ha
door harry71 Apr 4, 2010 om 20:53
Geldzaken & recht

Huurtarief boiler

Het huurtarfief voor mijn boiler (Essent) is de afgelopen jaren steeds met 10% verhoogd. Mag dit zomaar?

2180 3 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 4, 2010 om 22:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

hoi,

Alle prijzen stijgen dus waarom zou dat in dit geval niet mogen ?

Je moet de huurvoorwaarden er even op nakijken,
daar zal wel iets staan over tarieven en verhoging/indexering ed.
Als er niet staat dat huurprijs voor X-aantal jaar Vast staat mogen ze de prijs aanpassen/verhogen.
Bij een prijsoverzicht van essent stond --Prijzen zijn geldig t/m 31 december 2010--
dus lijkt erop dat ze jaarlijks worden aangepast.Tarieven Essent

knoop4x9
door knoop4x9 - Apr 5, 2010 om 07:34
533 Antwoorden / 0 Vragen

Het is de normaalste zaak van de wereld dat huurprijzen jaarlijks worden aangepast, neem de prijs van een nieuwe boiler het salaris van de service monteur die hem bij jouw wel is moet repareren of vervangen voor een nieuwe, ze zullen heus wel wat verdienen op verhuur maar dat zal heus niet zoveel zijn. mtvrgrt

ha
door harry71 - Apr 5, 2010 om 08:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor julie reactie.

Volgens mij is het niet zo dat alle prijzen stijgen. De diverse indexen (bv BDB, CBS) stagneren zelfs in tijden van economische crises. Er zijn bedrijven die vragen werknemers vrije dagen in te leveren. Dat is dus eigenlijk een verkapte salaris vermindering. En als de prijs van een boiler stijgt, of het salaris van die monteur, dan lijkt me dat zeker geen 10% op jaarbasis. 'k Wou dat ik zoveel per jaar in salaris omhoog zou gaan.

Ik heb de boiler met deze koopwoning overgenomen. Er blijkt alleen geen contract te zijn. Ik heb Essent gevraagd waar die verhoging op is gebasseerd en krijg een antwoord gelijk als ik nu krijg: dingen worden duurder. (???)
Waar is die 10% op gebasseerd? Misschien is het volgend jaar wel 30%? Er moet toch, gelijk aan bv de huurtarieven van woningen, een wettelijk kader zijn waarin dit vastgelegd is?