Ma
door Magda Brecheteau Jun 26, 2022 om 08:13
Geldzaken & recht

6 juni vraag over oplichting loodgieter van € 910,77. Nog geen reactie ontvangen

Ik heb gereageerd na uw uitzending van 6 juni aangezien ik vreselijk ben opgelicht door een loodgieter in Almere. Zou graag een reactie van u ontvangen en stuur u de rekening. Ik heb contact gehad met het bedrijf maar ze hebben mij op een verschikkelijke manier te woord gestaan. Ik zocht op internet naar het bedrijf van Peter Kuil maar kreeg een nummer van de oplichter FS Service in Almere.

Edit: Factuur met NAW-gegevens verwijderd.

2827 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 26, 2022 om 08:47
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U staat nu met naam en adres op internet, iedereen kan zien waar en hoe u woont. Haal direct uw foto weg, deze staat openbaar.

Of u een reactie van de redactie gaat krijgen zal u aan de redactie moeten vragen. Waar op gereageerd moet worden verteld u niet. Kassa is geen helpdesk voor consumenten, maar een televisieprogramma. Dat u opgelicht bent is erg te noemen, maar soortgelijke verhalen komen bijna dagelijks voor. Waarschuwen heeft schijnnbaar geen nut, mensen doen eerst en kijken dan.

panter22
door panter22 - Jun 26, 2022 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Je bent een van de velen die dit door een ontstoppingsbedrijf is overkomen.
Daar hoor je nooit meer wat van. Voortaan doorvragen als je belt en een offerte vragen. Denoods een app je met de kosten.
En niet direct betalen als ze met een rekening zwaaien.
Want dat is de truc. Je schrikt van de rekening,  je moet direct betalen en je hebt geen tijd om na te denken. Dus je betaalt.
Later besef je wat je is overkomen en dan is het te laat.
Lees eens:
https://www.maxmeldpunt.nl/topic/riool-ontstoppen-door-f-s-service-onderhoud/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2022 om 09:32
16848 Antwoorden / 202 Vragen
marita5
door marita5 Jun 26, 2022 om 09:41
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ts is nieuw , is de eerste vraag . U moet niet klikken op gebruikers , maar bovenaan het topic op gebruikersnaam , dan ziet u dat Ts 1 vraag heeft gesteld .

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 26, 2022 om 09:52
16848 Antwoorden / 202 Vragen

idd! Dank, was even te snel na lezen van de eerste zin.

marita5
door marita5 - Jun 26, 2022 om 09:37
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Magda Brecheteau ,

De uitzending van 6 juni ging over een meneer die ook opgelicht was door een loodgieter , ik neem aan dat u naar aanleiding van deze uitzending zich gemeld heeft voor de belbus .
Als de redactie iedereen moet gaan helpen , die zijn opgelicht door een loodgieters bedrijf, komen ze handen tekort , is een dagtaak ,.

Mosterd na de maaltijd , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/met-spoed-een-klusbedrijf-nodig-voorkom-hoge-kosten

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/gedupeerd-door-malafide-rioolontstoppers-een-stap-naar-de-rechter-kan-helpen/

Uitzending 6 juni ,

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/belbus-loodgietersplatform-rekent-3000-euro-voor-half-uurtje-zonder-resultaat

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2022 om 09:41
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. ik heb nu u de brief/foto zelf niet heeft verwijderd de redactie gerapporteerd dat u een brief bijvoegt met al uw peroonlijke adres gegevens en nu dus door iedereen die ook slechte bedoelingen heeft kunt worden benaderd met telefoontjes, spam etc.  En dan ook nog: voor benaderen van de redactie: kassa@bnnvara.nl

Be
door Bewaklu - Jun 26, 2022 om 13:51
132 Antwoorden / 1 Vragen

Echt...sommige mensen moet je een internetverbod opleggen. Weten niet hoe zoekfuncties werken en dumpen alles  lukraak op het net.
Niet te helpen...
En....waar is de oplichting?

Thecla58
door Thecla58 Jun 26, 2022 om 14:04
854 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben het helemaal met je eens. En dan hebben ze ook nog de moed om te klagen als er geen snel antwoord komt over hoe om te gaan met hun eigen stupiditeit.

justmeagain
door justmeagain Jun 26, 2022 om 23:40
623 Antwoorden / 8 Vragen

Lezen bij Google lukte al niet en hier op het forum ging het ook weer mis.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 26, 2022 om 14:08
854 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn beste,

Denk je nu werkelijk dat wij, als consumenten, hier iets voor je kunnen betekenen? Dacht het niet echt, we kunnen tips geven, maar... als ik zie dat je je gegevens niet verwijderd hebt, dan is mijn conclusie dat je deze niet leest of er misschien wel lak aan hebt.

Mijn tip:
Lees alle reacties een goed door en doe dan vooral iets met de tip over het weghalen van je naw-gegevens. Dat zijn je persoonlijke gegevens.

Nog een gratis tip van mij:
Kijk als je iets op internet zoekt of er in de zoek resultaten advertentie bij staat. Dan daar vooral NIET op klikken.

Ja
door JannyBoe - Jun 26, 2022 om 16:27
515 Antwoorden / Vragen

Hallo Magda, ik begrijp dat u dacht (weer) de redactie van het programma Kassa aan de lijn te hebben. U bent vreselijk besodemieterd.
Ik heb niet een echte aanvulling maar wil de link van @MARITA5 nog even benadrukken: een gang naar de rechter is mogelijk zoals op de website van Tros Radar wordt aangegeven. Uw bedrijf staat ook in het rijtje malafide rioolonstoppers op die site.
U kunt zelf afwegen of u daar de energie en kosten in wilt steken. Succes.

atlas1302
door atlas1302 Jun 26, 2022 om 18:31
341 Antwoorden / 13 Vragen

Mee eens, voor ruim 900 euro zou ik dit bedrijf graag voor de rechter willen laten verschijnen. Het is de keus van TS uiteraard, ook dat haar keus is om de factuur hier publiekelijk te showen.
Succes met een wijze beslissing,

panter22
door panter22 - Jun 26, 2022 om 17:12
6599 Antwoorden / Vragen

Waar ik mij altijd over verbaas is  dat er gewoon een rekening van  €1000 of meer wordt gepind, alsof het niets is.
Vandaar al die malafide loodgieters, slotenmakers etc. Dit is gouden handel.

Ja
door JannyBoe - Jun 27, 2022 om 14:16
515 Antwoorden / Vragen

Die 'gouden handel' loopt erg goed omdat fraudeurs gebruik maken van zwakke plekken van hun klanten. Er is altijd een probleem, vaak is haast en er is commotie. Dat is niet alleen zo bij malafide loodgieters maar gebeurt op dezelfde manier 2,5 miljoen keer per jaar op het internet. Allemaal mensen die ooit dachten 'dat zal mij nooit gebeuren'.

Opgelicht door loodgieter
door Opgelicht door loodgieter - Jul 19, 2022 om 15:19
3 Antwoorden / Vragen

Zelfde overkomen.
Via loodgietersloket.nl
De personen die achter veel (misschien wel de meeste) loodgieters-sites zitten is het marrokkaanse echtpaar Mimoun Boussakhane en Karima Boussakhane

Kvk: 84074000
Geregistreerd als:
Nederlandse Loodgietersplatform
Geertruida van Lierstraat 8, Amsterdam

Telefoonnummer op de sites veranderen ieder uur zodat ze niet meer ge-contact kunnen worden.
Zijn allemaal 085- nummers (regio onafhankelijk)

Ik raad aan negatieve ervaringen zoveel mogelijk met naam en toenaam (van de oplichter) te delen op dit soort sites of op Trustpilot.

Verder kan je weinig uitrichten behalve een (dure) rechtzaak en dan hopen.