B
door B gassmann Sep 22, 2021 om 15:17
Geldzaken & recht

Herroepingsrecht

Bij toeslagen portaal heb ik niet wetende dat het een commerciële onderneming is
mijn aanvraag voor zorgtoeslag gedaan
45 euro betalen en ze zoeken het uit
meteen na een aantal minuten heb ik geschreven dat ik dit niet via hen wilde
Ze schreven dat ik getekend heb en anders incasso in werking treed
Kan dit ?

2703 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2021 om 15:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik dacht even dubbelpost maar zie nu, bij nader inzien dat ik u een foutief antwoord gaf en zie daarom ook deze info http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/herroepingsrecht-voor-consumenten   waaruit ik afleid dat u het herroepingsrecht wel degelijk heeft en ok terstond dient te handelen als aangegeven Doe dat per aangetekende brief en bewaar het bewijs van verzenden goed. Laat ze vervolkgens maar komen met hun incassodreiging. Herhaald, wel snel zijn.

De het aangetekend verzenden zal u wel ca. € 10,00 kosten.  En toch: indien u betaalt heeft u verder geen gezeur meer.

Nog een Ps. Met de lkaatste zin doel ik op het gegeven dat recht hebben op iets helaas niet altijd betekent dat men het dan ook krijgt zonder dan mogelijk daarvoor extra moeite te moeten doen en ook in relatie tot het bedrag dat aan d orde is. Deze 'intermediairs'zijn er wel op uit dat men dan maar betaalt en het verder laat zitten.

Er is op basis van instemming al of niet al een dienst verleend en kan zich mogelijk beroepen op 'maatwerk' voor u. (De gevraagde toeslag is specifiek voor u en gevraagd op basis van uw specifieke gegevens )

ma
door malty Sep 22, 2021 om 16:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Lees die link van u nog eens goed door, geen herroepingsrecht voor overeenkomsten tot €50.

Scala NL
door Scala NL - Sep 22, 2021 om 15:48
23 Antwoorden / Vragen

Als er meerdere malen dezelfde vraag met andere formulering wordt gesteld, dan zal dat (als het goed is) niet betekenen dat de antwoorden zullen mee veranderen.

Er wordt op desbetreffende website aangegeven dat ze bemiddelen en dat u het ook met uw DigiD via toeslagen.nl kunt/kon doen.

Na acceptatie van een overeenkomst ontstaat een betalingsverplichting.

Het betreft hier ook geen levering product maar de uitvoering van een dienst, welke feitelijk al kosten met zich meebrengt nadat enige medewerker is begonnen met lezen.

(Dit resulteert bij herroeping in vergoeding van kosten, welke onredelijk hoog kunnen (en mogen) lijken).

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 22, 2021 om 16:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is inderdaad het vraagpunt maar m.i. als ik alles lees qua info is het toch de vraag of dit 'door de beugel kan'. Echter is om om dat uit te spittenn  een jurist/advocaat nodig en zelfs eventueel een gerechtelijke uitspraak.
Vandaar mijn advies: toch maar betalen.

panter22
door panter22 Sep 22, 2021 om 18:12
6599 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft, speciaal voor jou.
Zoek in boek 6 van het BW
Afdeling 2B, bepalingen voor overeenkomsten tussen handelaren en consumenten.
Paragraaf 1, algemene bepalingen
artikel 230 h  deze afdeling is niet van toepassing op een overeenkomst
lid 2 onder a: buiten de verkoopruimte waarbij de verbintenis van de consument ten hoogste 50 euro bedraagt,
Dus artikel 230 0 lid 1. mbt het herroepingsrecht geldt niet voor deze overeenkomst van €45 en ts zal moeten betalen.

panter22
door panter22 - Sep 22, 2021 om 16:37
6599 Antwoorden / Vragen

Link Heremietkreeft en antwoord Malty:
Tot slot geldt het herroepingsrecht niet voor overeenkomsten buiten de verkoopruimte, waarbij u een betalingsverplichting aangaat tot ten hoogste 50 euro.

marita5
door marita5 - Sep 22, 2021 om 17:30
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo B.Gassmann ,

Lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/zorgportaal?id=603812

gerbera
door gerbera - Sep 22, 2021 om 21:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Tot slot geldt het herroepingsrecht niet voor overeenkomsten buiten de verkoopruimte, waarbij u een betalingsverplichting aangaat tot ten hoogste 50 euro.

Dus bespaar u de aangetekende brief, dat heeft geen zin en is dan weer € 10,- extra.

1paul
door 1paul - Sep 23, 2021 om 09:34
3173 Antwoorden / 0 Vragen

het betreft hier een financiele dienst, dan heb je geen herroepings recht!!!!

Dus ja, dit kan....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 24, 2021 om 10:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Voor je iets  neemt eerst kijken of het de overheid of bedrijf is.

Na bevestiging gaan ze gelijk  aan het werk dus moet je betalen.

Elke subsidie is via dit soort  bedrijven te  doen dus  beter opletten en  Google nooit naar bovenste.