ri
door rita bevers Nov 6, 2013 om 17:42
Geldzaken & recht

Boetevrij extra aflossen hypotheek

Onze hypotheek staat helaas 'onder water' en onlangs ben ik werkeloos geworden. De crisis is dus goed voelbaar bij mijn partner en mij. We willen nu graag extra aflossen op onze hypotheek, echter sns helpt niet echt mee. Onze hypotheek bestaat uit 3 delen, onder hetzelfde hypotheeknummer. Voor een deel (het grootste) betalen we 4,6% rente,voor de andere 2 delen 5,15%. We willen graag de 2 duurste delen in stappen boetevrij extra aflossen. Daar krijgen we echter geen toestemming voor van sns, we mogen 10% boetevrij aflossen over elk van de 3 delen. Veel banken denken in deze tijd mee met de klanten door het toestaan van meer dan 10% boetevrij af te lossen of boetevrij schenkingen af te lossen of boetevrij tot de WOZ waarde af te lossen. Dit alles is niet het geval bij sns en dat terwijl de bank is ontstaan uit de FNV en nu een staatsbank is waar we als burgers de wrange vruchten van plukken en waar we aan mee betalen. We zijn zeer zeer teleurgesteld in sns en vragen om uw reactie.

972 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2013 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De vraag is natuurlijk of voor elk hypotheek onderdeel dezelfde voorwaarden gelden. Dat kunt u in uw hypotheekacte nalezen. Als u voor elk deel 10% boetevrij mag aflossen, dan doet u dat toch? Die 0,55% zet echt geen zoden aan de dijk.

U lost af van uw eigen geld, dus geen schenking. Dus daar kunt u zich niet op beroepen.

Afgezien daarvan, vraag ik mij af of het verstandig is nu af te lossen, terwijl u in de WW zit. U weet niet hoelang dat gaat duren.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Nov 8, 2013 om 14:21
54 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Rita,

Jammer dat je dit gevoel hebt. We kunnen ons voorstellen dat jullie je in een lastige situatie bevinden. Kun je je contactgegevens, het hypotheeknummer en een korte situatieschets mailen naar webcare@sns.nl? Dan leggen we de situatie nog een keer voor aan onze hypotheekafdeling.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

ri
door rita bevers - Nov 13, 2013 om 21:34
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=snsbank webcare schreef op vrijdag 8 nov 2013, 14:21]Beste Rita,

Jammer dat je dit gevoel hebt. We kunnen ons voorstellen dat jullie je in een lastige situatie bevinden. Kun je je contactgegevens, het hypotheeknummer en een korte situatieschets mailen naar webcare@sns.nl? Dan leggen we de situatie nog een keer voor aan onze hypotheekafdeling.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2013 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hoeft niet per se te quoten, maar kunt uw reactie gewoon in het grijze vak tikken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rooah
Rooah - Jul 4, 2024 om 12:02
Garantie & verzekeringen

Beddenleeuw - Past bestelling zonder overleg aan

Beste leden,

Op 16-06-2024 hebben wij een boxspring besteld bij beddenleeuw.nl. Het gaat om een boxspring van 180x200 in de stof ecru (beige) incl. montage.
Op 24-06-2024 hebben wij bevestiging gekregen dat onze bestelling is ingepland voor uitlevering op 03-07-2024. 
Op 02-04-2024 ontvang ik keurig een mail met het verwachte tijdslot. De boxspring zal de volgende dag worden ... Lees meer

Mo
Movara - Jul 3, 2024 om 13:27
Winkels & webshops

Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat

heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz ... Lees meer

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer