Bitterbleu
door Bitterbleu Apr 8, 2017 om 17:07
Geldzaken & recht

Abonnement ontbinden?

Het volgende is mij zojuist overkomen. Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest. Onderweg naar huis werd ik gebeld door de kapper. Ze was haar telefoon kwijt. Die had ze achter in de keuken op de koelkast liggen en nu was de telefoon verdwenen. Ik was de enige die naar de wc was geweest. En nee, natuurlijk had ik de telefoon niet dus dat heb ik haar ook gezegd. Toen gaf ze aan dat ze dan de camerabeelden terug ging kijken. Ik was heel erg geschrokken van het telefoontje. Na een half uurtje ging opnieuw de telefoon. Ze had haar telefoon gevonden. De telefoon was achter de koelkast gevallen in een gleufje. Ze bood uitgebreid haar excuses aan. Ze gaf aan helemaal in paniek geweest te zijn omdat haar telefoon weg was. Ze had ervan geleerd om de volgende keer eerst te zoeken voordat ze ging bellen en ze ging me een bosje bloemen sturen. Ondanks de excuses ben ik eigenlijk nog steeds boos en beledigd dat ik  (als klant) "zomaar" gebeld ben met een dergelijke verkapte beschuldiging. Ik vond het echt gênant.

Vooropgesteld, ik ben daar 1,5 jaar vaste klant. Ik ben altijd erg tevreden en tot aan vandaag vond ik het erg prettig om er te komen. Zo tevreden dat ik sinds twee maanden een abonnement voor een jaar ben aangegaan. Na dit gebeuren weet ik niet of ik nog klant wil blijven. Ik weet heus wel dat je je kunt vergissen maar dit gaat mij echt te ver. Ik heb het gevoel dat er na dit nooit echt meer ontspannen naar toe zal kunnen. Kortom, mijn emoties gaan nu met me op de loop. Wat voor een advies hebben jullie? Klant blijven of toch op deze gronden het abonnement ontbinden?

2929 18 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 8, 2017 om 17:18
888 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst beschuldigen, dan controleren of u wel de "dader" was geweest, dan excuses aanbieden, bosje bloemen, tja, ik zou naar een andere kapper gaan zonder verder te betalen voor de restcontracttermijn. Maakt zij er werk van, dan kan jij stellen dat ze je vals beschuldigd heeft en door de smaad die dus ontstaan is er een vertrouwensbreuk ontstaan is, gelijk aan de waarde van de restcontracttermijn. Mocht ze echt moeilijk gaan doen kan je natuurlijk zeggen dat je ook dit verhaal met naam en toenaam zou kunnen gaan rondbazuinen ............. Stuur ze een email of doe een brief in de bus dat de realatie klant/kapper dusdanig verstoord is dat je de overeenkomst per direct zonder verder te betalen ontbind.

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2017 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Raar verhaal en rare reactie van kapster.
Die had éérst moeten zoeken en éérst de camerabeelden moeten bekijken.
Kan me voorstellen dat je daar liever niet meer naar toe gaat na deze (valse) beschuldiging.
Zou dit aan de kapster mededelen en denk niet dat die er een probleem van maakt.

ne
door neodutchio - Apr 8, 2017 om 17:31
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zou gewoon naar de kapper toe gaan en samen een kop koffie gaan drinken met een lekker stuk gebak erbij. Aangezien u daar al 1,5 jaar vaste klant bent heeft u een band. U kunt in het gesprek aangeven wat dit voorval met u doet. Aan de reactie van de kapper kunt u dan wel merken of zij echt in paniek was. Een kat in het nauw maakt nou eenmaal rare sprongen.

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 22:21
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Totaal O.T. Hier ben je veel milder dan op 'het andere forum'. M.a.w.: veel prettiger....☼

ne
door neodutchio Apr 9, 2017 om 08:44
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben de ergste niet hoor :)

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2017 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht dacht zij dat u de telefoon had verlegd? Zou zelf niet zo zwaar aan dat telefoontje tillen. Een telefoon is voor veel mensen tegenwoordig een levensbehoefte dus dat bij haar de paniek toesloeg, kan best kloppen.

Als u tevreden bent over deze kapper, wat het kappen betreft, zou ik daar maar gewoon blijven komen. U kunt er welhaast verzekerd van zijn, dat u extra goed behandeld zult worden.

reflecs
door reflecs - Apr 8, 2017 om 17:48
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het is zojuist gebeurd. Slaap er nog eens een nachtje over en kijk hoe u erover denkt als de eerste schrik en verontwaardiging gezakt is.
De keuze is aan u.

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2017 om 17:53
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Kan me helemaal voorstellen dat u nu wat "over de rooie" bent door telefoontje van kapster. Maar.... zij was kennelijk ook over diezelfde 'rooie' en ook; ze heeft u daarna toch ook gebeld om excuses aan te bieden, bloemetje etc. Ik denk juist dat u in de toekomst een nog tevredener klant zult zijn; ze zal er altijd spijt over hebben. Stelt u zich open op en ik weet zeker dat alles meer dan goed kan komen. Nog veel plezierige kap-beurten bij juist deze kapster toegewenst.

me
door mein33 Apr 8, 2017 om 20:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar.... zij was kennelijk ook over diezelfde 'rooie'

@diumenge,

"Pardon" !?! hoe weet u dat, was u er bij ??
Zie uw eigen tekts elders in dit topic. ;-))))

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 21:24
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Mein, waarom haal je mij aan om vervolgens op diumenge over te gaan? Ikke niet begrijpen.....

me
door mein33 Apr 8, 2017 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Ik begrijp dit zelf ook niet, "is een beetje dom" misschien !!

Sorry voor de naamsverwisseling ;-))

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 22:24
16840 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Geeft niets @mein, was alleen wat verbaasd. Maar ben een mensen-mens, dus helemaal te begrijpen, nu. Welterusten.....

zonnewind
door zonnewind - Apr 8, 2017 om 17:59
222 Antwoorden / 61 Vragen

Het is natuurlijk een SUPER stomme actie van die kapster. Zowiezo. Jeemig, word je zomaar even beticht van diefstal. Ikzelf zou het even laten bezinken en waarschijnlijk tóch wel weer mijn haar door haar laten knippen etc. Gezien het feit dat u tevreden bent over de kapster (een nieuwe, goede vinden valt niet altijd mee) zou ik er bij een volgend bezoek wél even over beginnen en er samen even lekker over babbelen. Meestal komt het dan wel weer goed.

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 18:01
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat de kapster er zelf over begint, de vrouw beseft nu ook wel dat ze als een kip zonder 'hoofd' heeft gereageerd.

me
door mein33 - Apr 8, 2017 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mansterkas,

Aangezien u, net als de kapster overigens, met de onstane situatie in uw maag zit, steld u hier uw vraag terwijl uw emoties nog een loopje met u nemen.
U kunt u deze vervelende situatie van twee kanten benaderen, daarbij wel rekeninghoudend met de omstandigheid waarin de kapster verkeerd(e) op het moment dat zij constateerde dat haar mobiel was verdwenen.

1/ u voelt zich en niet geheel onterecht, tekort gedaan en beledigd vanwege de geheel onterechte aantijging en komt nooit en te nimmer meer in deze zaak.

1/ U voelt zich en niet geheel onterecht, tekort gedaan en beledigd vanwege deze verevelende en onterechte situatie waarin u bent terechtgekomen. U kunt echter, misschien bij nader inzien, toch wel enig begrip opbrengen voor de emotionele omstandigheid waarin de kapster verkeerde toen zij ontdekte dat haar telefoon spoorloos bleek te zijn en u als enige terplaatse bent geweest.
Misschien heeft u, zonder dit gemerkt te hebben, de mobiel wel het bewuste zetje gegeven waardoor deze achter de koelkast is verdwenen.
Als de emoties tot het standaard niveau zijn gedaald kunt/wilt u misschien wel in overweging nemen de, naar ik aanneem, welgemeende excuses die vergezeld gaan van een 'bloemetje' alsnog te accepteren en de de kapster haar misstap (alsnog) te vergeven.

Niemand is foutloos, zelfs u en ik niet en dat zegt toch wel wat lijkt mij zo ;-))
Naar er algemeen gedacht wordt heeft iedereen het recht op een tweede kans en zeker als de fout wordt erkend en excuses worden aangeboden.
Morgen is het "vergevingsdag", maandag is de kapper gesloten en dinsdag is een simpel telefoontje genoeg om de zaak in het reine te trekken.

Ik wens u vergevingsgezindheid.

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 18:03
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Amen....☺

me
door mein33 Apr 8, 2017 om 18:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Amen is, zoals u ongetwijfelt weet, een dorpje gelegen in de Gemeente  AA en Hunze. ;-))

diumenge
door diumenge Apr 8, 2017 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Misschien heeft u, zonder dit gemerkt te hebben, de mobiel wel het bewuste zetje gegeven waardoor deze achter de koelkast is verdwenen." Pardon!?! Was u erbij @Mein33.

me
door mein33 Apr 8, 2017 om 18:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nee @diumenge, ik beweer ook helemaal niet dat dit gebeurt zou zijn, vandaar het woordje 'misschien' om alleen maar deze mogelijkheid aan te geven.
Niets mis mee lijkt mij.

diumenge
door diumenge Apr 8, 2017 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan kan je ook nog duizenden andere mogelijke scenario's schetsen, of nog beter geen enkele.

me
door mein33 Apr 8, 2017 om 19:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En morgen is het Diumenge, door mij ook wel "vergevingsdag" genoemd.
Ik hoop dat u mij wil 'vergeven', maar dan wel graag in de vredelievende betekenis van dit woord.

Een prettige Diumenge gewenst. ;-))

diumenge
door diumenge Apr 8, 2017 om 20:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's correct ;-), van hetzelfde!

hansje klein
door hansje klein - Apr 8, 2017 om 18:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Eerder vreemd, dat u dit aan andere en vreemde mensen wilt voorleggen ...

omdat deze beslissing niet rationeel maar juist gevoelsmatig gedaan moet worden en dat kan niemand ú afnemen.

Natuurlijk is het een trut, maar ze is óók een kat in het nauw geweest. Wanneer ze nú al tot volle tevredenheid kon werken, zal ze toekomstig nog meer haar uiterste best gaan doen! Uw voordeel ...

Overmorgen denkt u er waarschijnlijk net zo over!

'Falen is onbelangrijk. Ze heeft de moed getoond zichzelf voor gek te zetten''

Charlie Chaplin

Bitterbleu
door Bitterbleu - Apr 8, 2017 om 20:29
55 Antwoorden / 58 Vragen

Bedankt allemaal voor het meedenken. De verontwaardiging is grotendeels gezakt maar steken doet het nog wel. Vooral de zin "dan ga ik de camerabeelden terugkijken" nadat ik had aangegeven dat ik de telefoon niet heb, steekt. Want volgens mij hangt er niet eens een camera. Ik vind het ook niet niks, een vaste klant direct bellen, indirect beschuldigen zonder dat je ook maar eerst gezocht hebt of (eventuele) camerabeelden heb bekeken.

1 van u schetste een scenario dat ik misschien tegen het aanrechtblad had gestoten of iets dergelijks. Ik ben niet eens in de buurt geweest van dat aanrecht, alleen even maar het toilet. Een band heb ik verder ook niet met de kapper. Het is een prima kapster en een aardig persoon maar zo zijn er wel meer.  En ik kan me niet in de situatie verplaatsen dat je "een kat in het nauw bent" als je je telefoon kwijt bent. Ik heb een dergelijke binding met mijn mobiel niet en dan vind ik persoonlijk de relatie met een klant belangrijker dan een mobieltje. Maar zoals meerderen van u aangaven, de kans is heel dik aanwezig dat ze in de toekomst er alles aan zal doen om dit vervelende incident weg te poetsen én heeft ze oprechte excuses aangeboden. Dat is ook wat waard.  U merkt, ik ben er nog niet helemaal over uit. Misschien na een nachtje slapen zoals 1 van u aangaf en de omvang van de bos bloemen (dat laatste is een grapje).

Wi
door Wil_H Apr 8, 2017 om 21:59
270 Antwoorden / Vragen

Fijn dat je er achteraf toch nog wel een grapje bij kunt maken, maar ik kan me levendig voorstellen dat helemaal niet blij bent van dit gebeuren. MIsschien is het inderdaad het beste dat je die kapster in een persoonlijk gespek vertelt welke impact haar beschuldiging op jou heeft gehad.
Je kunt dan, afhankelijk van de uitkomst van het gesprek, kijken of er nog een basis is om met deze kapster door te gaan.
Succes.

ficus
door ficus - Apr 8, 2017 om 22:04
147 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind uw kapper wel heel Attent. Direct nadat de kapper de telefoon heedt terug gevonden biedt hij/ zij excuses aan en krijgt u nog een bloemetje. Echt heel Attent!  Zeker nu u van alle blaam gezuiverd bent kunt u met een gerust hart terug naar de kapper

ha
door halex - Apr 8, 2017 om 22:42
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou blij zijn met zo iemand die een fout toegeeft, excuses maakt en ook nog een bloemetje gaat sturen. Hoe zou u zich voelen als u na een knipbeurt merkt dat uw telefoon weg is? Ik denk dat heel veel mensen eerst in paniek raken en even vergeten na te denken.
Voor wat betreft uw abonnement: op welke juridische gronden zou u dat op willen zeggen? De kapper heeft u geen wanprestatie geleverd oid. Mijns inziens is de enige manier om van uw abonnement af te komen, dit af te kopen. Dan bent u net zo duur uit als wanneer u naar deze kapper toe blijft gaan.

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2017 om 22:42
16840 Antwoorden / 108 Vragen

@Mansterkas, op de eerste plaats: bedankt dat U een reactie geeft op onze, diverse antwoorden. Dat is tegenwoordig een manco (waar u niet van weet) uiteraard. Dat het 'steekt': de camerabeelden te bekijken; wat u schrijft: die camerabeelden zijn er waarschijnlijk niet; ik denk dat een ieder van ons forumleden, zich in uw situatie kan verplaatsen, werkelijk. En schrijf nu alsublieft niet "het was een goede kapster"; dat is ze nog steeds, nu even niet voor U, begrijpelijk, maar.... We oordelen allemaal eens wel te snel en wil u nogmaals, wijzen op haar latere reactie en spijt. Ik ben niet U; ik zou wel degelijk teruggaan naar... Uiteraard kan niemand u dwingen maar weet u, vergevings gezindheid tooit een mens meer dan wrok. Ben er oprecht van overtuigd dat u met meer dan open armen verwelkomd zal worden als u, desondanks, toch weer naar haar teruggaat. Uiteraard: aan U. Ik ga haar 'eerste impulsieve' telefoontje niet verdedigen; wel dat ze weer contact met u heeft gezocht, verontschuldigingen etc. heeft aangeboden. Zij heeft er veel spijt van, althans, wat ik allemaal uit uw topic lees en u heeft er nog moeite mee. Vergeef het haar en ga gewoon door. Deed de wereld zoiets maar, zou er beter uitzien....

Pi
door PimJoris - Apr 8, 2017 om 23:35
78 Antwoorden / Vragen

Een ongelukkig vooval, maar heeft u in uw leven nooit ( te) impulsief en onjuist Iemand iets verweten? Het was fout, zonder meer, maar zo te horen heeft ze zich in allerlei bochten gewrongen om zich te verontschuldigen en het goed te maken. Ze is zich dus pijnlijk bewust van wat ze verkeerd heeft gedaan. Als zij zich kan verontschuldigen, kunt u het dan wellicht opbrengen haar excuses te accepteren? Ik hoop het. Met vergevingsgezindheid wordt het leven een stuk aangenamer. Ook voor u.?
Uw contract ontbinden kan niet zomaar. Dan moet de kapper in gebreke zijn geweest bij het nakomen van hetgeen in het contract is afgesproken.  U heeft getekend en bent eraan gebonden. Wilt u ervan af dan zijn de consequenties ook voor u.
Maar wat schiet u er per saldo eigenlijk mee op? Ik vind het te waarderen dat ze u opnieuw gebeld heeft en toegeeft dat ze fout zat.  Pesoonlijk zou ik daar blijer mee zijn dan met meer gedoe en de zoektocht naar een nieuwe kapper

tenormin
door tenormin Apr 8, 2017 om 23:54
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Kappers (sters) genoeg. Als men zich blijft wentelen in.... Deze kapster heeft een fout volmondig toegegeven, dus eens met uw stelling.

hansje klein
door hansje klein - Apr 9, 2017 om 11:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Mansterkas.

Inmiddels heeft u een nachtje over het onaangename voorval kunnen slapen, waardoor de piek van de eerste nogal emotionele opwelling ietwat zou kunnen zijn afgezwakt. Ik heb hier óók nog eens over nagedacht en heb nog twee toevoegingen bij mij eerdere bericht:

1 - U heeft de bloemen aangenomen ... en niet geweigerd? Het is een symbolisch teken van (on-)acceptatie.
2 - Helaas is uw vraag m.b.t. 'het contract' ondergesneeuwd, waarbij ik in het begin van de week de kapster zou informeren over een voortgang van de nog even stroeve verhouding òf het kappen door volledig verlies aan vertrouwen. Zij zal er beslist geen punt van maken, maar u moet alsnog spoedig zèlf deze knoop nog doorhakken.

Suc6 met uw principiële beslissing.

alfatrion
door alfatrion - Apr 9, 2017 om 13:04
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat u juridisch gezien het abonnement niet kunt ontbinden, maar in goed overleg is dat misschien wel mogelijk. Ik zie het zo deze kapster was in paniek en heeft zich daarbij ongelukkig geuit. Had het uitgemaakt als ze had aangegeven "dan ga ik de camerabeeldenterug kijken, om te zien wat er is gebeurt o.i.d.". Ik zie geen kwade opzet. Mensen die er echt op uit zijn om je te beschadigen gaan anders te werk.

Wat je natuurlijk zou kunnen doen is voorstellen om eens een kopje thee te gaan drinken. U kunt dan vertellen hoe u dit heeft geraakt. Dan kun u ook zien hoe dit haar raakt.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2017 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is het verstandig om in de toekomst eerst een nachtje over een kwestie te slapen en het in eigen kring voor te leggen? Of wilt u gewoon uw verhaal op een forum zetten om u op te luchten?
U moet toch zelf weten of u dat contract wilt ontbinden?
Ik vind dat u er nogal een drama van maakt en het beste in eigen kring uw hart kunt luchten.

ha
door halex Apr 9, 2017 om 16:38
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ontbinden, ik denk eerder afkopen. Kapster heeft geen wanprestatie geleverd oid. Ik zie geen grond tot ontbinding.

aurora1
door aurora1 Apr 9, 2017 om 17:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft volkomen gelijk (en much ado about nothing....). Ik geloof ook niet dat het om dat abonnement ging maar om hier het hart te luchten en hier af te reageren zoals (te) velen hier doen.

Bitterbleu
door Bitterbleu Apr 10, 2017 om 08:55
55 Antwoorden / 58 Vragen

Beste Aurora, bijzonder dat u weet wat mijn intenties zijn om hier mijn vraag te plaatsen. Zelf vind ik het enigszins onbeleefd om over een ander te praten terwijl ik zou weten dat diegene meeleest en ook reageert. Voelt u zich, voor een volgende keer, vooral uitgenodigd om de vraag rechtstreeks aan mij te stellen ipv deze (indirect) in te vullen. En ja, het ging mij wel om het abonnement. En dat ik daarnaast ook even mijn hart kon luchten is een prettige bijkomstigheid. U zit er dus naast met uw bedenkingen. Met vriendelijke groet, Mansterkas.

Bitterbleu
door Bitterbleu - Apr 9, 2017 om 16:42
55 Antwoorden / 58 Vragen

Na een nachtje slapen sta ik er nu toch anders in. De verontwaardiging is gezakt gelukkig. Ik heb besloten dat ik klant blijf. Mensen maken fouten en excuses zijn gemaakt. Ik wil er niet in blijven hangen, er is inderdaad al genoeg ellende in de wereld. Dank dat u de situatie van verschillende kanten hebt belicht. Dat heeft mij absoluut geholpen om er nu op deze manier in te staan. En natuurlijk bedankt voor de tijd en moeite, mijn waardering is groot.

fa
door familyman Apr 9, 2017 om 16:48
888 Antwoorden / 1 Vragen

Je maakt je eigen keuze, maar ik zou er geen poot meer over de drempel zetten, maar dàt is persoonlijk. Dit geintje flik je mij niet, wat zij gedaan heeft. Maar dank voor je melding.

ha
door halex Apr 9, 2017 om 17:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Mansterkas Dank voor de terugmelding. Verstandig besluit.

tenormin
door tenormin Apr 9, 2017 om 21:16
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Heel goed besluit, @ mansterkas, veel menselijker dan (anders dan de naam zegt) @familyman.