atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 11:17
Geldzaken & recht

Hoe ABNAMRO bereiken zonder te bellen.

Beste,

Hoe is het mogelijk om te communiceren met de ABAMRO bank zonder te hoeven bellen. Ik ben slechthorend met Tinnitus dus dat lukt slecht. Ik stuur brieven maar die worden niet beantwoord of komen niet aan. FF langskomen lukt ook niet als je in Africa zit, hoe moet dat nou?

3375 22 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2023 om 11:28
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de gedeelde link:

Kan ik een bericht of e-mail sturen?

Het is niet meer mogelijk om ons een bericht of e-mail te sturen. Heeft u een vraag? We helpen u graag. Stel uw vraag aan onze chatbot Anna . Zij geeft direct antwoord en helpt u snel op weg. Komt zij er niet uit? Dan neemt tijdens openingstijden een echte collega het gesprek van haar over.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/service-en-contact/bankmail-email.html

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 12:15
341 Antwoorden / 13 Vragen

Een echte medewerker neemt het over, maar kan alleen algemene vragen beantwoorden. Specifieke vragen moet ik inloggen bij de bank, en dat kan ik al jaren niet meer.

mahadma
door mahadma - Jan 2, 2023 om 11:30
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Hebben ze geen doventelefoon of ouderwetse fax meer? En email lijkt mij ook nog een optie. Alleen die hebben ze "slim genoeg" afgeschaft .........

rj
door rjw Jan 2, 2023 om 12:21
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Email is het slechtste communicatiemiddel om een complex probleem aan te kaarten.

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 15:15
341 Antwoorden / 13 Vragen

Wat zijn complexe problemen? ik wil gewoon communiceren en stand van bepaalde zaken uiteen zetten. Als dat niet mogelijk is, ook geen probleem dan los ik het creatief op. Een Belgische rechercheur die ik hier al jaren ken, zegt altijd ...uitlokken mijn vriend! en daarop anticiperen. Dat was ik al aan het doen maar ik dacht, dacht ...misschien hier iemand ??

Ik voel mij na zo'n aanval van ronny niet meer vrij om verder uit te leggen waar het over gaat, het zijn bankzaken!

E-mail is perfect om te communiceren, dat vind ik tenminste. Als telefoneren je beter lijkt, vraag ik je ...waar is het bewijs wat je hebt besproken? Op papier mijn vriend, that's the best.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2023 om 11:46
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Ik gaf een fout antwoord en zie nu ook https://www.abnamro.com/nl/contact m.b.t. alle andere cintactmogelijkheden,  dan toch ook de optie, kan er in dit geval nu ook brieven niet aanklomen iemand anders niet voor u bellen waar u dan zelf bij bent om navraag te doen etc? .En anders, als nu ook al geantwoord door @MARIT5, schriftelijk en dan aantekeken hoewel dat mogelijk vanuit (welk land in?) Africa lastig kan zijn of juist het probleem is.

sira
door sira Jan 2, 2023 om 12:02
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Atlas1302 wil juist niet bellen..

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 2, 2023 om 12:16
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, dank, ik was kennelijk nog niet goed wakker na uitslapen na gisternacht vrijwel niet hebben kunnen  slapen door erg veel nog erg laat geknal.

tenormin
door tenormin Jan 2, 2023 om 12:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hij wil wel bellen maar kan het niet horen, zie zijn beschreven Tinnitus probleem.

sira
door sira Jan 2, 2023 om 12:29
2347 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin
Zo zou je het ook kunnen omschrijven ;-))

gerbera
door gerbera Jan 2, 2023 om 14:35
7366 Antwoorden / 14 Vragen

TS zit ergens op een Kaapverdie's eiland☺

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 16:12
341 Antwoorden / 13 Vragen

Klopt, en de website geeft ook precies aan waar. Maar om bij het topic te blijven en niet te denken dat ik in een zandbak op SAL woon, het is mijn spraakhorend beperking. Plus de decibellen die ik ook mis, maar met een behoorlijk hear kid kan ik wel leven. Tja, beetje pech maar dat compenseer ik gelukkig wel om niet meer in het bedrijfsleven te moeten staan met een stressvolle functie. Vandaar dat ik hier zit, en altijd kan zeggen...spreek niet zo goed criools, en dan wijs ik nog maar eens naar mijn oor.

Dat Tiinnitus gebeuren dat vergeten nog heel veel mensen dat het bestaat, het is een gepiep en ruis van jewelste 24/24 non stop. Ik raak er echt nooit aan gewend, sommige zullen zich hier wel in herkennen en ja, je kan er gek van worden.

Oh, en die bank. Nou ja, wat niet lukt dat lukt niet hé.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 2, 2023 om 16:51
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, vanuit mijn professie ken ik het zeer vervelende fenomeen dat veelal is veroorzaakt door te harde geluiden in de omgeving, soms zelfs een enkele zoals een onverwachte zware explosie. Maar helaas ook door langdurig te harde muziek te horen waar ik mij vaak over verbaas zoals harde muziek in auto's, bij disco en te hard oortjes geluid. Als gezegd, een enkele zeer harde klap kan ook de oorzaak zijn. .

atlas1302
door atlas1302 - Jan 2, 2023 om 12:07
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als je slechthorend bent is bellen geen optie, ik weet het niet duidelijker te stellen. Andere opties? Ook moet je inloggen bij de bank, wat ik niet meer kan. De bank heeft toen der tijd alle buitenlanders er uit geknikkerd en waren niet meer welkom.

marita5
door marita5 - Jan 2, 2023 om 12:21
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@atlas1302 ,

Dan maar schriftelijk .

Het hoofdkantoor van ABN AMRO Bank N.V. is gevestigd aan de Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP te Amsterdam.

BTW Identificatienummer: NL820646660B01
Inschrijfnummer Handelsregister Kamer van Koophandel
Amsterdam: 34334259

atlas1302
door atlas1302 - Jan 2, 2023 om 12:32
341 Antwoorden / 13 Vragen

Schriftelijk? dat heb ik gedaan 3 keer zelfs, staat ook in mij openingspost. Het is echt vervelend dit, hoe kan een bank zo moeilijk berijkbaar zijn?

Gr
door Grunn1 - Jan 2, 2023 om 12:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

"Ook moet je inloggen bij de bank, wat ik niet meer kan. De bank heeft toen der tijd alle buitenlanders er uit geknikkerd en waren niet meer welkom."

Als ik het dus goed begrijp heb je dan geen rekening meer bij de bank dus waarom zouden ze dan een mogelijkheid moeten bieden om contact op te kunnen nemen?

Mabelle
door Mabelle Jan 3, 2023 om 09:58
427 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, komt geen antwoord...

getty
door getty - Jan 2, 2023 om 12:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Samen met iemand anders bellen of anders iemand daarvoor machtigen.

( gaat dit over uw eerste topic mbt rente compensatie? Dan geduld hebben of anders juridische bijstand inschakelen

ro
door ronny530 - Jan 2, 2023 om 12:51
2784 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft nogal wat problemen sinds u in een ander continent woonachtig bent, uw DigiD is niet meer toegankelijk en inloggen bij ABNAMRO lukt al jaren niet meer, wat dat betreft heeft u wel heel veel zaken voor vertrek niet goed geregeld. [edit redactie: graag on topic blijven]

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2023 om 12:53
7194 Antwoorden / 3 Vragen
atlas1302
door atlas1302 - Jan 2, 2023 om 13:32
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het lost hier weinig op, chatbox, facebook daar kan je alleen algemene vragen stellen en daar krijg je antwoord op. Specifieke vragen, dat lukt niet!
Telefoongesprek door een ander, als de bank ook Portugees of criola spreekt dan doen we dat, geen probleem voor ons.

Kortom heel erg moeilijk allemaal. Ik onder de Radar? welke Radar?

Ik denk dat het ook beter is om hier geen lokale vragen meer te stellen, deze worden ook slecht gelezen, de reactie van @ronny530 bevestigd dat eigenlijk wel. Deze probleempjes zijn zelfreinigend, gewoon verder laten rusten. Als de bank het nodig mocht vinden om mij te bereiken, dan stel ik mij ook wederzijds op.
Mijn zakelijke gegevens zijn openbaar, komt geen GPS aan te pas, hooguit ff een mailtje en de zaken zijn weer rond.

tenormin
door tenormin Jan 2, 2023 om 14:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@atlas, dat is ook best niet zo netjes van ronny om zoiets te suggereren. Ik las het als: je hebt in Nederland iets uitgevreten dus... heb je nu problemen. Dat zijn dus zaken die, voor mij althans, niet door de beugel kunnen. Zoiets als "de waard en zijn gasten".

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 14:22
341 Antwoorden / 13 Vragen

U zegt het nog lief, ik heb het bericht gerapporteerd. Dit gaat nergens meer over, wel knap trouwens als iemand 20 jaar ongemoeid onder de Radar kan blijven en zijn zaken 0,0 % heeft voorbereid. Er zijn zware criminelen die het korter volhouden, maar die schrijven dat niet op een forum natuurlijk

ro
door ronny530 Jan 2, 2023 om 15:34
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Mijn reactie is inmiddels door de reactie gewijzigd en mocht u die storend gevonden hebben bied ik mijn excuses aan.

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 15:44
341 Antwoorden / 13 Vragen

Aangenomen, no hard feelings.

me
door mein33 - Jan 2, 2023 om 15:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor slechthorendheid met tinitus zijn er zeer goede gehoortoestellen die beide problemen zo goed als oplossen/onderdrukken en die tevens contact kunnen maken met een smartphone, waardoor er weer prima telefonisch kan worden gecommuniceerd.

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 15:42
341 Antwoorden / 13 Vragen

U heeft er verstand van, weet u dan ook slechthorendheid kan bestaan uit spraakhorendheid. Het niet goed verstaan van woorden in teksten, slecht begrijpen van gesproken teksten. Neen, dat dacht ik al.
Dat is mijn handicap helaas!

Ik heb gehoorapparaten, en die versterken het geluid. Woooww.. ik hoor de telefoon weer gaan en alle geluidjes die ik anders niet hoorde. Spraak, begrijpt u.

U zal er waarschijnlijk ook wel last van hebben, vraag me af wie eigenlijk niet met al die herrie van vuurwerk. Maar spraak is de stoornis tussen aanbeeld, hamer en stijgbeugel die niet goed fuctioneren. Ik ben eraan geopereerd.

Ik kan dus wel stellen wat de aandoening is, wat er aan te doen is! maar dan blijft telefoneren toch een groot obstakel. Ik vind het jammer dat banken daar geen besef van hebben. Of zou het een andere oorzaak hebben....liever kwijt dan rijk!

me
door mein33 Jan 2, 2023 om 16:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dank voor uw vriendelijke antwoord !

Uw contact probleem met welke instantie, bank of bedrijf in Nederland of waar ook ter wereld is echter niet mijn probleem.
U schrijft zelf dat u 'slechthorend' bent en van daaruit probeerde ik u alleen maar een idee aan de hand te doen, niet meer dan dat, maar blijkbaar valt dat niet in goede aarde.

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 16:25
341 Antwoorden / 13 Vragen

Klopt, het is niet uw probleem. Graag een antwoord hoe die bank nu te bereiken, dat is alleen mijn vraag.

me
door mein33 Jan 2, 2023 om 16:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Voor mij een weet en voor u een vraag" ?

Ou
door OuweTaai321 Jan 2, 2023 om 19:19
1 Antwoorden / Vragen

Dag Atlas1302, ik heb het met je te doen. Doe geen moeite om op betweters te reageren, het loont niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 2, 2023 om 15:25
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op al gegeven andere antwoorden en ook uw eerde problemen, kan het een idee zijn om hier https://www.nederlandwereldwijd.nl/contact/ambassades-consulaten-generaal/kaapverdie/ambassade-dakar  contact mee op te nemen. Missschien kan men u daar ook helpen of advies geven en dan onder het motto: niet geschoten is altijd mis.

Afgezien daarvan is het ook een kwestie van het belang van uw vraagstelling(en) aan de ABNAMRO Bank. Nog een optie, zijn er andere Nederlandsre sin uw omveing op het eiland waar u bent die u in deze kunnen bijstaan en die mogelijk ook nog een relatie met ABNAMRO hebben of enig belang?

atlas1302
door atlas1302 - Jan 2, 2023 om 17:09
341 Antwoorden / 13 Vragen

Conclusie: in het kort durende topic maar toch veel antwoorden is gebleken dat je zonder telefoneren de ABNAMRO bank NIET kan bereiken.
Je kan wel via chatbox algemene vragen stellen, als ook via Facebook, maar wat meer specifieke vragen is dat niet mogelijk.

Het duidt er dus op dat deze bank ook echt een Nederlandse bank is, en buitenlandse klanten gelukkig liever kwijt zijn dan rijk. Dat is ook al heel lang bekend.
Als ik de bank niet kan bereiken, dan zal ik wachten totdat ze mij bereiken. Of dat gaat gebeuren, laten we het afwachten.

Bedankt voor alle goede behulpzame reacties, maakt verder niet uit dat de bank onbereikbaar is voor mij. Ik schakel over op de creatieve modus wat altijd werkt, anticiperen.

En wees voorzichtig met uw gehoor, u heeft er maar twee en die zijn erg kwetsbaar.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 2, 2023 om 17:58
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Heb een mailadres gevonden waar ABN AMRO op  klacht.nl reageerde.

international.clients@nl.abnamro.com

Ou
door OuweTaai321 - Jan 2, 2023 om 19:05
1 Antwoorden / Vragen

Hoi, wat vervelend, heb je niemand die het voor jou digitaal contact zou kunnen opnemen? Dat lijkt mij in jouw situatie de beste optie; helaas is tegenwoordig alle bedrijven digitaal, als je met de computer niet om kunt gaan, val je buiten de boot. Zelf moet ik alles regelen voor mijn man, die hetzelfde probleem heeft, met het enige verschil dat wij in Nederland wonen. Heel veel succes in ieder geval. De beste wensen.

Iv
door Ivo W - Jan 2, 2023 om 19:06
729 Antwoorden / Vragen

1: ABN-Amro is niet verplicht om met u te communiceren op de wijze die u wenst. U heeft de rekening destijds geopend op een vestiging van de bank. Het is dan niet onredelijk dat wanneer u er met de verschillende opties voor communicatie op afstand niet uit komt, te verlangen van u om naar een vestiging van de bank toe te komen. Bij uw emigratie is het uw keuze geweest om nog met een aantal bedrijven in Nederland zaken te blijven doen, de directe consequentie daarvan die u aanvaard heeft, is dat u soms dus zult moeten terugkeren naar Nederland om zaken in persoon af te handelen.

2: ABN-Amro is net als elke financiële dienstverlener wettelijk verplicht om op een voorgeschreven wijze uw identiteit vast te stellen en eens in de zoveel tijd te controleren. Ook daarvoor moet u mogelijk naar een vestiging toe. Is uw rekening toevallig beëindigd omdat u zich niet opnieuw gelegitimeerd heeft op de voorgeschreven wijze toen de bank u daarom vroeg?

3: gezien via de chat en Facebook u niet naar wens verder geholpen kunt worden, vermoed ik dat ze bij de bank de 'problemen' waar u tegenaan loopt ook niet telefonisch kunnen oplossen.

En nee, het is niet onredelijk van de bank om voor sommige handelingen van u te verlangen dat u naar Nederland verhuist. Indien u dit zelf wél bezwaarlijk vindt, dan had u bij of direct na uw emigratie uw bankzaken moeten verhuizen naar een bank in uw nieuwe thuisland.

atlas1302
door atlas1302 Jan 2, 2023 om 19:34
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ach het blijft dus toch moelijk om van hieruit of een ander continent buiten de EU te communiceren met een bank, ik ga in ieder geval niet 6000 km  vliegen om een deur te openen op afspraak van een filiaal om nog maar niet te praten over verblijfkosten. Nogmaals, als het niet mogelijk is op een makkelijke manier dan houdt het voor mij gewoon op. Ik zie het probleem niet, waarschijnlijk is het te spannend voor een bank om gewoon ff te mailen. De Rabo was daar heel voorziend in, dus waarom de ABNAMRO niet.

Het is wat het is! Een bank blijft een bank.

tenormin
door tenormin Jan 2, 2023 om 23:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@atlas, ja, zo zijn banken helaas. Mijn 83-jarige vriend zou gewoon moeten kunnen overkomen uit Californië om iets te bewijzen. Gewoon omdat er door de SVB een foutje was gemaakt. Daar moest die oude heer voor opdraaien. Is dus niet alleen ABNAMRO, maar zo goed als alle banken. En chatten met een chatbot: forget it: je zou spontaan je computer tegen de muur gooien. Ik heb alleen maar Tinnitus, waar men al krankejorum van wordt door alle hoge pieptonen maar ik zou inderdaad niet graag in jouw schoenen staan. Gelukkig lijk je het wat "licht" op te nemen qua leven. Maar waar je tegenaan loopt: waardeloos. Heb, ondanks.... een goed 2023.

atlas1302
door atlas1302 - Jan 3, 2023 om 11:52
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ja @tenormin je hebt helemaal gelijk, ook vervelend dat je Tinnitus hebt..het is echt geen pretje. Onlangs recent geleden een trommelvlies operatie uitgevoerd in Portugal, deze was helemaal door de bacteriën aangetast en grotendeels verdwenen. Particuliere ingreep bij Da Luz in Lissabon, kosten 10.000 euro voor 5 maanden verblijf incl. operatie.

Maar goed zoals je zegt banken blijven banken, alleen deze bank heeft nu eens de pech dat ik handel zoals zij dat ook doen. De bank krijgt nog geld van mij het doorlopend crediet had ik nog niet volledig afbetaald. Dit omdat ik nog compensatie krijg van jarenlange teveel betaalde rente, woekerrente! Dus ik heb de bank niet nodig, maar eerder andersom. Gewoon ff verrekenen! Neen, kunnen we daar niet over communiceren?, Ok ga ik verder ff regelen.

Dat cadeautje van de ombudsman van 175 euro heb ik dus tot nu toe geweigerd, het was niet als compensatie bedoeld daarvoor zou ik bij de bank moeten zijn. Ja dat verhaal kennen we nu onderhand wel. Ze willen met dit voorstel van mij een bankrekening hebben, waarmee ze natuurlijk incasso bedragen kunnen incasseren. Dat gestortte bedrag van 175 euro daar zou in dit geval niets van over blijven, ze verrekenen het gewoon in hun voordeel en ze hebben een rekening waar hun huisgenoot Flanderijn weer mee aan de slag kan gaan.

Neen, nee het is mij allemaal te doorzichtig, als de bank mij wil wieberen zullen daar ook consequenties aan kleven. En Kaapverdië is ver weg hoor, maar Bank kom eens gezellig langs, de koffie staat klaar en koekkie erbij. Lossen we intussen tijd de probleemjes ff op.

tenormin
door tenormin Jan 3, 2023 om 12:38
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nu, @atlas, als ik dit zo eens lees is het inderdaad een flutprobleem, wat ze zelf niet willen oplossen. Dus volledig met je eens: laat ze dan maar met jou in contact proberen te komen. Jij bent wel "thuis", zij niet.

atlas1302
door atlas1302 Jan 3, 2023 om 12:47
341 Antwoorden / 13 Vragen

Exactamente, zo zie ik het ook.

ro
door ronny530 - Jan 3, 2023 om 12:39
2784 Antwoorden / 41 Vragen

U schrijft en dat lees ik nu pas goed dat ABMAMRO volgens u alle in het buitenland woonachtige Nederlanders er uit geknikkerd heeft en niet meer welkom waren. Bedoelt u daarmee dat door ABNAMRO uw rekening is opgezegd en u bij een bank die in uw land actief is een bankrekening moest openen en een aantal maanden de tijd heeft gekegen om het saldo naar de nieuwe bank over te hevelen want als dat het geval is bent u geen rekeninghouder van ABNAMRO meer en ook geen specifieke informatie op kunt vragen omdat uw bankrekening opgeheven is. Voor zover ik weet is ABNAMRO sinds 2020 in uw land niet meer actief en zou een reden kunnen zijn dat uw rekening opgeheven is.

atlas1302
door atlas1302 - Jan 3, 2023 om 13:18
341 Antwoorden / 13 Vragen

Zo is het gebeurd, ik zou een andere Nederlandse bank moeten zoeken volgens de bank, en als dat niet zou lukken zou de ABNAMRO bank mij hiermee helpen. En dat hebben ze nooit gedaan. Overigens kan ik vanuit Kaapverdië natuurlijk nergens een bankrekeningnummer openen in Nederland, de eerste vereiste is een Nederlands woonadres! Dus de bank stelt en verplicht mij iets, wat helemaal niet uitvoerbaar is. Dus ik ben een wegwerper na 35 jaar, die niet meer kan communiceren met de bank. Voila.

Ik heb natuurlijk wel gewoon een lokale bank en wat e-banken, maar dat zijn geen Nederlandse banken. Die zijn hier niet, ook niet in Portugal daar is het systeem onverbiddelijk.

Tuurlijk is dat de reden!, dat is toch de opzet van de ABNAMRO geweest, opzouten met die Nederlandse buitenlanders! Wij ABNAMRO vinden het te duur om die paar Nederlanders te monitoren op witwas praktijken. 15.000 klanten vind ik toch niet weinig, en dan nog vaak ook betrouwbare langzittende klanten met behoorlijk kapitaal. En daarom zijn die rekeningen opgeheven!

Topantwoord

sira
door sira - Jan 3, 2023 om 13:48
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ja joh, we leven in een heel andere tijd. Ik heb nog meegemaakt dat de bank de klant (lees: cliënt) nog echt zag als klant en blij waren dat je voor hun bank (filiaal) koos en niet de andere bank aan de overkant van de straat.
Tegenwoordig maakt het hun allemaal niet uit of je voor bank A of B kiest, veel belangrijker is dat iedereen aan het einde van de maand het salaris maar op tijd binnen heeft.

atlas1302
door atlas1302 Jan 3, 2023 om 15:01
341 Antwoorden / 13 Vragen

Klopt, maar als je een hypotheek hebt is oversluiten toch wel een dingetje bij een andere bank. De banken maken ze niet druk als iemand zijn bonnetje niet betaald, dat komt altijd wel goed, goedschiks of kwaadschiks. Deurwaarders genoeg.

Het wordt een ander verhaal als je buiten de EU woont, deurwaarders bestaan hier niet anders zouden ze het via via wel ff regelen, vandaar dat ze ook aandringen op een Nederlandse bank. Dus ik maak mij er verder niet erg druk om, de bank zal het wel ingecalculeerd hebben, logisch ook als je miljarden hebt verdiend met woekerrente alleen al.

Kortom om positief te blijven over banken, ik vind Portugese banken nog wel wat hebben. Klant is Koning. En een kaapverdische bank, heerlijk waar de rente 6% is om te sparen. Dus keuzes voor mij zijn niet erg moeilijk!, Ik wil nog eens een luxe appartement hebben in Portugal. FF wachten totdat de prijzen weer zijn gestabiliseerd, en koop je voor weinig heel iets leuks.

Bom dia, hasta luego. I see you in the bar.