ba
door bahiaprincipe Oct 5, 2014 om 13:25
Geldzaken & recht

Huurbegeleiding.nl misleiding?

Mijn man kon in eerste instantie een betrekking in Tiel krijgen. Om alle rompslomp te voorkomen heb ik ons ingeschreven als woningzoekende in die regio.
Op het moment dat de inschrijving voltooid was, kreeg ik een mailbericht van Huurbegeleiding.nl dat de kosten ad € 19,95 maandelijks gedurende twee jaar zouden moeten worden betaald.
Vervolgens heb ik een mailbericht teruggestuurd dat dit niet de bedoeling was, aangezien het nog niet zeker was dat mijn man deze betrekking zou krijgen.
Zij lieten mij weten dat ik kostenloos via de Algemene Voorwaarden, die ik pas te lezen kreeg toen ik eenmaal was ingeschreven, kon annuleren binnen de termijn van twee weken. Dit heb ik gedaan, te goeder trouw niet aangetekend. Nu zeggen zij dat zij deze annulering niet binnen hebben gekregen. Ik heb vervolgens de annulering nogmaals aangetekend verzonden. Zij zeggen dat ik daar dus nu te laat mee ben, en dat ik aan mijn betalingsverplichting dien te voldoen. Zij hebben mij een mail gestuurd, waarin bijgaand (zoals hun zeggen) een factuur. Alleen zit hier geen factuur bij, alleen een bankrekeningnummer. Kan hier iets aan gedaan worden, aangezien ik geenszins van plan ben om dingen te betalen als ik niet eerst de Algemene Voorwaarden kan lezen.

1733 20 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2014 om 13:35
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Uw verhaal klopt niet, u kreeg de voorwaarden over het annuleren binnen 14 dagen te lezen toen u zich inschreef, die u moest aanvinken als gelezen. Kijkt u nog maar eens terug op de site.
Dit betekent niet dat ik u niet helpen wil, maar ik heb er een hekel aan als mensen geen correcte informatie geven om hun gelijk binnen te slepen.

Hoe lieten zij u weten dat u dat u kosteloos kon annuleren, per mail of per telefoon?

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2014 om 13:45
10966 Antwoorden / 34 Vragen

En daarmee bedoel ik, kreeg u per mail reactie op uw mail dat dit niet de bedoeling was?

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2014 om 13:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staan de Algemene voorwaarden niet gewoon op de site? Ik lees daar in artikel 12 de wijze van opzeggen binnen 14 dagen en verder bij het annuleringsformulier staat dat u dat via de mail kunt insturen of per post en dan bij voorkeur aangetekend.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 13:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan je elektronisch aanmelden, dan moet je ook de mogelijkheid krijgen om op dezelfde wijze op te beëindigen, elektronisch dus. Het lijkt mij dat die regel voor annuleren dan ook zou moeten gelden. Maar dan kunnen de juridisch beter onderlegden waarschijnlijk wel beantwoorden. Absurd dat ze min of meer eisen dat je aangetekend moet opzeggen.

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2014 om 13:56
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 5 okt 2014, 13:52]Je kan je elektronisch aanmelden, dan moet je ook de mogelijkheid krijgen om op dezelfde wijze op te beëindigen, elektronisch dus. Het lijkt mij dat die regel voor annuleren dan ook zou moeten gelden. Maar dan kunnen de juridisch beter onderlegden waarschijnlijk wel beantwoorden. Absurd dat ze min of meer eisen dat je aangetekend moet opzeggen.
Die regel geldt ook voor annuleren. Daarom vraag ik ook of ze per mail op haar bericht hebben gereageerd, dan heb je al binnen dat huurbegeleiding.nl wist dat ze de overeenkomst niet wilde. En heb je verder geen last meer.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 14:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dan lijkt het me duidelijk voor TS. Eerste keer gemaild dat je het niet wilde, en reactie gekregen, dus ze waren al op de hoogte. Daarna is er kennelijk nog een keer contact geweest waarbij de aangaven de annulering niet ontvangen te hebben, dus nogmaals een bevestiging dat ze op de hoogte waren. Ik zou mij er verder niet meer druk om maken, alleen die correspondentie wel goed bewaren.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2014 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In hun voorwaarden staat dat je ook het annuleringsformulier per mail kunt insturen.

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2014 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bahiaprincipe,

.....als ik niet eerst de Algemene Voorwaarden kan lezen.....
Die Algemene Voorwaarden had je gewoon rechtsonderaan op de site even kunnen aanklikken om ze te lezen: klik hier.

Opzeggen:
Artikel 12. OPZEGGING

1. Opdrachtgever kan binnen de in de Overeenkomst gestelde wettelijke annuleringstermijn van 14 (veertien) dagen na ondertekening van de Overeenkomst opzeggen. Wij hebben voor u een annuleringsformulier beschikbaar gesteld welke u hier kunt downloaden, uitprinten en ons retour kunt zenden.

2. Opdrachtnemer kan schriftelijk annuleren binnen de wettelijk gestelde bedenktijd door haar afmelding te verzenden naar postbus 2030, 5300 CA te Zaltbommel. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor het niet ontvangen van verstuurde documenten door Opdrachtgever indien niet aangetekend verzonden. Opdrachtgever wordt dan ook aangeraden om schriftelijke stukken per aangetekende post te versturen.

3. Indien Opdrachtgever aangeeft gebruik te willen maken van het huurbegeleidingstraject binnen de bedenktijd van 14 dagen, vervalt het recht om kosteloos af te zien van de overeenkomst. Indien Opdrachtnemer diensten heeft geleverd aan Opdrachtgever binnen de wettelijke bedenktijd zoals bijvoorbeeld het laten inventariseren van de woonwensen van Opdrachtgever dan is zij éénmalig een bedrag van € 181,50 inclusief BTW verschuldigd aan Opdrachtnemer betreffende activeringskosten van het huurbegeleidingstraject.

Als je dus goed gelezen had, waren de problemen te voorkomen geweest.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2014 om 14:38
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie daar niet staan dat het formulier per mail kan worden verzonden. Het is downloaden en uitprinten.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 14:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 5 okt 2014, 14:05]In hun voorwaarden staat dat je ook het annuleringsformulier per mail kunt insturen.
Dat heb ik dan even gemist, waar staat dat?

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2014 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 5 okt 2014, 14:05]In hun voorwaarden staat dat je ook het annuleringsformulier per mail kunt insturen.
O ja? Niet gezien.
Maar dan nog ....
Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor het niet ontvangen van verstuurde documenten door Opdrachtgever indien niet aangetekend verzonden. Opdrachtgever wordt dan ook aangeraden om schriftelijke stukken per aangetekende post te versturen.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 15:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 5 okt 2014, 14:44][quote=tijger1 schreef op zondag 5 okt 2014, 14:05]In hun voorwaarden staat dat je ook het annuleringsformulier per mail kunt insturen.
O ja? Niet gezien.
Maar dan nog ....
Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor het niet ontvangen van verstuurde documenten door Opdrachtgever indien niet aangetekend verzonden. Opdrachtgever wordt dan ook aangeraden om schriftelijke stukken per aangetekende post te versturen.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2014 om 15:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 5 okt 2014, 14:44][quote=tijger1 schreef op zondag 5 okt 2014, 14:05]In hun voorwaarden staat dat je ook het annuleringsformulier per mail kunt insturen.
O ja? Niet gezien.
Maar dan nog ....
Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor het niet ontvangen van verstuurde documenten door Opdrachtgever indien niet aangetekend verzonden. Opdrachtgever wordt dan ook aangeraden om schriftelijke stukken per aangetekende post te versturen.
Dat kunnen ze wel schrijven, maar is dus in strijd met het principe dat opzeggen op dezelfde manier als aanmelden moeten kunnen.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2014 om 15:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In het opzeggingsformulier (pdf) staat o.a.:
U kunt 14 dagen na ontvangst van uw Opdracht tot Dienstverlening de overeenkomst kosteloos annuleren zonder opgave van redenen. U kunt hiervoor gebruikmaken van dit formulier.
U kunt het annuleringsformulier terugsturen per post naar het bovenstaande postbusadres of via e-mail naar support@huurbegeleiding.nl
Wij adviseren u uw annulering per post aangetekend te versturen zodat
u het verzendbewijs kunt overleggen. Huurbegeleiding.nl is niet verantwoordelijk voor het niet ontvangen van poststukken welke niet aangetekend zijn verzonden

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2014 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

.....Dat kunnen ze wel schrijven, maar is dus in strijd met het principe dat opzeggen op dezelfde manier als aanmelden moeten kunnen......
Ik zie nergens staan dat dat niet zo zou zijn.
Er staat alleen dat ze niet aansprakelijk zijn als ze iets niet ontvangen hebben omdat het niet aangetekend verzonden zou zijn.
Ze raden daarom aan om aangetekend te verzenden.

Maar goed, dat was niet het probleem van TS.

zoekster
door zoekster - Oct 5, 2014 om 15:47
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 5 okt 2014, 15:28]In het opzeggingsformulier (pdf) staat o.a.:
U kunt 14 dagen na ontvangst van uw Opdracht tot Dienstverlening de overeenkomst kosteloos annuleren zonder opgave van redenen. U kunt hiervoor gebruikmaken van dit formulier.
U kunt het annuleringsformulier terugsturen per post naar het bovenstaande postbusadres of via e-mail naar support@huurbegeleiding.nl
Wij adviseren u uw annulering per post aangetekend te versturen zodat
u het verzendbewijs kunt overleggen. Huurbegeleiding.nl is niet verantwoordelijk voor het niet ontvangen van poststukken welke niet aangetekend zijn verzonden

Oké, het staat dus in de pdf zelf, niet in de AV. Maar als ze al weten dat het een ongewenste dienstverlening is, zoals TS aangaf, dan heb je je in feite afgemeld. Er valt nog wel meer af te dingen op de constructie van dit bedrijf, het zou echter mooi zijn, als het snel kan worden afgehandeld.

Maar laat de vraagsteller eerst zelf maar eens reageren, dan weten we meer.

ba
door bahiaprincipe - Oct 6, 2014 om 19:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor al jullie berichten.
Ik heb ze goed nagelezen, en ik ben niet bereid dit geld te betalen, onder geen enkele voorwaarden.
Zelf heb ik jaren bij een advocatenkantoor gewerkt, en weet dus ook mijn rechten en plichten.
Vooralsnog heb ik geen bankrekeningnummer doorgegeven, en ga a.s. donderdag naar mijn advocaat.
Ik heb inderdaad per mail doorgegeven dat ik afzie van hun diensten, binnen de gestelde termijn van twee weken.
Tevens heb ik daarna nog 2 aangetekende brieven verzonden dat ik afzie van hun diensten.

Bedankt voor jullie reacties.

vr
door vraag27 - Oct 13, 2014 om 11:43
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ik vraag me af hoe het is afgelopen.
Hebben jullie het bedrag betaalt?
Of zijn jullie er van af gekomen? Zoja hoe?

zoekster
door zoekster - Oct 13, 2014 om 11:56
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Als je niet betaalt, krijg je op een gegeven moment met stopdedeurwaarder.nl te maken.

Echter stopdedeurwaarder.nl is van hetzelfde bedrijf als huurbegeleiding.nl (is huurakte.nl).

Indien er niet aan Huurakte.nl (is huurbegeleiding.nl, zoekster) betaald wordt, verstuurt Huurakte.nl (sommatie)brieven waarin staat dat overgegaan zal worden tot incasso van het bedrag. Ook wordt vaak de inschakeling van een deurwaarder in het vooruitzicht gesteld. Recent is mij gebleken dat Huurakte.nl haar vermeende vorderingen uit handen geeft aan een incassobureau, genaamd Stopdedeurwaarder.nl. Op de website www.stopdedeurwaarder.nl is te lezen dat het om een landelijk opererende juridische organisatie gaat die zich bezig houdt met de invordering van schulden en andere opeisbare tegoeden. Men krijgt van deze organisatie nog eenmaal de gelegenheid om tot betaling over te gaan, waarna de vordering verhoogd zal gaan worden met incasso- of andere kosten.

Stopdedeurwaarder.nl is een handelsnaam van Internet Concepts B.V. Opvallend is dat Stopdedeurwaarder.nl op hetzelfde adres is gevestigd als Huurakte.nl, dat zij hetzelfde postadres gebruiken en dat beide bedrijven dezelfde bestuurder/aandeelhouder hebben. Ook de lay-out / het briefpapier van de brieven van beide bedrijven is vrijwel identiek, op een enkel detail en het logo na. Ik krijg daardoor regelmatig de vraag van mensen of het niet om hetzelfde bedrijf gaat.

bron

vr
door vraag27 - Oct 13, 2014 om 13:59
11 Antwoorden / 0 Vragen

@bahiaprincipe hoe is het afgelopen?