pi
door pietro1948 Nov 10, 2016 om 16:35
Geldzaken & recht

Abonnement Parship

Ik heb een halfjaarabonnement gehad bij Parship. Omdat het me erg tegenviel heb ik het na iets meer dan een maand weer opgezegd. Ik had voor een half jaar vooruitbetaald. Na mijn opzegging ging ik er van uit dat ik van alles af was.
Tot mijn grote verbazing werd onlangs opnieuw een halfjaarbedrag (€ 212,40) van mijn bankrekening afgeboekt. Dit heb ik laten storneren.
Vervolgens heb ik Parship een mail gestuurd met de mededeling dat ik vrij snel na het afsluiten van het halfjaar-abonnement dit weer had opgezegd via hun website. Ze antwoordden dat ik indertijd geen halfjaar-abonnement maar een jaar-abonnement had aangeklikt op hun site.
Ik weet zeker, gezien de bedragen waar het over gaat (meer dan € 400,= per jaar) dat ik dat NOOIT gedaan zou hebben. Dit is voor mij heel erg veel geld.
Parship beweert nu dat ze geen handtekening nodig hebben om te bewijzen dat ik een vinkje zou hebben gezet bij 'jaar-abonnement'. Als zogenaamd 'bewijs' sturen ze een pdf-je mee waar dat uit zou moeten blijken. Op dat pdf-je staan mijn gegevens ingevuld en is er inderdaad sprake vn een zinnetje waarin staat: 'jaar-abonnement'. Voor mij heeft dit helemaal geen bewijskracht. Zo'n pdf-je kan ik in 5 minuten maken met daarin de zinsnede 'halfjaar-abonnement'.
Nu sturen ze steeds aanmaningen, waarbij het verschuldigde bedrag steeds oploopt. In de laatste aanmaning dreigen ze met een incasso-bureau.
Wat moet ik doen?

P.S: Ik heb een passende reclame-slogan: Parship: als je zéker genaaid wil worden!

2364 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2016 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat u de opzegging niet hebt laten bevestigen.

tenormin
door tenormin - Nov 10, 2016 om 16:44
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Als ze destijds met €212,40 okay waren was het toch een half jaar abonnement? Volgens mij moet dat dan door die betaling daaruit blijken? Wel een vraag nog: heeft u bij opzeggen wel bevestiging gehad?

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2016 om 16:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En je hebt toentertijd geen bevestiging gekregen van je 'lidmaatschap' waarin de termijn vermeld stond?
Wordt anders moeilijk om te bewijzen.

U kunt van een Parship Premium lidmaatschap van 24 maanden gebruik maken voor 24,90 EUR per maand. Een Premium lidmaatschap van 12 maanden bieden wij aan voor 39,90 EUR per maand en een 6 maanden Premium abonnement koopt u voor 44,90 per maand.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 10, 2016 om 16:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt mij niet zo moeilijk om aan te tonen.

U kunt van een Parship Premium lidmaatschap van 24 maanden gebruik maken voor 24,90 EUR per maand. Een Premium lidmaatschap van 12 maanden bieden wij aan voor 39,90 EUR per maand en een 6 maanden Premium abonnement koopt u voor 44,90 per maand.

ja
door jackyh - Nov 10, 2016 om 16:55
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat PS slaat nergens op want daar was u toch ook op uit.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 10, 2016 om 16:57
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft 35,5 per maand betaald. Dat lijkt me eerder bij een jaarabonnement horen.

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Nov 10, 2016 om 17:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U had beter naar relatieplanet kunnen gaan. Daar ben je voor 72 euro per jaar al klaar.

Topantwoord

eclipse
door eclipse - Nov 10, 2016 om 17:09
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Op onze leeftijd  geldt over het algemeen , eerst klikken, en dan pas krikken, wel een bak geld  overigens, Parship wilt  zich met U verbinden, zo te zien, nu nog  ff daten. man man  wat een abbo-kosten, eer je iemand  hebt  leren kennen zit  je in de schuldhulp.....

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2016 om 01:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees dit topic nog eens door, u heeft daar zelf ook gereageerd en tips gegeven: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vrije-tijd-tuin/welke-datingsites-zijn-goed
Voortaan altijd als u ergens een abonnement via internet op neemt of iets bestelt, van elke stap een screenprint maken en die opslaan, of daarvoor het knipprogramma van Windows gebruiken.
U had beter eerst de revieuws kunnen lezen. De score van Parship over 42% o.i.d. positieve ervaring is met een slinks trukje op de site vergaard en slaat nergens op.