re
door rein37 Mar 7, 2012 om 12:03
Geldzaken & recht

CAK

Ik krijg een nota van het CAK met een eigen bijdrage MAG ik deze voor de ink. bel aftrekken voor 2011.
vr.gr.rein

1527 14 Rapporteer

bl
door bloem2004 - Mar 7, 2012 om 12:33
37 Antwoorden / 8 Vragen

Nee, deze is niet aftrekbaar.

stacey
door stacey - Mar 7, 2012 om 12:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De eigen bijdragen voor zorg met verblijf en zorg zonder verblijf,
zijn niet langer aftrekbaar van de belasting.
Hiervoor in de plaats komt een korting op de eigen bijdrage..........Info

jantje7
door jantje7 - Mar 7, 2012 om 12:38
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Uw vraag is voor meerdere uitleg vatbaar. Zijn het de eigenbijdragen tot het bedrag van € 165,00 dan mogen ze niet mee worden genomen, zijn het eigen bijdragen van bv psychologie of medicijnen mogen ze wel worden meegenomen.

Jantje

ja
door jans2 - Mar 7, 2012 om 12:38
311 Antwoorden / 4 Vragen

De eigen bijdrage aan het CAK kan WEL worden afgetrokken, mits de drempel (bij ziektekosten) bereikt wordt.

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2012 om 13:31
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Heb "een mannetje" (accountant) die altijd belastingen voor me regelt en gisteren gevraagd of ik de CAK papieren van 2011 erbij kon doen, of het dus nut had en dat werd bevestigd, heb dus alles bij hem gedeponeerd. En uiteraard, zoals jans2 zegt minus de vorig jaar geldende €165,00.

getty
door getty - Mar 7, 2012 om 18:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=jans2 schreef op woensdag 7 mrt 2012, 12:38]De eigen bijdrage aan het CAK kan WEL worden afgetrokken, mits de drempel (bij ziektekosten) bereikt wordt.

De bijdrage aan het cak voor WMO kosten (huishoudelijke hulp, scootmobiel etc) is NIET aftrekbaar. U ontvangt al direct op de rekening 33% wtcg korting.

De drempel waar jans2 en terormin over spreken heeft NIETS met deze eigen bijdrage te maken. Dit gaat over het eigen risico bij de zorgverzekeraar. Die incasseren NOOIT via het CAK>

tenormin
door tenormin - Mar 7, 2012 om 18:42
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Getty, heb geen idee, daarom "mannetje" gevraagd, zijn ja heeft dan waarschijnlijk te maken met 2011 en opname verpleeghuis van overleden man en alle betalingen daarmee gepaard gaand. Dus niet de €165,00? Wel, dat dan niet maar hij wilde ze er wel bij hebben.

getty
door getty - Mar 7, 2012 om 19:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 7 mrt 2012, 18:42]Getty, heb geen idee, daarom "mannetje" gevraagd, zijn ja heeft dan waarschijnlijk te maken met 2011 en opname verpleeghuis van overleden man en alle betalingen daarmee gepaard gaand. Dus niet de €165,00? Wel, dat dan niet maar hij wilde ze er wel bij hebben.

Inderdaad is een deel van de eigen bijdrage via het CAK van de awbz ivm verpleeghuis aftrekbaar. Zeker niet alles, slechts een klein deel. Dat eigen risico van € 165 ??? Geen idee wat hij daarmee heeft gedaan, maar dat is zeker GEEN aftrekpost.

re
door rein37 - Mar 8, 2012 om 13:21
98 Antwoorden / 84 Vragen

Beste mensen,bedankt voor jullie reactie's rest mij toch nog een vraag die €165 wat betekent dat eigenlijk, is mij niet bekend.vr.gr.Rein

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2012 om 13:26
16872 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rein37 schreef op donderdag 8 mrt 2012, 13:21]Beste mensen,bedankt voor jullie reactie's rest mij toch nog een vraag die €165 wat betekent dat eigenlijk, is mij niet bekend.vr.gr.Rein

Dat was de eigen bijdrage van vorig jaar, wat nu is opgehoogd vanaf 1 januari 2012 naar €220,00 per persoon. Voor de Zorgverzekering, ter nog meer verduidelijking.

re
door rein37 - Mar 8, 2012 om 13:50
98 Antwoorden / 84 Vragen

Hallo tenormin, u schrijft dat dit de eigen bijdrage is € 165 in 2011 en in 2012 is dat € 220, n.m.m.was dat in 2011 € 170, daar dat het mij niet duidelijk was wat u bedoelde. Deze bedragen vertegenwoordigen eigenlijk het eigen risico of wordt er anders bedoeld.
vr.gr.Rein

vladja
door vladja - Mar 8, 2012 om 13:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=rein37 schreef op donderdag 8 mrt 2012, 13:50]Hallo tenormin, u schrijft dat dit de eigen bijdrage is € 165 in 2011 en in 2012 is dat € 220, n.m.m.was dat in 2011 € 170, daar dat het mij niet duidelijk was wat u bedoelde. Deze bedragen vertegenwoordigen eigenlijk het eigen risico of wordt er anders bedoeld.
vr.gr.Rein

Tenormin haalt weer dingen door elkaar. Die bedragen slaan op het eigen risico voor de zorgverzekeraar en hebben niets met het CAK te maken. Het eigen risico van de zorgverzekeraar is niet aftrekbaar voor de belastingen.

Vladja

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2012 om 14:10
16872 Antwoorden / 108 Vragen

ja rein, €170,00, verder had ik het over andere zaken die je bij het CAK kan neerleggen (dat gaat over verpleeghuizen - zie getty 's 19:16 info).

re
door rein37 - Mar 8, 2012 om 16:05
98 Antwoorden / 84 Vragen

Beste mensen, nogmaals bedankt voor de info vr.gr. rein