mi
door michel de wild Jun 16, 2016 om 16:56
Geldzaken & recht

Aanvraag krediet met valse belofte

Deze week heb ik een aanvraag gedaan voor een kredietaanvraag, het antwoord wat ik kreeg was:

Van harte gefeliciteerd, uw aanvraag voor een financiering is akkoord!*

De offerte is hierbij toegevoegd.

Door mijn eigen schuld heb ik dan wel niet doorgelezen, omdat ik al bleef hangen bij deze eerste zin. Het sterretje heb ik dan ook niet gelezen danwel gezien. Hieruit blijkt dat er eerst nog gekeken ging worden. Maar ging er dus al vanuit door dat eerste zinnetje dat de financiering rond zou zijn. Met mijn stomme kop ben ik op zoek naar een leuk 2e hands autootje, en heb daar dus getekend. Jammer genoeg kreeg ik heden morgen 16 juni, het antwoord de financiering is niet rond, maar met een voorstel. Terwijl ik 14 juni er stellig van overtuigd was dat dit wel zo was, door dat ene zinnetje ''gefeliciteerd''.
Ik zit nu met de gebakke peren, dat bij een aankoop van een auto je geen recht hebt op annuleren. Of je moet 1/5 betalen. Blijkbaar zit er geen bedenktijd op ook al heb je getekend. 15 juni getekend en 16 juni geannuleerd wegens geen financiering.
Nu weet ik dus achteraf dat je zowel eerst het geld echt moet hebben, en dat je een auto nooit vast moet leggen, ook al heb je de financiering, je zit er definitief aan vast.
Mijn vraag is welke wegen kan ik eventueel nog bewandelen, want ik ben denk echt de sigaar. De kleine lettertjes (weer die kleine letters) zag ik pas nadat ik er op gewezen was.

1142 9 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jun 16, 2016 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Is het uiteindelijke voorstel dan zo afwijkend van uw voorstellingen in uw oorspronkelijke concept-aanvraag?

Topantwoord

jo
door jorisw - Jun 16, 2016 om 17:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Over het algemeen ligt het niet aan de grootte van de letters dat mensen dat niet lezen....

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt toch een nieuw voorstel? Kunt u dat niet accepteren?

mi
door michel de wild - Jun 16, 2016 om 17:31
7 Antwoorden / 5 Vragen

Het nieuwe voorstel welke nieuwe voorstel, ik heb afwijzing gekregen, Tijger 1 het betreft dan geen voorstel maar een overname, van een ander krediet, men had mij een toezegging gedaan. Bij de eerste zin die je krijgt gefeliciteerd verwacht men andere dingen dan afwijzingen.

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2016 om 17:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft het zelf over een offerte en een voorstel en u zegt dat u een toezegging is gedaan. Wat voor toezegging?
U had dus nog helemaal niet de financiering rond en het betrof de overname van een ander krediet?
U zou nog eens kunnen proberen met een gesprek bij de autoverkoper en de situatie nog eens rustig uitleggen.
Inderdaad, geld dat je (nog) niet hebt kun je maar beter niet alvast uitgeven.
Geld lenen is op zich al niet erg verstandig.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2016 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Goed lezen blijft een probleem voor velen. Jammer.
Geld lenen kost geld!
Eerst sparen en dan pas iets kopen; wel zo verstandig.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 16, 2016 om 18:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk eerlijk gezegd dat u gewoon de sigaar bent. De enige mogelijkheid is inderdaad met de dealer van de auto gaan praten. Maar ik vrees dat dat niets zal opleveren. U bent te haastig geweest, met alles. (en dat is zelden goed)

mi
door michel de wild - Jun 16, 2016 om 18:14
7 Antwoorden / 5 Vragen

Door het eerste zinnetje te lezen dat begint met gefeliciteerd is dat voor mij al een toezegging, is het zelfde als ze van de loterij voor de deur staan feliciteren je en je krijgt vervolgens niets,

Cookies
door Cookies Jun 16, 2016 om 18:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je gaat nog tegen een heleboel problemen aanlopen als je niet verder leest dan het 1e zinnetje.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp er steeds minder van. In uw andere topic schrijft u dat u een extra grote lening aanvroeg voor het betalen van de belasting en ook nog een auto.

Nu schrijft u dat die lening weer bestemd was voor de overname van een ander krediet.

Lees over een paar jaar of zo wel weer een jammerklacht over Interbank en consorten, dat die op hadden moeten letten bij het verstrekken van een lening en dat het niet eerlijk is dat er terugbetaald moet worden.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 16, 2016 om 20:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger Ben blij dat ik niet de enige ben die het spoor bijster is.  Lenen om je belasting terug te betalen is sowieso al een domme actie maar om er dan nog bij te lenen voor luxe is gewoon stupide.
Diewilik