Bitterbleu
door Bitterbleu Oct 27, 2017 om 18:01
Geldzaken & recht

Deurwaarder ivm tanken niet betaald

Het volgende is me overkomen. Eergisteren heb ik getankt bij een tankstation van Total voor een bedrag van 28 euro. Ik heb keurig betaald (gepind) bij de kassa, althans dat dacht ik. Tot mijn grote schrik krijg ik net een brief van een deurwaarder met een totaalbedrag van 100 euro. Er is geconstateerd dat ik weggereden ben zonder te betalen. Ik heb het nagekeken, en tot mijn opnieuw grote schrik, inderdaad er is niets afgeschreven. Gelukkig was ik samen met iemand dus ik heb iedergeval ern getuige dat ik naar binnen ben gegaan. Een camera zullen ze hebben anders hadden ze m’n gegevens niet kunnen achterhalen. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb ook gelijk gebeld. Wat moet ik doen?

14015 21 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 27, 2017 om 18:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De pomphouder verzoeken om de beelden te bekijken en hem daarna vragen om alleen de 28 euro af te mogen rekenen.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2017 om 18:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik help het u hopen dat Total de deurwaarderskosten er af haalt. Begrijp één ding echter niet: als de pinbetaling niet was gelukt had u toch nog een keer moeten pinnen? Althans, soms werkt mijn pasje niet correct maar dan moet ik het opnieuw doen. Vraag me af of er hier niet twee mensen de fout in zijn gegaan: ook degene die over het pinapparaat gaat had dat moeten opmerken, dat er geen bliepje overging. Zij/hij had u dan ook moeten vragen: wilt u de bon of...?Ga zo snel mogelijk terug en ik hoop voor u dat het lukt. Succes.

Bitterbleu
door Bitterbleu Oct 28, 2017 om 09:41
55 Antwoorden / 58 Vragen

Nu ik terugdenk aan de situatie, het ging ook niet helemaal goed. Ten eerste was de medewerker aan het bellen en ook mij aan het helpen. De eerste keer gaf het apparaat ook een foutmelding waarna de medewerker hard met het
pinapparaat op de balie sloeg en ik nog een keer moest pinnen. Ze gaf ook aan dat dat ding al de hele ochtend kuren vertoonde. Toen dacht ik nog vaag, als het maar niet twee keer afgeschreven wordt. Ze heeft ook niet gevraagd of ik de bon wilde. Maar ik vind het te gek om los te lopen, ik heb te goeder trouw gehandeld. Ik ben naar binnen gelopen en heb gepind. Dat zullen camerabeelden uitwijzen. Ik heb helemaal geen zin om 60 km opnieuw te rijden om te bewijzen dat ik betaald heb.

Topantwoord

AWYeah28
door AWYeah28 - Oct 27, 2017 om 22:46
355 Antwoorden / Vragen

Beste,

Toevallig contactloos gepind? Het bedrag is net boven de €25 en dan moet de pincode ingetoetst worden. Bent u misschien direct na het eerste piepje weggelopen? Raar dat het pinnen niet gelukt is, de medewerker kan dan geen bon uitdraaien en zou direct moeten zien dat de betaling niet is gelukt. Hoe is dit gegaan, heeft de medewerker bevestigd dat er betaald was?

Als u direct bent weggelopen zonder te controleren of de betaling correct was verlopen, heeft de eigenaar van de pomp kosten moeten maken om u te achterhalen. In dat geval zijn de extra kosten dus terecht. Als de pompmedewerker u het idee heeft gegeven dat u betaald hebt, dan kunt u hier via camerabeelden wellicht nog iets van terugzien en zo onder de extra kosten uitkomen. Zeker als het een tankstation is waar u vaker komt, zal de eigenaar u hopelijk ter wille zijn. U zult vast nooit meer bij een kassa weglopen zonder bon!

Succes!

Topantwoord

ja
door janf43 - Oct 28, 2017 om 00:13
733 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom neem ik altijd de bon mee...

Bitterbleu
door Bitterbleu Oct 28, 2017 om 16:18
55 Antwoorden / 58 Vragen

En dat doe ik voortaan dus ook! Dit gebeurd mij geen tweede keer.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Oct 28, 2017 om 01:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Erheen gaan, e.e.a. melden en hopen op coulance.
Telefonisch is niet persoonlijk genoeg. Zulke dingen kun je maar beter persoonlijk proberen op te lossen.

Topantwoord

di
door digioma - Oct 28, 2017 om 03:30
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ze zijn wel extreem snel bij dat pompstation... eergisteren tanken en vandaag al een brief  van de deurwaarder...

ge
door gewicht Oct 28, 2017 om 09:04
170 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, goed opgemerkt. Kwam de brief wel van een "echte" deurwaarder of probeert een onverlaat u op te lichten?

Bitterbleu
door Bitterbleu Oct 28, 2017 om 09:27
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dat was ook mijn eerste gedachte. Waarom gelijk een brief van een deurwaarder? Dat vond die medewerker ook vreemd. Ik heb ter goeder trouw gehandeld. Ik ben naar binnen gegaan en heb gepind. Als ik aan de situatie terugdenk, de mederwerker was aan het bellen en tegelijk mij aan het helpen. Ze was aan het rommelen met de kassa en sloeg een keer hard met het pinapparaat op de balie want “ dat ding deed de hele ochtend al raar” en toen moest ik nog een keer m’n pincode intoetsen. Ik dacht later nog als ik maar niet twee keer heb betaald. Maar hoe dan ook, het is niet van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het bedrag wat ik getankt heb overgemaakt naar de rekening van die deurwaarder. Ik denk niet dat ik opgelicht wordt want het bedrag was inderdaad rond de 30 euro.???? Hoe kan iemand dat weten lijkt mij.

diumenge
door diumenge Oct 28, 2017 om 11:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk een volledig geautomatiseerd proces.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 28, 2017 om 17:17
509 Antwoorden / Vragen

Lijkt me  dat de kassamedewerker ondanks alle nevenwerkzaamheden toch je nummerbord heeft genoteerd.Wordt al met al een moeilijk verhaal om je gelijk te bewijzen. Normaal gesproken eindigd een PIN betaling "U heeft betaald " waarna je de pas uit pinapparaat trekt.

De
door DeKroniek - Oct 28, 2017 om 13:43
1 Antwoorden / Vragen

Zou het kunnen zijn dat het geen terechte brief is. Maw oplichters?

Dus, eerst maar even checken bij het tankstation lijkt me.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 28, 2017 om 15:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@DeKroniek
Dus oplichters hebben nu ook al de kenteken registratie gehackt, hoe zouden, ze een kenteken anders aan naam en adres kunnen koppelen?

Bitterbleu
door Bitterbleu Oct 28, 2017 om 16:16
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dat geloof ik ook niet. Ik denk dat die brief wel degelijk echt is want er is ook geen bedrag van mijn rekening afgeschreven. Ik ga dit wel aanvechten, m.i. heb ik niets verkeerds gedaan. Ik bel maandag eerst met de verantwoordelijke van het tankstation. Maar waar bij mij de alarmbellen gaan rinkelen is waarom ik zo snel een dergelijke brief krijg. Ik heb het gevoel dat de medewerker aan het prutsen is geweest en het tracht te verbloemen door mij de Zwarte Piet toe te spelen. Het is iedergeval een raar verhaal.

panter22
door panter22 Oct 28, 2017 om 16:22
6599 Antwoorden / Vragen

Niet bellen, maar er persoonlijk met de brief heen gaan. Kun je meteen de medewerker aanwijzen die je geholpen heeft.
Als je belt loop je het risico afgepoeierd te worden.

tenormin
door tenormin Oct 28, 2017 om 16:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, maar @mansterkas heeft geen zin om 60 km te gaan rijden voor dit probleem. Wat ik me ook wel kan voorstellen.

costnix
door costnix Oct 29, 2017 om 10:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat nummer noteren is heel makkelijk. De pompbeheerder hoeft alleen maar de bewakingsbeelden terug te kijken.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 28, 2017 om 17:20
509 Antwoorden / Vragen

Lijkt erop  dat de kassamedewerker ondanks alle nevenwerkzaamheden toch je nummerbord heeft genoteerd.Wordt al met al een moeilijk verhaal om je gelijk te bewijzen. Normaal gesproken eindigd een PIN betaling "U heeft betaald " waarna je de pas uit pinapparaat trekt.In jouw geval te snel ?

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 29, 2017 om 21:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat nummerbord wordt door cameras geregistreerd niet door de medewerkers.

Grunnen.
door Grunnen. Oct 29, 2017 om 22:08
509 Antwoorden / Vragen

Dat-zal wel dan

edrick3
door edrick3 - Oct 28, 2017 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat moet ik doen?
Contact opnemen met Total en de situatie uitleggen.
http://www.total.nl/total-in-nederland/adres-telefoon.html
En ook contact opnemen met deurwaarder en aangeven dat je met Total in overleg bent.
Suc6

Bitterbleu
door Bitterbleu - Oct 29, 2017 om 13:08
55 Antwoorden / 58 Vragen

wat mij betreft blijft het raar. Ik ben naar binnen gegaan en heb gepind, dat zullen de camerabeelden uitwijzen. Ik heb niets verkeerds gedaan. Ik heb ook niks niets gekocht en de tank beurt “vergeten” Dat achteraf niets van mijn rekening is afgeschreven kan ik niets aan doen. De betaling is blijkbaar niet goed gegaan, dat had de medewerker ook moeten opvallen. Door gepruts van het tankstation draai ik voor onterechte kosten op en dat laat ik me niet gebeuren. Ik heb afgesproken om morgen contact op te nemen met het tankstation. Komen we er niet uit dan dien ik een klacht in via mijn rechtsbijstandverzekering. Maar ik blijf positief door te denken dat dit een misverstand is waar ik samen met het tankstation uit wil komen.

Dank u allen voor het meedenken. Ik laat u nog weten wat de uitkomst is.

marita5
door marita5 - Oct 30, 2017 om 05:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@mansterkas ,

Het probleem wat u hier beschrijft ( ook in de reacties )  is wel iets anders dan wat u schrijft  bij de conculega .

1) De boete is € 48 , - i.p.v. € 72, -
2) Er werd u niet gevraagd of u een bon wilde ?, de medewerker heeft gevraagd of u een bon wilde , dat hoefde voor u niet . .
3) Vandaag kunt u contact opnemen met het tankstation , omdat dan de bedrijfsleider aanwezig is .

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=177187

panter22
door panter22 Oct 30, 2017 om 08:16
6599 Antwoorden / Vragen

En er was ook nog een storing met het apparaat, waardoor hij 2 keer moest pinnen.
Thuisgekomen niet even gekeken of het bedrag twee keer afgeschreven was? Nee jippie niets afgeschreven en hellup een brief van de deurwaarder,

marita5
door marita5 Oct 30, 2017 om 09:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , precies .

Bitterbleu
door Bitterbleu Nov 1, 2017 om 12:50
55 Antwoorden / 58 Vragen

Zie het als een aanvulling op mijn verhaal hier. Prima dat u kritisch bent maar het is gegaan zoals ik aangegeven heb. En ja, jippie!!! 28 euro niet afgeschreven, dat is mazzel zo'n lekker hoog bedrag. Daar neem ik wel een risico voor. U heeft me door! Applaus voor panter22.

jjvanos
door jjvanos - Oct 30, 2017 om 12:49
14 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi mansterkas,

Wel een beetje raar verhaal. Wanneer je vergeet te betalen voor het tanken heb je echt niet 2 dagen later en brief van de deurwaarder in huis hoor.
Er zal wel iets anders aan de hand zijn.

Bitterbleu
door Bitterbleu Nov 1, 2017 om 12:46
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ik ben niet vergeten te betalen en ik had twee dagen later een brief van de deurwaarder in huis.

ha
door harryromijn - Oct 30, 2017 om 12:58
272 Antwoorden / 0 Vragen

Pin ingetypt en gecontroleerd ? Dan dus ook een bonnetje gekregen of op zijn minst het aanbod daartoe, dat doet men niet voor niets.
Dus bonnetje scannen en met de afwijzing van claim meesturen.
Nix bonnetje gehad ? Dan eerst bij uzelf te rade gaan.

Verder: een incassobureau heeft net zo veel rechten als Bello, de hond van de buren, gemuikorfd en aangelijnd: blaffen en grommen, maar bijten, zelfs krabben niet. Een RECHTER beveelt te betalen, waarna een deurwaarder dat alsnog op kan eisen.
Dus: eens met dat tankstation gaan praten. Staat u op de video, dan kan men ook uw intentie tot betalen zien. Dat om welke reden dan ook de techniek het af heeft laten weten, is dan niet uw probleem. Indien u zich heel sterk voelt, zelfs de verletkosten via de rechter claimen.
Staat u niet op de video als zodanig; dan heeft u een probleem, dat met het betalen van de kosten van het tankstation best op te lossen is. En anders avonturen, wat de rechter als billijk vindt.
Als laatste: met stroop vangt men meer vleigen dan met azijn. Is ook een veel kortere en goekopere procedure...

Moraal van het verhaal: ALTIJD het bonnetje meenemen en pas na enkele dagen eventueel weggooien...

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 30, 2017 om 21:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Verder: een incassobureau heeft net zo veel rechten als Bello, de hond

Het gaat om een deurwaarder die heeft meer te vertellen als Fikkie de hond.

ha
door harryromijn Nov 1, 2017 om 11:46
272 Antwoorden / 0 Vragen

Als die deurwaarder een vonnis van de rechtbank ( in 2 dagen al ? ) in zijn hand heeft, wel. Anders: NIET !
Dus grote vraag: was dat een echte deurwaarder, of heeft mansterkas GEDACHT, dat het een deurwaarder was ?

Bitterbleu
door Bitterbleu Nov 1, 2017 om 15:41
55 Antwoorden / 58 Vragen

Het briefhoofd zegt, gerechtsdeurwaarders/incassospecialisten

ha
door harryromijn Nov 5, 2017 om 11:03
272 Antwoorden / 0 Vragen

Briefhoofd zegt in deze niets. Een kantoor, die deurwaarder-activiteiten ontplooit, kan ook incasso-diensten verrichten.
DEURWAARDER is men alleen, met een vonnis van de rechter in de hand. zie bijv. https://www.nibud.nl/consumenten/incassobureau-en-deurwaarder/
Oftewel: onder welke hoedanigheid heeft men zich bij u gemeld ? als DEURWAARDER ?
Indien als "incassobureau" maakt u een kans u op dwaling zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaling te beroepen, en de hele transactie voor de rechter terug te draaien.
We leven hier in een rechtsstaat; echter: vele mensen staan daar niet bij stil, m.n. incassobureau's

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 30, 2017 om 15:34
641 Antwoorden / 77 Vragen

Bewaar bij IEDERE pinbetaling ALTIJD korte tijd de bon.

Liefst samen met de kassabon. Vaak staan die samen op één bon.

Als er dan ooit problemen komen heb je iets in handen. Alleen de afboeking op je bankrekening is vaak niet voldoende.

mo
door mof - Oct 30, 2017 om 15:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Betalen. U heeft niet betaald, daaraan kunnen tankstation en deurwaarder niet veel aan veranderen. U bent verantwoordelijk en had ook in een eerder stadium kunnen vaststellen dat de afschrijving niet heeft plaatsgevonden.

Bitterbleu
door Bitterbleu Nov 1, 2017 om 12:52
55 Antwoorden / 58 Vragen

Ik denk er niet aan om de verhoging te betalen. Dat zal lekker zijn. Al moet ik naar de rechter. Nu is het voor mij een principekwestie.

costnix
door costnix Nov 1, 2017 om 13:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En dat gaat u veel geld kosten :-(

Bitterbleu
door Bitterbleu - Nov 1, 2017 om 12:44
55 Antwoorden / 58 Vragen

Zoals beloofd, een up-date. Ik heb telefonisch contact gehad met de bedrijfsleider van het betreffende tankstation. Zij gaf aan dat de tankstations allemaal een nieuw pinsysteem hebben waar heel veel problemen mee zijn. Toen ik mijn kant van het verhaal deed stelde ik o.a. ook de vraag waarom de medewerker mij niet terugriep. De bedrijfsleider gaf aan dat de problemen met het pinapparaat zo ver gaan dat sommige apparaten bij zowel de klant als de medewerker aangeeft dat een betaling gelukt is terwijl dat achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik was ook niet de eerste bij wie dit gebeurd was. Ik heb ook uitdrukkelijk gevraagd om de camerabeelden te bewaren zodat aangetoond kan worden dat ik daadwerkelijk binnen ben geweest en getracht heb te betalen. Ik heb afgesproken om mijn kant van het verhaal op papier te zetten en naar hen toe te sturen. Dit heb ik inmiddels gedaan en heb nog geen reactie ontvangen. En nu herinner ik me ook dat de tweede betaling wel gelukt was. Ik heb dat ook nog gezegd en de medewerker heeft vervolgens gevraagd of ik de bon wilde. Ik ben niet blind en ook niet gek :wink:

Nog steeds baal ik als een stekker dat ik hier zoveel tijd en energie in moet steken om iets waar ik m.i. totaal niets aan kan doen. Ik zit ook nog eens midden in een verhuizing dus ik ben inmiddels behoorlijk kwaad. Ik ben de dupe van het feit dat het betalingssysteem van dat merk blijkbaar een puinhoop is en ik laat het er ook niet bij zitten.

Cookies
door Cookies - Nov 1, 2017 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die is niet gelukt, want je schrijft dat er niets is afgeschreven.

En nu herinner ik me ook dat de tweede betaling wel gelukt was.

Bitterbleu
door Bitterbleu Nov 1, 2017 om 15:36
55 Antwoorden / 58 Vragen

Inderdaad, dat het apparaat aangaf dat de betaling gelukt was.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ook een keer een probleem gehad met een pinbetaling, waarbij ik me afvroeg of ik niet twee keer betaald had, omdat er problemen waren. Het eerste wat ik gedaan heb, toen ol thuiskwam, was kijken op mijn bankrekening.

U vroeg zich bij dat bezinestation af, zag daar de rare gang van zaken en doet dat niet?
En nu herinnert u zich ook opeens dat er stond dat u wel betaald haden dat de bediende zelfs vroeg of u de bon wilde?

Het verhaal wordt steeds mooier.

Cookies
door Cookies Nov 1, 2017 om 13:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Het eerste wat ik gedaan heb, toen ol thuiskwam, was kijken op mijn bankrekening...... Installeer de mobiel bankieren app op je phone en je kan het ter plekke checken.

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2017 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoeft niet, was een bekend en vertrouwd bedrijf.

Bitterbleu
door Bitterbleu Nov 1, 2017 om 15:42
55 Antwoorden / 58 Vragen

U gelooft maar wat u wilt geloven. Dat maakt mij niets uit.

Bitterbleu
door Bitterbleu - Nov 1, 2017 om 15:44
55 Antwoorden / 58 Vragen

Dank voor de reacties. Tot een volgende vraag.

Bitterbleu
door Bitterbleu - Nov 17, 2017 om 19:21
55 Antwoorden / 58 Vragen

Goedenavond, omdat u tijd gestoken heeft in mij te adviseren wil ik u graag de (voorlopige) afloop nog laten weten. Ik heb mijn kant van het verhaal gemaild naar het hoofdkantoor van de betreffende keten. Dit met een cc naar het incassobureau. Per omgaande kreeg ik een mail van het incassobureau dat ze mijn betaling van 28euro hadden ontvangen en dat ze daarmee mijn dossier sloten. Van het hoofdkantoor kreeg ik een mail dat mijn mail in behandeling is. Nu inmiddels een week of twee. Dus dat wacht ik nog af (de excuses ;-)

panter22
door panter22 Nov 17, 2017 om 19:35
6599 Antwoorden / Vragen

Dan is dit wel opgelost. Bedankt voor het terugmelden.

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2017 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is mooi. Voortaan cheque en dubbelcheque

aurora1
door aurora1 Nov 17, 2017 om 21:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefelictieerd en dank voor het melden.
Voortaan de kassabon meenemen waar dan ook..