mostertpot
door mostertpot Apr 20, 2011 om 18:05
Geldzaken & recht

Hoe doorbreek ik de bureaucratie bij het bank- en verzekeringswezen

ING laat anderen geld van mijn rekening schrijven door een incasso. Deze incasso staat te naam van een ander en ik heb dus niet de opdracht gegeven of ergens voor getekend. Inmiddels is er al 4 keer afgeschreven en 4 keer heb ik het laten storneren (heel veel ergernis en ook kosten). Ook die tegenrekeningen laten blokkeren. Niet dat dat gelukt is, want vandaag werd er weer afgeschreven. Uit mijn contact met de ING kwam naar voren dat ze er verder niets tegen kunnen doen dat een ander een incassomachtiging afgeeft met mijn INGnummer. Ze zullen die bedragen dus gewoon blijven schrijven. Enige bescherming heb ik niet. Wel werd mij aangeraden contact op te nemen met de bedrijven die de afschrijvingen doen. Nederlands Volmachtbedrijf in Tilburg, gaf mij een maand geleden al de toezegging te stoppen met de incasso’s, niet dus. Vandaag verbraken ze doodleukj de verbinding. Ohra, boeven nummer 2, ook gebeld. Zij konden niets voor mij doen omdat ik geen klantnummer heb, maar dat staat ook niet op het afschrift. Kastje naar de muur verhaal en de minachting voor de klant viert hoogtij.
Mijn concrete vraag: wat kan ik tegen de ING (en andere banken) ondernemen om te voorkomen dat er wordt geïncasseerd door derden waarvoor ik geen machtiging heb afgegeven en waar ik geen enkele relatie mee hebt?

1067 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2011 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Van de gelegenheid gebruik maken en naar een gunstigere bank overstappen misschien?

ve
door verwijderd - Apr 20, 2011 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diumenge schreef op woensdag 20 apr 2011, 19:20: Ongelooflijk dat zoiets kan, ik zou heel snel weggaan bij deze bank.

Tot dat moment lijkt het me de grootste onzin dat ze er niets tegen kunnen doen, zal meer zijn dat ze er niets tegen willen doen.

Ik kan je verder niet adviseren, maar misschien heb je wat aan deze links:

ConsuWijzer
Incasso/Machtigen



Weggaan bij de bank is erg veel werk en gezeur, ik heb te veel machtigingen lopen, te veel automatische betalingen, bovendien verwacht ik dat het bij andere banken niet anders is.
In ieder geval heb ik je tip van www.incassomachtigen.nl enz over genomen en daar mijn eerdere bericht ook neergelegd, daarvoor dus mijn dank.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2011 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mostertpot

Konsekwent een selectieve blokkade laten aanleggen voor de verschillende nummers lijkt me een gedeeltelijke oplossing.

Read.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2011 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

overstappen naar een andere bank gaat je niet helpen-bijna alle NL-banken doen dat. Het is gewoon veel te veel werk om elke incasso te controleren-de houding is dus, de klant protesteert wel als het niet klopt. Als bepaalde bedrijven/.instellingen het erg bont maken, dan zal hun echter de mogelijkheid tot machtiging worden ontnomen. Dus veel en steeds weer klagen helpt op den duur, als het terecht is. Het is nu eenmaal zo dat er in de zakenwereld heel wat onscrupuleuze mensen rondlopen die alle kansen aangrijpen om tersluiks iemand af te troggelen.
Maar als hetzelfde bedrijf dit keer op keer probeert-dan is het toch heel vaak zo dat er een geschil of ander probleem (bvb niet correct of tijdig opgezegd abonnement oid) achter ligt. Wat kritisch en zonder vooroordelen nagaan wat er aan het handje zou kunnen zijn?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2011 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ongelooflijk dat zoiets kan, ik zou heel snel weggaan bij deze bank.

Tot dat moment lijkt het me de grootste onzin dat ze er niets tegen kunnen doen, zal meer zijn dat ze er niets tegen willen doen.

Ik kan je verder niet adviseren, maar misschien heb je wat aan deze links:

ConsuWijzer
Incasso/Machtigen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer

te
teesee64 - May 8, 2024 om 00:38
Computers & telefonie

Tarieven domeinnaam

Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.

... Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer