aj
door ajoris Jun 4, 2014 om 19:35
Geldzaken & recht

ECI afspraken verbreken zonder medeweten

Bij de ECI heb ik in het 4e kwartaal 2013 7 boeken afgenomen, die garant stonden voor 4 kwartaalafnames (4e kw 2013 en 1e t/m 3e kwartaal 2014). Dit is tevens bevestigd in een mail d.d. 21 november 2013 door mw van den Bosch van ECI. Na deze mail stond dit ook op de site bij "mijn ECI" vermeld.

In april 2014 ontving ik van de ECI een boekenbon aangezien ik niet aan de kwartaalafname had voldoen. Ik heb telefonisch contact opgenomen en het bovenstaande aangekaart. Ze konden het 1e kwartaal terugdraaien, maar de rest van de afspraak kon niet doorgaan. Ik heb aangegeven dat ik het niet eens was met hun besluit en zij zouden dit verder nakijken en hierop terugkomen.

Nadat de betaling was geincasseerd en ik een mail ontving met de melding dat ze wat vertraging hadden opgelopen en nog zouden terugkomen op de vraag/klacht, heb ik een mail teruggestuurd met de klacht en de melding dat ik de betaling gestorneerd heb aangezien er nog geen terugkoppeling was geweest.
Op 19 mei ontving ik een herinnering (van betaling). Hier heb ik opnieuw via de site een reactie op gegeven en aangegeven dat er nog geen terugkoppeling is geweest op de klacht.

Vandaag 4 juni ontving ik een aanmaning. Hierop heb ik telefonisch contact gezocht met ECI en aangegeven wat het probleem was. Ik heb gezegd dat ik vandaag een oplossing wilde voor de boekenbon en dat ik reeds aan de kwartaalafnames t/m het 3e kwartaal 2014 voldoe. Mij werd doodleuk gezegd dat de afspraken die gemaakt zijn altijd ongedaan kunnen worden gemaakt. Het eerste kwartaal kon worden teruggedraaid en in de overige kwartalen moet ik voldoen aan de kwartaalafname of ik ontvang een boekenbon van € 25 per keer.

Ik heb hierop gereageerd dat ik hier niet mee akkoord ga, ik het zwart op wit heb staan en als dit de manier van zaken doen is ik per direct mijn lidmaatschap opzeg. Er werd mij toen verteld dat het lidmaatschap kon worden opgezegd, maar aangezien het vandaag 4 juni is en er een maand opzegtermijn is (dus ingang 4 juli), ik dan tot 1 oktober lid zou zijn en dus alsnog aan het 2e en 3e kwartaal moest voldoen.
Ook hier heb ik op gemeld dat ik hier niet mee akkoord ga, aangezien er door het gebrek aan afhandeling vanuit de ECI er reeds 2 maanden gepasseerd zijn en de fout van het 1e kwartaal niet bij mij ligt.

Heeft iemand een tip of suggesties om dit verder aan te kaarten?

1101 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Jun 4, 2014 om 19:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Ik heb helaas geen tips voor u, maar het valt me op dat er de afgelopen weken veel klachten over eci zijn gepost. Blijkbaar hebben ze het niet op orde na de doorstart na het faillissement.

diumenge
door diumenge - Jun 4, 2014 om 20:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Niet betalen en aangeven dat u een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.

fo
door foodgood10 - Jun 5, 2014 om 14:01
10 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dacht gelezen te hebben dat ECI failliet is; dan heb je verder toch ook geen afnameverplichting meer ed.?

Cookies
door Cookies - Jun 5, 2014 om 14:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=foodgood10 schreef op donderdag 5 jun 2014, 14:01]Dacht gelezen te hebben dat ECI failliet is; dan heb je verder toch ook geen afnameverplichting meer ed.?

Ze hebben een doorstart gemaakt. Zo te lezen wel een hele slechte doorstart, dus ECI zal binnenkort wel weer failliet zijn.

aj
door ajoris - Jun 23, 2014 om 16:25
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ondertussen heb ik reactie gehad van ECI. Ik sta volledig in mijn recht en het wordt allemaal teruggedraaid. T/m het 3e kwartaal 2014 hoef ik geen afname meer te doen. Ondertussen heb ik wel mijn abonnement opgezegd, dus ik zal ook niets meer bestellen bij de ECI.
Het is fijn dat het nu afgehandeld is, alleen jammer dat dit gebeurd nadat je het bij Radar, Facebook en Kassa hebt moeten plaatsen om gehoord te worden.

Ik heb wel nog aangegeven dat de klantenservice, waar ik de eerste gesprekken mee gehad heb, ontzettend slecht te werk gaat en dat dit ze dus echt veel klanten kan kosten!

zoekster
door zoekster - Jun 23, 2014 om 16:31
10966 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ja, ik zie deze doorstart ook niet zitten. Als je zo je bedrijf runt, raak je het vertrouwen van je klanten kwijt. En niemand blijft lid van een organisatie die hij niet vertrouwt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

ta
tarwe15 - Jul 1, 2024 om 10:55
Computers & telefonie

Smartphone APPS werken niet

Heb een Poco x3 van 35 mnd oud. 
Sinds kort openen  enkele APPS niet. 
Moet tel herstarten dan probleem  verholpen (tijdelijk) 
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug  gezet  nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen. 
Hoe los ik dit o ... Lees meer