Monique
door Monique Jan 23, 2020 om 18:44
Geldzaken & recht

Doleta iemand ervaring mee? Heb het gevoel opgelicht te zijn.

Jas besteld... Bevestiging gehad.... Binne een week verzend bericht.... 3 weken verder geen jas... Geen antwoord op me mails....
Wat hu te doen?

2804 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2020 om 18:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Balen, je verlies nemen en in het vervolg niet meer bij vage webshops bestellen.

ju
door juliomariner - Jan 23, 2020 om 18:58
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kan nergens een doleta webshop vinden. Laat me raden: op Facebook besteld?. Als u al wat krijgt moet het eerst uit China komen. Dat kan ff duren. Hopelijk krijgt u dan wel een passende maat want chinezen zijn een stukje kleiner. En u mag hopen dat u geen invoer belasting moet betalen

jo
door jorisw Jan 23, 2020 om 22:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Op Facebook bestel je niets. Daar staan slechts advertenties. Als er een advertentie in de krant staat zeg je toch ook niet dat je iets via de krant hebt gekocht? Waarom blijven dit soort antwoorden toch altijd komen als het om facebook gaat? Verdiep je eerst eens in hoe facebook werkt voordat je onzin gaat schrijven.

ju
door juliomariner Jan 24, 2020 om 07:09
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Betweter

ju
door juliomariner Jan 24, 2020 om 15:55
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Waar staan de advertenties van dit soort vage webshops? Juist op Facebook

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 23, 2020 om 19:15
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als u zelf niet eens weet waar u besteld hebt, wat verwacht u dan hier?
Maar zomaar even een wilde gok, het zal om een woonhuis gaan, AV die tegen de wet is, een dropshipper die gewoon bij ding dong de bestellingen doorzet. Mailadres zal wel een gratis online variant zijn en een telefoonnummer is niet te vinden. Zit ik er veel naast?

Zo lang niet bekend is waar u gekocht hebt is er geen advies te geven. Behalve het standaart riedeltje, volg de stappen bij het online bestellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2020 om 19:21
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Laat het een scrale troost zijn, de afgelopen weken kwamen er al veel soortgelijke vragen waarom onze reacties dan waren als ook hier alo genoemd en dan in meer detail: vaar niet blind op facebook etc. Doe vooraf enig onderzoek en vooral ga na of de webshop is aangesloten bij een keurmerk met een geschillenregeling en nog veel meer. U kunt bij www.consuwijzer.nl van de acm en ook op de site van de consumentebond meer info vinden, ook m.b.t.melden van een en ander. Ik verwijs u naar dit: plusonline.nl/veilig-online/bestellen hetgeen niet alleen voor China geldtt maar ook voor meer 'Verwegisstans'.

Th
door Thijs124 - Jan 23, 2020 om 19:22
289 Antwoorden / Vragen

Doletamarket.com? Dat is een fakeshop. Er is geen adres te vinden, geen land. De betaling zal wel veilig zijn, alleen voor doleta dan. Naar welke rekening is je geld vertrokken? Heb je met kredietkaart betaald dan kun je het terughalen. Controleer je computer op virussen.
Verander je wachtwoorden van alles wat op dezelfde computer of Handy staat.

ju
door juliomariner Jan 24, 2020 om 15:56
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Maar daar worden geen jassen maar auto onderdelen verkocht?

Th
door Thijs124 Jan 24, 2020 om 16:17
289 Antwoorden / Vragen

Je kunt ook kleding vinden. Maar er wordt niets verkocht. Alleen geld ontvangen. Met een heel veilige Bankverbinding.

pe
door peentjes - Jan 23, 2020 om 20:19
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hou me altijd in om te reageren in de trant van 'had u maar...'.
Ondertussen heb ik inmiddels honderden vragen langs gelezen over mislukte aankopen op facebook of op websites met een naam waar je nog geen vuilniszak zou willen aanschaffen.. Lezen mensen niet meer? Willen ze getild worden? Denken ze dat het hen niet zal overkomen? Ik denk allemaal.
Wat nu te doen? Koop voortaan een jas die u van tevoren kunt passen, voelen, aanraken en keuren. Dat scheelt iedereen een hoop verdriet. U zelf plus al die mensen die u op dit forum nog goede raad willen geven.

ne
door neodutchio Jan 23, 2020 om 20:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

2 jaar geleden heb ik een lijst bijgehouden van malafide Chinese webshops. Mensen kopen blind kleding bij winkels met de naam uitinhillegom.nl, discotheekbumpers.nl, timmerfabriekfrankevers.nl, hetvolleglas.nl, parochiediessen, enz.
Mensen leren er niets van en worden verblind door lage prijzen. Alle waarschuwingen ten spijt.

pe
door peentjes Jan 23, 2020 om 21:27
421 Antwoorden / 0 Vragen

Heel zonde inderdaad:)

ma
door manwijf Jan 24, 2020 om 15:09
574 Antwoorden / 1 Vragen

Anno 2020 waarin bijna alles op te zoeken is, lijkt het wel of mensen almaar dommer, naiever zo u wilt, worden.

ne
door neodutchio Jan 24, 2020 om 17:17
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Aan de ene kant roept iedereen dat ze zelfstandig willen zijn, maar aan de andere kant moet er een handje vastgehouden worden als ze iets willen bestellen. Wetten moeten zo aangepast worden dat de consument overbeschermd is en bij elke misstap naar de rechter zou kunnen gaan.

Als ik per ongeluk door rood rij krijg ik een bekeuring, maar als ik doelbewust geld overmaak naar een webshop waarbij een blinde kan ruiken dat het niet klopt, dan moet er ineens bescherming komen. Van mij mogen consumenten best wel verantwoordelijk gehouden worden voor hun eigen daden.

ge
door gewicht Jan 24, 2020 om 17:32
170 Antwoorden / 1 Vragen

Sluit mij volledig aan bij bovenstaande reacties.
Maar helaas , hele volkstammen die het ............

gerbera
door gerbera - Jan 24, 2020 om 15:34
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Heb het gevoel opgelicht te zijn.

Ben bang dat het gevoel u niet in de steek zal laten.

Wat hu te doen?
Mogelijk dat deze vanuit China nog onderweg is dus nog ff wachten op een te kleine maat.
Maar ik schat in dat u bij de "pakken" moet gaan neerzitten ondanks dat u het pakket waarschijnlijk nooit zal ontvangen.

De enige Doleta die ik kan vinden handeld in kozijnen en die trek je niet zomaar aan.

Volgende keer even goed kijken bij wie u wat besteld maar zeker niet bij zo'n zolderkamer artiest op "feestboek"

Donuts
door Donuts - Jan 24, 2020 om 16:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vermoed dat uw gevoel klopt en ik vermoed ook dat mijn gevoel klopt, namelijk dat u niet geïnteresseerd bent in de antwoorden.
Dat laatste telt overigens voor 29 van de 30 topicstarters (inschatting, ga geen tijd verspillen aan exacte cijfers) die dringende??vragen hebben.