vervoerder niet met een oplossing komt.

br
door bruuut - Apr 2, 2010 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur de schadeclaim naar de luchtvaartmaatschappij die u heeft vervoerd.

Ik heb het zelfde gedaan, zij klagen wel maar betalen ook en je hebt geen eigen risico.

MVG Bruuut

da
door dancer1 - Apr 2, 2010 om 13:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hierbij mijn ervaring en hoe ik het heb aangepakt.
Een rapport laten opmaken bij de servicebalie.
Vervolgens hiermee naar de balie van de vliegtuigmaatschappij gegaan.
In ons geval was het de Singapore Airlines.
Hier kregen we te horen dat we naar de winkel op het vliegveld konden gaan waar ze mee samenwerken. Daar konden wij een koffer uitzoeken van dezelfde grootte.
De beschadigde koffer hebben we een paar dagen later bij deze winkel ingeleverd.
In principe maakt het niet uit welke maatschappij het is, omdat de vervoerder hiervoor verantwoordelijk is.
Hopelijk heb je hier wat aan.

lo
door loekzagwijn - Apr 2, 2010 om 15:48
8 Antwoorden / 4 Vragen

Fijn dat je niet hebt gevlogen met ARKE FLY want die beginnen te emmeren( meer dan 18 maanden lang) om een aankoopfactuur, anders betalen ze maar 50% van de schade!!!!
Zo doen ze dat bij ARKE FLY!!!
Alles formeel gedaan op Schiphol schade getoond en rapport op laten maken!!