ri
door riakeurentjes Jun 20, 2013 om 09:42
Geldzaken & recht

Contract annuleren

Ik heb op 10 april 2013 een contract ondertekend bij Scarlet.
Maar ik wil er toch vanaf ,dat heb ik geprobeerd maar dat moest binnen 5 dagen ,ik was er niet en toen ik thuis kwam lag er een brief ik heb gevraagd om mijn contract te annuleren maar dat kon niet meer ik was te laat.
Wat kan ik doen om het contract te annuleren

1796 12 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 20, 2013 om 09:46
937 Antwoorden / 2 Vragen

Niets, u bent te laat.

Alvast opzeggen voor de eind datum van het contract, en daar een schriftelijke bevestiging van vragen, dan wordt het tenminste niet verlengd.

Of u nu thuis was of niet dat maakt niet uit, wanneer de datum verstrijkt voor het cancelen van een contract dan is die datum verstreken en zit er niets anders op dan het contract uitzingen.

me
door mein33 - Jun 20, 2013 om 11:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft niet aan de anuleringsvoorwaarden voldaan.
Dus uw contract uitdienen.
Wel, liefst vroegtijdig, opzeggen.

dearagain
door dearagain - Jun 20, 2013 om 14:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb op 10 april 2013 een contract ondertekend bij Scarlet.

*als je nu even bovenstaande zin uitlegt, dan kunnen we je wellicht verder helpen

alfatrion
door alfatrion - Jun 20, 2013 om 15:40
1659 Antwoorden / 1 Vragen

In het geval van Colportage is de overeenkomst nietig. In dit geval hoeft u niets te doen.

In het geval van koop op afstand bedraagt de bedenktermijn drie maanden. Als u al een brief heeft gestuurd en de Scarlet het ontvangst heeft bevestigd, dan hoeft u in principe niets mee te doen.

In alle overige gevallen heb je pech.

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2013 om 18:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een contract ondertekend? Hoe is dat tot stand gekomen. Is er iemand aan de deur geweest? Want dat valt onder colportage en daar gelden geen 5 dagen bedenktijd voor. Dan zou je er nog onderuit kunnen komen. Laat hier even weten hoe het is gegaan.

ri
door riakeurentjes - Jun 20, 2013 om 18:58
3 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 20 jun 2013, 11:34]Een contract ondertekend? Hoe is dat tot stand gekomen. Is er iemand aan de deur geweest? Want dat valt onder colportage en daar gelden geen 5 dagen bedenktijd voor. Dan zou je er nog onderuit kunnen komen. Laat hier even weten hoe het is gegaan.

ri
door riakeurentjes - Jun 20, 2013 om 19:05
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ze zijn aan de deur geweest.

aurora1
door aurora1 - Jun 20, 2013 om 19:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk dan even hier Consuwijzer,colportage: klik hier.

vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2013 om 19:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, als er iemand aan de deur is geweest, dan is er sprake van colportage. Weet je zeker dat je maar 5 dagen bedenktijd had? Dat is nl erg belangrijk. Kijk nog eens op het contract en kijk of niet 8 dagen staat. Als er 5 dagen staat, dan is het contract niet geldig en dus vernietigbaar. Verder zijn er nog andere dingen belangrijk, lees de tekst van consuwijzer hieronder:

Als het via colportage is gegaan, dan zijn hier allerlei verplichtingen aan verbonden.

Regels voor het contract

Bij colportage gelden de volgende regels:

- U moet het contract meteen op papier krijgen.
- Het contract moet door u en door de colporteur zijn ondertekend.
- Het contract moet in tweevoud zijn. Eén exemplaar van het contract is voor de colporteur en het andere exemplaar krijgt u na ondertekening. Allebei de overeenkomsten moeten hetzelfde zijn.
- De bedenktijd van acht dagen moet op het contract staan.
- De naam en het adres van de colporteur of het bedrijf waarvoor hij werkt moet op het contract staan.

Voldoet het contract niet aan deze regels? Dan is het contract nietig. Dit betekent dat er geen geldig contract is gesloten. Hebt u al betaald? Dan hebt u meestal recht op uw geld terug. Gebruik hiervoor deze voorbeeldbrief over nietigheid.

Lees alles over colportage, klik HIER

Dus geen 8 dagen bedenktijd op het contract staat, dan is het het beste om deze voorbeeldbrief aangetekend naar Scarlet te versturen.

klik HIER

Bepaalde dingen uit de brief zullen op jouw situatie van toepassing zijn en andere niet, dus die moet je aanpassen aan je situatie. Als je ergens over twijfelt, of als iets niet duidelijk is, laat het hier dan weten.

dearagain
door dearagain - Jun 20, 2013 om 20:10
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*controleer de datum op de overeenkomst

*is dat de feitelijke datum, dat de colporteur ook werkelijk aan de deur is geweest

*of is die datum heimelijk naar enkele dagen vroeger verschoven

ekstra info:

3. bij verkoop aan de deur (colportage) wordt ook een afkoelingsperiode in acht genomen:

Bij verkoop aan de deur (colportage) heb je 8 kalenderdagen de tijd om je te bedenken en de koopovereenkomst eenzijdig te ontbinden.
Bij een overeenkomst van meer dan 34 euro, dient ter plekke een handgetekende kopie van de overeenkomst aan de koper te worden overhandigd (dus: zowel de koper als de colporteur dienen de overeenkomst te ondertekenen). Vanaf het moment van overhandigen van de handgetekende kopie gaat de overeenkomst in. Daarom is het heel belangrijk om op dat moment te checken of de korrekte (koop)datum wel op het formulier staat.

mayonaise
door mayonaise - Sep 12, 2013 om 01:45
33 Antwoorden / 1 Vragen

Zeggen dat je verhuist bent buiten het aansluitgebied : ) Dan moeten ze wel ontbinden. Overigens de colportage wet , genoeg redenen /dingen om te annuleren. http://pclooptvast.nl/colportage-wet-2012-voor-u-als-consument-welke-rechten-heeft-u-regels-verkoper-colporteurs/

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 12, 2013 om 02:59
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=mayonaise schreef op donderdag 12 sep 2013, 01:45]Zeggen dat je verhuist bent buiten het aansluitgebied : ) Dan moeten ze wel ontbinden. Overigens de colportage wet , genoeg redenen /dingen om te annuleren. http://pclooptvast.nl/colportage-wet-2012-voor-u-als-consument-welke-rechten-heeft-u-regels-verkoper-colporteurs/

"Mosterd na de maaltijd!"

Als u gaat verhuizen, vrijwillige keus meestal, dat ontslaat u niet van enige contractuele verplichtingen - conform Verbintenissenrecht - jegens Scarlet.

Tegen finale kwijting kunt u dan uw contractuele verplichtingen - afkopen - in één keer voldoen aan Scarlet.

Binnen de zeven werkdagen kunt u het contract/de overeenkomst na totstandkoming daarvan annuleren, liefst schriftelijk en aangetekend, als het conform de Colportagewet is geschied.