rd
door rdohigh2 Jul 12, 2011 om 16:40
Geldzaken & recht

Boete krijgen vor de meest kleine overtredingen

Ik stond voor een kruispunt te wachten op een groep schoolkinderen, dit duurde even waardoor ik mijn mobiel uit mijn zak haalde om te kijken naar een sms. Toen ik weer doorreed heb ik mijn mobiel weer in mijn zak gedaan, ik heb dus mischien 5 meter met mijn mobiel nog in de hand gereden. Bij het kruispunt stond een politie in burger. deze heeft mij aangehouden omdat ik mijn gsm onder het rijden in mijn zak dee. 180 euro boete. het is toch te gek voor woorden dat ik voor dit vergrijp een boete krijg.
Het kleine beetje respect dat ik nog had voor de politie is helemaal weg.

1880 28 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 12, 2011 om 16:58
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt geen bekeuring gehad omdat je je gsm tijdens het rijden in je zak deed, maar omdat je hem in je hand had.

Ik geef toe het is een beetje kinderachtig, maar ja, regels zijn regels.

rd
door rdohigh2 - Jul 12, 2011 om 17:05
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dat weet ik wel , maar de politie is er voor je veiligheid en als hij ziet dat ik hem gewoon weer in mijn zak stop, wat hij ook zegt dan is dit zeer kinderachtig

=sonjaatje schreef op dinsdag 12 jul 2011, 16:58: Je hebt geen bekeuring gehad omdat je je gsm tijdens het rijden in je zak deed, maar omdat je hem in je hand had.

Ik geef toe het is een beetje kinderachtig, maar ja, regels zijn regels.

vladja
door vladja - Jul 12, 2011 om 17:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Jij zegt 5 meter moet kunnen. Een ander zegt 10 meter moet nog kunnen. Waar ligt de grens? En hoe controleer je die 5 of 10 meter?

De gemakkelijkste en controleerbare grens is 0 meter. Ga je over die grens 5 of 100 of meer meter, dan ben je controleerbaar in overtreding. Heeft helemaal niets met respect te maken.

Vladja

tdehond
door tdehond - Jul 12, 2011 om 17:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Helaas, een terechte boete.

Wanneer krijg je een boete?

Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden. Ook als je niet aan het bellen bent, krijg je hiervoor een boete; je mag dus geen SMS-berichten versturen of lezen, een adres opzoeken of een telefoonnummer opslaan. Als je betrokken bent bij een ongeluk met de telefoon in je hand, kan de straf flink oplopen!

Bron: klik hier

rd
door rdohigh2 - Jul 12, 2011 om 17:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dus jij wil zeggen dat dit allemaal maar moet kunnen? Denk je nou echt dat mensen zo meer respect krijgen voor de politie. Kom nou. Ik probeer me altijd netjes aan de regels te houden. En ik geef toe dat ik niet mag bellen en rijden te gelijk maar ik stond stil. Als je stil staat mag je je mobiel in je handen hebben. Dit is niet tegen de regels in. Op het moment dat ik weg reed deed ik hem in mijn zak, dit zou ongeveer 5 meter geweest zijn. Als ik eten in mijn hand had dan was dit geen probleem geweest. Toen ik weg reed heb ik helemaal niet meer naar mijn telefoon gekeken. Ik vind alleen dat politieagenten meer begrip kunnen tonen

=vladja schreef op dinsdag 12 jul 2011, 17:10: Jij zegt 5 meter moet kunnen. Een ander zegt 10 meter moet nog kunnen. Waar ligt de grens? En hoe controleer je die 5 of 10 meter?

De gemakkelijkste en controleerbare grens is 0 meter. Ga je over die grens 5 of 100 of meer meter, dan ben je controleerbaar in overtreding. Heeft helemaal niets met respect te maken.

Vladja

rd
door rdohigh2 - Jul 12, 2011 om 17:24
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn er ook nog mensen in dit land die dit wel begrijpen?????????????????????? Ik krijg alleen maar negatieve reacties. Kon no

=rdohigh2 schreef op dinsdag 12 jul 2011, 16:40: Ik stond voor een kruispunt te wachten op een groep schoolkinderen, dit duurde even waardoor ik mijn mobiel uit mijn zak haalde om te kijken naar een sms. Toen ik weer doorreed heb ik mijn mobiel weer in mijn zak gedaan, ik heb dus mischien 5 meter met mijn mobiel nog in de hand gereden. Bij het kruispunt stond een politie in burger. deze heeft mij aangehouden omdat ik mijn gsm onder het rijden in mijn zak dee. 180 euro boete. het is toch te gek voor woorden dat ik voor dit vergrijp een boete krijg.
Het kleine beetje respect dat ik nog had voor de politie is helemaal weg.

rd
door rdohigh2 - Jul 12, 2011 om 17:25
6 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik weg reed was ik al bezig hem in mijn zak te doen. Ik was helemaal niet met mijn telefoon bezi

=tdehond schreef op dinsdag 12 jul 2011, 17:20: Helaas, een terechte boete.

Wanneer krijg je een boete?

Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden. Ook als je niet aan het bellen bent, krijg je hiervoor een boete; je mag dus geen SMS-berichten versturen of lezen, een adres opzoeken of een telefoonnummer opslaan. Als je betrokken bent bij een ongeluk met de telefoon in je hand, kan de straf flink oplopen!

Bron: klik hier

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 12, 2011 om 17:37
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als een politieagent naar ieders uitleg moet luisteren waarom ie geen boete verdient, dan kunnen ze nog wel tig agenten aanstellen.

Er is een regel dat je geen gsm vast mag houden als je rijdt, een agent constateerd dat je dat wel doet, dus hop, een terechte bekeuring.

tdehond
door tdehond - Jul 12, 2011 om 17:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Toen ik weg reed was ik al bezig hem in mijn zak te doen. Ik was helemaal niet met mijn telefoon bezig

@ rdohigh2

U had dus de telefoon tijdens het rijden in uw hand.
Ook als je niet aan het bellen bent, krijg je hiervoor een boete;
Dus kreeg u terecht een bekeuring.

rd
door rdohigh2 - Jul 12, 2011 om 18:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil er mee zeggen dat de politie ook gewoon begrip kan tonen. Maar ja, jij snapt dat dus blijkbaar niet

=tdehond schreef op dinsdag 12 jul 2011, 17:44: Toen ik weg reed waik al bezig hem in mijn zak te doen. Ik was helemaal niet met mijn telefoon bezig

@ rdohigh2

U had dus de telefoon tijdens het rijden in uw hand.
Ook als je niet aan het bellen bent, krijg je hiervoor een boete;
Dus kreeg u terecht een bekeuring.

freya
door freya - Jul 12, 2011 om 18:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig om te lezen hoe mensen toch altijd weer proberen om regels 'op te rekken', zodra ze er zelf het slachtoffer van zijn geworden.....

Kortom, de regel zou niet moeten zijn 'je mag geen GSM in je handen hebben tijdens het autorijden', maar 'je mag geen GSM in je handen hebben tijdens het autorijden, tenzij je hem, na het wegrijden, binnen 5 meter in je zak doet'.
Ik dacht het toch niet....

Gewoon een zure appel, even doorbijten, niet zeuren, gewoon betalen en nooit meer doen.

Freya

tdehond
door tdehond - Jul 12, 2011 om 18:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik stond voor een kruispunt te wachten op een groep schoolkinderen, dit duurde even waardoor ik mijn mobiel uit mijn zak haalde om te kijken naar een sms.

@ rdohigh2

Uw situatie beschrijving begint met dat u bij een kruispunt staat te wachten terwijl een groep schoolkinderen over steekt.

Ik houd dan liever in de gaten wat de schoolkinderen doen, dan dat ik mij laat afleiden door een sms.
Als iets in IMHO onvoorspelbaar gedrag vertoont dan is dat een groep schoolkinderen.

M.i. dus volkomen terecht dat u een bekeuring krijgt als u tijdens het rijden uw gsm in uw zak doet.
Het vasthouden is nu eenmaal strafbaar.

Ik ben het met u eens d at het niet leuk is om een bekeuring te krijgen, maar m.i. is de bekeuring terecht.

vladja
door vladja - Jul 12, 2011 om 18:49
8293 Antwoorden / 27 Vragen

rdohigh2 dinsdag 12 jul 2011, 17:24

Zijn er ook nog mensen in dit land die dit wel begrijpen?????????????????????? Ik krijg alleen maar negatieve reacties. Kon nou

Nee, dat begrip is er kennelijk niet. Zoals freya al zegt: Als je zelf ineens geconfronteerd wordt met de regels, dan mogen die wel een beetje opgerekt worden en moet er begrip getoond worden, anders is er geen begrip en respect meer voor de handhavers.

Als ze overal de regels een beetje op moeten kunnen rekken, want dat zou dan voor iedereen moeten gelden, dan wordt het een zooitje. Dat worden dan regelhandhaving uit een Bananenrepubliek.

En nu wordt er gevraagd om mijn begrip door iemand, die zelf de regels niet respecteert (en vindt het ze opgerekt moeten kunnen worden omdat die tegen de lamp loopt). Helaas, daar kan ik geen begrip en respect voor opbrengen.

Vladja

we
door websiteeigenaar - Jul 12, 2011 om 20:22
12 Antwoorden / 2 Vragen

Iedereen die betrapt word met een gms was toch eigenlijk niet aan het bellen keek alleen maar even?

We wonen nog steeds in een van de betere landen in de wereld, helaas zijn Nederlanders grote verwende zeuren die niet inzien hoe goed we het hier over het algemeen hebben.
Waarschijnlijk zijn we zelfs het grootste zeur volk ter wereld.

Nee tevreden ben ik niet over alles :)

pino123
door pino123 - Jul 12, 2011 om 20:26
2768 Antwoorden / 14 Vragen

Je maakt een domme fout.... Gaat het daarna goed lopen praten en daarna verwijten lopen maken....

Iedereen die het niet met je eens is, die begrijpt het niet.... Er is er maar een die het niet begrijpt en dat ben jij en daar heb je nu de boete voor gehad.

Je neemt toch zelf het risico of niet? 99 van de 100 keer wordt je niet gepakt, nu wel, eigen domme schuld...

pino123
door pino123 - Jul 12, 2011 om 20:27
2768 Antwoorden / 14 Vragen

We wonen nog steeds in een van de betere landen in de wereld, helaas zijn Nederlanders grote verwende zeuren die niet inzien hoe goed we het hier over het algemeen hebben.
Waarschijnlijk zijn we zelfs het grootste zeur volk ter wereld.

Nee tevreden ben ik niet over alles :)

@websiteeigenaar,

En wat doet dit er toe?

we
door websiteeigenaar - Jul 12, 2011 om 20:35
12 Antwoorden / 2 Vragen

Ik haakte even in op zijn klacht over nederland:

Zijn er mensen die dit land wel begrijpen???????????????

testcase
door testcase - Jul 13, 2011 om 00:38
189 Antwoorden / 1 Vragen

wat pino zegt

empyria
door empyria - Jul 13, 2011 om 09:07
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rdohigh2 schreef op dinsdag 12 jul 2011, 17:24]Zijn er ook nog mensen in dit land die dit wel begrijpen?????????????????????? Ik krijg alleen maar negatieve reacties. Kon nou[quote=rdohigh2 schreef op dinsdag 12 jul 2011, 16:40]Ik stond voor een kruispunt te wachten op een groep schoolkinderen, dit duurde even waardoor ik mijn mobiel uit mijn zak haalde om te kijken naar een sms. Toen ik weer doorreed heb ik mijn mobiel weer in mijn zak gedaan, ik heb dus mischien 5 meter met mijn mobiel nog in de hand gereden. Bij het kruispunt stond een politie in burger. deze heeft mij aangehouden omdat ik mijn gsm onder het rijden in mijn zak dee. 180 euro boete. het is toch te gek voor woorden dat ik voor dit vergrijp een boete krijg.
Het kleine beetje respect dat ik nog had voor de politie is helemaal weg.

Ja, ik begrijp het wel!
Ik ben het met u eens, vind het ook kinderachtig.
Politieman had ook kunnen zeggen "U mag uw mobiel niet eens vast houden tijdens het rijden, let u daar in het vervolg op"
U bent waarschijnlijk een dienstklopper tegengekomen. :-/

Conclusie, helaas boete betalen, politieman staat wel in z'n recht.
En, snel een digitaal klokje voor in uw auto aanschaffen! ;-)

empyria
door empyria - Jul 13, 2011 om 09:09
504 Antwoorden / 3 Vragen

Oh, over dat klokje, ik dacht dat u keek hoe laat het was op uw gsm...

Hoe ik daar nou weer op kom is me ff een raadsel...:-/

pino123
door pino123 - Jul 13, 2011 om 11:17
2768 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=empyria schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:07]

Ja, ik begrijp het wel!
Ik ben het met u eens, vind het ook kinderachtig.
Politieman had ook kunnen zeggen "U mag uw mobiel niet eens vast houden tijdens het rijden, let u daar in het vervolg op"
U bent waarschijnlijk een dienstklopper tegengekomen. :-/

Conclusie, helaas boete betalen, politieman staat wel in z'n recht.
En, snel een digitaal klokje voor in uw auto aanschaffen! ;-)

Toch ben ik het niet met je eens, hoe kan je van een agent verwachten dat hij op jouw woord afgaat, door te zeggen: 'Ik keek er alleen even op'. Er wordt feitelijk geconstateerd dat je het ding in je hand hebt en dat is genoeg. Niets dienstklopper of wat dan ook, anders gaan we gewoon allemaal zeggen dat we er even op keken.
Bij deze vind ik het dus ook niet kinderachtig, maar een 'niet slimme' handeling van de bestuurder.

rd
door rdohigh2 - Jul 13, 2011 om 12:26
6 Antwoorden / 1 Vragen

In ieder geval iemand die mij snapt, lol. De rest die alleen maar negatief over mij schrijven zijn zeker zelf ambtenaar of ambtenaar geweest

=empyria schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:07:
=rdohigh2 schreef op dinsdag 12 jul 2011, 17:24: Zijn er ook nog mensen in dit land die dit wel begrijpen?????????????????????? Ik krijg alleen maar negatieve reacties. Kon no
=rdohigh2 schreef op dinsdag 12 jul 2011, 16:40: Ik stond voor een kruispunt te wachten op een groep schoolkinderen, dit duurde even waardoor ik mijn mobiel uit mijn zak haalde om te kijken naar een sms. Toen ik weer doorreed heb ik mijn mobiel weer in mijn zak gedaan, ik heb dus mischien 5 meter met mijn mobiel nog in de hand gereden. Bij het kruispunt stond een politie in burger. deze heeft mij aangehouden omdat ik mijn gsm onder het rijden in mijn zak dee. 180 euro boete. het is toch te gek voor woorden dat ik voor dit vergrijp een boete krijg.
Het kleine beetje respect dat ik nog had voor de politie is helemaal weg.

Ja, ik begrijp het wel!
Ik ben het met u eens, vind het ook kinderachtig.
Politieman had ook kunnen zeggen "U mag uw mobiel niet eens vast houden tijdens het rijden, let u daar in het vervolg op"
U bent waarschijnlijk een dienstklopper tegengekomen. :-/

Conclusie, helaas boete betalen, politieman staat wel in z'n recht.
En, snel een digitaal klokje voor in uw auto aanschaffen! ;-)

druifje01
door druifje01 - Jul 13, 2011 om 13:33
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik zou maar stilletjes denken "Stom van mij, pech gehad" en niet meer doen!

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 13, 2011 om 13:42
1961 Antwoorden / 1 Vragen

We snappen je heel goed. Je hebt een bekeuring gekregen die jij onzinnig vindt maar die wettelijk gezien wel terecht is.

Daar baal je van, heel begrijpelijk, dure les, maar niks meer aan te doen.

Je hoeft echt geen (ex) ambtenaar te zijn om er zo over te denken.

vladja
door vladja - Jul 13, 2011 om 13:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=rdohigh2 schreef op woensdag 13 jul 2011, 12:26]In ieder geval iemand die mij snapt, lol. De rest die alleen maar negatief over mij schrijven zijn zeker zelf ambtenaar of ambtenaar geweest.

Ja, daar hebben we weer de klassieke reactie. Vrijwel iedereen is het niet met je eens. Dat is niet de reacties, die je wilt hebben. Dan deugt de boodschap-brenger (als persoon) niet en beschuldig/val je de boodschap-brenger aan en niet de boodschap (daar valt ook weinig tegen in te brengen, je was in overtreding). Wat zegt die manier van reageren over jou (als persoon) zelf?

Ik deel geen kwalificaties uit, die mag je zelf invullen.

Vladja

pino123
door pino123 - Jul 13, 2011 om 23:14
2768 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=rdohigh2 schreef op woensdag 13 jul 2011, 12:26]In ieder geval iemand die mij snapt, lol. De rest die alleen maar negatief over mij schrijven zijn zeker zelf ambtenaar of ambtenaar geweest.

Zegt meer over jou dan over de politieagent denk ik....... Even 'domme' reactie als de reactie op de boete....

nb
door nbw - Jul 14, 2011 om 02:29
521 Antwoorden / 24 Vragen

Ben altijd nieuwsgierig naar mensen die in ogen een absurde verkeersboete krijgen. En Ja ze staan op tactische plaatsen en ja heel nederland geeft flitsers door en ja een dikke reep chocola lijkt op een mobiel in handen en je wint het nooit van een ambtenaar in functie. En natuurlijk is ook dat maar een mens en ook hij/zij kan een fout maken.

Echter niemand besefd dat politie ook lichaamsdelen van de weg moet verzamelen als (natuurlijk altijd een ander) het toch eens mis gegaan is.Die bestuurders dachten ook allemaal de chauffeurs te zijn en fuck de irritante boeteregen van de politie. Het lijkt op een volkssport met als uitkomst schelden en vloeken en probleemloos accepteren dat er elk jaar 1000 minder zijn. En 10.000 voor de rest van hun leven zorg behoeven.

Nederland heeft nog een heel slap handhavingsbeleid. Een auto is een potentieel een ongewild moordwapen. Wat mij betreft 3x geflitst en te hard in 1 jaar nooit meer rijbewijs afgeven zonder aanziens der persoon.

Weet best dat dit nooit zal gebeuren want de economische belangen gaan altijd voor .Half nederland in het openbaar vervoer jagen is niet te doen.
Beter is dat sommige pechvogels gewoon maar doodgaan in het verkeer.En dat hier mensen uit hun vel springen als ze een reep chocolade aan hun oor hebben en beboet worden.

In memoriam Vincent.

.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2011 om 10:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rdohigh2,

Natuurlijk geeft het je een rotgevoel. Heel begrijpelijk. € 180 weggegooid.
Maar wel terecht. Ze zouden veel meer een zero-tolerance beleid moeten voeren!
Helaas is er te weinig blauw op straat en is de handhaving van de regelgeving verwaterd. En mede daardoor neemt men het niet zo nauw meer met de regels.
Jammer.