sc
door schobben8620 Mar 16, 2013 om 18:47
Geldzaken & recht

Conflict met woningbouwvereniging

L.s.,
Ik huur al enige jaren een woning van een woningbouwvereniging. Nu lekte mijn fonteinkraantje op het toilet. Telefonisch contact gehad met de wbv of dit gerepareerd kon worden. De leidinggevende deed heel moeilijk maar uiteindelijk vertelde zij je hebt geen onderhoudsabonnement en alleen kranen die verouderd zijn vallen onder onze service. Hoezo verouderd, de woning is van de jaren zestig dus de kraan ook. Maar ik zal een loodgieter bellen. Prima. Loodgieter is gekomen en binnen een paar minuten was het euvel opgelost, een of ander tandwieltje was afgesleten. De zelfde ochtend was de waterleiding afgesloten omdat bij mijn benedenburen gerenoveerd werd door de wbv. Het water er weer op maar mijn toilet bleef doorlopen. De loodgieter was er toch dus hij een leidinggevende gebeld met het verzoek of er een nieuwe vlotter in mocht ondanks dat ik geen abonnement had. Geen probleem. Zo gezegd zo gedaan. 10/15 minuten en het klusje was geklaard. Enkele weken later een rekening van de beide reparatie's tbv. 77,--. Contact gezocht met de wbv telefonisch de leidinggevende vertelde dat de andere leidinggevende nooit geen toestemming had mogen geven voor vernieuwing van de vlottter. Toen een aanmaning gekregen, daarop gereageerd via de mail dat het mijn inziens een misverstand was en dat ik bij geen reactie hunnerzijds de rekening niet als verzonden beschouw. Niets op gehoord, totdat ik vanochtend een incassobrief in de brievenbus vond.
Hoe nu te handelen?
Uw reactie tegemoet ziende,
met vriendelijke groet,
Noah

1717 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Hoe nu te handelen?........

Rekening eens betalen? Dit soort klusjes vallen tegenwoordig onder het service abonnement. Je hebt er zelf voor gekozen zo'n abo niet af te sluiten, dus krijg je de rekening gepresenteerd.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Bereidt u maar voor op een hoop gedoe.
De WvB staat m.i. in haar gelijk, want geen abbo is geen service.
Dat van de WC vlotter is echter een gevolg van hun werkzzaamheden dus dat hoort er m.i. niet bij.

Dus, stel de WvB voor dat u wel het kraantje betaald maar niet de vlotter.
Maar nogmaals misschien is het handiger om nu te betalen en dan een abbo te nemen.
Bent u van alle gezeur af.

Succes, poltol.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het water op uw toilet bleef doorlopen was waarschijnlijk het gevolg van even droogstaan van het reservoir, waardoor de vlotter bleef hangen. U had ook zelf het deksel op kunnen tillen.

Maar al deze kleine klusjes zijn voor eigen rekening. Dus per omgaande betalen, anders wordt het nog veel duurder

ve
door verwijderd - Mar 16, 2013 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u is toegezegd dat het gratis zou zijn, dan staat u in uw recht. De persoon aan de telefoon spreekt namens de wbv. Dus als die vlotter er mocht komen zonder onderhoudscontract dan hoeft u die niet te betalen. Hetzelfde geldt voor die andere klus.

Achteraf een toezegging intrekken, is niet mogelijk. U moet van te voren weten of u ervoor moet betalen, anders had u ook kunnen besluiten de reparaties niet te laten uitvoeren. Heeft niets met een onderhoudscontract te maken. In uw geval zou het net zo goed onder coulance kunnen vallen.
Anders hadden ze maar tegen u moeten zeggen dat het niet mogelijk is zonder onderhoudscontract.

De rekening valt me overigens qua hoogte erg mee.
Is er niet uit te komen met een soort midden oplossing. Dat u zegt vanaf nu een onderhoudscontract te nemen en dat zij het hier dan bij laten?

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Betalen!

ve
door verwijderd - Mar 17, 2013 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo schobben8620,

Van wie kwam die rekening, van de loodgieter of van de wbv?
Als die van de wbv kwam dan zou ik die toch bestrijden, aangezien de wbv de opdracht aan de loodgieter gegeven heeft, nietwaar? Krijg je de rekening van de loodgieter dan zou ik daar eens aan de bel trekken wie de opdrachtgever geweest is.

Normaal gesproken zijn dit soort klusjes dus voor eigen rekening óf je moet dus dat onderhoudsabonnement hebben. Maar .... aan de telefoon heeft iemand gezegd dat je het kunt laten maken! Neem aan dat de loodgieter dit kan bevestigen.

Met vr.gr.