dr
door dravertje Jun 1, 2010 om 19:11
Geldzaken & recht

Extra bijdrage kinderopvang

ik lees net een artikel geplaatst onder het kopje geldzaken & recht dat agnes jongerius vindt dat iedere nederlander (ook al heb je geen kinderen) moet meebetalen, wel te verstaan 1 euro, voor de kinderopvang. Ik heb hier geen zin in. Ik heb geen kinderen, maar betaal als belastingbetaler al mee aan de kinderbijslag en weet ik niet wat voor een subsidies waar ik nooit recht op zal hebben. Tot nu toe heb ik alleen maar negatieve ervaringen met zwangere vrouwen en werk (sommigen maken er echt een potje van en kunnen ongestoord jaren thuis zitten en geld vangen als ze het slim aanpakken). Men ziet het maar er wordt niks aan gedaan en je mag het niet eens ter discussie stellen. Waarom moet ik meebetalen aan iets, waar ze zelf bewust voor kiezen.....

699 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

dravertje

Je hebt gewoon gelijk. Onder het mom van solidariteit wordt een deel van de burgers opgedrongen om te betalen voor voorzieningen waarvan ze nooit gebruik maken. De basispremie van de zorgverzekering is daar ook een mooi voorbeeld van. Kortom: het is een "democratische" schande en gelegaliseerde diefstal.

Pedro.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik heb echt geen zin dat ik voor die mensen die kinderen maken en niet een van de ouders de verantwoordelijkheid noemt om kind op te voeden omdat ze liever werken, de rekening van de kinderopvang moet financieren.

Als je kinderen wilt dan moet je ze ook zelf opvoeden en niet dumpen bij een of andere opvang, maja wie ben ik? Dus wat mij betreft mag die subsidie sowieso af geschaft worden, kindergeld is wel okay, maar subsidie voor opvang niet, dan stopt een van ouders maar met werken of gaat ze partime werken zodat het kind op gevoed kan worden.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kinderen wilt dan moet je ze ook zelf opvoeden en niet dumpen bij een of andere opvang

Dit ben ik met je eens. Helaas zijn er ook veel alleenstaande ouders die wel moeten werken.
Kinderen zijn voor ieders toekomst dus die ene euro kan ik niet mee zitten.

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

seeker schreef op dinsdag 1 jun 2010, 20:27: , dan stopt een van ouders maar met werken of gaat ze partime werken zodat het kind op gevoed kan worden.

Tja beetje moeilijk voor alleenstaande moeders wellicht en dan komen ze in de bijstand omdat er geen (betaalbare) opvang is en ze niet meer Kunnen werken.........dan kost het veeeeeeeel meer dan die ene Euro en dan ga jij vast weer roepen dat het niksnutten zijn die alleen hun hand op houden.
Jij leeft zelf op kosten van de gemeenschap en nu kun je dan ook een geoedkoop steentje bijdragen zou ik denken.....
Al die werkende mensen hoesten jou WAO op tenslotte

Pff wat een kortzichtig gedoe allemaal zeg.

--Waarom moet ik meebetalen aan iets, waar ze zelf bewust voor kiezen.....--
Tja als er geen kinderen meer komen mogen we straks tot onze dood blijven werken omdat er dan niemand meer is die het doet om onze AOW ed op te hoesten of om in de supermarkt de vakken te vullen....

Niet dat ik het De oplossing vind op deze manier maar mensen moeten eens verder kijken dan alleen een meter naast hun deur............

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

sneeker ik geef jou groot gelijk
wat moesten wij vroeger?
wilde we de kinderen 1 morgen weg brengen moesten we het ook zelf betalen
ik vind niet dat ik mee moet betalen
en zijn ze verplicht om te werken dan vragen ze opa en oma maar

ve
door verwijderd - Jun 1, 2010 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

soepkiep schreef op dinsdag 1 jun 2010, 23:24: sneeker ik geef jou groot gelijk
wat moesten wij vroeger?
wilde we de kinderen 1 morgen weg brengen moesten we het ook zelf betalen
ik vind niet dat ik mee moet betalen
en zijn ze verplicht om te werken dan vragen ze opa en oma maar

Nou opa`s en oma`s moeten tegenwoordig ook nog verplicht (blijven) werken dus dan wordt het beetje onhandig en vroeger is niet nu, de opa-en oma generatie van nu zijn ook geen thuiszittende oppassers meer..........ze werken zelf nog of hebben hobby`s ver weg van het aanrecht...............

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij betalen al mee aan de kinderbijslag. Ik vind het dan ook een belachelijk idee dat we nog een euro extra moeten betalen voor de kinderen van anderen.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat nou als je kids geen opa`s en oma`s hebben?

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje dinsdag 1 jun 2010, 22:38

Als je kinderen wilt dan moet je ze ook zelf opvoeden en niet dumpen bij een of andere opvang

helemaal mee eens

Dit ben ik met je eens. Helaas zijn er ook veel alleenstaande ouders die wel moeten werken.alleenstande ouders moesten niet gaan werken met een kind van onder de 4 jaar de meest belangrijke periode van een kind om daar eigen ouders te worden opgevoed
Kinderen zijn voor ieders toekomst dus die ene euro kan ik niet mee zitten.
die enne euro is dan niet meer nodig want dan gaat het kind naar de kleuterschool

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op dinsdag 1 jun 2010, 22:38: Als je kinderen wilt dan moet je ze ook zelf opvoeden en niet dumpen bij een of andere opvang

Dit ben ik met je eens. Helaas zijn er ook veel alleenstaande ouders die wel moeten werken.
Kinderen zijn voor ieders toekomst dus die ene euro kan ik niet mee zitten.

Ja helaas wel, maar in Nederland heb je recht op een minimaal inkomen zodat je niet in armoede hoeft te leven, voor die groep zou ik dus wel willen betalen, maar ik weet heel goed dat juist die mensen zijn met dik inkomen waar we nu voor de kinderopvang liggen betalen.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet nou toch niet gekker worden, we moeten met z,n alle de sociale voorzieningen in stand houden waar al rotte appels tussen zitten, denk maar aan beroepswerklozen en wao,ers die zo gezond zijn als een vis, de goeie daargelaten en dan de moedertjes die gaan scheiden en met een construktie weer samenwonen en de kinderdagverblijven die varen er wel bij, ik heb er ook niet zoveel zin in.

Mvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

knoop4x9 schreef op woensdag 2 jun 2010, 15:57: Het moet nou toch niet gekker worden, we moeten met z,n alle de sociale voorzieningen in stand houden waar al rotte appels tussen zitten, denk maar aan beroepswerklozen en wao,ers die zo gezond zijn als een vis, de goeie daargelaten en dan de moedertjes die gaan scheiden en met een construktie weer samenwonen en de kinderdagverblijven die varen er wel bij, ik heb er ook niet zoveel zin in.

Mvrgrt Nico

Ik ben het met eens dat we eigenlijk geen sociale voorzieningen moeten financieren voor mensen die het echt niet nodig hebben, maar vergeet niet dat niet alle WAO iets lichamelijk hebben, maar verstandelijk of geestelijk, bijvoorbeeld een vorm van autisme wat het voor ze erg moeilijk maakt goed te functioneren, en ja zeker de eerste maanden zie je niks bij deze mensen, maar ze moeten langer werken dan 3 maanden, daarom is goed dat er sociale werkplekken zijn.

Dus het is altijd belangrijk om deze mensen kansen te geven, en ze iets geven waar ze goed in zijn, in verleden werden deze mensen maar in een fabriek gezet van 8 tot 4 of in de tuintjes, maar dat komt ze echt niet ten goede.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bleumoon1952

Ten eerst klopt er geen hout van je gekopieerde tekst, ik heb dat niet geschreven maar Seeker.
En ten 2e, denk je nou echt dat je als je werkt, en je gaat scheiden, je bij de soos kunt aankloppen omdat je zo graag bij je kids thuis wilt zijn.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft er iemand bij stil gestaan dat de kinderen van nu "onze" aow later moeten ophoesten. Oh ja ik heb zelf geen kinderen.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2010 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - niet consumenten gerelateerd]

Het toppunt vind ik deze reactie:
**Ja helaas wel, maar in Nederland heb je recht op een minimaal inkomen zodat je niet in armoede hoeft te leven, voor die groep zou ik dus wel willen betalen, maar ik weet heel goed dat juist die mensen zijn met dik inkomen waar we nu voor de kinderopvang liggen betalen.**

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - niet consumenten gerelateerd]

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - niet consumenten gerelateerd]

ve
door verwijderd - Jun 6, 2010 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorzover ik weet zullen de kinderen van nu straks voor jou betalen, ook al ben je alleenstaand. Net zoals mijn kinderen nu betalen voor de oudere generatie.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag weer on-topic reageren. Alleen consumenten gerelateerde reacties worden toegestaan.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen probleem dat er betaald wordt voor kinderbijlage, maar om er nog een 1 euro bovenop te doen, terwijl b.v. alleenstaanden relatief flink worden belast lijkt mij niet nodig.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2010 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

is agnes longerius gek geworden om alleenstaanden geld te vragen voor opvang kinderen moet je zelf opvoeden en niet naar een creche kijk maar naar amsterdam war daar van komt.wij werden vroeger ook niet weggebracht naar een opvang .