Het volgende is me overkomen. Eergisteren heb ik getankt bij een tankstation van Total voor een bedrag van 28 euro. Ik heb keurig betaald (gepind) bij de kassa, althans dat dacht ik. Tot mijn grote schrik krijg ik net een brief van een deurwaarder met een totaalbedrag van 100 euro. Er is geconstateerd dat ik weggereden ben zonder te betalen. Ik heb het nagekeken, en tot mijn opnieuw grote schrik, inderdaad er is niets afgeschreven. Gelukkig was ik samen met iemand dus ik heb iedergeval ern getuige dat ik naar binnen ben gegaan. Een camera zullen ze hebben anders hadden ze m’n gegevens niet kunnen achterhalen. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb ook gelijk gebeld. Wat moet ik doen?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik help het u hopen dat Total de deurwaarderskosten er af haalt. Begrijp één ding echter niet: als de pinbetaling niet was gelukt had u toch nog een keer moeten pinnen? Althans, soms werkt mijn pasje niet correct maar dan moet ik het opnieuw doen. Vraag me af of er hier niet twee mensen de fout in zijn gegaan: ook degene die over het pinapparaat gaat had dat moeten opmerken, dat er geen bliepje overging. Zij/hij had u dan ook moeten vragen: wilt u de bon of...?Ga zo snel mogelijk terug en ik hoop voor u dat het lukt. Succes.
door BitterbleuOct 28, 2017 om 09:41
55 Antwoorden / 58 Vragen
Nu ik terugdenk aan de situatie, het ging ook niet helemaal goed. Ten eerste was de medewerker aan het bellen en ook mij aan het helpen. De eerste keer gaf het apparaat ook een foutmelding waarna de medewerker hard met het pinapparaat op de balie sloeg en ik nog een keer moest pinnen. Ze gaf ook aan dat dat ding al de hele ochtend kuren vertoonde. Toen dacht ik nog vaag, als het maar niet twee keer afgeschreven wordt. Ze heeft ook niet gevraagd of ik de bon wilde. Maar ik vind het te gek om los te lopen, ik heb te goeder trouw gehandeld. Ik ben naar binnen gelopen en heb gepind. Dat zullen camerabeelden uitwijzen. Ik heb helemaal geen zin om 60 km opnieuw te rijden om te bewijzen dat ik betaald heb.
Toevallig contactloos gepind? Het bedrag is net boven de €25 en dan moet de pincode ingetoetst worden. Bent u misschien direct na het eerste piepje weggelopen? Raar dat het pinnen niet gelukt is, de medewerker kan dan geen bon uitdraaien en zou direct moeten zien dat de betaling niet is gelukt. Hoe is dit gegaan, heeft de medewerker bevestigd dat er betaald was?
Als u direct bent weggelopen zonder te controleren of de betaling correct was verlopen, heeft de eigenaar van de pomp kosten moeten maken om u te achterhalen. In dat geval zijn de extra kosten dus terecht. Als de pompmedewerker u het idee heeft gegeven dat u betaald hebt, dan kunt u hier via camerabeelden wellicht nog iets van terugzien en zo onder de extra kosten uitkomen. Zeker als het een tankstation is waar u vaker komt, zal de eigenaar u hopelijk ter wille zijn. U zult vast nooit meer bij een kassa weglopen zonder bon!
Erheen gaan, e.e.a. melden en hopen op coulance. Telefonisch is niet persoonlijk genoeg. Zulke dingen kun je maar beter persoonlijk proberen op te lossen.
door gewichtOct 28, 2017 om 09:04
170 Antwoorden / 1 Vragen
Inderdaad, goed opgemerkt. Kwam de brief wel van een "echte" deurwaarder of probeert een onverlaat u op te lichten?
door BitterbleuOct 28, 2017 om 09:27
55 Antwoorden / 58 Vragen
Dat was ook mijn eerste gedachte. Waarom gelijk een brief van een deurwaarder? Dat vond die medewerker ook vreemd. Ik heb ter goeder trouw gehandeld. Ik ben naar binnen gegaan en heb gepind. Als ik aan de situatie terugdenk, de mederwerker was aan het bellen en tegelijk mij aan het helpen. Ze was aan het rommelen met de kassa en sloeg een keer hard met het pinapparaat op de balie want “ dat ding deed de hele ochtend al raar” en toen moest ik nog een keer m’n pincode intoetsen. Ik dacht later nog als ik maar niet twee keer heb betaald. Maar hoe dan ook, het is niet van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het bedrag wat ik getankt heb overgemaakt naar de rekening van die deurwaarder. Ik denk niet dat ik opgelicht wordt want het bedrag was inderdaad rond de 30 euro.???? Hoe kan iemand dat weten lijkt mij.
door diumengeOct 28, 2017 om 11:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Waarschijnlijk een volledig geautomatiseerd proces.
door Grunnen.Oct 28, 2017 om 17:17
509 Antwoorden / Vragen
Lijkt me dat de kassamedewerker ondanks alle nevenwerkzaamheden toch je nummerbord heeft genoteerd.Wordt al met al een moeilijk verhaal om je gelijk te bewijzen. Normaal gesproken eindigd een PIN betaling "U heeft betaald " waarna je de pas uit pinapparaat trekt.
door BitterbleuOct 28, 2017 om 16:16
55 Antwoorden / 58 Vragen
Dat geloof ik ook niet. Ik denk dat die brief wel degelijk echt is want er is ook geen bedrag van mijn rekening afgeschreven. Ik ga dit wel aanvechten, m.i. heb ik niets verkeerds gedaan. Ik bel maandag eerst met de verantwoordelijke van het tankstation. Maar waar bij mij de alarmbellen gaan rinkelen is waarom ik zo snel een dergelijke brief krijg. Ik heb het gevoel dat de medewerker aan het prutsen is geweest en het tracht te verbloemen door mij de Zwarte Piet toe te spelen. Het is iedergeval een raar verhaal.
door panter22Oct 28, 2017 om 16:22
6600 Antwoorden / Vragen
Niet bellen, maar er persoonlijk met de brief heen gaan. Kun je meteen de medewerker aanwijzen die je geholpen heeft. Als je belt loop je het risico afgepoeierd te worden.
door tenorminOct 28, 2017 om 16:58
16645 Antwoorden / 106 Vragen
@panter22, maar @mansterkas heeft geen zin om 60 km te gaan rijden voor dit probleem. Wat ik me ook wel kan voorstellen.
door costnixOct 29, 2017 om 10:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen
Dat nummer noteren is heel makkelijk. De pompbeheerder hoeft alleen maar de bewakingsbeelden terug te kijken.
Lijkt erop dat de kassamedewerker ondanks alle nevenwerkzaamheden toch je nummerbord heeft genoteerd.Wordt al met al een moeilijk verhaal om je gelijk te bewijzen. Normaal gesproken eindigd een PIN betaling "U heeft betaald " waarna je de pas uit pinapparaat trekt.In jouw geval te snel ?
wat mij betreft blijft het raar. Ik ben naar binnen gegaan en heb gepind, dat zullen de camerabeelden uitwijzen. Ik heb niets verkeerds gedaan. Ik heb ook niks niets gekocht en de tank beurt “vergeten” Dat achteraf niets van mijn rekening is afgeschreven kan ik niets aan doen. De betaling is blijkbaar niet goed gegaan, dat had de medewerker ook moeten opvallen. Door gepruts van het tankstation draai ik voor onterechte kosten op en dat laat ik me niet gebeuren. Ik heb afgesproken om morgen contact op te nemen met het tankstation. Komen we er niet uit dan dien ik een klacht in via mijn rechtsbijstandverzekering. Maar ik blijf positief door te denken dat dit een misverstand is waar ik samen met het tankstation uit wil komen.
Dank u allen voor het meedenken. Ik laat u nog weten wat de uitkomst is.
Het probleem wat u hier beschrijft ( ook in de reacties ) is wel iets anders dan wat u schrijft bij de conculega .
1) De boete is € 48 , - i.p.v. € 72, - 2) Er werd u niet gevraagd of u een bon wilde ?, de medewerker heeft gevraagd of u een bon wilde , dat hoefde voor u niet . . 3) Vandaag kunt u contact opnemen met het tankstation , omdat dan de bedrijfsleider aanwezig is .
door panter22Oct 30, 2017 om 08:16
6600 Antwoorden / Vragen
En er was ook nog een storing met het apparaat, waardoor hij 2 keer moest pinnen. Thuisgekomen niet even gekeken of het bedrag twee keer afgeschreven was? Nee jippie niets afgeschreven en hellup een brief van de deurwaarder,
door marita5Oct 30, 2017 om 09:56
11204 Antwoorden / 15 Vragen
@panter22 , precies .
door BitterbleuNov 1, 2017 om 12:50
55 Antwoorden / 58 Vragen
Zie het als een aanvulling op mijn verhaal hier. Prima dat u kritisch bent maar het is gegaan zoals ik aangegeven heb. En ja, jippie!!! 28 euro niet afgeschreven, dat is mazzel zo'n lekker hoog bedrag. Daar neem ik wel een risico voor. U heeft me door! Applaus voor panter22.
Wel een beetje raar verhaal. Wanneer je vergeet te betalen voor het tanken heb je echt niet 2 dagen later en brief van de deurwaarder in huis hoor. Er zal wel iets anders aan de hand zijn.
Pin ingetypt en gecontroleerd ? Dan dus ook een bonnetje gekregen of op zijn minst het aanbod daartoe, dat doet men niet voor niets. Dus bonnetje scannen en met de afwijzing van claim meesturen. Nix bonnetje gehad ? Dan eerst bij uzelf te rade gaan.
Verder: een incassobureau heeft net zo veel rechten als Bello, de hond van de buren, gemuikorfd en aangelijnd: blaffen en grommen, maar bijten, zelfs krabben niet. Een RECHTER beveelt te betalen, waarna een deurwaarder dat alsnog op kan eisen. Dus: eens met dat tankstation gaan praten. Staat u op de video, dan kan men ook uw intentie tot betalen zien. Dat om welke reden dan ook de techniek het af heeft laten weten, is dan niet uw probleem. Indien u zich heel sterk voelt, zelfs de verletkosten via de rechter claimen. Staat u niet op de video als zodanig; dan heeft u een probleem, dat met het betalen van de kosten van het tankstation best op te lossen is. En anders avonturen, wat de rechter als billijk vindt. Als laatste: met stroop vangt men meer vleigen dan met azijn. Is ook een veel kortere en goekopere procedure...
Moraal van het verhaal: ALTIJD het bonnetje meenemen en pas na enkele dagen eventueel weggooien...
door Gerry1969Oct 30, 2017 om 21:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen
Verder: een incassobureau heeft net zo veel rechten als Bello, de hond
Het gaat om een deurwaarder die heeft meer te vertellen als Fikkie de hond.
ha
door harryromijnNov 1, 2017 om 11:46
272 Antwoorden / 0 Vragen
Als die deurwaarder een vonnis van de rechtbank ( in 2 dagen al ? ) in zijn hand heeft, wel. Anders: NIET ! Dus grote vraag: was dat een echte deurwaarder, of heeft mansterkasGEDACHT, dat het een deurwaarder was ?
door BitterbleuNov 1, 2017 om 15:41
55 Antwoorden / 58 Vragen
Het briefhoofd zegt, gerechtsdeurwaarders/incassospecialisten
ha
door harryromijnNov 5, 2017 om 11:03
272 Antwoorden / 0 Vragen
Briefhoofd zegt in deze niets. Een kantoor, die deurwaarder-activiteiten ontplooit, kan ook incasso-diensten verrichten. DEURWAARDER is men alleen, met een vonnis van de rechter in de hand. zie bijv. https://www.nibud.nl/consumenten/incassobureau-en-deurwaarder/ Oftewel: onder welke hoedanigheid heeft men zich bij u gemeld ? als DEURWAARDER ? Indien als "incassobureau" maakt u een kans u op dwaling zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Dwaling te beroepen, en de hele transactie voor de rechter terug te draaien. We leven hier in een rechtsstaat; echter: vele mensen staan daar niet bij stil, m.n. incassobureau's
Betalen. U heeft niet betaald, daaraan kunnen tankstation en deurwaarder niet veel aan veranderen. U bent verantwoordelijk en had ook in een eerder stadium kunnen vaststellen dat de afschrijving niet heeft plaatsgevonden.
Zoals beloofd, een up-date. Ik heb telefonisch contact gehad met de bedrijfsleider van het betreffende tankstation. Zij gaf aan dat de tankstations allemaal een nieuw pinsysteem hebben waar heel veel problemen mee zijn. Toen ik mijn kant van het verhaal deed stelde ik o.a. ook de vraag waarom de medewerker mij niet terugriep. De bedrijfsleider gaf aan dat de problemen met het pinapparaat zo ver gaan dat sommige apparaten bij zowel de klant als de medewerker aangeeft dat een betaling gelukt is terwijl dat achteraf helemaal niet zo blijkt te zijn. Ik was ook niet de eerste bij wie dit gebeurd was. Ik heb ook uitdrukkelijk gevraagd om de camerabeelden te bewaren zodat aangetoond kan worden dat ik daadwerkelijk binnen ben geweest en getracht heb te betalen. Ik heb afgesproken om mijn kant van het verhaal op papier te zetten en naar hen toe te sturen. Dit heb ik inmiddels gedaan en heb nog geen reactie ontvangen. En nu herinner ik me ook dat de tweede betaling wel gelukt was. Ik heb dat ook nog gezegd en de medewerker heeft vervolgens gevraagd of ik de bon wilde. Ik ben niet blind en ook niet gek Nog steeds baal ik als een stekker dat ik hier zoveel tijd en energie in moet steken om iets waar ik m.i. totaal niets aan kan doen. Ik zit ook nog eens midden in een verhuizing dus ik ben inmiddels behoorlijk kwaad. Ik ben de dupe van het feit dat het betalingssysteem van dat merk blijkbaar een puinhoop is en ik laat het er ook niet bij zitten.
Ik heb ook een keer een probleem gehad met een pinbetaling, waarbij ik me afvroeg of ik niet twee keer betaald had, omdat er problemen waren. Het eerste wat ik gedaan heb, toen ol thuiskwam, was kijken op mijn bankrekening.
U vroeg zich bij dat bezinestation af, zag daar de rare gang van zaken en doet dat niet? En nu herinnert u zich ook opeens dat er stond dat u wel betaald haden dat de bediende zelfs vroeg of u de bon wilde?
door CookiesNov 1, 2017 om 13:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen
......Het eerste wat ik gedaan heb, toen ol thuiskwam, was kijken op mijn bankrekening...... Installeer de mobiel bankieren app op je phone en je kan het ter plekke checken.
door tijger1Nov 1, 2017 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Hoeft niet, was een bekend en vertrouwd bedrijf.
door BitterbleuNov 1, 2017 om 15:42
55 Antwoorden / 58 Vragen
U gelooft maar wat u wilt geloven. Dat maakt mij niets uit.
Goedenavond, omdat u tijd gestoken heeft in mij te adviseren wil ik u graag de (voorlopige) afloop nog laten weten. Ik heb mijn kant van het verhaal gemaild naar het hoofdkantoor van de betreffende keten. Dit met een cc naar het incassobureau. Per omgaande kreeg ik een mail van het incassobureau dat ze mijn betaling van 28euro hadden ontvangen en dat ze daarmee mijn dossier sloten. Van het hoofdkantoor kreeg ik een mail dat mijn mail in behandeling is. Nu inmiddels een week of twee. Dus dat wacht ik nog af (de excuses ;-)
Waarom kost een vliegticket van Düsseldorf naar Schiphol naar San Fransico met koffers op 13 oktober €597,-. Terwijl als je hem direct vanaf schiphol pakt, dus een complete vlucht minder. 718 euro. Ik snap dat het waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod is.... maar millieu technisch kan KLM dit echt niet maken.
Lees meer
De waarde vd beleggingen van mijn beleggingshypotheek zijn hoger dan rest hypotheekschuld, waarom kan mijn hypotheek daarmee niet afgelost worden. Nu moet ik tot mijn 84e hypotheekrente blijven betalen
Lees meer
Onze achterburen hebben een hekje geplaatst in achterpad waardoor we heel moeilijk met de fiets via achtertuin kunnen lopen. Ik heb gelezen dat achter pad tot midden is eigendom van buren maar mogen ze op die manier plantjes neerzetten!?
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer