ABN AMRO ZAKELIJK KLANTESERVICE #SLECHTE SERVICE
ABN AMRO zakelijke rekening openen. Na maandag een zakelijke rekening te willen openen via de website werd ik al vrij snel terug gebelt door een medewerker van zakelijk dat hij wat aanvullende vragen voor me had. Nadat ik aangegeven had dat ik de gegevens van het kvk wilde aanpassen en dat ik hier nog even op moest wachten tot dit was doorgevoerd hebben wij afgesproken dat ik zou terugbellen als dit zo ver zou zijn. Nadat te horen hebben gekregen dat de gegevens het zelfde konden blijven als ze waren vandaag ABN zakelijk gebeld voor het voltooien van de aanvraag. Wat blijkt er moet nu omdat de gegevens volgens de achtergelaten notitie niet overeenkwamen met de werkelijke gegevens van het kvk er een aanvullende gesprek moet plaatsvinden telefonisch vanwege de naar hun zeggen gevaren bij deze aanvraag. Er was een automatische computer trigger afgegaan die naar voren bracht dat er een gevaar ontstond. In een later telefoon gesprek kreeg ik van een ander te horen dat diegene die de aanvraag als eerst in behandeling nam deze aanvraag zelf naar voren heeft gebracht als gevaarlijk. Er zou dus een extra afspraak ingeplant moeten worden en deze kon 24 maart ingeplant worden. Na te hebben vertelt dat ik eerder van de rekening gebruik wilde gaan maken en niet nog 2 maanden kon wachten op een telefoongesprek besloten de aanvraag te annuleren en ergens anders een aanvraag te doen. Omdat ik ook een privé rekening bij deze bank heb wil ik uiteindelijk toch de zakelijke rekening bij deze bank onderbrengen en na ergens anders ook een aanvraag te hebben ingediend om eerder een zakelijke rekening te kunnen gebreken weer een online aanvraag via Abn ingevuld. Ik moest bellen om verder geholpen te worden. tijdens het gesprek toch gezegd een afspraak te willen maken maar kreeg nu te horen dat moet via internet. Aangevend wat ik net had gelezen ging ze het toch doen. en zette me even in de wacht. Vervolgens word de verbinding verbroken... Na terug te hebben gebeld weer een ander collega aan de lijn. Deze vertelt mij nu dat de eerst genoemde datum van zojuist niet meer mogelijk was. Het is nu geworden 1 april. Nadat ik aangaf dat dit echt volstrekt belachelijk was dat er eerst wordt weggedrukt en vervolgens binnen 5 minuten het een week later word. Aangegeven hier een klacht over in te dienen. Het was immer in eerste instatie bij aanvraag gelijk mogelijk de rekening te openen zonder extra gedoe. Na een telefoonnummer te hebben gebeld voor klachten krijg ik een medewerker aan de lijn. Die enkel contact op kan nemen met de afdeling van zojuist om te vragen mij alsnog verder te helpen. Uiteindelijk komt het er op neer dat diegene die jij aan de lijn krijgt bepaald of jij 2 a 3 maanden moet wachten tot jij een rekening kan gebruiken of niet. Meerdere discussies met de medewerkers gevoerd die op elk argument geen weerwoord hadden en dit is dan ook iets waar ze blijken niet goed mee om kunnen gaan. Uiteindelijk mag ik vanwege incompetente werknemers die verkeerde inschattingen maken over de telefoon 3 maanden wachten voor ik geholpen kan worden en gebruik van de rekening kan gaan maken. Zijn er meer mensen met zulke ervaringen? Een webshop-ondernemer.
Topantwoord
U heeft het over een zakelijke rekening en hoewel dit een site is voor consumentenproblemen wijs ik u toch op de klachtmogelijkheden bij bijv. KiFiD maar het meest aanteraden is toch deze benutten: https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/service-contact.html en kijk dan bij klacch/ontevreden.
Hallo Edward008 ,
U bent op een consumentenforum , u kunt uw vraag stellen op het ondernemersforum , klik op de rode regel .
https://www.higherlevel.nl/
Een heleboel tekst enkel en alleen dat u geen zakelijke rekening kan openen. U kunt pas een zakelijke rekening open als u uw zaakjes bij de KVK op orde heeft maar als u die zaakjes nog niet op orde en dan weet de bank niet waar u zich in de toekomst mee bezig gaat houden. Als u startend ondernemer bent kunt u uw huidige bankrekening ook gebruiken maar dan dient u die 'inzake van' te laten zetten. Bij bank overschrijvingen wordt uw naam in zake van uw bedrijfsnaam vermeldt en kunt u die overschrijvingen in de boekhouding mee nemen.
Hoewel je op papier geen zakelijke mensen mag afhandelen..... Consumenten forum...
Ik denk dat deze persoon ook de prive Rekening wel eens naar een andere bank kan overzetten.
Gewoon ING proberen of plaatselijke Rabo.... die zijn soepeler....
En vergeet Triodos of Volksbank niet, die hebben ook zakelijke rekeningen en die zijn eerlijker.
Voor een webshop moet je goede betrouwbare bank hebben en op prive rekening mag vaak niet.
En een kleine nieuwe winkel, ook Ali Express begon met verkopen van Engelse Lessen aan Chinezen...
en dat liep ook een beetje uit de hand.
Vooral weglopen want die fraude kans melding kan nog jarenlang voor ellende zorgen is mijn ervaring.
Ik ben het niet vaak met u eens maar de ABN kon mijn rug op. Ik zou het inderdaad bij een andere bank proberen en dan inderdaad alle bankzaken daar weghalen.
Dat er gecontroleerd moet worden, heel logisch maar dat het zo lang moet duren om een zakelijke rekening te openen is een teken van slechte service
ING nieuwe stichting 4 uren later 1e ontvangsten en betalingen gedaan.....
Rabo vaak binnen 2 dagen.
Triodos en SNS bank weekje....
ABN AMRO??? zie bovenstaande klager!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer