annawerners
door annawerners Dec 5, 2013 om 15:12
Geldzaken & recht

Dienstverlening Rabo

Onlangs ontvingen wij onze nieuwe verzekeringspolis van Interpolis. Op een premie van € 417,45 betalen wij € 100,59 'Dienstverlening Rabobank', ongeveer een kwart van de totaalrekening dus. Wij vinden dit bedrag erg hoog. Zowel de Rabobank als Interpolis geven geen goede verklaring en beide partijen verwijzen naar elkaar. De Consuwijzer verwijst ons door naar de AFM of naar de Nederlandse Bank. Dit vinden we te ingewikkeld worden. Misschien kunt u ons helpen? Klopt het dat dit normale tarieven zijn voor dienstverlening? Graag uw reactie. Met vriendelijke groet, [edit redactie]

6573 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En op wat voor verzekering heeft dit betrekking?

De Nederlandse Bank heeft hier niets mee van doen.

pi
door pieterwolters - Dec 5, 2013 om 15:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

100 euro per jaar is 8 euro per maand en voor dat geld zorgt de Rabobank/Interpolis dat er iemand beschikbaar is om je te helpen bij vragen en schadeafhandelingen. Het bedrag lijkt me niet onrealistisch.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Niet onrealistisch? Het ligt er maar helemaal aan wat voor verzekering dat is en bij schade verwijst de Rabo door naar Interpolis.

Zij incasseren de premie en de provisie, that's all.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2013 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo anna120,

Een reactie van Interpolis op een zelfde vraag:

Beste meneer of mevrouw,

U geeft aan dat u het er niet mee eens bent dat u samen met de verzekeringspremie voor uw Alles in één Polis ook een vergoeding betaalt aan de Rabobank voor de dienstverlening. Graag geef ik hier onze reactie.

De Rabobank en Interpolis staan samen voor transparante vergoeding. U kunt bij de Rabobank voor vragen en advies terecht via internet, telefoon of via de bankkantoren. Ook geven zij u inzicht en overzicht van uw verzekeringen op Rabobank.nl, waar u ook uw verzekeringen zelf kunt aanpassen. Hiervoor ontvangen zij een vergoeding.

Deze vergoeding was voorheen gekoppeld aan de premie (in de vorm van een provisieprecentage) en dat is nu veranderd. Rabobank en Interpolis hebben gekozen voor een vaste vergoeding per afgesloten verzekering voor de werkzaamheden van de Rabobank. Dit is in onze ogen rechtvaardiger dan een vergoeding (zoals eerst gold) die afhankelijk is van het premiebedrag van uw verzekeringen.

Uw lokale Rabobank kan u alles vertellen over de genoemde dienstverlening en het bedrag dat zij daarvoor ontvangen. Als u hier meer informatie over wilt, kunt u contact opnemen met uw adviseur van uw lokale Rabobank.

Met vriendelijke groet,

Interpolis
(klachten@interpolis.nl)

Op 15/6/2011 schreef Interpolis op de site:
Vaste vergoedingen

Tegelijkertijd met het transparant maken van de vergoeding passen Rabobank en Interpolis ook de wijze waarop de vergoeding wordt berekend aan. In plaats van een provisie (percentage van de premie) hanteren ze vaste vergoedingen die in verhouding staan met de inspanningen die de Rabobank levert om de klant van dienst te zijn.

Behalve voor afsluiten en tussentijds wijzigen van de verzekering, kan de klant ook bij de bank terecht voor advies over wat wel en wat niet te verzekeren. Periodiek controleert de bank of de verzekeringen nog up to date zijn. Indien nodig neemt de bank contact op met de klant. Als vergoeding voor de dienstverlening zijn er twee tarieven. Er is een tarief van € 2,50 en € 1 per maand. Het lagere tarief geldt voor verzekeringen waar de Rabobank minder werk aan heeft.

Ik zou dus toch nog eens een verklaring voor het (hoge! bedrag vragen!

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En is dan ook het premiebedrag wel naar beneden gegaan?

pi
door pieterwolters - Dec 5, 2013 om 16:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 5 dec 2013, 15:41]Niet onrealistisch? Het ligt er maar helemaal aan wat voor verzekering dat is en bij schade verwijst de Rabo door naar Interpolis.

Zij incasseren de premie en de provisie, that's all.

Dat laatste is natuurlijk niet waar. Als je een verzekering hebt en je gaat iets claimen moeten er wel mensen of resources beschikbaar zijn om die claim af te handelen. Dat kan je niet pas gaan inregelen als er een claim binnenkomt.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Precies en als je dan de Rabo belt, verwijzen ze naar Interpolis. Zij hier al verscheidene vragen over geweest.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Schadeafhandeling Rabo.

Klik hier

annawerners
door annawerners - Dec 5, 2013 om 17:23
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hartelijke dank voor jullie reacties.
Tijger 1: het betreft een alles in 1 polis: meerdere verzekeringen dus.
Pieterwolters: ja, natuurlijk moeten er mensen zijn die vragen beantwoorden, maar toch blijft het o.i. een relatief hoog bedrag. Ook vreemd dat dit niet in de premie wordt verwerkt.
En edrick 3: we hebben soortgelijke brieven ontvangen en we hebben gebeld met de lokale bank met als antwoord dat het vastgestelde bedragen zijn.
Toch even een voorbeeld: als je bij je drogist advies vraagt over een product wordt de prijs toch ook niet verhoogd met 25%?
We beraden ons nog op nadere stappen.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2013 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik neem aan dat u bedoelt met meerdere verzekeringen, opstal inboedel, AVP.?

Is dit de eerste keer dat u dit bedrag moet betalen? En is ook de premie aardig gedaald? Eerst kregen ze provisie, nu dit, dus de echte premie moet lager zijn.

Uw voorbeeld van de drogist snijdt geen hout. U vraagt niet eens advies. De Rabo incasseert de premie. Dus de drogist verkoopt u een flesje parfum en rekent daarnaast 25% extra, omdat u wellicht in de loop van het jaar een ander geurtje wil hebben. En als u dan komt, vraagt hij, beviel dat andere luchtje niet of is het op?

En in de loop van het jaar kijkt de Rabo wellicht of uw inboedelverzekering en ga maar door nog up to date is. Maar als er schade is, dan doet de Rabo niets, maar moet u naar Interpolis.

Ik zou het wel weten, overstappen naar een andere verzekeraar. Kunt u allemaal zelf via internet. Dat adviseert de Rabo ook.

ro
door ron530 - Dec 5, 2013 om 17:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

Welke stappen vraag ik me dan af, naar de wetgever stappen om verzekeringsproducten weer vaag te maken of naar de rechter stappen om de dienstverlening gratis te maken. Is er eindelijk transparantie in de kosten waar we zo om gevraagd hebben vinden we dat ook weer niet grappig.
Mijn tip gooi de alles in één polis eruit en doe alles via internet zonder dienstverlening, als iedereen dat doet kunnen we alle bankkantoren ombouwen tot daklozen opvang want de werkloosheid zal hopeloos toenemen.

tonnema
door tonnema - Dec 6, 2013 om 10:14
25 Antwoorden / 3 Vragen
0

quote, De Rabobank en Interpolis staan samen voor transparante vergoeding. U kunt bij de Rabobank voor vragen en advies terecht via internet, telefoon of via de bankkantoren. Ook geven zij u inzicht en overzicht van uw verzekeringen op Rabobank.nl, waar u ook uw verzekeringen zelf kunt aanpassen. Hiervoor ontvangen zij een vergoeding.

Bij mijn verzekering (ZLM)kan ik hetzelfde ,alleen kost het niets.
gr. uit Oostburg

annawerners
door annawerners - Dec 6, 2013 om 19:12
5 Antwoorden / 3 Vragen
0

Rustig maar Ron 530; we stellen alleen maar een vraag. En met ons beraden op stappen bedoelen we alleen maar dat we nadenken over wat we vervolgens zullen doen. Het laatste dat we willen is mensen werkeloos maken.

Dank Tonnema, waarschijnlijk vragen we een persoonlijk gesprek aan met de bank en anders stappen we toch over naar jouw ZLM :>).

Allen onze hartelijke dank. Discussie gesloten wat ons betreft.

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2013 om 19:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Je kunt dat bij zoveel verzekeringsmaatschappijen. B.v. de Ohra.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer