sweetdentist
door sweetdentist Apr 28, 2010 om 12:55
Geldzaken & recht

Enkele dagen later is iets afgeprijsd...wat dan

Op dat onderwerp van goedkoper product kan ik niet reageren...dan maar op deze manier...
Wel ik heb het al meerdere keren meegemaakt. Je koopt iets en daarna is het opeens wel heel veel goedkoper...klagen helpt niet / dikke pech...
MAAR er is een oplossing die heel simpel is en die ik al meerdere keren heb gevolgd (vooral bij Makro en bij Office Center..maar kan ook elders).
Indien je ontdekt dat het opeens goedkoper is, hoef je niet te treuren...koop het nieuwe product voor die lagere prijs...loop de winkel uit..en loop weer naar binnen met hetzelfde product alleen met je oude bon weer terugbrengen....(dus je krijgt het geld terug maar dan van je eerste bon....... succes!!!) Wat mij met discussies niet lukte / lukte me wèl door als een dombo het product "mijn vrouw wil het niet" terug te brengen....

6128 17 Rapporteer

vladja
door vladja - Apr 28, 2010 om 13:40
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De Makro en Office Center zijn niet voor consumenten om te kunnen inkopen. Mijn mening over deze werkwijze houd ik maar voor me.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 28, 2010 om 14:10
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Moet je ook wel opletten dat er geen code ofzo op het product en op de bon staat.
Verder houd ik mijn mening ook maar voor me.

vladja
door vladja - Apr 28, 2010 om 14:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 28 apr 2010, 14:10]Moet je ook wel opletten dat er geen code ofzo op het product en op de bon staat.
Verder houd ik mijn mening ook maar voor me.

Bij de Makro en bij Office Center wordt er gewoon afgerekend via de barcode. Er wordt niet gekeken naar andere codes, als die er al opzitten. Dat weet iedereen, die er wel eens koopt.

Vladja

sweetdentist
door sweetdentist - Apr 28, 2010 om 14:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als je bijvoorbeeld bij V&D of C&A wat koopt dan mag dat mits ongeopend retour binnen een bepaalde tijd. Bij Ikea zelfs binnen hele lange tijd als Family Friend.
Als je het hebt gekocht en de prijs neemt binnen die "retour" tijd af vind ik het niet iets om mijn mening voor me te houden maar gewoon een niet ongewone handeling.
Ik heb wel bij zoiets(prijs daalde drastisch binnen 4 dagen i.v.m. actie) met de baas van de zaak besproken, maar nul op rekest, Ondanks uitleg en frustratie dus geen begrip...
Dussss.....

tdehond
door tdehond - Apr 28, 2010 om 15:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.

Dit lijkt mij frauduleus handelen.

zinook
door zinook - Apr 28, 2010 om 21:52
261 Antwoorden / 7 Vragen

Bah, als iedereen dit zou doen, zouden er geen acties meer worden gehouden. Doet u dit ook in de supermarkt? O, nu zijn de pampers in de aanbieding, vorige week niet, laat ik maar even retourneren.....binnen de kortste keren zouden vele bedrijven failliet gaan door uw handelswijze!

Ik vraag me af of u bij zou betalen als een enkele dagen later duurder geworden was. Maar dan denk ik dat u zich stilletjes houdt!

Een hekel heb ik aan dit soort mensen!

sweetdentist
door sweetdentist - Apr 28, 2010 om 23:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zinook schreef op woensdag 28 apr 2010, 21:52]Bah, als iedereen dit zou doen, zouden er geen acties meer worden gehouden. Doet u dit ook in de supermarkt? O, nu zijn de pampers in de aanbieding, vorige week niet, laat ik maar even retourneren.....binnen de kortste keren zouden vele bedrijven failliet gaan door uw handelswijze!

Ik vraag me af of u bij zou betalen als een enkele dagen later duurder geworden was. Maar dan denk ik dat u zich stilletjes houdt!

Een hekel heb ik aan dit soort mensen!
Failliet gaan ze niet want ze verlagen onaangekondigd hun prijs....en belazeren zode consument...en ikpraat dan niet over een paar euro's hoor...
Wat een vreemde reactie van je, maar dat moet jij weten,,,Ik heb het meegemaakt dat een net gekochte printer op donderdag..de dinsdag erna zo'n 60 euro goedkoper was.
Ik kan twee dingen doen..
Ik kan de printer terugbrengen en mijn geld terug krijgen...dit is compleet legitiem...en daarna dan meteen die goedkope kopen...volgens jou (en mij) compleet legaal.
Of je koopt de nieuwe die goedkoper is en levert de oude in op je oude (duurdere) bonnetje...
Wat is hierbij het verschil...ik zie geen verschil, want die is er niet...eindresultaat is exact hetzelfde.. Maar de eerste vind je OK en de tweede vind je frauduleus handelen???
Vreemd...
Nou ja hopelijk maak je het zelf eens mee...hoe frustrerend dat is..En dan ben ik benieuwd hoe jij dat dan oplost....met je duidelijke mening...
Tja...(en nogmaals ik praat niet over kleine bedragen, zoals melk een paar dagen later 3 cent goedkoper is...)

harrie
door harrie - Apr 29, 2010 om 08:06
765 Antwoorden / 36 Vragen

Allereerst; koop = koop! Ruilen of retourneren is een gunst van de verkoper....

Een paar jaar geleden een groot volume van een artikel (tegels) bij Gamma gekocht op vrijdag, de week erop in de aanbieding.
Woensdag naar de klantenservice gegaan en gevraagd of er wat aan te doen was, reactie; helaas..
Toen ik stelde dat ik het volgens hun eigen voorwaarden alles gewoon kon terug brengen, kwam er een aarzeling. Keurig opgelost door op papier alles terug te nemen en opnieuw te verkopen en geld terug.
Gewoon open kaart spelen.

Harrie

zinook
door zinook - Apr 29, 2010 om 08:34
261 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb het zelf meegemaakt met de aanschaf van de WII. Een week later was deze in de aanbieding. Maar ik ben dan niet zo'n huilie die dan dit soort streken uithaalt. Ik denk dan bij mezelf: "Pech gehad"

En je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag: Als iets een week later duurder was geworden, was je dan nog geld gaan nabrengen? Ik denk het niet, want dan denk je: Zo, heb ik dat lekker in mijn zak zitten!

Het verschil in meteen iets in de aanbieding kopen of dat je iets van te voren voor de normale verkoopprijs gekocht hebt en dan komt retourneren voor de aanbiedingsprijs, is dat de winkelier een boterham heeft kunnen eten van de producten die hij voor de reguliere prijs heeft kunnen verkopen. Als er iets in de actie is, zit er maar weinig marge op, of verkopen ze het zelfs onder de inkoopprijs. Dus als iedereen zoals jij zijn producten terugbrengt om toch maar de actieprijs te krijgen beroof je de ondernemer van zijn brood!

tdehond
door tdehond - Apr 29, 2010 om 08:40
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ sweetdentist
Ik denk gewoon: pech gehad als ik zie dat een week later een product afgeprijsd is.

Als een product de volgende week in de aanbieding is, geeft mij dat niet recht om met de bon van het product wat ik de week er voor heb gekocht te gaan ruilen. Dan ben ik naar mijn gevoel op een oneerlijke manier aan het zaken doen.

Een verschil van inzicht lijkt mij.

stacey
door stacey - Apr 29, 2010 om 09:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zinook schreef op donderdag 29 apr 2010, 08:34] Dus als iedereen zoals jij zijn producten terugbrengt om toch maar de actieprijs te krijgen beroof je de ondernemer van zijn brood!

Uiteindelijk betaal je als consument toch de prijs, of ze stoppen met aanbiedingen of ze staan retouren/ruilen Nooit meer toe of ze verhogen Alle prijzen om dit soort verliesposten te compenseren.........
Net als die dweilen die de verzekering oplichten en dan maar klagen dat de premie`s de pan uit rijzen.....................gek hè ;-(

zinook
door zinook - Apr 29, 2010 om 12:10
261 Antwoorden / 7 Vragen

@Stacey: Goed gesproken! Je haalt me de woorden uit de mond!

sweetdentist
door sweetdentist - Apr 29, 2010 om 12:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=harrie schreef op donderdag 29 apr 2010, 08:06]Allereerst; koop = koop! Ruilen of retourneren is een gunst van de verkoper....

Een paar jaar geleden een groot volume van een artikel (tegels) bij Gamma gekocht op vrijdag, de week erop in de aanbieding.
Woensdag naar de klantenservice gegaan en gevraagd of er wat aan te doen was, reactie; helaas..
Toen ik stelde dat ik het volgens hun eigen voorwaarden alles gewoon kon terug brengen, kwam er een aarzeling. Keurig opgelost door op papier alles terug te nemen en opnieuw te verkopen en geld terug.
Gewoon open kaart spelen.

Harrie

Keurig...en zo hoort het ook....klantvriendelijk tot en met....
Harry ik ben het helemaal met je eens....en inderdaad koop is koop / maar ik denk ook...zo'n verkoper koop zelf ook elders en als ie dat zelf mee maakt zal ie ook balen.
Mooi geregeld zo.

sweetdentist
door sweetdentist - Apr 29, 2010 om 12:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zinook schreef op donderdag 29 apr 2010, 08:34]Ik heb het zelf meegemaakt met de aanschaf van de WII. Een week later was deze in de aanbieding. Maar ik ben dan niet zo'n huilie die dan dit soort streken uithaalt. Ik denk dan bij mezelf: "Pech gehad"

En je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag: Als iets een week later duurder was geworden, was je dan nog geld gaan nabrengen? Ik denk het niet, want dan denk je: Zo, heb ik dat lekker in mijn zak zitten!

Het verschil in meteen iets in de aanbieding kopen of dat je iets van te voren voor de normale verkoopprijs gekocht hebt en dan komt retourneren voor de aanbiedingsprijs, is dat de winkelier een boterham heeft kunnen eten van de producten die hij voor de reguliere prijs heeft kunnen verkopen. Als er iets in de actie is, zit er maar weinig marge op, of verkopen ze het zelfs onder de inkoopprijs. Dus als iedereen zoals jij zijn producten terugbrengt om toch maar de actieprijs te krijgen beroof je de ondernemer van zijn brood!

Tja....dat is inderdaad een goede vraag wat zou ik doen als het even later duurder wordt aangeboden...maar ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt..eerlijk niet. Andersom wel redelijk vaak...met fototoestel met cd speler..|En ik heb hier niet alles op die manier kunnen omruilen...Is net alsof je een apparaat koopt en dan is bij Mediamarkt bijvoorbeeld goedkoper...dan denk ik ook ..dikke pech...en neem dat verlies..
En die prijzen oorlog die sommige ondernemers houden is bedoeld om klanten te trekken...met een lokkertje...onder de kostprijs...of dat nu verstandig is mogen ze zelf uitmaken.
Het topic was dat je baalde als de prijs van een product vlak erna een stuk goedkoper is. En het is ook niet mijn bedoeling de boel te belazeren en zeker niet alle mogelijke combinaties van prijsverschillen te gaan beoordelen.
Je gaat op die manier op de man spelen....dat hoeft niet. Want net als je zag bij zo'n tegelhandel is er goed te handelen, zonder te frauderen....

harrie
door harrie - Apr 30, 2010 om 07:53
765 Antwoorden / 36 Vragen

stacey donderdag 29 apr 2010, 09:03

zinook schreef op donderdag 29 apr 2010, 08:34
Dus als iedereen zoals jij zijn producten terugbrengt om toch maar de actieprijs te krijgen beroof je de ondernemer van zijn brood!
Uiteindelijk betaal je als consument toch de prijs, of ze stoppen met aanbiedingen of ze staan retouren/ruilen Nooit meer toe of ze verhogen Alle prijzen om dit soort verliesposten te compenseren.........

Maar hoe werkt de praktijk....
De meeste aanbiedingen zijn artikelen met een extra hoge winstmarge. Aangezien aanbiedingen meestal lang van tevoren gepland zijn worden die artikelen wat hoger gecalculeerd om toch op een goede gemiddelde marge uit te komen. Ook worden er afspaken met fabrikanten gemaakt over afname volume's die weer een extra kwantumkorting of omzetbonus opleveren.
Het is gewoon een spel...
De een wil zo duur mogelijk verkopen en de ander zo goedkoop mogelijk kopen.
Wederzijds past daar geen "medelijden" bij, wel eerlijk spel.

Salut, Harrie

va
door valentijntje - May 1, 2010 om 00:25
8 Antwoorden / 2 Vragen

Staat er op de kassabon ruilenof retour binnen zoveel dagen, dan kan je toch gewoon terug. Meestal werkt een winkelier wel mee, en nee heb je, ja kan je krijgen.
Wat zielig van die WII koper, omdat hij geen actie durft te ondernemen mag niemand dat!
En bij Ikea krijg je binnen 90 dagen het verschil terug als iets in de aanbieding is, moet je wel even terug.
Valentijntje

holpen
door holpen - May 1, 2010 om 18:16
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@sweetdentist:

"En het is ook niet mijn bedoeling de boel te belazeren"

Dat doe je dus gewoon wel. Laat ik het voorzichtig zeggen: ik vind je handelwijze nogal laakbaar.

Inderdaad, de vergelijking met de verzekeringsfraudeurs is een hele fraaie.

Dat je nog nooit hebt meegemaakt dat iets een tijdje later duurder is geworden, is natuurlijk geklets. Of heb je nog iets in de aanbieding bij de supermarkt gekocht? Ga je dan ook terug om te ruilen en alsnog de duurdere prijs te betalen?

Sorry, maar van zulke "handige" figuren moet ik ...... (nee, laat ik dat maar niet zeggen). En maar niet doorhebben dat je het uiteindelijk voor jezelf en anderen bederft! Bah!