fotoflex
door fotoflex Jun 19, 2012 om 17:43
Geldzaken & recht

Dwangbevel

Onlangs heb ik vergeten een rekening te betalen, mijn eigen schuld.
Een herinnering heb ik niet ontvangen, dat komt helaas vaker voor, soms ontvang ik op zondag een heel pak post.
(Ik vermoed dat de buren een straat verderop de verkeerd bezorgde post door de week bewaren en op zondag rondbrengen. Waarvoor ik ze serieus dankbaar ben.)

Ik kreeg vervolgens een dwangbevel, in Naam Der Koningin.
Allerlei vervelende consequenties.
De regels voor het bezorgen van dwangbevelen zijn opgesteld toen postbodes nog beambtes waren en een ambtseed aflegden. En ambtsplicht en ambtsgeheim kenden.
Die taak is nu stilzwijgend overgenomen door particulieren, bij wijze van spreken bezorgt mijn buurvrouw mijn post.
Mijn vraag is dus;
zijn postbezorgers tegenwoordig nog wel bevoegd tot het bezorgen van dergelijke officiele stukken?
Het gaat niet aangetekend, er is dus geen enkele controle op de juiste afwikkeling.
En het gaat, zoals ik al zei, om stukken waar soms veel van afhangt.

7044 41 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jun 19, 2012 om 18:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Lijkt mij een leuke vraag aan PostNL.

M.i. is een postbode een postbode, ongeacht of dit in deeltijd of full time gebeurt. De postbezorger is in dienst van PostNL en is dus bevoegd om de poststukken in de juiste brievenbus te doen.

Dit is echter tegenwoordig een probleem voor deze deeltijd werkers. Zij kunnen de juiste brievenbus niet vinden.

Al een klacht ingediend bij zowel PostNL als bij Consuwijzer.nl?

ti
door timfelix - Jun 19, 2012 om 18:44
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 19 jun 2012, 18:07]Lijkt mij een leuke vraag aan PostNL.

M.i. is een postbode een postbode, ongeacht of dit in deeltijd of full time gebeurt. De postbezorger is in dienst van PostNL en is dus bevoegd om de poststukken in de juiste brievenbus te doen.

Dit is echter tegenwoordig een probleem voor deze deeltijd werkers. Zij kunnen de juiste brievenbus niet vinden.

Al een klacht ingediend bij zowel PostNL als bij Consuwijzer.nl?

Het gaat hier niet om het al dan niet fulltime in dienst zijn, maar om het feit dat postbodes geen ambtenaren meer zijn sinds de privatisering van de post en dus ook geen ambtseed hebben afgelegd een daarom dus ook geen ambtsgeheim hebben.

cy
door cywol - Jun 19, 2012 om 18:44
34 Antwoorden / 3 Vragen

Nou zo'n officieel stuk hoort door een deurwaarder aan u betekent te worden, als u niet thuis bent doen ze het in een envellope waarop staat dat u deze onmiddelijk dient te openen.

Ach en de post, het begint zo langzamerhand landelijk bekend te worden dat het op deze manier niet meer lukt, gezien de dekking van > 90% aan internet in nederland wordt het misschien tijd voor een uniek emailadres voor een ieder waar hij facturen en andere belangrijke post kan ontvangen, scheelt heel veel papier en scheelt voor heel veel mensen heel veel ergenis.

fotoflex
door fotoflex - Jun 19, 2012 om 18:55
67 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 19 jun 2012, 18:07]Lijkt mij een leuke vraag aan PostNL.

M.i. is een postbode een postbode, ongeacht of dit in deeltijd of full time gebeurt. De postbezorger is in dienst van PostNL en is dus bevoegd om de poststukken in de juiste brievenbus te doen.

Dit is echter tegenwoordig een probleem voor deze deeltijd werkers. Zij kunnen de juiste brievenbus niet vinden.

Al een klacht ingediend bij zowel PostNL als bij Consuwijzer.nl?

Helaas, de 11.000 traditionele postbodes hebben in 2010 hun baan verloren.
Er werken dus geen beambtes meer als postbezorger.
Ze zullen een verklaring van goed gedrag moeten hebben, denk ik.
De vraag is dus eigenlijk meer,of het terecht is dat de overheid van TNT Post gebruik maakt voor de bezorging van dergelijke officieële stukken?
Natuurlijk mag het, maar mogen ze er dan wel die consequenties aan verbinden?
De kans dat er iets mis gaat bij de bezorging is onredelijk groot, naar mijn mening.

Ik heb dit nog niet ergens anders voorgelegd.

tdehond
door tdehond - Jun 19, 2012 om 19:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ fotoflex

Het is m.i. al verbazingwekkend dat een dwangbevel ( in naam der koningin) door een postbezorger in de brievenbus gestopt wordt.

Welke instantie heeft dit dwangbevel op deze manier verzonden? Deze kunt u hier uiteraard ook op aanspreken.

Ik lees een andere gang van zaken in Wikipedia.
klik

fotoflex
door fotoflex - Jun 19, 2012 om 19:32
67 Antwoorden / 6 Vragen

Het was Waternet.
Geen speciale envelop, waardoor ik denk dat ze dit standaard zo doen.
Ik heb Wikipedia geraadpleegd, maar ben ook benieuwd naar de mening van het forum.
Ik zou het graag wat lastiger voor ze maken dan alleen een klacht in te dienen.
Die verdwijnt toch in de administratie.

tdehond
door tdehond - Jun 19, 2012 om 19:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Is het volgende niet vooraf gegaan?
zodra de betalingstermijn van een aanslag is verstreken ontvangt u van ons een kostenloze betalingsherinnering.
als wij dan nog geen betaling ontvangen, ontvangt u van ons een aanmaning. .

Het dwangbevel wordt per post verzonden of zal door een belastingdeurwaarder persoonlijk aan u worden overhandigd (betekenen). In beide gevallen zijn hier kosten aan verbonden. De betalingstermijn van een dwangbevel is twee dagen. Wanneer het dwangbevel per post is verzonden, wordt u twee extra dagen de tijd gegeven voor betaling na de datum van de post bezorging.

Ik vind de betalingstermijn per post erg krap. Op maandag wordt al niet meer bezorgd en een snail mail overschrijving kost toch ook al gauw 3 dagen.

Bovendien is postnl geen betrouwbare postbezorger meer. Dus klacht dient m.n. bij Waternet neergelegd wordt, zeker als het voorafgaande protocol niet gevolgd is.

fotoflex
door fotoflex - Jun 19, 2012 om 20:04
67 Antwoorden / 6 Vragen

Herinnering mogelijkwel verzonden, maar ik heb niets ontvangen tussen de oorspronkelijke rekening en het dwangbevel.
De gang van zaken is duidelijk niet in orde, en ook de regels lijken mij in het nadeel van de klant opgesteld.
Maar het gaat mij vooral om het bezorgen van de post door niet-beambten.

vladja
door vladja - Jun 19, 2012 om 20:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zie hier: de incassoprocedure van Waternet....

Dwangbevelen worden ook per post verzonden.

Vladja

fotoflex
door fotoflex - Jun 19, 2012 om 20:51
67 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 19 jun 2012, 20:17]Zie hier: de incassoprocedure van Waternet....
Dwangbevelen worden ook per post verzonden.
Vladja

Dank je, maar daar gaat het niet om.

vladja
door vladja - Jun 19, 2012 om 21:11
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Quote

Mijn vraag is dus;
zijn postbezorgers tegenwoordig nog wel bevoegd tot het bezorgen van dergelijke officiele stukken?
Het gaat niet aangetekend, er is dus geen enkele controle op de juiste afwikkeling.
En het gaat, zoals ik al zei, om stukken waar soms veel van afhangt.

Unquote

Ja, dwangbevelen mogen per post verzonden worden en bezorgd worden door postbodes.

Vladja

traporgel
door traporgel - Jun 21, 2012 om 13:41
191 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk zijn postbezorgers gerechtigd de post rond te brengen. Alle postbezorgers hebben een arbeidsovereenkomst met de organisatie waarvoor ze werken.

En niemand maakt mij wijs dat er in het contract geen voorwaarden zijn genoemd.

Of gelooft u werkelijk dat de bezorgers van Post.nl toestemming hebben gekregen om de post in de dichtsbijzijnde kliko te deponeren, of in de ondergrondse oud-papierbak?

Kom toch......

audb
door audb - Jun 21, 2012 om 13:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens de Europeese postwet waar ook Post.nl , Sand en de anderen nu onder vallen moet een medewerker een geheimhouding plicht in acht nemen.
Helaas staat er nergens te lezen dat ze ook de post op het juiste adres moeten af leveren!.
Ik heb in Amsterdam (noord) gewoond en daar was het soms doffe ellende wat post bezorging betreft.
Zo heb ik zelfs mee gemaakt dat ik post kreeg van vijf straten verder.
Dat kan gebeuren oké dat is waar maar dat ik ook bijna dagelijks post kreeg van mijn boven buren terwijl die 3 ja echt drie naambordjes op de deur hadden dat was wel heel erg vreemd.
Maar ja alles moet goedkoper dus ook de bezorgers moesten goedkoper worden dus Post.nl neemt graag mensen in dienst die (vul dit zelf maar in).
Alleen de pakket post waren altijd wel stipt en vreemd genoeg waren dat meestal Marokkaanse jongens die buiten gewoon vriendelijk waren en ook hier in Lelystad ook zijn.

fr
door frankema - Jun 21, 2012 om 14:02
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb al 11 x een klacht bij post nl gestuurd heeft me door aanmanig en extra kosten meer dan honderd ero gekost en het word alleen slechter met dank aan de eeg die de post vrij moest geven .postnl zegt maar een paar procent dat zie het ziekenhuis ook.de top beurd kapitalen en het werk moet door uwv niet aan gewoon werk komen gedaan.

pi
door piet limburg - Jun 21, 2012 om 14:08
232 Antwoorden / 15 Vragen

Blijkbaar is de huidige postbezorger bevoegd om post te bezorgen.
PostNL zal zich er wel van op de hoogte gesteld hebben of dat mag.
Tegenwoordig zie je om de andere dag de meest verschillende types post bezorgen.Regelmatig gaat het fout.Mijn post wordt gewoon bezorgd op het huisnummer,maar wel in een andere straat,dus andere mensen.Ik noem het verloedering van de postbezorging.Denk dat het niet meer tegen te houden is.TNT reageerde sowieso nooit op een klacht,dus waarom zou het nu beter worden.De tijd van regelmatig,beschaafd en verantwoord post bezorgen is voorbij

=vladja schreef op dinsdag 19 jun 2012, 21:11: Quote

Mijn vraag is dus;
zijn postbezorgers tegenwoordig nog wel bevoegd tot het bezorgen van dergelijke officiele stukken?
Het gaat niet aangetekend, er is dus geen enkele controle op de juiste afwikkeling.
En het gaat, zoals ik al zei, om stukken waar soms veel van afhangt.

Unquote

Ja, dwangbevelen mogen per post verzonden worden en bezorgd worden door postbodes.

Vladja

sitan
door sitan - Jun 21, 2012 om 15:41
28 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=audb schreef op donderdag 21 jun 2012, 13:45]
Alleen de pakket post waren altijd wel stipt en vreemd genoeg waren dat meestal Marokkaanse jongens die buiten gewoon vriendelijk waren en ook hier in Lelystad ook zijn.
Ja, idd! Pakketjes worden keurig afgeleverd en die mensen zijn hartstikke vriendelijk hier in L'stad, chapeau! Klantvriendelijk, zo hoort het ook (zit zelf in de detail dus weet wat dat moet zijn!

fotoflex
door fotoflex - Jun 21, 2012 om 17:16
67 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had mijn vraag inmiddels wat aangepast;

De vraag is dus eigenlijk meer, of het terecht is dat de overheid van TNT Post gebruik maakt voor de bezorging van dergelijke officiële stukken?
Natuurlijk mag het, maar mogen ze er dan wel die consequenties aan verbinden?
De kans dat er iets mis gaat bij de bezorging is onredelijk groot, naar mijn mening.

domantwoord
door domantwoord - Jun 21, 2012 om 17:45
192 Antwoorden / 0 Vragen

Een domme vraag deze keer.... waarom word het vreemd gevonden dat er vriendelijke Marokkaanse jongens zijn?????

tdehond
door tdehond - Jun 21, 2012 om 18:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het lijkt mij dat dit soort stukken aangetekend verzonden moeten worden, tenzij men gebruik gaat maken van een bezorgdienst waarvan het personeel wel weet hoe de straten in de wijken waar zij bezorgen lopen.

Als getekend moet worden voor een brief is de kans groter dat t.z.t. de brief bezorgd wordt.

=fotoflex schreef op donderdag 21 jun 2012, 17:16: Ik had mijn vraag inmiddels wat aangepast;

De vraag is dus eigenlijk meer, of het terecht is dat de overheid van TNT Post gebruik maakt voor de bezorging van dergelijke officiële stukken?
Natuurlijk mag het, maar mogen ze er dan wel die consequenties aan verbinden?
De kans dat er iets mis gaat bij de bezorging is onredelijk groot, naar mijn mening.

jo
door jofrest - Jun 21, 2012 om 19:53
4 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat er op deze manier gesproken wordt over postbezorgers!

Ik ben zelf postbezorger, en kan alleen maar zeggen dat ik, en vele van mijn collega's, enorm hun best doen om op tijd en op het juiste adres de post te bezorgen.
En dat valt niet altijd mee:
Tuinen die overgroeid zijn waar je doorheen moet worstelen
Verborgen brievenbussen
Te kleine brievenbussen
Onduidelijk leesbaar adres
En ga maar door...

En toch doen we onze uiterste best tegen het minimum salaris

Erg jammer dat we dan toch afschilderd worden als een stel randdebielen

Maar morgen deponeer ik gewoon weer uw post op het juiste adres !!

vliegenderob
door vliegenderob - Jun 21, 2012 om 20:46
292 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mijn vrijwilligerswerk kom ik nog wel eens mensen tegen dieplantsoenwerk en andere nuttige dingen doen. De meeste zijn ex-verslaafden, op papier, die meestal nog aardig gebruiken en daarom geld nodig hebben. Vaak sorteren en bezorgen zij post. Ook vaak vinden ze tijdens het post bezorgen nog wel eens leuke dingen, die ze meestal aan dealers verkopen. . . . . . . . .

jo
door jofrest - Jun 21, 2012 om 20:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat u zichzelf hier sterk in herkend !

Jammer dat u, als vrijwilliger in welzijnswerk (?) zo'n vooroordeel ten toon spreidt

pi
door piet limburg - Jun 21, 2012 om 21:08
232 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jofrest schreef op donderdag 21 jun 2012, 19:53]Jammer dat er op deze manier gesproken wordt over postbezorgers!

Ik ben zelf postbezorger, en kan alleen maar zeggen dat ik, en vele van mijn collega's, enorm hun best doen om op tijd en op het juiste adres de post te bezorgen.
En dat valt niet altijd mee:
Tuinen die overgroeid zijn waar je doorheen moet worstelen
Verborgen brievenbussen
Te kleine brievenbussen
Onduidelijk leesbaar adres
En ga maar door...

En toch doen we onze uiterste best tegen het minimum salaris

Erg jammer dat we dan toch afschilderd worden als een stel randdebielen

Maar morgen deponeer ik gewoon weer uw post op het juiste adres !!

Beste jofrest,

Denk niet dat jij bij de ,,randdebielen'' hoort.
Het gaat meer over de normen en waarden die POSTNL toepast bij het ronselen van ,,goedkope'' postbezorgers.Ze willen dat deze bezorgers voor een paar euro werk moeten doen ,,nauwkeurigheid en plichtsbesef'' en hoge vereiste is,
Helaas kun jij ook niet ontkennen dat van een deel van de nieuwe bezorgers deze elementen onbreken.
Gelukkig zijn er nog een deel ,,oudgedienden'' die hun werk ,,perfect en uitstekend'' verrichten.Bij mij komt ook nog een bezorger die al meer dan 30 jaar zijn werk meer dan perfect doet.
Helaas geldt voor hem ook dat hij niet meer zijn vaste wijk heeft.Zodoende zie ook vaker heel andere bezorgers,soms van de meest uiteenlopende soort.
Je kunt niet ontkennen dat een deel van deze bezorgers niet is geleerd wat ,,met liefde en plichtsbesef'' je werk doen,is.

Het is juist dat de bezorger ,,niet het salaris krijgt wat hij verdient''.
Daar schuilt ,op termijn ook, ook de gedachte in,wat moet ik allemaal doen voor deze paar euro's,met als gevolg....ik moet maar,wat wil ik anders.

Dus nogmaals,niet alles over een kam scheren,maar wel de mogelijkheid open laten om (opbouwende) kritiek te geve.

Succes

pi
door piet limburg - Jun 21, 2012 om 21:13
232 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jofrest schreef op donderdag 21 jun 2012, 20:52]Ik begrijp dat u zichzelf hier sterk in herkend !

Jammer dat u, als vrijwilliger in welzijnswerk (?) zo'n vooroordeel ten toon spreidt

Deze meneer weet ook alles van ,,scheerapparaten'' schoonmaken,en geen respect hebben voor andermans mening.
Niks van aantrekken.

vliegenderob
door vliegenderob - Jun 21, 2012 om 21:16
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jofrest schreef op donderdag 21 jun 2012, 20:52]
Jammer dat u, als vrijwilliger in welzijnswerk (?) zo'n vooroordeel ten toon spreidt

jammer dat u niet lezen kunt. Er zit een heel verschil in het constateren van feiten, iets wat ik doe, (ik heb zelfs wel eens iets te koop aangeboden gekregen wat door een openstaand raam was weggenomen en dat noem ik een keihard feit!!!) en het hebben van vooroordelen, wat u doet.

vliegenderob
door vliegenderob - Jun 21, 2012 om 22:38
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pietvoncken schreef op donderdag 21 jun 2012, 21:13]

Deze meneer weet ook alles van ,,scheerapparaten'' schoonmaken,en geen respect hebben voor andermans mening.
Niks van aantrekken.

Het schijnt toch bij sommigen te prikken dat ik het beter weet. Nog leuker dat zij zichzelf melden en dat hier openlijk toegeven!

jokesk
door jokesk - Jun 21, 2012 om 22:44
50 Antwoorden / 9 Vragen

De post wordt wel steeds onbetrouwbaarder qua leveren van poststukken.
Ik heb heel recentelijk een klacht ingedient omdat in een week tijd tot 2x toe waardevolle postpakketjes, waar voor getekend moest worden, gewoon voor de voordeur gelegd was.
Nog een geluk dat niemand het heeft meegenomen.
Op mijn telefoontje werd gezegd dat ik dat getekend had en dat ik dat op internet kon nazien.
Samen met de telefoniste zijn we naar de trackingsite gegaan om na te zien wat het tract was die de paktjes gegaan zijn.
Wat bleek....... geen handtekening(en) te zien.
Goed fout dus.

Een sorry ging er niet echt af maar er werd wel gezegd dat dit soort dingen echt niet mag en er werk van gemaakt zou worden.
In eerste instansie wilde ze namelijk zich er gewoon makkelijk van afmaken met; 'kijk u maar op het internet na', dan ziet u dat er voor de pakjes getekend is.
Laat je nooit met een telefoontje afschepen maar sta er op dat de telefonist(e) o.a. met je mee kijkt op o.a het internet.

jokesk
door jokesk - Jun 21, 2012 om 23:00
50 Antwoorden / 9 Vragen

postbodes zogenaamde 'randdebielen?
Nee, dat absoluut niet.
Ik bewonder vaak de postbodes die elke dag, door wind en weer, de post bezorgen voor een minimum aan loon.
Dat een minderheid van postbodes het verknoeien voor de meerderheid van de correcte postbodes en dat veel ontvangers dat niet zo zien is erg jammer.
Ik hoop dan ook dat Post.nl zodanige maatregelen neemt waardoor een postbode weer een eerbare naam zal krijgen en bij de ontvangers in een goed daglicht komen te staan.

De enige vraag wat ik nog heb.... hoe zit het met het briefgeheim?
Hebben de huidige postbodes daar voor getekend????
Ik woon in een dorp en zou toch niet graag zien dat o.a. de postbode 'even' verteld wat er op de ansichtkaart, die aan ons gericht was, stond, of dat justitie ee brief heeft gestuurd (gelukkig nog niet meegemaakt), een rouwkaart gestuurd is etc. etc.

ru
door ruitenboer - Jun 22, 2012 om 00:00
64 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=traporgel schreef op donderdag 21 jun 2012, 13:41]Natuurlijk zijn postbezorgers gerechtigd de post rond te brengen. Alle postbezorgers hebben een arbeidsovereenkomst met de organisatie waarvoor ze werken.

En niemand maakt mij wijs dat er in het contract geen voorwaarden zijn genoemd.

Of gelooft u werkelijk dat de bezorgers van Post.nl toestemming hebben gekregen om de post in de dichtsbijzijnde kliko te deponeren, of in de ondergrondse oud-papierbak?

Kom toch......

Nee, dat geloof ik ook niet. Maar feit is wel dat tegenwoordig de post onbeheerd staat terwijl iedereen erbij kan. Gevolg van het sluiten van alle bestelkantoren.

Ander punt is dat er onder bestellers ook geen sociale controle meer is en géén overleg met collega's als je in een nieuwe wijk een adres niet kunt vinden of de verkeerde (nooit gebruikte brievenbus op een perceel) gebruikt als besteller.

jo
door jorisw - Jun 22, 2012 om 09:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=domantwoord schreef op donderdag 21 jun 2012, 17:45]Een domme vraag deze keer.... waarom word het vreemd gevonden dat er vriendelijke Marokkaanse jongens zijn?????

Daar verbaasde ik me ook over. Kennelijk is er toch nog erg veel latent racisme in Nederland. Met de overgrote meerderheid van Marokkaanse jongens is niets aan de hand. Sterker nog, het zijn doodnormale mensen die gewoon hard en goed werken en wat van hun leven willen maken.

jo
door jorisw - Jun 22, 2012 om 09:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fotoflex schreef op donderdag 21 jun 2012, 17:16]Ik had mijn vraag inmiddels wat aangepast;

De vraag is dus eigenlijk meer, of het terecht is dat de overheid van TNT Post gebruik maakt voor de bezorging van dergelijke officiële stukken?
Natuurlijk mag het, maar mogen ze er dan wel die consequenties aan verbinden?
De kans dat er iets mis gaat bij de bezorging is onredelijk groot, naar mijn mening.

Voor echt belangrijke zaken zoals dit kan je afvragen of een postsysteem (ongeacht of je bezorgers hebt of be-edigde bodes) het meest geschikte systeem is. Ook in de tijd van de PTT bleef er wel eens post steken in de sorteercentra of ergens anders in de distributieketen.

Voor zaken waarvan de verzender 100% zekerheid wil hebben dat het op de bestemming aankomt is een postsysteem ongeschikt. De enige manier om dit met volle zekerheid te kunnen bezorgen is dat het van het bureau van de deurwaarder met een koerier naar de geaddresseerde wordt gebracht en persoonlijk wordt overhandigd.Zelfs afgeven met handtekening voor ontvangst is immers geen garantie dat de gedagvaardigde persoon het in handen krijgt.

vliegenderob
door vliegenderob - Jun 22, 2012 om 10:46
292 Antwoorden / 1 Vragen

domantwoord donderdag 21 jun 2012, 17:45
Een domme vraag deze keer.... waarom word het vreemd gevonden dat er vriendelijke Marokkaanse jongens zijn?????

Mogelijk liggen er ervaringen daarvan in het persoonlijke vlak van de waarnemer of heeft de schrijver gewoon de statistieken erop nageslagen. Uit persoonlijke ervaringen voeg ik daar aan toe dat je erg goed moet opletten als een Marokkaan vriendelijk tegen je is, ik heb het ook geprobeerd, maar ook ik ben door hen opgelicht, bedreigd en belazerd, mede door mijn ouderwetse vertrouwen in mijn medemens zoals dat vroeger heel gewoon was, maar, een uitzondering bevestigd de regel. Eigenlijk geef je zelf al een antwoord op je vraag.

domantwoord
door domantwoord - Jun 22, 2012 om 11:05
192 Antwoorden / 0 Vragen

@vliegenderob

Je hebt dus nooit vervelende ervaringen gehad met Nederlanders of andere nationaliteiten??
Tsonge.......
Ik denk inderdaad wel dat je wanneer je een mening zoals de jouwe verkondigd je maar beter voorzichtig bent bij wie dan ook vriendelijk tegen je is ;-)

pino123
door pino123 - Jun 22, 2012 om 11:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:46]domantwoord donderdag 21 jun 2012, 17:45
Een domme vraag deze keer.... waarom word het vreemd gevonden dat er vriendelijke Marokkaanse jongens zijn?????

Mogelijk liggen er ervaringen daarvan in het persoonlijke vlak van de waarnemer of heeft de schrijver gewoon de statistieken erop nageslagen. Uit persoonlijke ervaringen voeg ik daar aan toe dat je erg goed moet opletten als een Marokkaan vriendelijk tegen je is, ik heb het ook geprobeerd, maar ook ik ben door hen opgelicht, bedreigd en belazerd, mede door mijn ouderwetse vertrouwen in mijn medemens zoals dat vroeger heel gewoon was, maar, een uitzondering bevestigd de regel. Eigenlijk geef je zelf al een antwoord op je vraag.

Tjongejonge wat ben jij kortzichtig zeg, nog nooit zo'n onbenul van een opmerking meegemaakt. Daarnaast geen enkel raakvlak met de vraag van TS. Misschien moet je je kortzichtigheid ergens anders gaan deponeren.

tdehond
door tdehond - Jun 22, 2012 om 11:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn ervaring met vriendelijke mensen is dat zij vriendelijke mensen zijn, ongeacht hun herkomst of huidskleur.

"there's good man, there's bad man, but you can't see it from their skin, cause in heaven all the babies are golden" ( deel lyrics van lied uit een school musical).

vliegenderob
door vliegenderob - Jun 22, 2012 om 12:08
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=domantwoord schreef op vrijdag 22 jun 2012, 11:05]@vliegenderob

Je hebt dus nooit vervelende ervaringen gehad met Nederlanders of andere nationaliteiten??
Tsonge.......

Ja, maar veeeeeeeeel minder, zeker wanneer ik het percentage Nederlanders t.o.v. Marokkanen in aanmerking neem. Daarnaast zijn is er ook genoeg cijfermateriaal ter beschikking, Weet je dat niet of steek je je kop in het zand? De uitzending van Sonja Barend niet gezien in een gesperk met de directeur van P.I. Vught waar jeugdige gevaarlijke criminelen zitten? 80 % is buitenlander terwijl allochtonen slechts 10 % van de inwoners van Nederland bedraagt.
Tevens geeft jouw antwoord de gewelddadigheid van deze mensen weer, je weet het dus wel maar ontkent het. (Marokkaanse partner?) Daar weet Theo van Gogh helaas niet meer van mee te praten na zeven kogels.

er
door erky - Jun 22, 2012 om 18:03
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi FotoFlex,

Het Rijk, waar wij dus belasting aan betalen, stoot steeds meer taken af.
De post wordt nu particulier bezorgd, de stroom wordt door bedrijven verkocht, alleen het grote net is nog van de staat. Kijk naar de NS en de telefoon.
De Zorg staat ook onder spanning, want het moet goedkoper en de enige oplossing daarvoor lijkt privatisering.

In jouw vraag ligt veel goeds opgesloten en de antwoorden hier ook.

Als Post NL niet in staat is om een klacht fatsoenlijk af te handelen dan heeft dit bedrijf een groot probleem. Wij, ontvangers van post, hebben het probleem al, maar Post NL luistert nog niet. Ook hier weer het heilige antwoord. Dat gaat te veel kosten.

Ik zou dolgraag zien dat er een instantie kwam die toetst hoe en hoe goed (geborgd) Post NL haar klachten afhandelt.

Helaas heb ik ook persoonlijk ervaren dat post missen (niet aangetekend) moeilijk is aan te tonen. De verzender moet dus meewerken en stellen dat er iets verstuurd is. Mogelijk dat er in de oude postwet zelfs staat dat alleen de verzender (is degene die de porto heeft betaalt, dus opdrachtgever is en de enige partij waar Post NL formeel mee te maken heeft) officieel kan klagen. Ik ben dan ook blij met die berichten die koppen met "10 zakken post bij bezorger thuis aangetroffen door politie"!

Zo gebeurt er hopelijk wat voor gedupeerde ontvangers.

Erky

fotoflex
door fotoflex - Jun 22, 2012 om 18:57
67 Antwoorden / 6 Vragen

Spijker op de kop, Erky,

als (niet)ontvanger sta je buiten het geschil, terwijl je wel degelijk de benadeelde partij bent.
In theorie kun je zelfs dakloos worden door zoiets.
Maar de overheid staat op het standpunt dat door hem verstuurde post altijd, en op tijd aankomt.
Er staat een stempel en een datum op, dus heb jij het ontvangen(!)
Post die jij stuurt, moet je kunnen verantwoorden.
Daarom film ik tegenwoordig met mijn telefoon als ik een officiele brief in de bus gooi, en ik heb daar al eens voordeel van gehad!
Maar vooral zou ik graag zien dat overheidsinstanties verplicht werden gesteld te zorgen dat hun post bij de klant aankomt.
Hoe belangrijker de post, hoe zwaarder die verantwoording.
Hoe dat moet, daar zoeken ze maar een oplossing voor, gewoon via de bestaande route is dat zeker niet gegarandeerd.

domantwoord
door domantwoord - Jun 22, 2012 om 22:44
192 Antwoorden / 0 Vragen

@vliegenderob

Marokkanse partner?? En dat betekend wat ??
Gewelddadig.... dat lees je graag denki ik? of heb je een kristallen bol?
Weet je meer dan wij?
Je hebt volgens mij een levendige maar toch erg bekrompen fantasie...
Sonja Barend? wie was dat ook weer?? die heeft de wijsheid in pacht denk je??

Toch wel leuk dat types als jij hier regelmatig komen, dat houd de discussie hier levendig en interessant :-( (not)

ti
door tiempje - Jun 22, 2012 om 23:01
40 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet eens weet wie één van de beste interviewers aller tijden is loop je wel erg te koop met je eigen domheid. Blijkt ook wel uit zes taalfouten in zes regels!

domantwoord
door domantwoord - Jun 22, 2012 om 23:21
192 Antwoorden / 0 Vragen

@tiempje
Te koop lopen met domheid is hier toch gebruikelijk, lees maar terug..
Misschien houd ik mensen een spiegel voor?? al eens aan gedacht ?
En ik zie inderdaad wat tikfoutjes (hoewel,6??)
stom van mij, ik weet het :-(
excuses hoor!!
Goed typen is ook veel belangrijker dan de hier ten toon gespreide discriminatie hè ?