ch
door cheyennec Jun 3, 2010 om 23:49
Geldzaken & recht

Bestellen Wehkamp zo makkelijk nog niet

Ik heb een zeer, zeer slechte recente ervaring met Wehkamp. Maandagochtend 31 mei 2010 de klantenservice gebeld met de vraag of ze konden kijken uit welke bezorgdata ik kon kiezen indien ik mijn grote witgoed (fornuis, wasmachine, koelkast) bestelling zou doen. Mevrouw gaf aan dat dit volgende week bezorgd zou worden. 's Avonds doe ik mijn bestelling en verwacht ik zoals mij is verteld aan te kunnen klikken op welke dag ik het bezorgd wil hebben.

Nadat ik netjes via IDeal meer dan 1.000 euro betaald heb, kan ik niet verder naar de volgende stap in het bestelproces. Er blijft staan: kies uw betaalmiddel, eerst betalen. Terwijl ik al lang betaald heb! Snel weer de klantenservice gebeld a 20cent p/min. Het eerste wat mevrouw zegt is: je hebt niet betaald. Ik heb wel betaald! Heb zelfs al een betalingsbevestiging van Rabobank dat het geld er al af is. Nadat de vrouw goed heeft gekeken ziet ze inderdaad dat ik heb betaald.

Vervolgens leg ik mijn probleem uit dat ik niet naar de volgende stap in het bestelproces kan, er blijft immers staan: eerst betalen. Zegt de mevrouw: "Ja, mevrouw, dit probleem is al lang bij ons bekend. Dan moet je nu maar klikken op 'betalen per acceptgiro', dat is een trucje om het probleem te omzeilen. Dan kun je verder naar stap 4!" Dat is toch erg slecht? Heb haar weer uitgelegd dat ik natuurlijk al lang betaald heb en geen acceptgiro wil, maar volgens haar was het voor nu de enige manier om nog verder te kunnen naar de volgende stap. Toen heb ik dat dus gedaan en tot mijn verbazing was er nergens de mogelijkheid om de bezorgdag aan te klikken! Daarvoor had ik juist 's ochtends al gebeld naar de klantenservice, zodat ik op mijn werk ook tijdig vrij kan regelen hiervoor.

Zegt die mevrouw: "Je wordt morgen teruggebeld voor een afspraak"

Dinsdag bel ik de klantenservice 's middags zelf maar weer, want ik werd natuurlijk niet gebeld. Zegt weer een andere mevrouw: "Ja, je bestelling is er nog niet uit want je hebt niet betaald" Daar zakt je broek toch vanaf? Uitgelegd dat ik wel betaald heb etc en na goed kijken kon ze dat toch beamen. Die mevrouw vertelde weer dat ik helemaal niet gebeld zou worden deze week, maar volgende week pas om een afspraak te maken!

Omdat ik het klantenservice nummer inmiddels wel uit mijn hoofd ken, heb ik vandaag nog maar een keer gebeld. Weer een andere mevrouw die mij in gebrekkig Nederlands op haar beurt vertelde: "Je ontvangt een brief en dan kun je betalen" Maar ik heb al lang betaald!! En ja hoor na 5 minuten kijken kon ze dat ook weer beamen. En dat ik maar gewoon af moet wachten tot ik gebeld wordt voor een afspraak, wanneer dat ook moge zijn.

Handig, als je maandagochtend juist belt voor die bezorgdata ivm vrij nemen van je werk en na het bestellen blijkt er niets van waar te zijn. Overal op de website staat dat de goederen binnen 5 dagen geleverd worden en sommige witgoed producten zelfs binnen 2 dagen. Alledrie de producten uit mijn bestelling zijn direct leverbaar volgens de website.

Ik wacht nu maar weer af. Maar voor mij geen Wehkamp meer de volgende keer. Wat een gedoe en wat een afknapper zeg. Zijn er meer die dit zo ervaren hebben? Het is echt te gek voor woorden dat het bestelproces zo slecht in elkaar zit en dat Wehkamp er kennelijk niets aan doet, terwijl het probleem bekend schijnt te zijn.

2800 13 Rapporteer

mastag
door mastag - Jun 4, 2010 om 00:21
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste cheyennec,
Mijn 1e vraag is waarom koopt u dit soort artikelen bij Wehkkamp.
Je wilt toch goed voorgelicht worden en de spullen tenminste even zien en voelen voor je zoveel geld uitgeeft. Ik weet natuurlijk niet of u met de bestelde artikelen bij Wehkamp goedkoper uit was als bij een reguliere winkel, maar voor misschien enkele tientjes meer had u service gehad. Wat gaat u doen als een van uw apparaten straks een storing heeft, als u dit bij Wehkamp (verkopende partij) neerlegt kunt u misschien weken niet wassen als er zo gecommuniceerd wordt.
Een cd of boek op internet kopen oké, maar dit soort zaken, betaal liever iets meer en zie wat je koopt en vooral waar je het koopt.
Misschien een les voor de volgende dure aankoop.

Mastag

ch
door cheyennec - Jun 4, 2010 om 07:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben ons uiterst goed verdiept in allerlei zaken die belangrijk zijn bij de aanschaf van deze producten. Dagen lang heel veel reviews lezen en de producten in de winkel bekijken. Maar een fornuis blijft een fornuis, niet eens iets wat ik eerst perse zou hoeven zien in de winkel. Alleen al op een simpele stofzuiger betaal je zo 80 euro meer in de winkel dan op internet. Niet voor niets ook eerst gebeld met de klantenservice om te vragen hoe het bestel- en bezorgproces zou verlopen, alvorens te bestellen.

Daarnaast zaten op alle producten van Siemens die wij besteld hebben nu gratis 5 jaar garantie. Dat is een trigger geweest die ons erg aansprak, zodat wij ons over die producten de komende tijd niet druk hoeven te maken.

robert11
door robert11 - Jun 4, 2010 om 08:31
310 Antwoorden / 25 Vragen

@mastag: Mijn 1e vraag is waarom koopt u dit soort artikelen bij Wehkkamp....Waarom niet? als men iets goedkoper kan kopen dan in de winkel, is er niks mis mee. Op Kieskeurig.nl, wordt aangegeven waar sommige producten goedkoper zijn, en met een actie erbij, kan Wehkamp idd heel goedkoper zijn. Garantie heeft men doch, en volgens ons ervaringen is er echt niks mis mee!

Cheyennec: Voor bestellingen en afspraken i.v.m. leveringtijd, bestellen we direct per telefoon. Men kan idd via de computer bestellen, maar ik vermoed dat u misschien een nieuwe klant bent?
Als "trouwe klant" bestellen we af en toe via internet en er staat degelijk de leveringsdata vermeld en het is nog nooit verkeerd gelopen!

Het grootste probleem bij Wehkamp is het bellen. Als u 10 keren moet bellen, loop u de risico 10 verschillende medewerkers aan de lijn te krijgen, wat niet echt geweldig is te noemen, de een weet niet meteen wat een andere heeft afgesproken.

mastag
door mastag - Jun 4, 2010 om 12:04
955 Antwoorden / 19 Vragen

Dus je gaat in winkels de verkopers om informatie vragen , daar kijken en online bestellen. Als je zo zeker bent van je zaak kies je online en koop je online. Nu ga je een investering in tijd van de middenstand vragen terwijl je weet dat je er niet koopt. beetje hypocriet.
Een fornuis is een fornuis, tja dat klopt maar wie weet heb je daar net een apparaat zonder thermokoppel besteld voor een prachtige prijs, deze apparaten mogen per oktober namelijk niet meer worden verkocht en zodoende worden die apparaten nu snel tegen any price verkocht. Een ovendeur, als je kids hebt is wel degelijk belangrijk, wordt deze heet, is deze geïsoleerd, gaat de deur zeer makkelijk open? Allemaal zaken die bij een fornuis wel degelijk spelen.
En geloof mij op een simpele stofzuiger zit echt geen 80 euro marge, dus het is of een dure stofzuiger of een import apparaat. Op een stofzuiger van 300 euro wordt nog niet eens 80 euro verdiend.
Waarom is goedkoop toch het toverwoord en vinden we service zo onbelangrijk, we willen er tenslotte niet voor betalen. Cheyenne, dit is geen aanval op jou persoonlijk maar ik verbaas me gewoon over de mentaliteit. We willen de prijs van internet en de service van 20 jaar terug, dat gaat gewoon niet samen.

ch
door cheyennec - Jun 4, 2010 om 19:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

In deze tijd waarin online steeds meer upcoming is, is online producten bestellen niets bijzonders. En ik geef nergens aan dat ik om informatie vraag aan verkopers, wie gelooft die verkoopverhalen van tegenwoordig nog? Ooit gehoord van targets... Dan kun je veel beter op kieskeurig.nl en beslist.nl reviews lezen wat medeconsumenten van een product vinden en hoe ze het ervaren. Orienteren doe ik online, het product in het echt bekijken indien nodig offline en als het veel in prijs scheelt bestel ik natuurlijk online! Met mij steeds meer consumenten.

Je zult je verbazen hoe belachelijk veel het scheelt om elektronica en witgoed online te kopen en meestal zonder problemen. En het voorbeeld van de stofzuiger, dat heb ik twee weken geleden meegemaakt. Op modern.nl en bobshop om maar even iets te noemen, worden goede prijzen gehanteerd.

Sterker nog; de laatste keer dat een verkoper in de Scheer&Foppen naar mij toe kwam, zei hij dat ik na het bekijken van het product net zo goed online kon bestellen, omdat dit aanzienlijk goedkoper was. Kun je nagaan....wat mij betreft geen mentaliteitskwestie.

En ja, als je veel eisen hebt aan de producten die je bestelt, dan moet je het sowieso in het echt zien ja. Maar een fornuis is voor mij puur iets om op te koken of in te bakken; als het die functionaliteiten heeft ben ik voor nu tevreden.

En dat ik het nu via Wehkamp online gekocht heb, praat toch niets goed over het bestelproces zoals ik die nu ervaar? Dat is wat ik in mijn verhaal aanstip.

we
door wehkamp_webcare - Jun 7, 2010 om 12:41
83 Antwoorden / 0 Vragen

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u voor bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: fritspieters@wehkamp.nl

Met vriendelijke groet,

Frits Pieters

wehkamp.nl

el
door els132 - Mar 13, 2011 om 12:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een waardeloos bestelproces de afgelopen maanden. Voorheen niks geen last maar nu blijf ik steeds steken bij: "Kies betaalmiddel". Vervolgens druk ik op""Betalen per acceptgiro"en daarna schiet ik constant weer terug naar stap 1.
Ik kan dus het proces nooit afronden.

Al een aantal malen over gebeld en klachten ingediend. Maar er wordt totaal niets mee gedaan.
Ik ben er klaar mee. Vind het ook jammer, want ik bestelde regelmatig bij de Wehkmap.
Maar de klantenservice is op dit vlak erg slecht.

rj
door rjw - Mar 13, 2011 om 12:56
3274 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=cheyennec schreef op vrijdag 4 jun 2010, 19:11]En ik geef nergens aan dat ik om informatie vraag aan verkopers, wie gelooft die verkoopverhalen van tegenwoordig nog?

Vroeger waren verkopers zeker wel betrouwbaar?

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 13, 2011 om 12:57
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Een vriendin van mij heeft woensdag iets besteld, vrijdag is het geleverd, met accept. Geen centje pijn.
Zij besteld echt heel vaak en het enige dat soms misgaat is dat selectvracht niet op de afgesproken dag komt maar een dag later.

druifje01
door druifje01 - Mar 13, 2011 om 14:43
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Het is best mogelijk dat het een keertje fout gaat. Daarom gaat het niet aan de hele winkel af te keuren. Dat is wat rigoreus. Het zijn maar mensen en het is een systeem. Dat je ontstemd bent kan ik begrijpen. Maar, doe je deze mededelingsinvestering altijd ingeval van een zo'n soort tegenslag? Je wilt je ongenoegen delen, maar ik vind dat hier wel wat misplaatst en uitgebreid.

el
door els132 - Mar 13, 2011 om 15:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Pardon? Volgens mij kun jij niet lezen.

pa0wgk
door pa0wgk - Mar 14, 2011 om 13:30
52 Antwoorden / 3 Vragen

Blij dat ik dit gelezen heb ,ik ga wel naar de winkel weet en zie ik wat ik koop.
Geen problemen van je hebt wel of niet betaald .Betalen bij aflevering,en anders maar niet.Winkels genoeg!

Grt Willem.

birdies
door birdies - Mar 14, 2011 om 17:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=els132 schreef op zondag 13 mrt 2011, 12:29]Wat een waardeloos bestelproces de afgelopen maanden. Voorheen niks geen last maar nu blijf ik steeds steken bij: "Kies betaalmiddel". Vervolgens druk ik op""Betalen per acceptgiro"en daarna schiet ik constant weer terug naar stap 1. Ik kan dus het proces nooit afronden.

En jij denkt serieus dat Wehkamp er niets aan zou doen als 'al maanden' niemand meer kan bestellen? Het probleem lijkt me dus eerder liggen bij (instellingen van) jouw p.c., beveiliging e.d.