Abonnement ontbinden?
Het volgende is mij zojuist overkomen. Ik ben vanmiddag naar de kapper geweest. Onderweg naar huis werd ik gebeld door de kapper. Ze was haar telefoon kwijt. Die had ze achter in de keuken op de koelkast liggen en nu was de telefoon verdwenen. Ik was de enige die naar de wc was geweest. En nee, natuurlijk had ik de telefoon niet dus dat heb ik haar ook gezegd. Toen gaf ze aan dat ze dan de camerabeelden terug ging kijken. Ik was heel erg geschrokken van het telefoontje. Na een half uurtje ging opnieuw de telefoon. Ze had haar telefoon gevonden. De telefoon was achter de koelkast gevallen in een gleufje. Ze bood uitgebreid haar excuses aan. Ze gaf aan helemaal in paniek geweest te zijn omdat haar telefoon weg was. Ze had ervan geleerd om de volgende keer eerst te zoeken voordat ze ging bellen en ze ging me een bosje bloemen sturen. Ondanks de excuses ben ik eigenlijk nog steeds boos en beledigd dat ik (als klant) "zomaar" gebeld ben met een dergelijke verkapte beschuldiging. Ik vond het echt gênant.
Vooropgesteld, ik ben daar 1,5 jaar vaste klant. Ik ben altijd erg tevreden en tot aan vandaag vond ik het erg prettig om er te komen. Zo tevreden dat ik sinds twee maanden een abonnement voor een jaar ben aangegaan. Na dit gebeuren weet ik niet of ik nog klant wil blijven. Ik weet heus wel dat je je kunt vergissen maar dit gaat mij echt te ver. Ik heb het gevoel dat er na dit nooit echt meer ontspannen naar toe zal kunnen. Kortom, mijn emoties gaan nu met me op de loop. Wat voor een advies hebben jullie? Klant blijven of toch op deze gronden het abonnement ontbinden?
Eerst beschuldigen, dan controleren of u wel de "dader" was geweest, dan excuses aanbieden, bosje bloemen, tja, ik zou naar een andere kapper gaan zonder verder te betalen voor de restcontracttermijn. Maakt zij er werk van, dan kan jij stellen dat ze je vals beschuldigd heeft en door de smaad die dus ontstaan is er een vertrouwensbreuk ontstaan is, gelijk aan de waarde van de restcontracttermijn. Mocht ze echt moeilijk gaan doen kan je natuurlijk zeggen dat je ook dit verhaal met naam en toenaam zou kunnen gaan rondbazuinen ............. Stuur ze een email of doe een brief in de bus dat de realatie klant/kapper dusdanig verstoord is dat je de overeenkomst per direct zonder verder te betalen ontbind.
Raar verhaal en rare reactie van kapster.
Die had éérst moeten zoeken en éérst de camerabeelden moeten bekijken.
Kan me voorstellen dat je daar liever niet meer naar toe gaat na deze (valse) beschuldiging.
Zou dit aan de kapster mededelen en denk niet dat die er een probleem van maakt.
Ik zou gewoon naar de kapper toe gaan en samen een kop koffie gaan drinken met een lekker stuk gebak erbij. Aangezien u daar al 1,5 jaar vaste klant bent heeft u een band. U kunt in het gesprek aangeven wat dit voorval met u doet. Aan de reactie van de kapper kunt u dan wel merken of zij echt in paniek was. Een kat in het nauw maakt nou eenmaal rare sprongen.
Totaal O.T. Hier ben je veel milder dan op 'het andere forum'. M.a.w.: veel prettiger....☼
Ik ben de ergste niet hoor :)
Wellicht dacht zij dat u de telefoon had verlegd? Zou zelf niet zo zwaar aan dat telefoontje tillen. Een telefoon is voor veel mensen tegenwoordig een levensbehoefte dus dat bij haar de paniek toesloeg, kan best kloppen.
Als u tevreden bent over deze kapper, wat het kappen betreft, zou ik daar maar gewoon blijven komen. U kunt er welhaast verzekerd van zijn, dat u extra goed behandeld zult worden.
Het is zojuist gebeurd. Slaap er nog eens een nachtje over en kijk hoe u erover denkt als de eerste schrik en verontwaardiging gezakt is.
De keuze is aan u.
Kan me helemaal voorstellen dat u nu wat "over de rooie" bent door telefoontje van kapster. Maar.... zij was kennelijk ook over diezelfde 'rooie' en ook; ze heeft u daarna toch ook gebeld om excuses aan te bieden, bloemetje etc. Ik denk juist dat u in de toekomst een nog tevredener klant zult zijn; ze zal er altijd spijt over hebben. Stelt u zich open op en ik weet zeker dat alles meer dan goed kan komen. Nog veel plezierige kap-beurten bij juist deze kapster toegewenst.
Maar.... zij was kennelijk ook over diezelfde 'rooie'
@diumenge,
"Pardon" !?! hoe weet u dat, was u er bij ??
Zie uw eigen tekts elders in dit topic. ;-))))
Mein, waarom haal je mij aan om vervolgens op diumenge over te gaan? Ikke niet begrijpen.....
@tenormin,
Ik begrijp dit zelf ook niet, "is een beetje dom" misschien !!
Sorry voor de naamsverwisseling ;-))
O.T. Geeft niets @mein, was alleen wat verbaasd. Maar ben een mensen-mens, dus helemaal te begrijpen, nu. Welterusten.....
Het is natuurlijk een SUPER stomme actie van die kapster. Zowiezo. Jeemig, word je zomaar even beticht van diefstal. Ikzelf zou het even laten bezinken en waarschijnlijk tóch wel weer mijn haar door haar laten knippen etc. Gezien het feit dat u tevreden bent over de kapster (een nieuwe, goede vinden valt niet altijd mee) zou ik er bij een volgend bezoek wél even over beginnen en er samen even lekker over babbelen. Meestal komt het dan wel weer goed.
Denk dat de kapster er zelf over begint, de vrouw beseft nu ook wel dat ze als een kip zonder 'hoofd' heeft gereageerd.
@mansterkas,
Aangezien u, net als de kapster overigens, met de onstane situatie in uw maag zit, steld u hier uw vraag terwijl uw emoties nog een loopje met u nemen.
U kunt u deze vervelende situatie van twee kanten benaderen, daarbij wel rekeninghoudend met de omstandigheid waarin de kapster verkeerd(e) op het moment dat zij constateerde dat haar mobiel was verdwenen.
1/ u voelt zich en niet geheel onterecht, tekort gedaan en beledigd vanwege de geheel onterechte aantijging en komt nooit en te nimmer meer in deze zaak.
1/ U voelt zich en niet geheel onterecht, tekort gedaan en beledigd vanwege deze verevelende en onterechte situatie waarin u bent terechtgekomen. U kunt echter, misschien bij nader inzien, toch wel enig begrip opbrengen voor de emotionele omstandigheid waarin de kapster verkeerde toen zij ontdekte dat haar telefoon spoorloos bleek te zijn en u als enige terplaatse bent geweest.
Misschien heeft u, zonder dit gemerkt te hebben, de mobiel wel het bewuste zetje gegeven waardoor deze achter de koelkast is verdwenen.
Als de emoties tot het standaard niveau zijn gedaald kunt/wilt u misschien wel in overweging nemen de, naar ik aanneem, welgemeende excuses die vergezeld gaan van een 'bloemetje' alsnog te accepteren en de de kapster haar misstap (alsnog) te vergeven.
Niemand is foutloos, zelfs u en ik niet en dat zegt toch wel wat lijkt mij zo ;-))
Naar er algemeen gedacht wordt heeft iedereen het recht op een tweede kans en zeker als de fout wordt erkend en excuses worden aangeboden.
Morgen is het "vergevingsdag", maandag is de kapper gesloten en dinsdag is een simpel telefoontje genoeg om de zaak in het reine te trekken.
Ik wens u vergevingsgezindheid.
Amen....☺
@tenormin,
Amen is, zoals u ongetwijfelt weet, een dorpje gelegen in de Gemeente AA en Hunze. ;-))
"Misschien heeft u, zonder dit gemerkt te hebben, de mobiel wel het bewuste zetje gegeven waardoor deze achter de koelkast is verdwenen." Pardon!?! Was u erbij @Mein33.
Nee @diumenge, ik beweer ook helemaal niet dat dit gebeurt zou zijn, vandaar het woordje 'misschien' om alleen maar deze mogelijkheid aan te geven.
Niets mis mee lijkt mij.
Dan kan je ook nog duizenden andere mogelijke scenario's schetsen, of nog beter geen enkele.
En morgen is het Diumenge, door mij ook wel "vergevingsdag" genoemd.
Ik hoop dat u mij wil 'vergeven', maar dan wel graag in de vredelievende betekenis van dit woord.
Een prettige Diumenge gewenst. ;-))
Da's correct ;-), van hetzelfde!
Eerder vreemd, dat u dit aan andere en vreemde mensen wilt voorleggen ...
omdat deze beslissing niet rationeel maar juist gevoelsmatig gedaan moet worden en dat kan niemand ú afnemen.
Natuurlijk is het een trut, maar ze is óók een kat in het nauw geweest. Wanneer ze nú al tot volle tevredenheid kon werken, zal ze toekomstig nog meer haar uiterste best gaan doen! Uw voordeel ...
Overmorgen denkt u er waarschijnlijk net zo over!
'Falen is onbelangrijk. Ze heeft de moed getoond zichzelf voor gek te zetten''
|
||
|
|
||
|
Bedankt allemaal voor het meedenken. De verontwaardiging is grotendeels gezakt maar steken doet het nog wel. Vooral de zin "dan ga ik de camerabeelden terugkijken" nadat ik had aangegeven dat ik de telefoon niet heb, steekt. Want volgens mij hangt er niet eens een camera. Ik vind het ook niet niks, een vaste klant direct bellen, indirect beschuldigen zonder dat je ook maar eerst gezocht hebt of (eventuele) camerabeelden heb bekeken.
1 van u schetste een scenario dat ik misschien tegen het aanrechtblad had gestoten of iets dergelijks. Ik ben niet eens in de buurt geweest van dat aanrecht, alleen even maar het toilet. Een band heb ik verder ook niet met de kapper. Het is een prima kapster en een aardig persoon maar zo zijn er wel meer. En ik kan me niet in de situatie verplaatsen dat je "een kat in het nauw bent" als je je telefoon kwijt bent. Ik heb een dergelijke binding met mijn mobiel niet en dan vind ik persoonlijk de relatie met een klant belangrijker dan een mobieltje. Maar zoals meerderen van u aangaven, de kans is heel dik aanwezig dat ze in de toekomst er alles aan zal doen om dit vervelende incident weg te poetsen én heeft ze oprechte excuses aangeboden. Dat is ook wat waard. U merkt, ik ben er nog niet helemaal over uit. Misschien na een nachtje slapen zoals 1 van u aangaf en de omvang van de bos bloemen (dat laatste is een grapje).
Fijn dat je er achteraf toch nog wel een grapje bij kunt maken, maar ik kan me levendig voorstellen dat helemaal niet blij bent van dit gebeuren. MIsschien is het inderdaad het beste dat je die kapster in een persoonlijk gespek vertelt welke impact haar beschuldiging op jou heeft gehad.
Je kunt dan, afhankelijk van de uitkomst van het gesprek, kijken of er nog een basis is om met deze kapster door te gaan.
Succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer