rp
door rpoppen Apr 14, 2011 om 13:52
Geldzaken & recht

Blokker kras&win

Blokker winkelketen heeft een actie "Kras & Win".
Bij aankoop van een artikel krijg je een kraslot waarmee prijzen zijn te winnen.
Op internet kan je dan het lotnummer invullen en alleen als je met de voorwaarden akkoord gaat kan je meedoen.
Hoeveel mensen lezen de voorwaarden goed?
Je moet een stuk naar onderen scrollen om te lezen dat je een verbintenis aangaat met de "vriendenloterij".
De 1e maand gratis, daarna € 8,80 permaand.
Een schandelijke manier van de vriendenloterij om genoeg omzet te creëren op een stiekeme wijze.

16894 11 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Apr 14, 2011 om 13:59
171 Antwoorden / 0 Vragen

Daar ben ik ook bijna ingestonken, maar dan via het Prijzen Circus van V&D

valerius-2
door valerius-2 - Apr 14, 2011 om 13:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja u heeft de voorwaarden gelezen, u weet dus dat dit altijd nodig is.
Maar voor de mensen die dit niet doen is het een goede waarschuwing.
Maak er een tip van.
Bedankt voor het melden, maar mensen die niet naar dit forum kijken zullen wel weer de mist in gaan.

birgit67
door birgit67 - Apr 14, 2011 om 14:02
83 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb toevallig vanmorgen zo'n kras en win lot gekregen.
Ik lees altijd de voorwaarden wel goed maar toch bedankt voor de tip.

poltol
door poltol - Apr 14, 2011 om 14:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Staat ook, met heel kleine lettertjes, op de kaart.
En ............. niets voor niets geldt ook bij Blokker.

Vr.gr. poltol

s.
door s.hooy - May 14, 2011 om 20:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je goed oplet, nadat de code is ingevoerd is hij al verwerkt en kom je op de pagina waar je je kunt aanmelden voor de vrienden loterij. Vul hier gewoon niks in en dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Wat wel raar is, is dat je nu nergens meer iets over de actie kunt vinden of wie de eventuele winnaars zijn. Met de vriendelijke groeten van de Blokker.

spooky01
door spooky01 - May 14, 2011 om 21:45
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik heb per email contact met de blokker hierover gehad en mij werd gemeld dat je alleen benaderd word door de vriendenloterij. Je bent nog nergens lid van, dit was trouwens voor mij al teveel. Ik wil helemaal niks te maken hebben met de postcode loterij, het heeft mij al genoeg moeite gekost om van de reclame van ze af te komen.

moeder56
door moeder56 - May 14, 2011 om 22:16
483 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb deze klacht op 13 april verstuurd aan Mevr.Bouwmeester, lid van de Tweede Kamer, overigens geen reactie op gekregen.

Geachte mevrouw Bouwmeester

ik zag u vanmorgen op TV aangaande de manier waarop loterijen werken.

Deze week kreeg ik bij Blokker codes om in te voeren op het internet waarmee je prijzen kunt winnen.
Nadat ik de code ingevoerd had en mijn gegevens ingevuld op de pagina en op verzenden had gedrukt, kreeg ik een nieuwe pagina zijnde sponsoring van de Vriendenloterij.
Ergens bovenin stond dat mijn code geactiveerd was. Dit in een kleur die niet riep om gelezen te worden.
Midden op de site stond 1X 2X 5X. Dit in fel rood waarvan de middelste knipperde.

Mijn gegevens waren meteen overgenomen op deze pagina.
Ergens onderin was een blokje met verzenden.
Ook hier wordt men misleidt, als je even niet goed oplet (wat ik wel heb gedaan) druk je op verzenden en zit ja aan zo'n loterij vast.

ju
door jupie - May 30, 2011 om 20:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had de kleine lettertjes ook niet gelezen. Enfin, een gewaarschuwd mens........ Maar ik werd vanavond door iemand gebeld die zei dat ze namens de 'Vriendenloterij' belde.
Nadat ze d'r verhaaltje had verteld, vroeg ze om mijn bankrekeningnummer!!! "om hen in staat te stellen om eventuele geldprijzen over te kunnen maken".
Wie doet dat nu nog anno 2011? Ik heb dit niet gegeven, en dat betekende gelijk het einde van het gesprek.
Ik vraag me nu af of het fake was, of dat Vriendenloterij inderdaad vraagt om telefonisch gegevens over je bankrekening te verstrekken.

ma
door machteld_1 - Aug 16, 2011 om 20:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is het augustus en ben ik de afgelopen maanden door diverse organisaties gebeld voor commerciele doeleinden. Mijn telefoonnummer hebben zij doorgekregen van Blokker, na mijn deelname aan de Kras en Win actie.
Naast het feit dat vele mensen zich opgelicht voelen omdat deelname aan de actie bijna onmogelijk werd gemaakt door de onduidelijkheid op de site en het feit dat je (bijna) vast zit aan de Vriendenloterij, wordt je telefoonnummer ook nog eens doorverkocht aan derden!
Misschien heb ik de kleine lettertjes ook niet goed genoeg gelezen, maar Blokker geeft overal op haar site aan dat mijn gegevens niet zullen worden gebruikt door derden. Ik had niet verwacht dat na het invullen van een lotnummer zoveel gedoe zou ontstaan. Ik denk wel 3 x na voordat ik weer mijn gegevens beschikbaar stel.

stacey
door stacey - Aug 16, 2011 om 20:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=machteld schreef op dinsdag 16 aug 2011, 20:12]Misschien heb ik de kleine lettertjes ook niet goed genoeg gelezen, maar Blokker geeft overal op haar site aan dat mijn gegevens niet zullen worden gebruikt door derden.

Dat klopt, maar dat betreft gegevens die verzameld worden door (je) bezoek aan hun site.....
dat is wat anders dan gegevens invullen naar aanleiding van een actie en dat staat ook vermeld in de voorwaarden.
Dat geldt overigens voor vrijwel elke (win)actie.........

Waar denk je dat het geld voor beschikbare prijzen anders vandaan komt dan ?!
Niet uit het bonuszakje van de directie........ ;-)

nicky
door nicky - May 16, 2014 om 21:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik kreeg vanmorgen z'on bewuste kraslot, nadat ik deze reviews allemaal heb gelezen heb ik het meteen verscheurd en weggegooid.
Dit is pure geldklopperij.
Bedankt voor al die waarschuwingen hier maar ik blijf het gewoon schandalig vinden zeker van z'on bekende winkelketen als de Blokker, het vertrouwen is gelijk gedaald, jammer.