el
door elrosso Mar 8, 2016 om 21:26
Geldzaken & recht

Controle auto van de zaak Belasting Aangifte 2015

In de online belasting aangifte over 2015 kan ik nergens vinden waar ik mijn bijtelling van de lease auto kan invullen. Ik heb een auto die ik prive gebruik. Daarnaast betaal ik een vergoeding aan mijn werkgever. Op mijn loonstroken wordt de catalogus waarde percentage opgeteld en van mijn netto salaris de vergoeding afgetrokken. Dit wil ik in mijn aangifte rechttrekken. Vergoeding aan je werkgever is namelijk aftrekbaar van de bijtelling volgens de helpfunctie.

Weet iemand waar je dit doet in de belastingaangifte over 2015? Waar vind ik de bijtelling van een lease auto? Hoe controleer ik deze en corrigeer ik het?

Dank voor de hulp

4595 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2016 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De bijtelling staat nergens vermeld, uw werkgever heeft dat al in de jaaropgave moeten meenemen.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2016 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En mijns inziens had uw werkgever de door u betaalde vergoeding in mindering moeten brengen op de bijtelling. Als dat niet gebeurd is, zou ik het maar opgeven als negatief loon. Bespreek dat met uw werkgever.

el
door elrosso - Mar 11, 2016 om 20:11
21 Antwoorden / 16 Vragen

Dank voor de hulp. Ik zie dat mijn werkgever dit al heeft gedaan.