mi
door michel de wild Jun 16, 2016 om 17:01
Geldzaken & recht

Betalingsregeling belasting

Van de belastingdienst heb ik een aanslag gehad over 2014, omdat ik dit geld niet direct kan betalen, heb ik een betalingsregeling aangevraagd. Echter gaat het om zo'n groot bedrag dat dit niet in 1 jaar mogelijk is. Dus had ik er een brief bij gestopt om het over de jaren te verspreiden.
Kreeg echter het antwoord het verzoek was afgewezen en dat ik het grote bedrag binnen zoveel tijd betaald moet zijn.

Financieel zit ik niet goed, tenminste ik kan goed rondkomen maar kan zo'n bedrag niet missen, tenminste niet in een keer. Door een fout die ik ook niet gezien heb stond de arbeidskorting verkeerd. En moet ik een gigantische bedrag terug betalen.
Zijn er andere mogelijkheden om de belastingdienst toch over streef te krijgen om die gewenste betalingregeling te treffen, ik wil wel betalen maar kan dat niet in een keer.

10070 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het hoeft ook niet in één keer. Maar wel binnen een bepaalde tijd. En als u goed kunt rondkomen, zult u een tijdje flink moeten bezuinigen.

De arbeidskorting verkeerd? Dat rekent het programma zelf uit.

Cookies
door Cookies - Jun 16, 2016 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De betalingsregeling telt voor maximaal 12 maanden. Andere opties zijn er niet.

Tip, ook gezien je andere topic: voortaan kritischer lezen/checken. Op deze manier werk je jezelf alleen maar meer in de nesten.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u vraagt een betalingsregeling aan voor meer dan 12 maanden en een financiering voor een auto? Schiet lekker op.

ha
door halex - Jun 16, 2016 om 17:30
1374 Antwoorden / 4 Vragen

In principe moet u de betaling in 12 maanden gedaan hebben. Als het de arbeidskorting is, gaat het om maximaal € 2.100. Als u voorstelt om van uw vakantiegeld (wat u net hebt gehad) € 600 betaalt, houdt u nog 12x € 125 over. Misschien krijgt u een dertiende maand of bonus, daar kunt u ook € 600 mee betalen. Dan blijft er een bedrag van € 75 per maand over.
Kortom: probeer eventuele momenten van extra inkomen in uw betalingsvoorstel mee te nemen. Een langere periode dan 12 maanden is erg lastig te krijgen. Waarschijnlijk hebt u het formulier 'aanvraag regeling of kwijtschelding' al ingezonden. Dan is uw voorstel afgewezen omdat uit uw gegevens blijkt dat u het bedrag wel in 12 maanden kunt terug betalen. Dat kan bijvoorbeeld als u een dure (meer dan € 5.000) auto bezit of veel overwaarde hebt op een woning. Dan gaat de Belastingdienst er van uit dat u dit bezit (deels) te gelde kunt maken om uw schuld af te lossen.

mi
door michel de wild - Jun 16, 2016 om 17:38
7 Antwoorden / 5 Vragen

Betalingsregeling had ik al aangevraagd, tijger1 maar door de afwijzing heb ik een krediet aangevraagd, hierbij heb ik gekeken wat kon en wat meer gevraagd zodat ik ook een 2e hands auto kon nemen, en daar werd op gereageerd.
Ik weet niet welke programma de belasting heeft, maar deze staan automatisch ingevuld, ik weet dat ik deze had moet controleren, maar ook hier weer je gaat er van uit dat zo'n grote instelling wel goed is, en dat zij die vooraf ingevulde aanslagen goed invullen. Zelfs daar kun je niet dus van op aan.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2016 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

je gaat er van uit dat zo'n grote instelling wel goed is, en dat zij die vooraf ingevulde aanslagen goed invullen. Zelfs daar kun je niet dus van op aan.

Je bent en blijft zélf verantwoordelijk.

En de betalingsregeling geldt voor de termijn van 1 jaar.
Dus zou de tering maar eens naar de nering zetten.

Cookies
door Cookies - Jun 16, 2016 om 18:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....maar ook hier weer je gaat er van uit dat zo'n grote instelling wel goed is, en dat zij die vooraf ingevulde aanslagen goed invullen......

Ook daarvoor wordt door de BD gewaarschuwd. Sorry, maar je leest te slordig en gaat veel te veel van aannames uit.

De meeste gegevens zijn al voor u ingevuld

Het enige wat u moet doen, is deze gegevens vergelijken met uw eigen administratie. Als er iets ontbreekt of niet klopt, kunt u dat aanvullen of verbeteren. Het komt namelijk wel eens voor dat wij niet al uw gegevens hebben.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin verhaal. Omdat u geen langere betalingsregeling kon krijgen, ging u een extra lening vragen zodat u ook nog een tweedehandsauto kon kopen?

U moet zelf een grove fout gemaakt hebben bij het doen van de aangifte, want wat u beweert over de arbeidskorting kan helemaal niet.

ha
door halex - Jun 16, 2016 om 19:29
1374 Antwoorden / 4 Vragen

door michel de wild - 16 jun. 2016 om 17:38

(...)
Ik weet niet welke programma de belasting heeft, maar deze staan automatisch ingevuld, ik weet dat ik deze had moet controleren, maar ook hier weer je gaat er van uit dat zo'n grote instelling wel goed is, en dat zij die vooraf ingevulde aanslagen goed invullen. Zelfs daar kun je niet dus van op aan.

===
Hier klopt helemaal niets van. De arbeidskorting past uw werkgever toe. In het aangifteprogramma staan de gegevens die uw werkgever heeft aangeleverd (dezelfde als op uw jaaropgave staan). Aan het eind van het programma staat een berekening van de verschuldigde belasting. Op basis van uw inkomsten. De heffingskortingen worden daarbij opnieuw berekend. Dus de juiste berekening van de arbeidskorting zit in het programma.
Toen u de aangifte indiende, zag u al dat u moest betalen. Vanaf dat moment kunt u al geld opzij zetten. Dus feitelijk hebt u 12 maanden + de tijd tussen het doen van aangifte en het ontvangen van de aanslag. Dat is al gauw zo'n 15 tot 18 maanden.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 16, 2016 om 19:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u een,  zoals u zegt gigantisch bedrag moet terugbetalen dan heeft u in 2014 een gigantisch salaris gehad ook tov 2013.Niets van gemerkt?
Diewilik